SIWZ - Wykonanie robót budowlanych Przebudowa świetlicy wiejskiej w Mochnatem.

Gmina Hajnówka
ul. Aleksego Zina 1
17-200 Hajnówka

Numer sprawy:
IP.7011.10. 2014

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego o wartości nieprzekraczającej kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP

NA WYKONANIE ROBÓT BUDOWLANYCH ” Przebudowa świetlicy wiejskiej w Mochnatem”

Hajnówka, dnia 09 maja 2014 r.

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

na wykonanie robót budowlanych polegających na Przebudowie świetlicy wiejskiej w Mochnatem

(CPV – 45111300-1, 4545210000-2, 45420000-7, 45430000-0, 45442100-8)

Tryb udzielenia zamówienia

Postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie art. 39 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, 984,1047 i 1473) zwanej dalej „Ustawą” lub „Pzp”.

Informacje ogólne

Zamawiający: GMINA HAJNÓWKA,

Adres: ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

tel. (85) 682 25 00 fax .(85) 682 46 12,

e-mail: gmina@gmina-hajnowka.pl, str. intern.: www.gminahajnowka.pl

NIP : 603-00-16-983

I. Opis przedmiotu zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest „Wykonanie robót budowlanych polegających na Przebudowie świetlicy wiejskiej w Mochnatem” polegające na wykonaniu następujących robót: roboty rozbiórkowe stolarki i posadzek, montaż stolarki okiennej i drzwiowej, wykonanie posadzek i schodów z płytek gres, roboty malarskie.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej oraz Specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiących Załącznik Nr 10 do niniejszej SIWZ.

Zaleca się aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w celu zapoznania się z miejscem realizacji robót oraz ich zakresem, a także zdobył na własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia.

Wykonawca wskaże części zamówienia, których wykonanie powierzy podwykonawcy oraz poda nazwy firm podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b w celu wykazania spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1. Pzp. (informacje te należy zamieścić w formularzu ofertowym – zał. nr 1 i zał. Nr 6 )

  1. Zamawiający dołącza do SIWZ przedmiary robót. Stanowią one wyłącznie materiał pomocniczy do sporządzenia szczegółowego kosztorysu ofertowego (do obliczenia ceny oferty). Do oferty należy załączyć kosztorys w wersji papierowej. Kosztorysy należy sporządzić na podstawie dokumentacji projektowej i STWiORB.

Przedmiary robót powinny być analizowane w powiązaniu z projektami, wynikami wizji lokalnej, wiedzą techniczną, sztuką budowlaną, Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia i należy je uzupełnić o pozycje robót pominięte a wynikające z powyższych ustaleń po wcześniejszym ich uzgodnieniu z zamawiającym.

Jeżeli występują rozbieżności w opisie przedmiotu zamówienia pomiędzy projektami wykonawczymi a przedmiarami robót, należy przyjąć za wiążący opis przedmiotu zamówienia zawarty w projekcie wykonawczym.

  1. W ofercie Wykonawca powinien podać cenę ryczałtową, obejmującą całkowity koszt wykonania przedmiotu zamówienia, uwzględniającą rozmiar robót budowlanych i inne koszty ponoszone przez Wykonawcę. Wykonawca nie będzie mógł żądać podwyższenia wynagrodzenia.

  2. Zamawiający zastrzega konieczność realizacji robót przy utrzymaniu normalnego funkcjonowania czynnych obiektów zamawiającego.

  3. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia wskazano jakikolwiek znak towarowy, patent czy pochodzenie – należy przyjąć, że wskazane patenty, znaki towarowe, pochodzenie określają parametry techniczne, eksploatacyjne, użytkowe, a jednocześnie oznacza to, że zamawiający dopuszcza złożenie oferty w tej części przedmiotu zamówienia o równoważnych parametrach technicznych, eksploatacyjnych i użytkowych.

  4. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych.

  5. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.

