Protokół Nr 10/11

BRG.0012.2.9.2011

Protokół Nr 10 /11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa,
Finansów i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 08 listopada 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H.Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu inwestycji...Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który zwrócił dyskusję poszczególnym członkom Komisji na wspólne podejmowanie decyzji w różnych sprawach i odmienne głosowanie na sesji rady. Następnie przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła porządek obrad o treści:

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

    1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

    2. obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2012 rok,

    3. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

    4. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,

    5. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

    6. uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok.

2. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2009/2010, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

3. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.
4.
Zapoznanie się z informacją Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2010 rok.

5. Funkcjonowanie elektrowni wiatrowych planowanych do budowy na terenie gminy Hajnówka.

6. Sprawy różne.

Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:


1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy dotyczące utworzenia punktu przedszkolnego w gminie Hajnówka. W tym miejscu p. J. Kot – radny, przedstawił zastrzeżenia dotyczące stanu nawierzchni drogi z Dubin do Sawinego Grodu. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 2 do protokołu)

  1. obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2012 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2012 rok. Wyjaśniła, że średnia cena skupu żyta za okres trzech kwartałów 2011r. wyniosła 74,18 zł za 1 q. Następnie Skarbnik Gminy dokonała porównania stawek obowiązujących w ubiegłym okresie podatkowym tj. 2011r. do stawek zaproponowanych na rok 2012. Wyjaśniła, że stawki zwaloryzowane zostały wg wskaźnika inflacji wynoszącego 2% w stosunku rocznym. W toku dyskusji Skarbnik Gminy przedstawiła skutki finansowe dla stawek proponowanych przez poszczególnych członków komisji. Komisja rozważała stawki w wysokości 68,00 zł za 1 kwintal, 70,00zł za 1 kwintal, 69,00zł za 1 kwintal. Następnie Przewodniczący poddał pod głosowanie powyższe stawki. Wyniki głosowania przedstawiały się następująco: 68,00 -1”za”, 69,00 zł – 1 „za”, 70,00zł wraz z obniżeniem stawki „budynki pozostałe” do kwoty 5,98zł -3 „za”. Komisja po przeprowadzonym głosowaniu ( 3 głosów „ za”, 2 głosy „wstrzymujący się” ) przyjęła celem przedstawienia na sesji stawkę 70,00 zł za 1 kwintal wraz z obniżeniem stawki podatku od nieruchomości w pozycji „budynki pozostałe” do kwoty 5,98zł (Załącznik Nr 2 do protokołu)

  1. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

Skarbnik Gminy przedstawiła poszczególne propozycje stawek podatku od nieruchomości. Wyjaśniła, że stawki zwiększone są o inflację tzn. o 2% w stosunku do ubiegłego roku. Komisja przeanalizowała szczegółowo poszczególne stawki i zaproponowała do stawek zaproponowanych przez Wójta obniżenie stawki podatku od nieruchomości w pozycji „budynki pozostałe” z kwoty 6,15 do kwoty 5,98zł. Następnie Skarbnik Gminy wyjaśniła, że proponuje się utrzymanie w mocy zwolnień w podatku od nieruchomości obowiązujących od 2009r. Komisja jednogłośnie przyjęła stawki zaproponowane przez Wójta wraz z obowiązującymi zwolnieniami w podatku od nieruchomości. ( Załącznik Nr 3 do protokołu ). W tym miejscu p. W. Biryłko – zaproponowała przejęcie do zasobów gminy drogi przy PGR w Nowoberezowie o długości 2400m.


4. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,


Skarbnik Gminy – p. Luba Nowik przedstawiła poszczególne propozycje stawek podatkowych od środków transportowych. Wyjaśniła, że stawki pozostają na poziomie roku ubiegłego, wskazując jednocześnie wysokość minimalnych stawek zmienionych przez Ministra Finansów i dostosowanie ich do obowiązujących przepisów. Komisja przeanalizowała poszczególne stawki, które zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 4 do protokołu ) Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła wysokość kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna i wyjaśniła, że przyjęcie stawki zaproponowanej przez Prezesa GUS (t.j. 186,68 zł/m3)nie wymaga podejmowania uchwały. Komisja jednogłośnie przyjęła stawkę zaproponowaną przez Ministra Finansów celem przedstawienia na sesji. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )


  1. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

Pani L. Nowik-Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych. Wyjaśniła, że zaproponowane wzory formularzy ujednolicają deklaracje i informacje podatkowe. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

  1. uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok.

Pani B. Ostapczuk- Inspektor do spraw obsługi rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2012 rok. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy przede wszystkim udzielenia dotacji dla organizacji pozarządowych. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 7 do protokołu)

Do punktu 2-go: Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2010/2011, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

Kierownik BOSS – p. H. Szymaniuk, przedstawiła informację o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2010/2011, w tym wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. Poinformowała, że przepisy prawa zobowiązują do przedstawienia informacji i szczegółowo omówiła: zatrudnienie w szkołach oraz Biurze Obsługi Szkół Samorządowych, zestawienie ilości szkół z podziałem na klasy w roku szkolnym 2011/2011, pomoc materialną dla uczniów realizowaną przez BOSS wraz ze stypendiami i zasiłkami szkolnymi, dowożenie, wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny, wyniki sprawdzianu przeprowadzonego w szóstych klasach podstawowych, wyniki egzaminu gimnazjalnego, projekty realizowane przez szkoły. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Do punktu 3-go: Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2010 rok

Pani B. Ostapczuk - Inspektor do spraw obsługi rady przedstawiła informację w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2010 rok. Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 8 do protokołu)

Do punktu 4-go: Zapoznanie się z informacją Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy
z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2010 rok.


Pani B. Ostapczuk - Inspektor do spraw obsługi rady informację w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2010 rok. Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu)

Do punktu 5-go: Funkcjonowanie elektrowni wiatrowych planowanych do budowy na terenie gminy Hajnówka.


Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..., która przedstawiła funkcjonowania elektrowni wiatrowych planowanych do budowy na terenie gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że na najbliższej sesji tj. 15 listopada udział weźmie przedstawiciel firmy WINDPROJEKT, który szczegółowo omówi planowaną inwestycję. Komisja nie zajęła stanowiska w tym temacie.


Do punktu 6-go: Sprawy różne.


W posiedzeniu Komisji udział wzięła Wójt Gminy Olga Rygorowicz, która podjęła dyskusję z członkami Komisji w temacie środków finansowych związanych z utrzymywaniem oświaty, dofinansowań unijnych, przebudową drogi wojewódzkiej w Nowosadach- odprowadzeniem wody i pogłębianiem rowów wzdłuż tej drogi. Podjęła także dyskusję w temacie oszczędności na gminie, a w związku z tym z wyłączaniem oświetlenia ulicznego polegającego na wygaszeniu co drugiej lampy oświetleniowej. Przedstawiła ponadto pismo Samodzielnego Publicznego Zakładu Oddziału Zdrowotnego - Oddziału Nefrologicznego w sprawie udzielenia dotacji. Komisja nie zajęła stanowiska w tym temacie.


Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 11 listopada 2011r.










Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2011-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2012-07-06

Data modyfikacji: 2024-12-09

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2012-07-06