OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Hajnówka

Hajnówka, dnia 30.10.2014 r.

IP.7011.34.2014

 

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

Hajnówka: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Hajnówka
Numer ogłoszenia: 361132 - 2014; data zamieszczenia: 30.10.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Hajnówka , ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, woj. podlaskie, tel. 85 682 25 00, faks 85 682 46 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-hajnowka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie Gminy Hajnówka.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Wykonanie zadania nastąpi w formule /zaprojektuj i wybuduj/. Zadanie składa się z zaprojektowania i wykonania - montażu kolektorów słonecznych w ilości 147 szt. w indywidualnych budynkach mieszkalnych w następujących miejscowościach gminy Hajnówka:Borysówka, Chytra, Czyżyki, Dubicze Osoczne, Dubiny, Lipiny, Mochnate, Nowoberezowo, Nowokornino, Nowosady, Olchowa Kładka, Orzeszkowo, Pasieczniki Duże, Postołowo, Przechody, Puciska, Sawiny Gród, Skryplewo, Stare Berezowo, Topiło, Trywieża, Wasilkowo, Wygoda, Zwodzieckie. Przedmiot zamówienia opisany w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia obejmuje: a) opracowanie dokumentacji projektowej wykonawczej dla każdej z 147 instalacji w 3 egz, b) wykonanie na podstawie w/w dokumentacji 147 zestawy kolektorów słonecznych wraz z włączeniem ich do istniejącej instalacji ciepłej wody użytkowej, c) uruchomienie wykonanych instalacji kolektorów słonecznych, d) przeszkolenie użytkowników w zakresie obsługi instalacji kolektorów słonecznych.

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 09.33.11.00-9, 45.31.12.00-2, 45.45.30.00-7, 71.32.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 30000,00 PLN

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: wykonał należycie, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył roboty budowlane podobne do przedmiotu zamówienia. Za roboty budowlane podobne Zamawiający uzna: roboty budowlane posiadające w swym zakresie montaż instalacji solarnych o powierzchni min. 300 m2 - łącznie w ramach jednego lub dwóch zamówień i o łącznej wartości min. 500 000,00 zł, wykonał należycie co najmniej projekty: dwa projekty instalacji kolektorów słonecznych o powierzchni min. 100 m2 każdy.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca wykaże, że dysponuje: a) przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). b) przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności konstrukcyjno-budowlanej zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). c) przynajmniej 1 osobą z uprawnieniami do projektowania o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). d) przynajmniej po jednej osobie w jednej specjalności na przewidywaną funkcję kierownika budowy lub robót, posiadające uprawnienia o specjalnościach: konstrukcyjno - budowlanych, instalacyjnych i elektrycznych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2006 r. Nr 83 poz. 578 z późn. zm.). e) wszystkie osoby pracujące przy wykonywaniu instalacji solarnych powinny posiadać zaświadczenie wystawione przez producenta kolektorów o ich przeszkoleniu.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę co najmniej 1 000 000,00 zł. Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia i suma ubezpieczenia wynosi, co najmniej 500 000,00 zł. Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą /spełnia - nie spełnia/

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY, USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane, dostawy lub usługi odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie niezależnego podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:

  • 1 - Cena - 0.95
  • 2 - Całkowita uniknięta emisja CO2 dla węgla kamiennego wyrażona w Mg/rok - 0.05

