Protokół Nr 9 / 04 z 04.02.2004r.

Protokół Nr 9 / 04
z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska
z dnia 04 lutego 2004 roku

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu komisji w załączeniu do protokołu.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 9.00 w Urzędzie Gminy pok.36.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Golonko - przewodniczący komisji, który przewodniczył posiedzeniu. Przedstawił projekt porządku dziennego, informując członków Komisji o wyjazdowym posiedzeniu do każdej ze szkół na terenie gminy.

Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag.
W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto porządek posiedzenia o treści:
1. Zapoznanie się ze stanem technicznym budynków szkolnych w Gminie z przeprowadzeniem rozmowy na temat finansów w poszczególnych szkołach.
1) Szkoła Podstawowa i Publiczne Gimnazjum w Dubinach,
2) Szkoła Podstawowa w Nowokorninie,
3) Szkoła Podstawowa w Orzeszkowie.
2. Sprawy różne.

Ad.1( 1 )
Członkowie Komisji po zapoznaniu się ze stanem technicznym budynku szkolnego w Dubinach oraz po rozmowie z Panią Dyrektor Publicznego Gimnazjum stwierdza następująco:
- stan techniczny budynku nie budzi żadnych zastrzeżeń z wyjątkiem zbyt ciasnej powierzchni szatni,
- w kuchni zatrudnionych jest 4 osoby, które przygotowują obiady dla około 300 osób
- biblioteka szkolna jest czynna 10 godzin dla gimnazjum i 10 godzin dla szkoły podstawowej tygodniowo,
- świetlica jest czynna 9 godzin tygodniowo

Ad. 1 (2 )
Członkowie Komisji po zapoznaniu się ze stanem technicznym budynku Szkoły Podstawowej w Nowokorninie oraz po rozmowie z Dyrektor szkoły stwierdzili następująco:
- podłogi wymagają wymiany,
- podłoga w sali gimnastycznej wymaga cyklinowania parkietu oraz lakierowania,
- w kuchni jest zatrudniony kucharz , pomoc kuchenna i intendentka,
Kuchnia samodzielnie w okresie wakacji przygotowuje przetwory z owoców, warzyw, grzybów pozyskanych smodzielnie,
- sale lekcyjne były remontowane przez rodziców, materiały były kupione ze składek,
Zyski z działalności sklepiku przeznacza się na bieżące potrzeby szkolne,
Biblioteka szkolna pracuje 8 godzin tygodniowo,
Świetlica szkolna pracuje 6 godzin tygodniowo,

Ad.1 (3 )
Członkowie komisji po zapoznaniu się ze stanem technicznym budynku Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie oraz po rozmowie z Dyrektor szkoły stwierdzili jego stan po dokonanych remontach, który przedstawia się następująco:
- remont w 2000roku polegał na całkowitej wymianie instalacji elektrycznej,
- remont kapitalny wszystkich sal lekcyjnych (po wymianie instalacji elektrycznej )
- wymiana dachu
- przerobienie kominów wentylacyjnych,
- wymiana pieca CO,
- wykonanie komina do CO,
- wykonanie instalacji odgromowej,
- zakup materiałów na remont schodów zewnętrznych,
- wymiana 6 sztuk okien
Remont budynku od wymiany dachu po wymianę okien rozpoczęto w 2003 roku w m-cu listopadzie , który zakończono w m-cu styczniu 2004 roku w ramach środków finansowych pozyskanych z MEN-u.
Odnawianie podłogi w szkole wykonano w czynie społecznym rodziców.
Pan Włodzimierz Golonko zakupił książki do biblioteki na kwotę 500,00 złotych.
Świetlica pracuje 3 godziny tygodniowo,
Biblioteka pracuje 3 godziny tygodniowo,
Sala komputerowa została wyposażona w komputery przez Prezydenta RP w 2003 roku.
Członkowie Komisji zapoznali się ze stanem szkół na terenie gminy.
Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie jawne informację Wójta Gminy o zamiarze zgłoszenia wniosku na sesji Rady Gminy w sprawie zmiany struktury organizacyjnej Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie.
W głosowaniu jawnym udział wzięło 5 radnych. Za odrzuceniem wniosku głosowało 5 radnych.
Przewodniczący Komisji stwierdził, że członkowie Komisji w głosowaniu jawnym jednogłośnie opowiedzieli się za pozostawieniem klas IV - VI w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie.
Przewodniczący posiedzenia poinformował członków Komisji, iż w związku z przygotowaniem przez Kierownika Biura Obsługi Szkół Samorządowych na dzień 10 lutego 2004r. materiałów dotyczących realizacji zgłoszonego wniosku przez Pana Golonko Włodzimierza na posiedzeniu Komisji w dniu 04 lutego 2004 roku proponuje się termin następnego posiedzenia Komisji na dzień 11 lutego 2004 roku.
Członkowie Komisji przyjęli do wiadomości temat i termin posiedzenia.
Wobec wyczerpania się porządku dziennego, posiedzenie zakończono.

Protokolant:                                                                                                                              Przewodniczący posiedzenia
N.Kazberuk

Włodzimierz Golonko

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Hajnówka

Data wytworzenia: 2004-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2005-06-14

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2005-06-14