Protokół Nr 2/11

       BRG.0012.1.1.2011

Protokół Nr 2/11

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 14 stycznia 2011r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu
. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

- p. Luba Nowik – Skarbnik Gminy, 

- p. Halina Szymaniuk  – Kierownik BOSS.

Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Anatol Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag Następnie Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.     Rozpatrzenie informacji z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka,

2.     Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

3.     Sprawy różne.

 

Do punktu 1-go. Rozpatrzenie informacji z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka,

 

            Pani H. Szymaniuk przedstawiła informację z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka. Informacja zawierała zestawienie ilości uczniów z podziałem na klasy w roku szkolnym 2010/2011, zatrudnienie w szkołach oraz BOSS z podziałem na etaty i omówiła zasady udzielania subwencji oświatowej na gminę,  z uwzględnieniem uczniów uczących się języka mniejszości narodowej, tj. języka białoruskiego oraz uczniów niepełnosprawnych. Następnie przedstawiła sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez minę Hajnówka. Następnie Przewodniczący obrad otworzył dyskusję w temacie funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka. Członkowie Komisji podejmowali tematy zatrudnienia nauczycieli i obsługi w szkołach, kosztach ponoszonych przez gminę związanych z  utrzymywaniem trzech szkół w gminie, dowożenia uczniów do szkół i wydatków z tym związanych, kosztach ogrzewania trzech budynków szkół, zadań realizowanych przez BOSS. Komisja podejmując te tematy rozważała zasadność utrzymywania trzech szkół w gminie, możliwość przekazania dowożenia uczniów do szkół innemu podmiotowi np. PKS. Następnie Komisja podjęła temat likwidacji szkoły podstawowej w Orzeszkowie z uwagi na małą liczbę uczniów uczących się w tej szkole tj. 22 oraz z uwagi na stan finansów budżetu gminy. Następnie p. H. Szymaniuk wyjaśniła, że zgodnie ze statutem Komisji przysługuje inicjatywa uchwałodawcza, a następnie Komisja występuje z takim wnioskiem do Przewodniczącego Rady, który przedstawia taki temat na najbliższej sesji. Omówiła także różnicę pomiędzy projektami uchwał zawierającymi „ zamiar likwidacji szkoły ” oraz  „likwidację szkoły”. Następnie Komisja jednogłośnie (4 głosy „za”) wystąpiła z wnioskiem dotyczącym przygotowania na najbliższą sesję projektu uchwały dotyczącego zamiaru likwidacji szkoły podstawowej w Orzeszkowie. Pani H. Szymaniuk wyjaśniła, że projekt uchwały zostanie przygotowany na najbliższą sesję Rady Gminy. (Materiały stanowią załącznik nr 2 do protokołu)

 

Do punktu 2-go. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła, że zmiany dotyczą zadania inwestycyjnego – remont świetlicy w Starym Berezowie zrealizowanym w 2010 roku, jednakże sfinansowanym w roku 2011 do którego konieczne jest wprowadzenie aneksu do umowy W związku z tym konieczne jest poprawienie wykazu zadań inwestycyjnych. Następnie Przewodniczący Komisji p. A. Skiepko zwrócił uwagę na brak ujętego w wykazie zadań inwestycyjnych przebudowy ulic Nowej i Grzybowej. Skarbnik Gminy wyjaśniła, że brak tych zadań wynika z omyłki pisarskiej i niezwłocznie zostanie naniesiona zmiana.  Następnie  Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 3-go. Sprawy różne.

 

W sprawach różnych p. O. Bołtromiuk podjęła temat przejęcia drogi nr 804/2 w Lipinach. Omówiła stan nawierzchni tej drogi i zaproponowała aby drogę tą przejąć na własność gminy. Skarbnik Gminy wyjaśniła, ze droga ta stanowi własność Skarbu Państwa i administrowana jest ona przez Starostwo Powiatowe. Wyjaśniła, że Wójt Gminy zaproponowała wspólne negocjacje z przedstawicielami nadleśnictwa hajnowskiego i starostą powiatu hajnowskiego w najbliższym terminie.

Wobec wyczerpania się porządku, posiedzenie zakończono.

 

Protokolant:


Barbara Ostapczuk                            

                                                                                                Przewodniczący Komisji

 


              Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 18 stycznia 2011r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2011-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2011-06-14

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2011-06-14