Załącznik Nr 2 do Regulaminu
Załącznik Nr 2
do Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu
Zasady przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg obywateli
1. Obywatele przyjmowani są w sprawach skarg i wniosków przez:
1) Wójta Gminy w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 1000 do 1630, w środy w godzinach od 1000 do 1430.
2) Sekretarza Gminy w poniedziałki każdego tygodnia w godzinach od 1000 do 1630, środy w godzinach od 1000 do 1430.
2. Ogłoszenie o dniach przyjęć obywateli powinno być wywieszone w widocznym miejscu w Urzędzie Gminy.
3. Do zadań pracownika, który prowadzi sprawy skarg i wniosków należy między innymi:
1) prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Wójta,
2) opracowanie analiz i ocen na rzecz Wójta w tym zakresie.
4. Kierownicy referatów i pracownicy urzędu obowiązani są przyjmować obywateli w sprawie skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
5. Skargi i wnioski zgłoszone telefonicznie lub ustnie przyjmowane są do protokołu i podlegają rejestracji.
6. Rozpatrywanie i merytoryczne załatwianie skarg należy do referatów i samodzielnych stanowisk pracy właściwych ze względu na przedmiot sprawy lub do pracownika wskazanego przez Wójta.
7. Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisuje Wójt a w wypadku jego nieobecności Zastępca Wójta.
8. Sekretarz Gminy zobowiązany jest do:
1). zapewnienia należytej organizacji przyjmowania, ewidencjonowania i załatwiania skarg i wniosków,
2). sprawowania bieżącego nadzoru nad załatwianiem skarg i wniosków.
Metryka strony