Protokół Nr 17 / 05 z 25.03.2005r.

Protokół Nr 17/05
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 25 marca 2005r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
W posiedzeniu nie uczestniczył radny Aleksander Ostapczuk - zam. Nowokornino.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji w załączeniu do protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Pani Halina Szymaniuk - Kierownik Biura Obsługi Szkół Samorządowych w Gminie Hajnówka
  2. Pani Tamara Borowik - Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej Gminy Hajnówka
  3. Pan Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy

Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Osipiuk - przewodniczący komisji, który przewodniczył posiedzeniu. Przedstawił projekt porządku dziennego posiedzenia do którego nie zgłoszono uwag. W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto porządek posiedzenia o treści:

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
    1. uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka,
    2. regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy
    Hajnówka,
    3. wyrażenia zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w szkołach prowadzonych przez Gminę Hajnówka,
    4. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005r.
  2. Przedstawienie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 29 listopada 2004r. do dnia 23 lutego 2005r.
  3. Sprawy różne.

Ad.1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka,
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka. Omówił poszczególne paragrafy i załączniki ze szczególnym uwzględnieniem wprowadzonych zmian w stosunku do Statutu Gminy Hajnówka przyjętego Uchwałą
Nr III / 17 / 02 Rady Gminy z dnia 27 grudnia 2002r. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem i nie wniosła uwag.

2. regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka.
Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS - omówiła projekt uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że zmiana ustawy z 7 września 1991r. o systemie oświaty nakłada na gminę obowiązek uchwalenia regulaminu. Poinformowała, że celem udzielania pomocy jest zmniejszenie różnic w dostępie do edukacji uczniom będącym w trudnej sytuacji materialnej. Wskazała na rodzaje pomocy materialnej i wyjaśniła, że pomoc ta może mieć charakter socjalny ( stypendia, zasiłek ), motywacyjny, za osiągnięcia sportowe a także mogą to być stypendia Prezesa Rady Ministrów i Ministra Oświaty.
Przedstawiła poszczególne zapisy regulaminu i wyjaśniła, że Zarządzeniem Wójta Nr 6 / 05 z dnia 18 lutego 2005r. w sprawie pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka przyznawanej na okres od 1.01.2005r. do 30.06.2005r. przedłużono termin składania wniosków do 25 marca br. Wyjaśniła, iż wysokość stypendium uzależnione jest od dochodu przypadającego na jedną osobę w rodzinie. Udzieliła wyjaśnień na zgłoszone wątpliwości i zapytania członków komisji.
Do przedstawionego projektu uchwały nie zgłoszono uwag. Komisja przyjęła przedstawiony projekt uchwały.

3. wyrażenia zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w szkołach prowadzonych przez Gminę Hajnówka.
Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie rachunku dochodów własnych w szkołach prowadzonych przez Gminę Hajnówka.
Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

4. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005r.
Pani T. Borowik - Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na 2005r. Omówiła poszczególne zmiany informując, że dotyczą one harmonogramu wydatków. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem i nie wniosła zastrzeżeń.

Ad.2. Przedstawienie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 29 listopada 2004r. do dnia 23 lutego 2005r.
Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 29 listopada 2004r. do dnia 23 lutego 2005r. Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag.

Ad.3. Sprawy różne
Pani H.Szymaniuk przedstawiła wstępne założenia do projektów organizacyjnych szkół. Poinformowała o zasadach łączenia dzieci w poszczególnych klasach. Wyjaśniła, że w klasach w których w dwóch następujących po sobie jest mniej niż 24 uczniów zajęcia będą się odbywać w klasach łączonych, a do dyspozycji Dyrektora Szkoły pozostaje 6 godzin rozłącznych. Zapytała o stanowisko Komisji w tym temacie. W toku przeprowadzonej dyskusji Komisja stanęła na stanowisku przyjęcia do arkuszy organizacyjnych szkół liczby 8 godzin rozłącznych pozostających do dyspozycji Dyrektora. Jednocześnie Przewodniczący Komisji zasugerował by nie łączyć klas VI Szkół Podstawowych. Ponadto pani H. Szymaniuk powiadomiła o wątpliwościach dotyczących godzin świetlicowych. W toku toczącej się dyskusji Komisja stwierdziła, że sprawa ta będzie rozpatrywana na najbliższej sesji Rady Gminy.
Przewodniczący Komisji - Pan W. Osipiuk zasugerował, aby podjąć działania zmierzające do ożywienia działalności kulturalnej na terenie gminy Hajnówka.

Wobec wyczerpania się porządku, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

 Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Osipiuk

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Hajnówka

Data wytworzenia: 2005-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2005-06-22

Data modyfikacji: 2024-12-10

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2005-06-22