  6. Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na przedmiot zamówienia zawarty w opisie przedmiotu zamówienia licząc od dnia podpisania Protokołu Odbioru na okres:

na wykonane roboty budowlane – minimum 36 miesięcy,

  1. Zamawiający przewiduje udzielanie, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 30 % wartości zamówienia podstawowego.

II. Termin wykonania zamówienia

  1. Wymagany termin realizacji zamówienia:

- 30 wrzesień 2014 r.

III. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

  1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki art. 22 ust. 1 Ustawy Pzp dotyczące:

  1. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada zarejestrowaną działalność gospodarczą.
  2. Posiadania wiedzy i doświadczenia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał, co najmniej 2 zamówienia polegające na budowie lub przebudowie (adaptacji) np. budynków użyteczności publicznej o zbliżonym zakresie robót i wartości nie mniejszej niż 100 tys. zł każda z podaniem ich wartości oraz dat i miejsca wykonania wraz z załączeniem dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;

  3. Dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada kadrę techniczną o następujących kwalifikacjach i doświadczeniu posiadającą uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji w budownictwie w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013r., poz. 907 z późn. zm.) lub wymagane innym przepisami dokumenty wymagane do wykonywania czynności w zakresie:

    a) kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, z co najmniej 3 letnim stażem na stanowisku kierownika budowy (w rozumieniu Ustawy Prawo budowlane) w tym co najmniej na 1 obiekcie o wartości wykonanych robót min. 100 tys. zł oraz posiadającym aktualne zaświadczenia o członkostwie we właściwych izbach samorządu zawodowego,

  4. Sytuacji ekonomicznej i finansowej. Wykonawca spełni warunek w sytuacji, kiedy wykaże, że posiada środki finansowe na rachunku bankowym bądź w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000 zł (słownie: sto tysięcy zł),
  5. Posiadają opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000zł.

 

  1. O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy nie podlegający wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków przedstawiając zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Korzystając z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów należy wskazać jaki zakres robót wykona ten podmiot jako podwykonawca co pozwoli na wykorzystanie ich doświadczenia i wiedzy.

Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wyszczególnionych w rozdziale IV niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

 

IV. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy:

  1. W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Pzp, należy przedłożyć:

  1. oświadczenie o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp ( wg wzoru - Załącznik Nr 2 do SIWZ),

  2. wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (z wykorzystaniem wzoru – Załącznik Nr 7 do SIWZ);

  3. wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (z wykorzystaniem wzoru – Załącznik Nr 8 do SIWZ);

  4. oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia lub licencje, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich dokumentów (uprawnień), oświadczenie powinno być złożone na Załączniku Nr 9 do SIWZ;

  5. informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy w wysokości co najmniej 100 000 zł (słownie: sto tysięcy zł), wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;

  6. opłaconą polisę (wraz z dowodem zapłaty), a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 100 000 zł (w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia tj. składających ofertę wspólną, z przedłożonych dokumentów musi wynikać, że warunek ten jest spełniony przez nich łącznie).

Uwaga! Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, winien on przedłożyć informację, o której mowa w ppkt 5) dotyczącą tych podmiotów.

  1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 Pzp należy przedłożyć:

  1. Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu z postępowania o zamówienie publiczne na podstawie art. 24 Pzp (wg wzoru – Załącznik Nr 3)

  2. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

  3. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (wg wzoru – Załącznik Nr 4 i Załącznik Nr 5).

Zamawiający wykluczy Wykonawcę, który nie złoży listy w przypadku gdy należy do grupy kapitałowej.

  1. Oświadczenie, że Wykonawca użyje materiały do wbudowania dopuszczone do obrotu i spełniające wymagania jakościowe określone w art. 4 Ustawy z dnia 16.04.2004r. – o wyrobach budowlanych (oświadczenie złożone na Formularzu ofertowym - Załącznik Nr 1 do SIWZ).

  2. Dowód wniesienia wadium,

  3. Oświadczenie o wyrażeniu zgody na termin płatności 30 dni od daty odbiorów częściowych i końcowego (po dostarczeniu faktury).

Dokumenty i oświadczenia, o których mowa powyżej muszą zostać złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za „zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę.

