OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane: Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo oraz wymiana studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Stare Berezowo i Mochnate.
Hajnówka, dnia 2012-08-13
IP.7021.69.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, woj. podlaskie, tel. 85 6822756.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-hajnowka.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo oraz wymiana studni na kanale sanitarnym w miejscowościach Mochnate i Stare Berezowo.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane na dwóch zadaniach polegające na przebudowie obiektu stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo, gm. Hajnówka oraz polegające na wymianie na kanale sanitarnym 91 szt. studni rewizyjnych zlokalizowanych w poboczu drogi powiatowej i gminnej w miejscowościach Mochnate i Stare Berezowo. Zakres robót obejmuje: Zadanie I. W zakresie przebudowy stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo: 1. W zakresie robót elektrycznych: a) roboty rozbiórkowe, b) instalacje elektryczne wewnętrzne, c) instalacje elektryczne technologiczne wewnętrzne, d) linie kablowe, e) instalacja odgromowa i uziemiająca. 2. W zakresie robót instalacyjnych : a) ujęcie, b) sieci zewnętrzne, c) osadnik popłuczyn, d) zbiorniki wyrównawcze, e) instalacje sanitarne SUW, f) technologia. 3. W zakresie robót budowlanych: a) roboty rozbiórkowe, b) fundamenty, c)ściany zewnętrzne i wewnętrzne, d)dach, e) posadzki, f) stolarka, g)tynki i okładziny, h)komin, i)elewacja i roboty zewnętrzne, j)roboty sanitarne. 4.Opracowanie Dokumentacji Techniczno - Ruchowej (zgodnej z obowiązującym ustawodawstwem krajowym i unii europejskiej) wbudowanej instalacji i przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie jej obsługi, Zadanie II - W zakresie robót instalacyjnych - wymiana 91 sztuk studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Mochnate i Stare Berezowo.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.11.12.00-0, 45.20.00.00-9, 45.21.00.00-2, 45.23.13.00-8, 45.23.24.10-9, 45.23.24.30-5, 45.23.24.60-4, 45.23.31.42-6, 45.23.32.00-7, 45.25.21.26-7, 45.31.00.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.05.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
· Informacja na temat wadium: Zadanie I - 15 tys. PLN, Zadanie II - 5 tys. PLN.
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wymagane jest od Wykonawcy posiadanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie objętym przedmiotem zamówienia. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej 2 zamówienia polegające na robotach budowlanych odpowiadających swoim rodzajem, przedmiotowi zamówienia i o wartości co najmniej: Zadanie I - 500 000 PLN każde, Zadanie II - 300 000 PLN każde z podaniem dokładnej ich wartości oraz daty i miejsca wykonania a także załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże się dysponowaniem (własnym, dzierżawionym lub wynajętym) w pełni sprawnym sprzętem niezbędnym do wykonywania robót. Przy realizacji zamówienia wymagane jest dysponowanie następującym sprzętem: koparka podsiębierna, spycharka, samochód samowyładowczy, żuraw samochodowy, zagęszczarka, urządzenie odwaniające wykopy. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże się dysponowaniem osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tj.: posiadającymi uprawnienia do sprawowania funkcji: Zadanie I – Kierownika Budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno – budowlanej, kierownika robót sanitarnych, kierownika robót elektrycznych i kierownika robót drogowych, Zadanie II – Kierownika budowy z uprawnieniami budowlanymi w specjalności instalacje sanitarne, kierownika robót drogowych. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Wykonawca wykaże się odpowiednim potencjałem ekonomicznym, tj. dysponowaniem środkami finansowymi lub dostępem do kredytu w wysokości min. Zadanie I - 500 tys. PLN, Zadanie II -300 tys. PLN. Opis sposobu dokonania oceny spełnienia warunków wymaganych od wykonawców nastąpi na podstawie dokumentów złożonych przez wykonawców i będzie oparty na zasadzie spełnia/nie spełnia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy w następujących punktach dotyczących: 1. Zajdzie konieczność zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia na skutek: a) warunków atmosferycznych uniemożliwiających ze względów technologicznych wykonanie przedmiotu umowy w ustalonym terminie lub negatywnie wpływających na jakość wykonania lub trwałość przedmiotu umowy, 2. Działania siły wyższej, 3. Zmiany zasad finansowania zamówienia, zmiana stawki podatku od towarów i usług (VAT) w przypadku zmiany przepisów
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gmina-hajnowka.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 37.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 30.08.2012 godzina 12:00, miejsce: Urząd Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1 17-200 Hajnówka pokój nr 32.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Projekt jest objęty dofinansowaniem ze środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr: 1 NAZWA: Przebudowa stacji uzdatniania wody w Nowoberezowie.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: 1. W zakresie robót elektrycznych: a) roboty rozbiórkowe, b) instalacje elektryczne wewnętrzne, c) instalacje elektryczne technologiczne wewnętrzne, d) linie kablowe, e) instalacja odgromowa i uziemiająca. 2. W zakresie robót instalacyjnych: a) ujęcie, b) sieci zewnętrzne, c) osadnik popłuczyn, d) zbiorniki wyrównawcze, e) instalacje sanitarne SUW, f) technologia. 3. W zakresie robót budowlanych: a) roboty rozbiórkowe, b)fundamenty, c)ściany zewnętrzne i wewnętrzne, d)dach, e) posadzki, f) stolarka, g)tynki i okładziny, h)komin, i)elewacja i roboty zewnętrzne, j)roboty sanitarne. 4.Opracowanie Dokumentacji Techniczno - Ruchowej (zgodnej z obowiązującym ustawodawstwem krajowym i unii europejskiej) wbudowanej instalacji i przeszkolenie personelu Zamawiającego w zakresie jej obsługi,.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.24.30-5.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.05.2013.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr: 2 NAZWA: Wymiana studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Stare Berezowo i Mochnate.
