Uchwała Nr XI / 69/03

Uchwała Nr XI / 69/ 03
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 04 grudnia 2003r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Hajnówka

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591; z 2002r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz.558 i 113; poz.984, Nr 153, poz.1271 Nr 214 , poz. 1806 z 2003r. Nr 80, poz. 717/ Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1.

W statucie gminy Hajnówka stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr III / 17 / 02 Rady Gminy Hajnówka z dnia 27 grudnia 2002r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka /Dz. Urz. W. P. Nr 12, poz. 341/ wprowadza się następujące zmiany:

1/ Po § 8 dodaje się Rozdział I a w brzmieniu:

" Rozdział I a Jednostki pomocnicze gminy."

2/ § 9 otrzymuje brzmienie:

"§ 9. 1. O utworzeniu, połączeniu i podziale jednostki pomocniczej a także zmianie jej granic rozstrzyga Rada w drodze uchwały z uwzględnieniem następujących zasad:
1) inicjatorem utworzenia, połączenia, podziału lub zniesienia jednostki pomocniczej mogą być mieszkańcy obszaru, który ta jednostka obejmuje lub ma obejmować lub organy gminy.
2) utworzenie, połączenie, podział lub zniesienie jednostki pomocniczej musi być poprzedzone konsultacjami z mieszkańcami, których tryb określa odrębna uchwała Rady,
3) projekt granic jednostki pomocniczej sporządza Wójt w uzgodnieniu z inicjatorami utworzenia tej jednostki,
4) przebieg granic jednostki pomocniczej powinien w miarę możliwości uwzględniać naturalne uwarunkowania przestrzenne, komunikacyjne i więzi społeczne.
2. Do znoszenia jednostek pomocniczych stosuje się odpowiednio ust.1
1) Uchwała, o której mowa w ust.1 powinna określać w szczególności: obszar, granice, siedzibę władz i nazwę jednostki pomocniczej"

3/ Po § 9 dodaje się § 9a w brzmieniu:

"§ 9a. 1.Nadzór nad działalnością jednostek pomocniczych sprawuje Rada i Wójt Gminy na zasadach określonych w statutach tych jednostek.
2. Kontrolę gospodarki finansowej jednostek pomocniczych sprawuje skarbnik gminy i przedkłada informacje w tym zakresie Wójtowi.
3. Wybory do organów jednostek pomocniczych zarządza każdorazowo Rada Gminy w drodze uchwały określając termin i zasady ich przeprowadzenia.
4. Kadencja organów jednostek pomocniczych trwa 4 lata licząc od dnia wyboru.
5. Jednostka pomocnicza może otrzymać wyodrębnioną część mienia komunalnego którym dysponuje tylko w zakresie zwykłego zarządu oraz ubiegać się o środki z budżetu gminy na swoją działalność statutową.
6. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej może uczestniczyć w pracach rady gminy bez prawa głosowania.
7. Przewodniczący organu wykonawczego jednostki pomocniczej ma prawo do zabrania głosu w dyskusji na posiedzeniu rady gminy oraz składania wniosków i zapytań zgodnie z regulaminem rady.
8. Szczegółową organizację i zakres działania jednostki pomocniczej określa odrębny statut ustalony w formie uchwały Rady Gminy."

4/ Rozdział IX otrzymuje brzmienie:

" Postanowienia końcowe"

5/ § 39 otrzymuje brzmienie:

" § 39. 1. Zmian niniejszego Statutu dokonuje Rada w trybie właściwym do jego uchwalenia.
2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym statucie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa."

§ 2.

W załączniku Nr 2 do Statutu gminy Hajnówka wprowadza się następujące zmiany:

1) § 52 otrzymuje brzmienie:

" § 52. 1. Komisje rozstrzygają w sprawach w formie uchwał.
2. Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów. W przypadku równej liczby głosów rozstrzyga głos przewodniczącego komisji.
3. Uchwały numeruje się cyframi arabskimi odpowiadającymi w kolejności: numer posiedzenia komisji łamane przez kolejny numer uchwały oraz dwie ostatnie cyfry roku w którym podjęto uchwałę.
4. Uchwały komisja przekazuje Przewodniczącemu Rady, który niezwłocznie przedstawia je Wójtowi lub właściwym do rozpatrzenia organom.
5. Komisje mogą formułować wnioski i opinie, które mogą być przekazywane bezpośrednio Wójtowi Gminy - informując o tym Przewodniczącego Rady.
6. Uchwały i wnioski komisji należy ewidencjonować w rejestrze aktów wydanych przez komisję Rady. "

2) § 54 otrzymuje brzmienie:

" § 54. 1. Z przebiegu każdego posiedzenia komisji sporządza się protokół.
2. Przebieg posiedzenia komisji protokołuje pracownik ds. obsługi rady gminy lub inny wskazany przez Wójta.
3. Protokół z posiedzenia komisji powinien zawierać datę posiedzenia komisji, przyjęty porządek, listę uczestników, syntetyczny opis przebiegu posiedzenia, wyniki głosowania oraz ewentualne zastrzeżone zdania odrębne.
4. Do protokołu załącza się:
1) listę obecności osób uczestniczących w posiedzeniu,
2) materiały będące przedmiotem posiedzenia
3) opinie, uchwały i wnioski o ile stanowią odrębny do protokołu dokument.
5. Protokół numeruje się cyfrą arabską odpowiadającą numerowi posiedzenia komisji w danej kadencji łamaną przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego, w którym odbywa się posiedzenie.
6. Członek komisji , a także inna osoba zabierająca głos w dyskusji może zgłosić uwagi do protokołu.
7. O przyjęciu bądź odrzuceniu uwag decyduje komisja.
8. Protokół, do którego nie wniesiono zastrzeżeń uważa się za przyjęty.
9. Protokół podpisuje przewodniczący komisji prowadzący obrady i protokolant.
10. Protokół z posiedzenia komisji znajduje się do wglądu na stanowisku ds.obsługi rady."

§ 3.

 Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

Przewodniczący Rady Gminy

Jan Grygoruk

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2005-03-14

Data modyfikacji: 2005-03-14

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2005-03-14