W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 1 ust. 6 i § 3 ust. 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od Wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za „zgodność z oryginałem” przez Wykonawcę lub te podmioty.

Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

  1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert),
  2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert),

  3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).

 

W przypadku składania jednej oferty przez dwa lub więcej podmiotów (Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia np. konsorcja, spółki cywilne) oferta spełniać musi następujące wymagania:

  1. warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia, dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, a także sytuacji ekonomicznej i finansowej w sumie musi spełniać wymagane od wykonawców warunki,
  2. w odniesieniu do wymagań postawionych przez zamawiającego, każdy z Wykonawców występujących wspólnie, oddzielnie musi udokumentować, że nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy Pzp,

  3. oferta musi być podpisana w taki sposób, by prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie,

  4. Wykonawcy występujący wspólnie muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie niniejszego zamówienia lub do reprezentowania ich w postępowaniu oraz zawarcia umowy o udzielenie przedmiotowego zamówienia publicznego – pełnomocnictwo należy dołączyć do oferty,

  5. wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z podmiotem występującym jako reprezentant pozostałych.

W sytuacji, kiedy Wykonawca nie złoży wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy lub nie złoży pełnomocnictwa albo złoży wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy lub złoży wadliwe pełnomocnictwo, zamawiający wezwie go do ich złożenia w wyznaczonym terminie (za wyjątkiem sytuacji, kiedy mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu lub konieczne byłoby unieważnienie postępowania). Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż na dzień, w którym upłynął termin składania ofert.

 

V. Informacje o sposobie porozumiewania się zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami

  1. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje zamawiający oraz Wykonawcy będą przekazywać w formie pisemnej lub faksem. Wszelkie zawiadomienia, oświadczenia, wnioski oraz informacje przekazane za pomocą faksu wymagają na żądanie każdej ze stron, niezwłocznego potwierdzenia faktu ich otrzymania. W sytuacji, gdy wezwana strona nie potwierdzi ich otrzymania to dla potrzeb ustalenia obowiązujących terminów będzie brana pod uwagę data uwidoczniona na wydruku z faksu.

  2. Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego o wyjaśnienie treści SIWZ. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ dotrze do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa terminu składania ofert, zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, zamawiający będzie miał prawo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Zamawiający przekaże wyjaśnienia treści SIWZ wszystkim Wykonawcom, którym doręczono SIWZ bez ujawniania źródła zapytania.

  3. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ, a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie zamawiającego.

  4. W sprawach związanych z prowadzonym postępowaniem należy zwracać się do:

  • Helena Bagrowska, Aleksander Kulik - w sprawach technicznych, budowlanych, dokumentacji określającej przedmiot zamówienia itp.,

tel. 85 682 27 56, w godz. 7:30 – 15:30 ;

  • Aleksander Kulik – w sprawach proceduralnych zamówień publicznych,

tel. 85 682 27 56, w godz. 7:30 – 15:30 ;

nr faksu 85 682 46 12

z zachowaniem formy określonej w pkt. V.1.

 

VI. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający wymaga zabezpieczenia oferty wadium:

  1. Wykonawca przed upływem terminu składania ofert zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 3000 zł (słownie: trzy tysiące złotych).

  2. Wadium może być wniesione w:

  • pieniądzu,

  • poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

  • gwarancjach bankowych,

  • gwarancjach ubezpieczeniowych,

  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158 oraz z 2002 r. Nr 25, poz. 253, Nr 66, poz. 596 i Nr 216, poz. 1824).

  1. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto zamawiającego: 02 1240 5279 1111 0000 5722 3238 PKO SA Oddział Hajnówka z dopiskiem na przelewie: „Wadium - przebudowa świetlicy wiejskiej w Mochnatem”

  2. Zamawiający wymaga, aby w przypadku wniesienia wadium w formie:

  • pieniężnej dokument potwierdzający wniesienie wadium został załączony do oferty,

  • innej niż pieniądz, oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie.

  1. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp.

  2. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

  3. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa Pzp.

