Protokół Nr 17/09

Protokół Nr 17 / 09
z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,
Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska

z dnia 17 marca 2009r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Skarbnik Gminy – p. L. Nowik, Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk, Kierownik GOPS – p. T. Borowik, Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... oraz p. N. Wołkowycka – Dyrektor SP Dubiny, p. J. Aleksiejuk – Dyrektor SP Nowokornino, p. B. Dawidziuk – Dyrektor SP w Orzeszkowie, p. T. Krajnik – Dyrektor PG w Dubinach i Wójt Gminy – p. Olga Rygorowicz. Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Golonko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Zapoznanie się z funkcjonowaniem szkół w gminie Hajnówka za I półrocze roku szkolnego.

  2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

  3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

  2. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  3. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,

  4. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

  5. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

  6. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

  1. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

  2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

  3. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

  4. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Zapoznanie się z funkcjonowaniem szkół w gminie Hajnówka za I półrocze roku szkolnego.

 

Dyrektorzy Szkół przedstawiły ustne sprawozdania ze swojej działalności za I półrocze roku szkolnego. Przedstawiły metody pozyskiwania środków finansowych na funkcjonowanie szkół, również od sponsorów, zakres swojej działalności, omówiły uczestniczenie w różnych programach, dodatkowych zajęciach, konkursach, zawodach. Wyjaśniły, że korzystają ze współpracy z rodzicami uczniów szkół. Pani T. Krajnik – Dyrektor PG w Dubinach wyjaśniła ponadto, że Gimnazjum pozytywnie przeszło kontrolę wizytator z Kuratorium Oświaty obejmującą okres od powstania Gimnazjum czyli od 1999 roku. Wyjaśniła także, że wybudowana sala gimnastyczna jest zachętą dla uczniów do aktywności fizycznej. Poinformowała, że zarówno Szkoła Podstawowa jak i Publiczne Gimnazjum zainteresowane są udostępnianiem sali gimnastycznej dla osób „ z zewnątrz” – co stanowiło będzie również dodatkowe źródło dochodu dla szkół. W toku dyskusji Pan J. Grygoruk zaapelował o rozważne wybieranie podręczników szkolnych w taki sposób aby uczniowie z młodszych klas również mogli z nich korzystać. Pan W. Golonko podsumowując przedstawione sprawozdanie wysoko ocenił działalność szkół na terenie gminy i podziękował za dotychczasową pracę i życzył dalszych równie owocnych sukcesów.

 

Ad. 2. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2008 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy.

(Załącznik Nr 2 do protokołu )

 

Ad.3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy udzielenia dotacji na współfinansowanie inwestycji „ Przebudowa drogi powiatowej Nr 1622B Kotówka – Trywieża w wysokości 80 000,-„ oraz na współfinansowanie inwestycji „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1674B od drogi wojewódzkiej Nr 589 – Progale”. Poinformowała, że zgodnie z umowami, które zostaną zawarte zrealizowane zostanie powierzchniowe utrwalenie drogi Kotówka - Trywieża, a w przypadku drogi do Progal opracowana zostanie dokumentacja na jej wykonanie. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Wyjaśniła, że intencją uchwały są zmiany załącznika inwestycyjnego w związku z planowanym aplikowaniem o środki w ramach programów unijnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,


Skarbnik Gminy – p. Luba Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok. Omówiła poszczególne dochody i wydatki instytucji kultury w 2008 roku. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że zmiany Statutu wynikają ze zmiany ustawy o pracownikach samorządowych i związane są zakresem prawa pracy wobec Wójta Gminy oraz pracowników mianowanych Urzędu Gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 6 do protokołu )

  1. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych. Wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy przekazania Kierownikowi GOPS postępowań wobec dłużników alimentacyjnych na mocy ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 7 do protokołu )

  1. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor do spraw gospodarki gruntami przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo. Wyjaśniła, przedmiotowy plan obejmuje między innymi Adaptację budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie na Warsztaty Tkactwa. Wyjaśniła ponadto, że zadanie to realizowane będzie z zaangażowaniem środków gminy i środków unijnych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Komisja nie wniosła uwag do projektu uchwały. (Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad.4. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008 rok. Omówiła szczegółowo zakres działalności ośrodka, zasiłki stałe, okresowe i celowe, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono uwag. (Załącznik Nr 9 do protokołu )

Ad. 5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 10 do protokołu )

Ad. 6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

 

Pan A. Kulik – przedstawił sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007 - 2008. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 11 do protokołu )

Ad. 7. Sprawy różne.

Wójt Gminy zabierając głos omówiła inwestycję w Trywieży i problemy z nią związane, a także przedstawiła temat inwestycji realizowanej na terenie gminy polegającej na ustawieniu wiatraków prądotwórczych w liczbie 9 sztuk podkreślając, ze będzie to duży wpływ z podatku do budżetu gminy. Poinformowała o otrzymaniu środków na przebudowę dróg gminnych w Lipinach oraz drogi gminnej Dubicze Osoczne – Chytra – Hajnówka. Omówiła także zasady pozyskiwania środków unijnych na różnego rodzaju inwestycje planowane w gminie.

W sprawach różnych Skarbnik Gminy przedstawiła prośbę Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie darowizny na zakup paliwa do pojazdów służbowych patrolujących teren. Komisja pozostawiła temat do rozpatrzenia na najbliższej sesji rady. (Załącznik nr 12 do protokołu). Następnie Skarbnik Gminy ponownie przedstawiła temat prowizji sołtysów. Komisja po przeprowadzonej dyskusji stwierdziła, że temat ten pozostawia do rozpatrzenia na sesji. Pan A. Kulik przedstawił także pismo PUK w sprawie składowania odpadów na wysypisku śmieci w Starym Berezowie. Komisja negatywnie ustosunkowała się do składowania odpadów na wysypisku.

Następnie wobec braku spraw różnych oraz wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Golonko

Hajnówka, dnia 20 marca 2009r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2009-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2009-09-25

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2009-09-25