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach: 1) Zmiana terminu realizacji poszczególnych etapów lub terminu wykonania przedmiotu zamówienia, w następujących przypadkach: a) Wytycznych i zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie umowy, b) Zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją prawną, finansową, zdolnościami płatniczymi, warunkami organizacyjnymi i technicznymi, przestojami lub opóźnieniami (np. przedłużająca się procedura Pzp, rezygnacja, zmiana lub brak możliwości montażu zestawów solarnych u użytkowników prywatnych) lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, c) Wystąpienia w trakcie realizacji niniejszej umowy siły wyższej w postaci w szczególności: powodzi, huraganu, śnieżyc lub podobnych zjawisk atmosferycznych, a także innych zjawisk obiektywnie niedających się przewidzieć w dniu zawarcia umowy uniemożliwiających utrzymanie terminów, o których mowa w § 2 umowy. 2) Zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia: a) W przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian), b) W przypadku niezrealizowania kompletnego przedmiotu umowy spowodowanego rezygnacją z montażu przez użytkowników prywatnych albo brakiem u nich możliwości montażowych oraz w przypadku odstąpienia od umowy. 3) Zmianie może ulec lokalizacja inwestycji oraz zakres rzeczowy określony w umowie i dokumentacji technicznej a) W przypadku rezygnacji właścicieli nieruchomości wskazanych w załączniku do PFU z udziału w projekcie, w ich miejsce zostaną dołączone inne nieruchomości z terenu gminy Hajnówka znajdujące się na liście rezerwowej lub zostanie zmniejszony zakres przedmiotu zamówienia, b) W przypadku, gdy w wystąpi konieczność dokonania zmian rzeczowych, których nie udało się przewidzieć na etapie projektowania, a ich dokonanie jest niezbędne do wykonania kompletnego i należytego wykonania zamówienia. 4) Dopuszcza się zmiany w zakresie kluczowego personelu Wykonawcy i Zamawiającego, za uprzednią zgodą Zamawiającego wyrażoną na piśmie, akceptującą kandydata na kluczowe stanowisko kierownicze, pod warunkiem, że proponowany kandydat będzie posiadał uprawnienia i kwalifikacje wymagane w SIWZ. 5) Dopuszcza się zmiany w zakresie podwykonawstwa, za uprzednia zgodą Zamawiającego: w uzasadnionych przypadkach możliwe jest powierzenie podwykonawcom innej części robót, niż określone w formularzu oferty. 6) Dopuszcza się zmiany na skutek zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje przedmiotu umowy.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-hajnowka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, pokój nr 37.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 21.11.2014 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 
17-200 Hajnówka, pokój nr 32.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Wójt Gminy Hajnówka

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA


 

Hajnówka, dnia 07.11.2014 r.

IP.7011.34.2014

Wyjaśnienie Nr 1 do SIWZ

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Zaprojektowanie, dostawa i montaż instalacji solarnych w budynkach mieszkalnych na terenie gminy Hajnówka.

W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi:

Pytanie nr 1

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza do zastosowania jako ofertę równoważną, we wszystkich instalacjach objętych przedmiotem zamówienia powszechnie wykorzystywanego i zalecanego przez większość producentów kolektorów słonecznych orurowania instalacji ze stali nierdzewnej w postaci rur elastycznych, każdorazowo w otulinie kauczukowej grubości min. 13 mm, o przewodności cieplnej w temperaturze 40°C λ ≤ 0,045 W/(mK) i dopuszczalnym zakresie temperatury stosowania -50°C ÷ +150°C oraz o odporności na promieniowanie UV, a w przypadku stosowania na zewnątrz również o dodatkowej odporności na uszkodzenia mechaniczne, np. rozdziobywanie przez ptaki, bez konieczności stosowania blachy ochronnej.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania orurowania instalacji ze stali nierdzewnej w postaci rur elastycznych.

 

Pytanie nr 2

Prosimy o potwierdzenie, że jeżeli zespół pompowo-sterowniczy jest fabrycznie wyposażony w elektroniczny pomiar temperatury, to Zamawiający nie wymaga stosowania dodatkowego termometru w takim zespole.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga zastosowania w dwudrogowych grupach pompowych dwóch termometrów, jeden na zasilaniu i drugi na powrocie z instalacji solarnej zgodnie z punktem 20 Działu I.2. załącznika nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy.

 

Pytanie nr 3

Prosimy o potwierdzenie, że dopuszcza się zastosowanie zarówno grupy pompowej jednodrogowej jak i dwudrogowej, gwarantujących poprawną pracę instalacji solarnych oraz składających się co najmniej z następujących elementów:

- pompa obiegowa elektroniczna,

- separator powietrza,

- miernik przepływu,

- zawór zwrotny,

- zawór bezpieczeństwa 6 bar,

- manometr,

- termometr analogowy lub elektroniczny,

- izolacja cieplna,

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga zastosowania dwudrogowych grup pompowych zgodnie z punktem 20 Działu I.2. załącznika nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy.