 

VII. Termin związania ofertą

  1. Wykonawca będzie związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu na składanie ofert. (art. 85 ust. 5 ustawy Pzp).

  2. Wykonawca może przedłużyć termin związania ofertą, na czas niezbędny do zawarcia umowy, samodzielnie lub na wniosek zamawiającego, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres nie dłuższy jednak niż 60 dni.

  3. Przedłużenie okresu związania ofertą jest dopuszczalne tylko z jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwie, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą.

 

VIII. Opis sposobu przygotowywania ofert

  1. Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione
    w pkt. IV niniejszej SIWZ oraz:

  • kosztorys ofertowy obejmujący pełny zakres robót , celem ustalenia ryczałtowej wartości umowy.

  • wypełniony formularz ofertowy, z wykorzystaniem wzoru Załącznik Nr 1 do SIWZ;

  • wypełniony formularz „Wykaz podwykonawców” z wykorzystaniem wzoru Załącznik Nr 6 do SIWZ;

  • wypełniony formularz „Wykaz robót zrealizowanych…”, z wykorzystaniem wzoru Załącznik Nr 7 do SIWZ;

  • wypełniony formularz „Wykaz pracowników nadzoru…”, z wykorzystaniem wzoruZałącznik Nr 8 do SIWZ;

  • wypełniony formularz „Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej”, z wykorzystaniem wzoru - Załącznik 4 lub 5

  1. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę nie wymienioną w dokumencie rejestracyjnym Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo lub inny dokument, z którego wynika uprawnienie do składania oświadczeń woli.

  2. Treść złożonej oferty musi odpowiadać treści Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.

  3. Wykonawca ma prawo złożyć tylko jedną ofertę, zawierającą jedną, jednoznacznie opisaną propozycję.

  4. Wykonawca poniesie wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.

  5. Oferta musi być napisana w języku polskim, na maszynie do pisania, komputerze lub inną trwałą i czytelną techniką oraz podpisana przez osobę(y) upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy na zewnątrz ( składania oświadczeń woli).

  6. Zaleca się, aby każda zapisana strona oferty była ponumerowana kolejnymi numerami, a cała oferta wraz z Załącznikami była w trwały sposób ze sobą połączona.

  7. Oferta winna być złożona w kopercie (opakowaniu) zaadresowanej do Zamawiającego z oznaczeniem numeru sprawy IP.7011.10.2014 „Oferta na wykonanie robót budowlanych Przebudowy świetlicy wiejskiej w Mochnatem” oraz nie otwierać przed dniem 30.05.2014rr. do godz. 12:15”.

Jednocześnie na kopercie należy zamieścić nazwę i adres Wykonawcy w celu ewentualnego odesłania jej bez otwierania w przypadku opóźnienia.

9. Zamawiający informuje, iż zgodnie z art. 8 w zw. z art. 96 ust. 3 Pzp oferty składane w postępowaniu o zamówienie publiczne są jawne i podlegają udostępnieniu od chwili ich otwarcia, z wyjątkiem informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli Wykonawca zgodnie z prawem zastrzegł, że nie mogą one być udostępniane.

  1. Zamawiający zaleca, aby informacje zastrzeżone, jako tajemnica przedsiębiorstwa były przez Wykonawcę złożone w oddzielnej wewnętrznej kopercie z oznakowaniem „tajemnica przedsiębiorstwa”, lub spięte (zszyte) oddzielnie od pozostałych, jawnych elementów oferty. W razie braku takiego wskazania, zamawiający uzna, że wszelkie oświadczenia i zaświadczenia składane w trakcie postępowania są jawne bez zastrzeżeń.

  2. Zastrzeżenie informacji, które nie stanowią tajemnicy przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji będzie traktowane jako bezskuteczne.

