Protokół Nr 2/06

Protokół Nr 2 / 06

z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
 Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska

 z dnia 20 grudnia 2006r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. Luba Nowik - Skarbnik Gminy, p. Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. Helena Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji.....
Następnie Przewodniczący Komisji Pan Włodzimierz Golonko przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.      Przyjęcie planu pracy Komisji na 2007 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2007 rok.
2.      Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
    1. nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka,
    2. projektu budżetu gminy na 2007r.,
    3. zmian w budżecie gminy na 2006r.,
    4. wydatków niewygasających w 2006r.,
    5. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
   6.  uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007-2032”
3.      Sprawy różne.

Ad.1. Przyjęcie Planu pracy Komisji na 2007 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2007 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy komisji na 2007r. oraz plan pracy Rady Gminy na 2007 rok.  Komisja zapoznała się z przedstawionymi planami pracy, do którego złożyła propozycję rozszerzenia Planu pracy Komisji o punkty: Rozpatrzenie informacji dotyczącej działalności funkcjonowania kultury w gminie Hajnówka na miesiąc luty oraz - Rozpatrzenie informacji dotyczącej funkcjonowania szkół w gminie Hajnówka w miesiącach kwiecień i sierpień. Przewodniczący komisji poinformował, że plan pracy przedstawiony będzie na najbliższej sesji rady gminy.  (Załącznik Nr 2 do protokołu )

Ad.2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1.    nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka,

Sekretarz Gminy - p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie nadania statutu Urzędowi Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z ustawy o finansach publicznych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

2.      projektu budżetu gminy na 2007r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie budżetu gminy na 2007 rok. Omówiła poszczególne dochody, wydatki i udzieliła odpowiedzi na pytania radnych wynikające ze szczegółowej analizy poszczególnych zapisów projektu. Poinformowała, że planowany budżet na 2007r. zamyka się po stronie dochodów kwotą 8 796 501,- zł a po stronie wydatków kwotą 9 096 501,- zł. Ponadto powiadomiła o otrzymaniu pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej dot. projektu budżetu. Po zakończeniu dyskusji w tym temacie Przewodniczący Komisji przedstawił pozytywną opinię Komisji do projektu budżetu. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

3.    Zmian w budżecie gminy na 2006r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

4.    wydatków niewygasających w 2006r.,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie wydatków niewygasających w 2006r. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zadania inwestycyjnego „ Powierzchniowe utrwalanie dróg”, które nie zostało w 100% zrealizowane w 2006r. W związku z tym środki przeznaczone na jego realizację przekazane zostają na wydzielone konto, aż do momentu zakończenia realizacji zadania tj. 30 czerwca 2007r.  Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

5.                określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami, przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Wyjaśniła, że przy podejmowaniu uchwały na sesji w dniu 15 września 2006r. nie określono, że uchwała stanowi prawo miejscowe i wchodzi w życie po upływie 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 6 do protokołu )

6.                uchwalenia „ Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007-2032”

Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia „Programu usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terenie gminy Hajnówka, na lata 2007 - 2032” . Wyjaśniła, że Rada Ministrów w 2002r. przyjęła Program usuwania azbestu i wyrobów zawierających azbest stosowanych na terytorium Polski, zgodnie z którym do końca 2006r. gminy zostały zobowiązane do opracowania i uchwalenia takiego programu. Dodatkowo wyjaśniła, że w 2013 rozpocznie się zdejmowanie azbestu, a do 2013r. udzielane będą informacje na temat szkodliwości azbestu. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

 

Ad. 3. Sprawy różne.

W sprawach różnych Pan Włodzimierz Golonko zgłosił problem związany z zagospodarowaniem odpadów ( folia po sianokiszonce ). Pani Helena Bagrowska poinformowała, że sprawa przekazana zostanie do wyjaśnienia. Pan Mikołaj Żmieńko zgłosił problem związany z równaniem dróg oraz zadał pytanie w temacie oznakowania miejscowości i numerowania domów. Pani H. Bagrowska wyjaśniła, że istnieje problem związany z numerowaniem domów, gdyż zmiana numerów wiąże się z wymianą dowodów osobistych. Ponadto wyjaśniła, ze drogi na terenie gminy są sukcesywnie równane, a warunki atmosferyczne powodują konieczność ich ciągłej naprawy. Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:                                                                                                                                                                                                                                                             
Barbara Ostapczuk                                                                                                                                                                                                                  Przewodniczący Komisji

                                                                                                       Włodzimierz Golonko

Hajnówka, dnia 27 grudnia 2006r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Hajnówka

Data wytworzenia: 2006-12-29

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2007-07-19

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2007-07-19