 

Pytanie nr 4

Prosimy o podanie przez Zamawiającego wielkości zestawów, które Zamawiający przewidział w prowadzonym obecnie zamówieniu publicznym, ponieważ ogłoszeniu Zamawiający zawarł następujące informacje:

„Instalacji składająca się z dwóch kolektorów i zbiornika min 200 litrów wraz z niezbędną ilością urządzeń i przewodów.”

oraz zawarł ilości osób dla których mają zostać spełnione odpowiednie wartości mierzalne i dane do symulacji znajdujące się w cześć III PFU.

W związku z powyższym prosimy o wskazanie ilości i wielkości poszczególnych typów zestawów składających się z ilości kolektorów, pojemności zbiornika solarnego oraz ilości użytkowników danego zestawu.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż ilości i wielkości poszczególnych typów zestawów składających się z ilości kolektorów Wykonawca dobiera sam podczas wykonywania indywidualnych dokumentacji projektowych w budynkach mieszkalnych użytkowników instalacji.

 

Pytanie nr 5

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie kolektora o powierzchni brutto 2,65 m2, gdyż jak wynika z przeprowadzonej analizy rynku kolektorów obecnych na rynku polskim, nie istnieje kolektor spełniający wszystkie parametry wymagane przez Zamawiającego. Przedstawienie obecnych wymagań znacznie ograniczających rynek narusza zasadę uczciwej konkurencji, a tym samym nie dopuszcza do zastosowania produktów powszechnie stosowanych na polskim rynku.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania kolektora o powierzchni brutto 2,65 m2,

 

Pytanie nr 6

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zaokrąglenie zgodnie z zasadą obliczeń matematycznych, sprawności optycznej kolektora w odniesieniu do powierzchni apertury wynoszącej 82,7%, do całości 83%, pod warunkiem spełnienia wymaganego efektu mocy zainstalowanej oraz pozostałych wartości mierzalnych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania zaokrąglenia zgodnie z zasadą obliczeń matematycznych, sprawności optycznej kolektora w odniesieniu do powierzchni apertury wynoszącej 82,7%, do całości 83%.

Pytanie nr 7

Prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z SIWZ wymagane parametry kolektora słonecznego, należy potwierdzić dołączając do oferty pełne sprawozdanie z badań (badania jakościowe i cieplne, wg PN-EN 12975) wydane przez niezależne laboratorium badawcze.

Odpowiedź:

Tak zgodnie z punktem 4 działu VI SIWZ.

 

Pytanie nr 8

Prosimy o potwierdzenie, że zgodnie z wymaganiami z PFU, szyba kolektora powinna posiadać wymaganą odporność na uderzenia mechaniczne, co najmniej w zakresie odporności na gradobicie wg normy PN-EN 12975, punkt 5.10, czego potwierdzenie powinno być zawarte w załączanym do oferty sprawozdaniu z badań, wydanym przez niezależne laboratorium badawcze.

Odpowiedź:

Patrz odpowiedź na pytanie nr 7.

 

Pytanie nr 9

Prosimy o potwierdzenie, że elementy połączeniowe konstrukcji wsporczych pod kolektory, takie jak śruby, nakrętki, podkładki, itp. mają być wykonane ze stali nierdzewnej w celu zapewnienia należytej trwałości tych konstrukcji w punktach połączeń.

Odpowiedź:

Zamawiający wymaga zastosowania konstrukcji wsporczych do montażu kolektorów słonecznych: metalowe odporne na korozje bez konieczności stosowania powłok i farb zabezpieczających zgodnie z punktem 18 Działu I.2. załącznika nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy. Zamawiający miał na myśli cały komplet konstrukcji wsporczych wraz z elementami połączeniowymi.

 

Pytanie nr 10

Prosimy o wykreślenie następującego zapisu:

„Wykonawca dołączy do oferty certyfikat autoryzacji producenta kolektorów słonecznych na montaż i serwis, umowę serwisową z producentem kolektorów słonecznych.”

Odpowiedź:

Zamawiający nie wykreśla powyższego zapisu.