  3. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty pod warunkiem, że zamawiający otrzyma pisemne zawiadomienie o wprowadzeniu zmian przed terminem składania ofert. Powiadomienie o wprowadzeniu zmian musi być złożone wg takich samych zasad, jak składana oferta tj. w kopercie odpowiednio oznakowanej napisem „ZMIANA”. Koperty oznaczone „ZMIANA” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty Wykonawcy, który wprowadził zmiany i po stwierdzeniu poprawności procedury dokonywania zmian, zostaną dołączone do oferty.

  4. Wykonawca ma prawo przed upływem terminu składania ofert wycofać się z postępowania poprzez złożenie pisemnego powiadomienia, według tych samych zasad jak wprowadzanie zmian i poprawek z napisem na kopercie „WYCOFANIE”. Koperty ofert wycofywanych nie będą otwierane.

Uwaga !

Oferta, której treść nie będzie odpowiadać treści SIWZ, z zastrzeżeniem art. 87 ust. 2 pkt 3 zostanie odrzucona (art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp). Wszelkie niejasności dotyczące treści zapisów w SIWZ należy wyjaśnić z zamawiającym przed terminem składania ofert w trybie przewidzianym w pkt. V niniejszej SIWZ. Przepisy ustawy Pzp nie przewidują negocjacji warunków udzielenia zamówienia, w tym zapisów projektu umowy, po terminie otwarcia ofert.

 

IX. Miejsce i termin składania i otwarcia ofert

  1. Termin składania ofert upływa w dniu 30.05.2014r. o godz. 12:00. Oferty złożone po tym terminie zostaną zwrócone bez otwierania. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego.

  2. Ofertę należy złożyć w pokoju Nr 32 Urzędu Gminy Hajnówka ul. A. Zina 1 17-200 Hajnówka nie później niż w dniu 30.05.2014r. r. do godz. 12:00 Za datę złożenia oferty uważa się datę wpływu do wyżej wskazanego miejsca.

  3. Publiczne otwarcie ofert nastąpi w dniu 30.05.2013 r. o godz. 12:15, w siedzibie Zamawiającego przy ul A.Zina 1, pok.37

 

X. Opis sposobu obliczania ceny oferty

  1. Cenę ofertową stanowi wynagrodzenie ryczałtowe, które musi uwzględniać wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia, którego opis zawarto dokumentacji projektowej i technicznej wykonania i odbioru robót.

  2. Wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie w formularzu oferty ceny netto, kwoty podatku VAT oraz łącznej ceny brutto oferty,

  3. Stawkę podatku VAT określa się zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2004 r., Nr 54, poz. 535) i będzie ona zmieniana w przypadku urzędowej zmiany w trakcie realizacji zamówienia.

  4. Rozliczenia między zamawiającym, a Wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w walucie krajowej (PLN).

  5. Przy ustaleniu ceny oferty (wynagrodzenia) Wykonawca winien uwzględnić ewentualne utrudnienia m.in. np. wynikające z zachowania ciągłości funkcjonowania świetlicy wiejskiej oraz przed jej ustaleniem wyjaśnić wszelkie wątpliwości dotyczące dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia, zakres robót, użyte materiały ich jakość oraz wszelkie czynniki, które mogą mieć wpływ na cenę wynagrodzenia ryczałtowego.

  6. Zamawiający lub Wykonawca w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia ma prawo wystąpić o wykonanie robót zamiennych. Roboty zamienne nie mogą wykraczać poza zakres umownego przedmiotu zamówienia a zmiana polegać może jedynie na modyfikacji robót określonych w dokumentacji lub zastąpienie ich innymi robotami. Żądanie dokonania robót zamiennych powinno zostać zgłoszone na piśmie przed ich rozpoczęciem. Warunkiem wykonywania robót zamiennych będzie niezmienność ceny umownej.

  7. Zamawiający w trakcie wykonywania umowy ma prawo zlecić Wykonawcy wykonanie robót dodatkowych nieobjętych zamówieniem podstawowym, jeżeli ich wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia a wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Roboty dodatkowe mogą być zlecone na zasadach art. 67 Pzp.

