Protokół Nr 3/07

Protokół Nr 3 / 07

z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
 Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska

 z dnia 21 marca 2007r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji.... , p. R. Kot - p.o. Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Golonko - Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 3 w punkcie 5 dotyczący „powołania komisji dyscyplinarnych”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.       Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.
2.      Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.
3.      Rozpatrzenie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.
4.      Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.
5.      Rozpatrzenie sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach za 2006 rok.
6.      Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
    1.       zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.
    2.     zmian w budżecie gminy na 2007r.
    3.     powołania komisji dyscyplinarnych.
7.      Sprawy różne.

Ad.1. Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2006 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 2 do protokołu )

 

Ad.2. Przyjęcie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.  Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 3 do protokołu)            

             Ad.3. Przyjęcie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki  i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.

 

Pani T. Borowik - Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.  Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją.  ( Załącznik Nr 4  do protokołu )

Ad.4. Przyjęcie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.

Pani Tamara Borowik - Kierownik Gminnego... informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r. wraz z informacją dotyczącą Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w 2006 roku. Omówiła szczegółowo informację w podziale na zadania własne gminy  - m.in. zasiłki okresowe, celowe, dożywianie uczniów i zlecone gminie - m.in. zasiłki stałe. Ponadto omówiła zadania związane z przyznawaniem świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatki mieszkaniowe. Ponadto poinformowała o otrzymaniu żywności: mleka, mąki, makaronu, cukru, sera żółtego, sera topionego  z Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej z której skorzystały rodziny  najuboższe wykazujące którąkolwiek z dysfunkcji. Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 5  do protokołu )

Ad.5. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1.        zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok. Wyjaśniła, że na podstawie ustawy o rachunkowości oraz ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej nałożony został obowiązek zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury tj. Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach. Przedstawiła bilanse tych jednostek, rachunki zysków i strat oraz informację dodatkową (opisową) do sprawozdania finansowego. Następnie p. R. Kot przedstawiła sprawozdanie z działalności instytucji kultury w gminie Hajnówka. W toku toczącej się dyskusji Komisja negatywnie oceniła działalność kulturalną na terenie gminy. Komisja wnioskowała, aby podjąć działania mające na celu ożywienie działalności kulturalnej na terenie gminy. Ponadto Komisja zgłosiła wniosek w sprawie uzupełnienia świetlic wiejskich, które wykorzystywane są przez dzieci, młodzież oraz dorosłych w poszczególnych miejscowościach. Ponadto Komisja wnioskowała o uzupełnienie książek w bibliotekach gminnej i szkolnej w Dubinach głównie w lektury szkolne. Po zakończonej dyskusji Komisja zapoznała się z projektem uchwały i nie wniosła uwag.   ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

2.       zmian w budżecie gminy na 2007r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

3.       powołania komisji dyscyplinarnych.

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z obowiązujących przepisów tzn. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Poinformował, że uchwała dotyczy powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji do orzekania w sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad. 6. Sprawy różne.

W sprawach różnych Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła trzy sprawy dotyczące drzew, a mianowicie:
1.    Topola rosnąca w pasie drogowym Nowokornino - Grudówka. Wyjaśniła, że wpłynęło podanie Pani M. Gacuta zam. Nowokornino 2, która wystąpiła o zakup drzewa - topoli rosnącej przy jej nieruchomości. Wyjaśniła, że na wycięcie przedmiotowego drzewa jest zgoda Starosty Powiatowego.  W/w osoba zobowiązała się do zapłaty 50 zł/m3  surowca   drzewa. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na ścięcie drzewa i jego przeznaczenie dla Pani M. Gacuty.
2.    Topole - w ilości 6 sztuk rosnące na gminnej działce w Nowoberezowie przy Wiejskim Ośrodku Zdrowia. Wyjaśniła, że drzewa te rosną w linii energetycznej przy budynkach w związku z czym utrudnione jest ich wycięcie. Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie drzew za cenę 10 zł za sztukę. Komisja stanęła na stanowisku przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu za cenę 10 zł za sztukę.
3. Drzewa rosnące na drodze dojazdowej do nieruchomości prywatnych na gruntach wsi Łozice. Wyjaśniła, że po scaleniu gruntów, ze wspólnoty wiejskiej wydzielono mieszkańcom działki i wytyczono drogę do nieruchomości, na której rosną cienkie drzewa w ilości 120 sztuk (sosna i brzoza). Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie i zakup drzew na pniu, albo gmina wytnie drzewa we własnym zakresie i sprzeda surowiec. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja stanęła na stanowisku  przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )

Pan W. Golonko zgłosił propozycję objęcia patronatem młodzieżowo-dziecięcego chóru szkolnego w Orzeszkowie. Pani A. Janiuk zgłosiła wniosek w sprawie „rozebrania” metalowego rusztowania przy świetlicy wiejskiej w Borysówce.
Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk                                                                                                                                                                                                                  Przewodniczący Komisji

Włodzimierz Golonko

Hajnówka, dnia 26 marca 2007r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2007-07-20

Data modyfikacji: 2007-07-20

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2007-07-20