Protokół Nr 3/07

Protokół Nr 3 / 07

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego

 z dnia 20 marca 2007r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli: p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. T. Borowik - Kierownik GOPS, p. Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji....,
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Osipiuk - Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 3 w punkcie 5 dotyczący „ powołania komisji dyscyplinarnych”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.       Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.
2.      Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.
3.      Rozpatrzenie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.
4.      Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.
5.      Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
   1.       zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.
   2.     zmian w budżecie gminy na 2007r.
   3.     powołania komisji dyscyplinarnych.
6.      Sprawy różne.

Ad.1. Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2006 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 2 do protokołu )

Ad.2. Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.  Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 3 do protokołu)            

Ad.3. Rozpatrzenie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.

 

Pani T. Borowik - Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006. W toku toczącej się dyskusji Pan W. Osipiuk wniósł zapytanie dotyczące niewykorzystanych środków zgodnie z preliminarzem wydatków. Pani T. Borowik wyjaśniła, że środki te wydatkowane są w kolejnych latach na cele ustalane w preliminarzu wydatków. W toku toczącej się dyskusji Pan W. Osipiuk wystąpił z propozycją zakupienia stołu bilardowego do GOK w Dubinach, natomiast Pani W. Biryłko zaproponowała  zakup pościeli dla rodzin patologicznych. Pani T. Borowik - Kierownik Gminnego... udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że środki finansowe na cele przeciwdziałania alkoholizmowi wydatkowane są zgodnie z preliminarzem wydatków zaplanowanym na dany rok kalendarzowy. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją.  ( Załącznik Nr 4  do protokołu )

Ad.4. Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.

 

Pani Tamara Borowik - Kierownik Gminnego... informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r. wraz z informacją dotyczącą Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w 2006 roku. Omówiła szczegółowo informację w podziale na zadania własne gminy  - m.in. zasiłki okresowe, celowe, dożywianie uczniów i zlecone gminie - m.in. zasiłki stałe. Ponadto omówiła zadania związane z przyznawaniem świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatki mieszkaniowe. Ponadto poinformowała o otrzymaniu żywności: mleka, mąki, makaronu, cukru, sera żółtego, sera topionego  z Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej z której skorzystały rodziny  najuboższe wykazujące którąkolwiek z dysfunkcji. Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 5  do protokołu )

Ad.5. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1.        zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok. Wyjaśniła, że na podstawie ustawy o rachunkowości oraz ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej nałożony został obowiązek zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury tj. Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach. Przedstawiła bilanse tych jednostek, rachunki zysków i strat oraz informację dodatkową (opisową) do sprawozdania finansowego. Komisja zapoznała się z projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

2.       zmian w budżecie gminy na 2007r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

3.       powołania komisji dyscyplinarnych.

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z obowiązujących przepisów tzn. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Poinformował, że uchwała dotyczy powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji do orzekania w sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad. 6. Sprawy różne.

W sprawach różnych Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła Zarządzenie Wewnętrzne Nr 8 / 06 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 20 marca 2007r.  w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Wyjaśniła, że sprzedaż dotyczy nieruchomości położonej w miejscowości Trywieża oznaczonej numerem geodezyjnym 86 o pow. 0,7400ha, zabudowaną budynkiem obory.  Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawioną propozycję sprzedaży. (Załącznik Nr 9 do protokołu).
Ponadto Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła trzy sprawy dotyczące drzew, a mianowicie:
1.    Topola rosnąca w pasie drogowym Nowokornino - Grudówka. Wyjaśniła, że wpłynęło podanie Pani M. Gacuta zam. Nowokornino 2, która wystąpiła o zakup drzewa - topoli rosnącej przy jej nieruchomości. Wyjaśniła, że na wycięcie przedmiotowego drzewa jest zgoda Starosty Powiatowego.  W/w osoba zobowiązała się do zapłaty 50 zł/m3  surowca   drzewa. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na ścięcie drzewa i jego przeznaczenie dla Pani M. Gacuty.
2.    Topole - w ilości 6 sztuk rosnące na gminnej działce w Nowoberezowie przy Wiejskim Ośrodku Zdrowia. Wyjaśniła, że drzewa te rosną w linii energetycznej przy budynkach w związku z czym utrudnione jest ich wycięcie. Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie drzew za cenę 10 zł za sztukę. Komisja stanęła na stanowisku przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu za cenę 10 zł za sztukę.
3. Drzewa rosnące na drodze dojazdowej do nieruchomości prywatnych na gruntach wsi Łozice. Wyjaśniła, że po scaleniu gruntów, ze wspólnoty wiejskiej wydzielono mieszkańcom działki i wytyczono drogę do nieruchomości, na której rosną cienkie drzewa w ilości 120 sztuk (sosna i brzoza). Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie i zakup drzew na pniu, albo gmina wytnie drzewa we własnym zakresie i sprzeda surowiec. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja stanęła na stanowisku  przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )
Pani W. Biryłko zgłosiła wniosek w sprawie uprzątnięcia liści koło Pomnika i Ośrodka Zdrowia w Nowoberezowie.
Pani H. Maksimiuk wniosła zapytanie dotyczące sprzątania terenu wokół opuszczonych nieruchomości np.chodników, wystających krzewów poza granice działek. Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... w odpowiedzi wyjaśniła, że w świetle obowiązujących przepisów do właściciela należy utrzymanie nieruchomości i terenu wokół w należytym stanie.
Pan W. Osipiuk zgłosił wniosek w sprawie wyciszenia drzwi w Wiejskim Ośrodku Zdrowia w Nowoberezowie. H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że nie jest to zadanie gminy, tylko  wniosku należy do kompetencji Zakładu Opieki Zdrowotnej.

Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk                                                                                                                                                                                                                  Przewodniczący Komisji

Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 26 marca 2007r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Hajnówka

Data wytworzenia: 2007-12-28

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2007-07-20

Data modyfikacji: 2024-12-10

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2007-07-20