  8. Zamawiający informuje, iż w treści oferty Wykonawcy poprawi w szczególności:

  1. omyłki polegające na błędnym wpisaniu ilości jednostek lub nazwy jednostki miary w treści złożonego przez Wykonawcę wraz z ofertą formularza cenowego, dostosowując ich treść do odpowiednich dokumentów wzorcowych zamieszczonych w Specyfikacji istotnych warunków zamówienia;
  2. oczywiste omyłki rachunkowe polegające na błędnych obliczeniach matematycznych (mnożenie, dodawanie), a w konsekwencji wprowadzonych w ten sposób zmian poprawi końcową wartość oferty. Przy poprawianiu omyłek zamawiający za prawidłową uzna cenę jednostkową brutto.

  3. omyłki polegające na zdublowaniu tych samych pozycji w formularzu cenowym w następujący sposób:

  • zamawiający wykreśli z kosztorysu ofertowego zdublowane pozycje pozostawiając tylko jedną z nich;

  • po wykreśleniu zdublowanych pozycji zamawiający zsumuje wartości podane w pozostawionych pozycjach kosztorysu ofertowego i tak obliczoną cenę przyjmie jako cenę ofertową;

  • w sytuacji kiedy zdublowane pozycje będą zawierać inne ceny zamawiający wykreśli pozycję o wyższej cenie.

 

XI. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert.

Przy wyborze i ocenianiu ofert uznanych za ważne zamawiający będzie się kierował następującym kryteriami:

 

LP.

KRYTERIUM

ZNACZENIE KRYTERIUM

1.

Cena brutto – ryczałt

100 %

 

  1. Kryterium ceny obliczane będzie wg ceny ryczałtowej brutto, na którą składają się wszystkie koszty związane z realizacją zamówienia, niezbędne do jego wykonania (m.in. koszt wykonania niezbędnej dokumentacji, koszty robót przygotowawczych: zagospodarowanie placu budowy, utrzymanie zaplecza budowy, usuwanie odpadów i opakowań pozostałych po zużytych materiałach , dozór budowy, ubezpieczenie budowy, koszty związane z inwentaryzacją powykonawczą, koszty wykonania robót zabezpieczających, utrzymania bezpieczeństwa na terenie przyległym, na które budowa może oddziaływać, koszt transportu, podatek VAT, itp.).

  2. Wykonawca określając wynagrodzenie ryczałtowe oświadcza, że na etapie przygotowania oferty zapoznał się z terenem budowy i wykorzystał wszelkie konieczne środki mające na celu ustalenie wynagrodzenia obejmującego całość prac niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia.

  3. Maksymalnie w kryterium „cena” można uzyskać 100 punktów z uwzględnieniem wskaźnika % przypisanego znaczeniu tego kryterium, które zostaną przyznane ofercie z najniższą ceną. Każda oferta o cenie wyższej otrzyma proporcjonalnie mniej punktów wg wzoru:

najniższa cena (brutto) w ofertach x 100 % x 100

cena (brutto) w badanej ofercie.

 

  1. Punktacja będzie liczona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Uzyskanie najwyższej liczby punktów wyznaczy najkorzystniejszą ofertę.

  2. Zamawiający udzieli zamówienia, Wykonawcy, którego oferta odpowiadać będzie wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie Pzp oraz w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia i zostanie oceniona, jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru.

  3. W sytuacji, gdy zamawiający nie będzie mógł dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej, ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, wezwie on Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w określonym przez niego terminie ofert dodatkowych.

  4. Wykonawcy składający oferty dodatkowe nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach.

 

XII. Informacje o formalnościach, jakie powinny być dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. W zawiadomieniu o wyborze oferty najkorzystniejszej zamawiający poinformuje Wykonawcę o terminie i miejscu zawarcia umowy.

  2. Osoby reprezentujące Wykonawcę przy podpisywaniu umowy powinny posiadać ze sobą dokumenty potwierdzające ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.

 

XIII. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia, w wysokości 5 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.

  1. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

  1. pieniądzu;

  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

  3. gwarancjach bankowych;

  4. gwarancjach ubezpieczeniowych;

  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, ze zm.)