· 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia: Wymiana 91 sztuk studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Mochnate i Stare Berezowo.
· 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
· 3) Czas trwania lub termin wykonania: Zakończenie: 31.10.2012.
· 4) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
Hajnówka, dnia 23 sierpnia 2012 r.
IP.7012.69.2012
Dotyczy: przetargu nieograniczonego na "Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo oraz wymiana studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Stare Berezowo i Mochnate"
WYJAŚNIENIA
W związku z zapytaniami Wykonawców dotyczącymi treści SIWZ poniżej podaje się wyjaśnienia do zadanych pytań:
1. Pytanie: W załączniku nr 8 do SIWZ Zamawiający żąda bezwzględnego podania nazwy firmy podwykonawcy. Wnosimy o wykreślenie powyższych zapisów w przypadku gdy Oferent sam spełnia warunki udziału, chyba że powyższe zapisy dotyczą przypadku, w którym oferent potwierdza warunek udziału przy udziale innego podmiotu zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy PZP.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż dokonuje zmiany w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia poprzez zmianę w załączniku nr 8 do SIWZ.
2. Pytanie: W związku z ryczałtowym charakterem wynagrodzenia (umowa §10 pkt 1), wnosimy o wykreślenie z umowy zapisów §10 pkt 3, ponieważ stałość cen jednostkowych dotyczy wynagrodzenia kosztorysowego.
Odpowiedź: Zamawiający informuje, iż dokonuje wnioskowanej zmiany w załączniku nr 9 do SIWZ.
3. Pytanie: Prosimy o potwierdzenie, że Zamawiający dopuszcza zastosowanie urządzeń równoważnych w stosunku do przyjętych w projekcie (np. Zawór zwrotny SOCLA 402).
Odpowiedź: Zamawiający potwierdza, iż dopuszcza możliwość stosowania urządzeń równoważnych w stosunku do przyjętych w projekcie.
WÓJT GMINY HAJNÓWKA
ZMIANA Nr 1 Z DNIA 23.08.2012 r.
SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ) NA
ROBOTY BUDOWLANE W RAMACH OPERACJI
Przebudowa stacji uzdatniania wody w miejscowości Nowoberezowo oraz wymiana
studni rewizyjnych na kanale sanitarnym w miejscowościach Stare Berezowo i Mochnate.
Na podstawie art. 38. ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 Nr 133, poz. 759 z późn. zm.), Zamawiający zmienia treść SIWZ.
W związku z udzielonymi odpowiedziami Zamawiającego z dnia 23.08.2012 r. na pytania zadane przez Wykonawców do SIWZ, Zamawiający zmienia treść SIWZ w następującym zakresie:
1. Zmianie ulega brzmienie Załącznika nr 8 do SIWZ
z dotychczasowego:
____________________________________________
Załącznik nr 8 do SIWZ
WYKAZ PODMIOTÓW, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (PODWYKONAWCÓW)
1. | Nazwa podmiotu |
|
Zakres czynności powierzonych do wykonania |
| |
2. | Nazwa podmiotu |
|
Zakres czynności powierzonych do wykonania |
|
* powtórzyć tabelę w razie konieczności
.......................................................
(data i podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
Uwaga: W przypadku wykonania zamówienia w całości przez składającego ofertę należy w rubryce zamieścić tą informację dołączając dokument do oferty.
____________________________________________
na następujące:
____________________________________________
Załącznik nr 8 do SIWZ
WYKAZ PODMIOTÓW, KTÓRE BĘDĄ UCZESTNICZYĆ W WYKONYWANIU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA (PODWYKONAWCÓW)
1. | Nazwa podmiotu |
|
Zakres czynności powierzonych do wykonania |
| |
2. | Nazwa podmiotu |
|
Zakres czynności powierzonych do wykonania |
|
* powtórzyć tabelę w razie konieczności
.......................................................
(data i podpis osoby uprawnionej
do reprezentacji Wykonawcy)
Uwaga: W przypadku wykonania zamówienia w całości przez składającego ofertę należy w rubryce zamieścić tą informację dołączając dokument do oferty. W przypadku gdy Wykonawca spełnia samodzielnie warunki udziału w postępowaniu i na etapie przygotowania oferty nie deklaruje konkretnego podmiotu pełniącego rolę podwykonawcy, w odpowiednią komórkę w wersie następującą po pozycji "Nazwa podmiotu" należy wpisać "Nie występuje".
____________________________________________
2. Zmianie ulega brzmienie Załącznika nr 9 - projekt umowy w sprawie zamówienia publicznego poprzez wykreślenie w §10 pkt. 3.
Pozostałe zapisy SIWZ pozostają bez zmian.
WÓJT GMINY HAJNÓWKA
Metryka strony