Protokół Nr 5/07 z dnia 03 sierpnia 2007r.

Protokół Nr 5 / 07
z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
 Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska
 z dnia 03 sierpnia 2007r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 08.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, H. Bagrowska – Kierownik Referatu do spraw Inwestycji..., p. T. Borowik – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Golonko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 26 marca 2007r. do dnia 15 maja 2007r.
2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
    1. określenia środków z budżetu Gminy planowanych na realizację programów operacyjnych.
    2. zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej.
   3. szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
3. Sprawy różne.

Ad. 1. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 26 marca 2007r. do dnia 15 maja 2007r.

 Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 26 marca 2007 roku do dnia 15 maja 2007r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu ).

Ad. 2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. określenia środków z budżetu Gminy planowanych na realizację programów operacyjnych.

 Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia środków z budżetu Gminy planowanych na realizację programów operacyjnych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały wraz z załącznikiem inwestycyjnym wyjaśniając, że po zmianie ustawy o finansach publicznych na gminy nałożono obowiązek podjęcia uchwały o zapisaniu wszystkich zadań inwestycyjnych w konkretne programy operacyjne. Wyjaśniła, że programów operacyjnych jest siedem i nie jest do końca sprecyzowane,  które zadanie można wpisać w konkretny program. Ponadto wyjaśniła, że istnieje lista projektów kluczowych dla rozwoju województwa podlaskiego, która nie obejmuje gmin z powiatu hajnowskiego, bielskiego i siemiatyckiego. Powiadomiła, że lista dotyczy „dużych” projektów, które Zarząd Województwa Podlaskiego realizował będzie w pierwszej kolejności. W związku z tym,  jeżeli zadania te będą realizowane to gminy nie dostaną środków finansowych na realizację własnych zadań. Pani H. Bagrowska poinformowała, że z Programu Rozwoju Polski Wschodniej rząd przeniesie zadania polegające np. na budowie dróg krajowych i przejść granicznych do budżetu państwa, wtedy do Programu Rozwoju Polski Wschodniej przeniesione zostaną duże projekty dotyczące rozwoju województwa podlaskiego np. budowa lotniska w Krywlanach, budowa opery, rozbudowa Uniwersytetu Białostockiego. Niestety nie ma ani jednego zadania dotyczącego powiatu hajnowskiego. Wyjaśniła, ze gdyby zadania te zostały przesunięte w opisany sposób,  to zaistniałaby wtedy możliwość pozyskania środków z Regionalnego Programu Operacyjnego Rozwoju Województwa Podlaskiego.  Drugim programem do którego gmina może przystąpić to Program Rozwoju Obszarów Wiejskich, który określa, że na inwestycje w ochronie środowiska każda gmina może dostać 4 mln złotych na lata 2008 - 2013. Może dostać 200 000 zł na organizację selektywnej zbiórki odpadów. Omówiła szczegółowo zasady ubiegania się o przyznawanie środków w tych projektach. W toku toczącej się dyskusji Pan W. Golonko wystąpił o ujęcie do wykazu inwestycyjnego asfaltowania wszystkich dróg gminnych. Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu... wyjaśniła, ze załącznik inwestycyjny opracowany został w oparciu o wieloletni plan inwestycyjny w którym ujęte były drogi do realizacji. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały ( Załącznik Nr 3 do protokołu ).

2. zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej.

 Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i udzieliła odpowiedzi na pytania i odpowiedzi na wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały. ( Załącznik Nr 4  do protokołu ).

3. szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

 Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i udzieliła odpowiedzi na pytania i odpowiedzi na wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały. ( Załącznik Nr 5  do protokołu ).

Ad.3. Sprawy różne

 W sprawach różnych Komisja podjęła dyskusję w temacie pomocy społecznej, w której Pan J. Grygoruk poruszył sytuację materialną mieszkańców Dubicz Osocznych. Pani T. Borowik ustosunkowując się do dyskusji poinformowała, że dla rodzin takich udzielana jest pomoc zgodnie z potrzebami i w oparciu o obowiązujące przepisy. Pani A. Janiuk zgłosiła do odkrzaczania skrzyżowanie dróg Białystok – Borysówka.
Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.


Protokolant:
Barbara Ostapczuk                                                               

Przewodniczący Komisji 
Włodzimierz Golonko

Hajnówka, dnia 07 sierpień 2007r.

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Inspektor ds obsługi Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Inspektor ds obsługi Rady

Data wytworzenia: 2007-12-28

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2008-03-21

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2008-03-21