 

Pytanie nr 11

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający w ramach oferty równoważności dopuści do zastosowania kolektor o współczynniku strat a2 nie większym niż 0,02 W/(m2K2) pod warunkiem, że jego uzyski energetyczne będą nie mniejsze niż uzyski energetyczne kolektora o parametrach opisanych w specyfikacji.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania kolektora o współczynniku strat a2 nie większym niż 0,02 W/(m2K2).

 

Pytanie nr 12

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza do zastosowania pompy w zespole pompowym, charakteryzujące się wysokością podnoszenia w punkcie 0,2 m3/h > 5 m H20.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania pompy w zespole pompowym, charakteryzujące się wysokością podnoszenia w punkcie 0,2 m3/h > 5 m H20.

 

Pytanie nr 13

Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza do zastosowania zbiorniki solarne z izolacją termiczną o przewodności cieplnej λ ≤ 0,035W/(m*K), jeżeli zastosowanie takiej izolacji wynika z zaleceń producenta zbiorników solarnych

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania zbiorniki solarne z izolacją termiczną o przewodności cieplnej λ ≤ 0,035W/(m*K).

 

Pytanie nr 14

Prosimy o podanie przez Zamawiającego zasadności zastosowania następującego wymagania:

„moc solarnego spiralnego wymiennika ciepła umieszczonego w dolnej części podgrzewacza nie niższa niż 200 litrów = 1,20m; 300 litrów = 1,45m”

gdyż jak wynika z naszej wiedzy, parametr mocy wymiennika ciepła (w m3/h, nie zaś w m) w zbiorniku, nie jest czynnikiem wyznaczającym prawidłową pracę całego zbiornika solarnego, a niżeli występuje to w przypadku ciśnienia czy maksymalnej temp. wody. Ponadto Zamawiający nie wskazał wartości dla większych zbiorników solarnych, które powinny zostać zaprojektowane dla zestawów powyżej 6 użytkowników danej instalacji.

W związku z powyższym prosimy o wykreślenie zapisu odnoszącego się do wymaganej mocy solarnego spiralnego wymiennika ciepła w dolnej części podgrzewacza 200l i 300l.

Odpowiedź:

Zamawiający podaje zasadność zastosowania powyższego wymagania, że moc (powierzchnia grzewcza spiralnej wężownicy) jest ważnym parametrem jakościowym i wydajnościowym całej instalacji oraz Zamawiający wymaga zastosowania wymiennika o powyższych parametrach, tj. przy 200 litrów = nie niższa niż 1,20m2; przy 300 litrów = nie niższa niż 1,45m2.

 

Pytanie nr 15

Prosimy o potwierdzenie dopuszczenia przez Zamawiającego naczyń przeponowych (solarnych) pracujących przy ciśnieniu maksymalnym Pmax – 8 bar, jeżeli zastosowanie takich naczyń wynika z zaleceń danego producenta kolektorów słonecznych.

Odpowiedź:

Zamawiający nie dopuszcza zastosowania naczynia o mniejszym ciśnieniu np. 8 bar. Zamawiający wymaga zastosowania naczyń przeponowych o ciśnieniu 10 bar zgodnie z punktem 21 Działu I.2. załącznika nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy.

 

Pytanie nr 16

Prosimy o potwierdzenie, że dobór wielkości naczyń przeponowanych na obiegu solarnym jak i glikolowym będzie należał do Wykonawcy na etapie projektowania poszczególnych instalacji.

Odpowiedź:

Zamawiający informuje, iż w niniejszym zamówieniu nie występują naczynia przeponowane. Jeśli Wykonawca miał na myśli naczynia przeponowe, to dobór wielkości naczyń przeponowych Wykonawca dobiera sam podczas wykonywania indywidualnych dokumentacji projektowych w budynkach mieszkalnych użytkowników instalacji.

 

Pytanie nr 17

Prosimy o potwierdzenie, że podane współczynniki strat a1 i a2 odnoszą się do powierzchni apertury (czynnej) kolektora płaskiego.

Odpowiedź:

Tak zgodnie z punktem 25 Działu I.2. załącznika nr 9 do SIWZ – Program funkcjonalno-użytkowy.

Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku  Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.

 

Wójt Gminy Hajnówka

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2014-10-30

Data modyfikacji: 2014-11-07

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2014-10-30