Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino

Hajnówka, dnia 21.11.2013 r.

 

 

IP.7021.110.2013


 

Hajnówka: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino
Numer ogłoszenia: 247789 - 2013; data zamieszczenia: 21.11.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

 

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Hajnówka , ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, woj. podlaskie, tel. 85 682 25 00, faks 85 682 46 12.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-hajnowka.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

 

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania: Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.32.00.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 15.05.2014.

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Wykonawca wniesie wadium w wysokości 4 000 zł (słownie: cztery tysiące 00/100 złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie

III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 2 zamówienia w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane

III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Weryfikacja osób zdolnych do wykonywania zamówienia dokonywana będzie w oparciu o wykaz zawierający osoby, którymi dysponuje Wykonawca, tj: Projektant specjalista - osoba, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i posiadająca uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności budowlanej: architektoniczno - konstrukcyjnej, instalacyjnej z zakresu sieci kanalizacji oraz elektrycznej wraz z oświadczeniami, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia

III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca przedstawi opłacona polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;

  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;

  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;

  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3.2)

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  • zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

 

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zgodnie z art. 144 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w zakresie:

1. Zmiany terminu wykonania zamówienia, jeżeli konieczność zmiany terminu nie wynika z przyczyn zależnych od Wykonawcy, a jedynie z wydłużających się działań zmierzających do uzyskania uzgodnień z właścicielami sieci infrastruktury technicznej, zarządcami dróg oraz właścicielami nieruchomości będącymi osobami fizycznymi.

2. Zmiany ustawowej stawki podatku VAT - jeżeli nastąpiły zmiany w obowiązujących przepisach.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.gmina-hajnowka.pl/

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Hajnówka Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 06.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 32.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Wójt Gminy Hajnówka

 


Hajnówka, dnia 02 grudnia 2013r.

IP.7021.110.2013

OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA

Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.

Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 247789 - 2013 data 21.11.2013 r.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Gmina Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, woj. podlaskie, tel. 85 682 25 00, fax. 85 682 46 12.

SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU

II.1) Tekst, który należy zmienić:

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2.

  • W ogłoszeniu jest: o Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 2 zamówienia w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane.

  • W ogłoszeniu powinno być: o Do weryfikacji spełniania tego warunku posłużą odpowiednio wykazy wykonanych usług. Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 1 zamówienie w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji z podaniem ich przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju, zakresu i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały prawidłowo wykonane.

  • Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: IV.4.4.

  • W ogłoszeniu jest: 06.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 32..

  • W ogłoszeniu powinno być: 12.12.2013 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 32..

Wójt Gminy Hajnówka


Hajnówka, dnia 02.12.2013r.

IP.7021.110.2013

WYJAŚNIENIE

 

Dotyczy: przetargu nieograniczonego na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „ Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino”.

 

W związku z zapytaniami Wykonawców dotyczącymi treści opisu przedmiotu zamówienia określonymi w SIWZ Gmina Hajnówka podaje następujące wyjaśnienia do zadanych pytań:

  1. Pytanie: Zamawiający w SIWZ dotyczącej przetargu na „Opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „ Budowa oczyszczalni ścieków w Trywieży i kanalizacji sanitarnej we wsiach Borysówka, Olchowa Kładka, Golakowa Szyja, Rzepiska, Wasilkowo, Trywieża, Kotówka, Nowokornino” określił, że w ramach zadania należy zaprojektować oczyszczalnię ścieków typu SBR. Oczyszczalnia SBR nie jest to określenie technologii oczyszczania oraz parametrów technicznych. SBR jest to nazwa własna określonego typu, jednostkowego modelu oczyszczalni. Zapis taki w SIWZ jest sprzeczny z przepisami wyżej cytowanej ustawy i ogranicza wybór zaprojektowanej oczyszczalni do jednego modelu oczyszczalni, co utrudnia uczciwą konkurencję. W związku z powyższym wnosimy o zmianę zapisów SIWZ w zakresie opisów oczyszczalni poprzez podanie wymaganej proponowanej technologii oczyszczania oraz parametrów technicznych urządzeń oczyszczalni zgodnie z zapisami ustawy PZP.

 

Odpowiedź: Nazwa SBR podana w SIWZ nie jest nazwą własną typu oczyszczalni tylko nazwą technologii oczyszczania. Technologia SBR pierwszy raz została opisana w 1898 roku przez angielskiego inżyniera Thomasa Wardlea, który w cyklicznej pracy reaktora wyróżnił fazę napełniania, fazę napowietrzania, fazę sedymentacji oraz fazę opróżnienia. SBR to inaczej proces oczyszczania ścieków osadem czynnym z wykorzystaniem reaktorów sekwencyjnych.

SBR – Sequencing Batch Reactor, nazwa ta wskazuje na fakt, iż ścieki są oczyszczane w sposób okresowy, a utlenianie biologiczne i sedymentacja przebiegają bez przerwy w ściśle określonym przedziale czasu, który jest ciągle powtarzany. Technologia SBR jest stosowana w krajach Europy od 1952r.

 

 

  1. Pytanie: Czy zamawiający dopuszcza zastosowanie reaktora biologicznego SBR i zespolonego z nim zbiornika stabilizacji osadu wykonanego w konstrukcji żelbetowej, zamiast opisanego w SIWZ rozwiązania w systemie BIOVAC, składającego się z 4 reaktorów SBR i 2 zbiorników stabilizacji tlenowej wykonanych z PE?.

 

Odpowiedź: Zamawiający nie dopuszcza możliwości zastosowania reaktorów biologicznych i zbiornika stabilizacji osadu o konstrukcji żelbetowej w projektowanej oczyszczalni ścieków. Jak podano w SIWZ w/w zbiorniki maja być zaprojektowane z materiału PE i zamontowane w budynku. Zbiornik retencyjny natomiast ma być zaprojektowany o konstrukcji żelbetowej.

 

Zamawiający dodatkowo informuje się, że dokonał zmiany ogłoszenia o zamówieniu polegające na:

  • zmianie zapisów ogłoszenia w dziale III.3.2 Wiedza i doświadczenie. Zmienia się warunek spełnienia, jeżeli Wykonawca udokumentuje że wykonał przynajmniej 1 zamówienie w zakresie usług polegających na opracowaniu dokumentacji projektowej na budowę oczyszczalni ścieków i kanalizacji,

  • zmianie zapisów ogłoszenia w dziale IV.4.4 Termin składania wniosków...

W związku ze zmianą warunków ustala się nowy termin składania ofert do dnia 12.12.2013r. do godz. 12:00

 

Wójt Gminy Hajnówka


 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
 

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-11-21

Data modyfikacji: 2013-12-02

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-11-21