Protokół Nr 12/11

BRG.0012.2.11.2011

Protokół Nr 12/11

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 21 grudnia 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. T. Borowik – Kierownik GOPS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o punkt
o treści: „zasad otrzymywanie diety przez przewodniczących rad sołeckich”. Komisja jednogłośnie przyjęła porządek obrad o treści:


1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,
2. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,
3. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2018,
4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2012,
5. zmiany Uchwały Nr XII/56/11 Rady Gminy Hajnówka z dnia 15 listopada 2011r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,
6. wprowadzenia Regulaminu Konsultacji Społecznych,
7. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2012,
8. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,
9. zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich.

2. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2012 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2012 rok.

3. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych w na sesjach

od dnia 29 marca 2011r. do dnia 15 listopada 2011r.

4. Sprawy różne.


Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:


1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2011-2018. Omówiła szczegółowo projekt uchwały, wyjaśniła, że projekt uchwały związany jest z wprowadzeniem aktualnych kwot dochodów i wydatków na koniec roku 2011. Komisja jednogłośnie (5 głosów ”za”) zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy dotyczące utworzenia punktu przedszkolnego w gminie Hajnówka. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 3 do protokołu )


3. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2018,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2012-2018. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zadłużenia gminy i realizacji umów wieloletnich dotyczących realizacji zadań bieżących w okresie dłuższym niż 1 rok. Następnie poinformowała o otrzymaniu pozytywnej opinii Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 6 grudnia 2011r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2018. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że wskaźnik zadłużenia gminy na koniec grudnia 2012r. wynosić będzie 38,57%. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2012,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2012 rok. Następnie przedstawiła pozytywną Uchwałę Nr II. 00310-17/11 Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 6 grudnia 2011r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Gminy Hajnówka na 2012 r. oraz o możliwości sfinansowania przewidzianego w projekcie budżetu deficytu. Przedstawiła poszczególne kwoty dochodów i ich przeznaczenie, omówiła deficyt budżetu, rezerwę budżetu i poszczególne załączniki do przedstawionej uchwały budżetowej. Poinformowała, że planowany budżet na 2012r. zamyka się po stronie dochodów kwotą 10 941 109 zł, a po stronie wydatków kwotą 11 084 190 zł. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )



5. zmiany Uchwały Nr XII/56/11 Rady Gminy Hajnówka z dnia 15 listopada 2011r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,


Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XII/56/11 Rady Gminy Hajnówka z dnia 15 listopada 2011r. w sprawie określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych. Wyjaśniła, że Urząd Wojewódzki w ramach przysługujących mu kompetencji nadzorczych wskazał na błędy formalne polegające na ujęciu stawek od środków transportowych w § 1 pkt.9 lit. d) w niższej wysokości aniżeli stawka zaproponowana przez Ministra Finansów. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

6. wprowadzenia Regulaminu Konsultacji Społecznych,


Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie Regulaminu Konsultacji Społecznych. Wyjaśnił, że zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa należało uregulować zasady postępowania przy przeprowadzaniu konsultacji społecznych. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie.
( Załącznik Nr 7 do protokołu )

7. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2012,


Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2012 rok. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie.
( Załącznik Nr 8 do protokołu )

8. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,

Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )


9. zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich.


Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zasad otrzymywania diety przez przewodniczących rad sołeckich. W toku dyskusji Komisja jednogłośnie zaproponowała dietę w wysokości 80,00 zł za udział w posiedzeniu rady. Następnie Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. ( Załącznik Nr 10 do protokołu )


Do punktu 2-go. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2012 rok oraz zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy na 2012 rok.


Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy komisji na 2012r. oraz plan pracy Rady Gminy na 2012 rok. Komisja zapoznała się z przedstawionymi planami pracy, do których nie wniesiono uwag. Następnie Przewodniczący komisji poinformował, że plan pracy przedstawiony będzie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 11 do protokołu )

Do punktu 3-go. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych w na sesjach od dnia 29 marca 2011r. do dnia 15 listopada 2011r.


Sekretarz Gminy p. M. Kondraciuk przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych w na sesjach od dnia 29 marca 2011r. do dnia 15 listopada 2011r. Następnie Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawioną informację. (Załącznik Nr 12 do protokołu )


Do punktu 4-go. Sprawy różne.

W sprawach różnych p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła pismo Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o. w sprawie zmiany ceny za odbiór surowców wtórnych do kwoty 17,75 zł/m3 oraz odstąpienia od dzierżawy za pojemnik. Wyjaśniła,
że od 01 stycznia 2012r. obowiązywać będzie ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach w ciągu
18 miesięcy zobowiązana będzie do dostosowania do nowych przepisów. Komisja nie zajęła stanowiska w tym temacie, zaproponowała jednak aby PUK Sp. z o.o. wywoziła odpady w miarę zapełnienia pojemników, a nie każdego miesiąca.
(Załącznik Nr 13 do protokołu )

Następnie Komisja podjęła dyskusję dotyczącą ewentualnej likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie. Po zakończonej dyskusji Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek komisji o treści: „ Likwidacja Szkoły Podstawowej w Nowokorninie” . Komisja jednogłośnie (4 głosy „za”) przyjęła wniosek w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie. Następnie Przewodniczący przygotował pismo do Przewodniczącego Rady o nadanie biegu organizacyjnego. Ponadto Komisja rozpatrywała temat ewentualnego połączenia Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach oraz biblioteki znajdującej się w szkole podstawowej w Dubinach i aktywizowanie działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach. (Załącznik Nr 14 do protokołu )

Następnie wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 23 grudnia 2011r.







Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2012-07-06

Data modyfikacji: 2012-07-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2012-07-06