Protokół Nr 16/09

Protokół Nr 16 / 09
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów

i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 19 marca 2009r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Skarbnik Gminy – p. L. Nowik, Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk, Kierownik GOPS – p. T. Borowik, Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji..., Przewodniczący Rady – W.J. Komarewski. Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

  2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

  2. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  3. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,

  4. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

  5. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

  6. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

  1. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

  2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

  3. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

  4. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2008 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy.

(Załącznik Nr 2 do protokołu )

 

Ad.2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy udzielenia dotacji na współfinansowanie inwestycji „ Przebudowa drogi powiatowej Nr 1622B Kotówka – Trywieża w wysokości 80 000,-„ oraz na współfinansowanie inwestycji „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1674B od drogi wojewódzkiej Nr 589 – Progale”. Poinformowała, że zgodnie z umowami, które zostaną zawarte zrealizowane zostanie powierzchniowe utrwalenie drogi Kotówka - Trywieża, a w przypadku drogi do Progal opracowana zostanie dokumentacja na jej wykonanie. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2009 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Wyjaśniła, że intencją uchwały są zmiany załącznika inwestycyjnego w związku z planowanym aplikowaniem o środki w ramach programów unijnych. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie wnioskowała aby do wprowadzanych do budżetu zmian w sprawach inwestycyjnych przychodziły celem dokładnego udzielania wyjaśnień pracownicy merytorycznie przygotowani. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,


Skarbnik Gminy – p. Luba Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok. Omówiła poszczególne dochody i wydatki instytucji kultury w 2008 roku. W toku dyskusji Pan W. Osipiuk wniósł, aby GOK w Dubinach współpracował ze wszystkimi szkołami na terenie gminy a nie wyłącznie ze SP i Gimnazjum w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że zmiany Statutu wynikają ze zmiany ustawy o pracownikach samorządowych i związane są zakresem prawa pracy wobec Wójta Gminy oraz pracowników mianowanych Urzędu Gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 6 do protokołu )

  1. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych. Wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy przekazania Kierownikowi GOPS postępowań wobec dłużników alimentacyjnych na mocy ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 7 do protokołu )

  1. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor do spraw gospodarki gruntami przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo. Wyjaśniła, przedmiotowy plan obejmuje między innymi Adaptację budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie na Warsztaty Tkactwa. Wyjaśniła ponadto, że zadanie to realizowane będzie z zaangażowaniem środków gminy i środków unijnych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Pani W. Biryłko zadała pytanie w temacie finansowego rozliczenia takiej inwestycji – czy rozliczać będzie GOK w Dubinach czy gmina. Skarbnik udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że GOK w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały. (Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad.3. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008 rok. Omówiła szczegółowo zakres działalności ośrodka, zasiłki stałe, okresowe i celowe, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono uwag. (Załącznik Nr 9 do protokołu )

Ad. 4. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 10 do protokołu )

Ad. 5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

 

Pan A. Kulik – przedstawił sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007 - 2008. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 11 do protokołu )

Ad. 6. Sprawy różne.

W sprawach różnych Skarbnik Gminy przedstawiła prośbę Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie darowizny na zakup paliwa do pojazdów służbowych patrolujących teren. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie pozostawiła temat do rozpoznania na sesji, niemniej Pani H. Maksimiuk stwierdziła, że przy udzielaniu dotacji należy działać bardzo ostrożnie. (Załącznik nr 12 do protokołu). Następnie Skarbnik Gminy ponownie przedstawiła temat prowizji sołtysów. Komisja po przeprowadzonej dyskusji zaproponowała aby na sesję przygotować projekt uchwały w którym zmniejszona zostanie prowizja sołtysa Lipin z 7% na 3,5 %. Następnie Pan A. Kulik przedstawił także pismo PUK w sprawie składowania odpadów na wysypisku śmieci w Starym Berezowie. Komisja pozostawiła ten temat do rozpoznania na najbliższej sesji. Wobec braku spraw różnych oraz wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji

Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 23 marca 2009r.

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2009-09-25

Data modyfikacji: 2009-09-25

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2009-09-25