  1. Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych art. 148 ust.2 ustawy PZP.

  2. W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniężnej Zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym.

  3. Z treści zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/poręczenia winno wynikać, że bank, ubezpieczyciel, poręczyciel zapłaci, na rzecz Zamawiającego w terminie 30 dni od pisemnego żądania kwotę zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiającego, bez odwołania oraz bez żadnych dodatkowych warunków.

  4. Warunki i termin zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy określone zostały we wzorze umowy.

 

XIV. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach.

Umowa o podwykonawstwo powinna zobowiązywać podwykonawcę, przed przystąpieniem do wykonywania części robót, do zgłoszenia jej inspektorowi nadzoru, który dokona odpowiedniego wpisu w dzienniku budowy. Ponadto umowa powinna określać zakres robót, termin wykonania oraz wynagrodzenie brutto należne temu podwykonawcy i termin zapłaty liczony w dniach od daty doręczenia wykonawcy faktury potwierdzającej wykonanie zleconego zakresu robót budowlanych.

Wzór umowy stanowiący integralną część SIWZ stanowi zał. Nr 11.

 

XV. Informacje dotyczące ewentualnych zmian w umowie.

  1. Zamawiający na podstawie art. 144 dopuści zmianę umowy dotyczącą przedmiotu lub umówionego terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach:

  1. z powodu istotnych braków lub błędów w dokumentacji projektowej, polegających na niezgodności dokumentacji z przepisami prawa,

  2. z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla zamawiającego,

  3. z powodu okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach,

  4. z powodu działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron,

  5. w przypadku ustawowych zmian przepisów podatkowych mających wpływ na cenę

  1. Wykonawca zobowiązany jest do terminowego regulowania płatności w stosunku do swoich podwykonawców.

  2. Wykonawca wraz z protokołem odbioru końcowego i fakturą ostatnią- rozliczeniową całości zrealizowanego przedmiotu zamówienia, zobowiązany jest przedłożyć zamawiającemu potwierdzenia ostatecznego, kompletnego rozliczenia należności ze wszystkimi podwykonawcami.

  3. Niespełnienie powyższego warunku skutkować będzie wstrzymaniem płatności z tytułu ostatecznego rozliczenia z Wykonawcą.

  4. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek na poczet wykonania zamówienia.

  5. O wystąpieniu okoliczności mogących wpłynąć na zmianę terminów Wykonawca winien poinformować Zamawiającego pisemnie i natychmiast odnotować to w Dzienniku Budowy.

  6. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany terminu wykonania przedmiotu zamówienia w stosunku do treści oferty na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku:

  1. Udzielenia i wykonania zamówień uzupełniających na podst. art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp, w czasie zamówienia podstawowego, jeżeli Wykonawca w związku z wykonywaniem zamówienia uzupełniającego nie będzie mógł dotrzymać terminu realizacji przedmiotu zamówienia podstawowego,

 

XVI. Pouczenie o środkach ochrony prawnej

Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy Pzp.

Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz Specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.

XVI. Załączniki

  1. Załącznik Nr 1 - Wzór formularza ofertowego
  2. Załącznik Nr 2 - Wzór oświadczenia dot. art. 22 Pzp.
  3. Załącznik Nr 3 - Wzór oświadczenia dot. art. 24 Pzp.
  4. Załącznik Nr 4 - Wzór oświadczenia o braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  5. Załącznik Nr 5 - Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej
  6. Załącznik Nr 6 - Wykaz podwykonawców
  7. Załącznik Nr 7 - Wykaz robót zrealizowanych
  8. Załącznik Nr 8 - Wykaz pracowników nadzoru,
  9. Załącznik Nr 9 - Oświadczenie o posiadanych uprawnieniach,
  10. Załącznik Nr 10 - Projekty, Specyfikacje i Przedmiary
  11. Załącznik Nr 11 - Umowa z Załącznikiem – wzór

 

Sporządził: A. Kulik

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Aleksander Kulik

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2014-05-09

Data modyfikacji: 2014-05-09

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2014-05-09