Załącznik Nr 2 do Regulaminu

Załącznik Nr 2
do Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu

 

Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg obywateli

1. Obywatele przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków przez:

1) Wójta Gminy w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 1000 do 1630, w środy w godzinach od 1000 do 1430.

2) Sekretarza Gminy w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 1000 do 1630, środy w godzinach od 1000 do 1430.

2. Ogłoszenie o dniach przyjęć obywateli powinno być wywieszone w widocznym miejscu w Urzędzie Gminy.

3. Do zadań pracownika, który prowadzi sprawy skarg i wniosków należy między innymi:

1) prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Wójta,

2) opracowanie analiz i ocen na rzecz Wójta w tym zakresie.

4. Kierownicy referatów i pracownicy urzędu obowiązani są przyjmować obywateli w sprawie skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.

5. Skargi i wnioski zgłoszone telefonicznie lub ustnie przyjmowane są do protokołu i podlegają rejestracji.

6. Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg należy do referatów i samodzielnych stanowisk pracy właściwych ze względu na przedmiot sprawy lub do pracownika wskazanego przez Wójta.

7. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Wójt a w wypadku jego nieobecności Zastępca Wójta.

8. Sekretarz Gminy zobowiązany jest do:

1). zapewnienia należytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg i wniosków,

2). sprawowania bieżącego nadzoru nad załatwianiem skarg i wniosków.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2005-05-19

Data modyfikacji: 2005-05-19

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2005-05-19