Protokół Nr 19/12

BRG.0012.2.7.2012

Protokół Nr 19 /12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 22 listopada 2012r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik Nr 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o punkt o treści: „
podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek posiedzenia, przedstawiający się następująco:

 

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  2. upoważnienia Wójta Gminy Hajnówka do podpisania porozumienia w sprawie przyjęcia do prowadzenia przez Gminę Miejska Hajnówka zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania powierzonych przez Gminę Hajnówka,

  3. uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok.

  4. zniesienia statusu pomnika przyrody,

  5. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka,

  6. podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

  1. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
    od dnia 26 kwietnia 2012r. do dnia 31 października 2012r.

  2. Sprawy różne.

 

Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

 

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Wyjaśniła, ze zmiany związane są z podpisywanymi aneksami do umów, otrzymywaniem darowizn z nadleśnictw, zwiększeniem środków na Krainę Radosnych Maluchów. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 2 do protokołu )

  1. upoważnienia Wójta Gminy Hajnówka do podpisania porozumienia w sprawie przyjęcia do prowadzenia przez Gminę Miejska Hajnówka zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania powierzonych przez Gminę Hajnówka,

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, przedstawiła projekt uchwały w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Hajnówka do podpisania porozumienia w sprawie przyjęcia do prowadzenia przez Gminę Miejska Hajnówka zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania powierzonych przez Gminę Hajnówka. Wyjaśniła, że porozumienie dotyczy refundacji kosztów wynagrodzenia nauczycieli religii innych wyznań m.in. Kościoła Zielonoświątkowego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu ). Następnie p. H. Szymaniuk poinformowała, że na Niepubliczną Szkołę w Orzeszkowie niewłaściwie liczona była dotacja w związku z czym gmina musi dopłacić szkole w Orzeszkowie środki z wyrównaniem od stycznia 2012r. Wyjaśniła, ze kwota dotyczy środków ok. 70 000,-zł.

  1. uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok.

 

Pani B. Niewiadomska-Golonko – Inspektor do spraw obsługi rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok. Omówiła szczegółowo zasady współpracy i wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy przekazania zadań własnych gminy, które mogą być realizowane przez podmioty i organizacje pożytku publicznego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

  1. zniesienia statusu pomnika przyrody,

 

Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie zniesienia statusu pomnika przyrody. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że zniesienie statusu pomnika dotyczy drzew całkowicie uschniętych, które zagrażają bezpieczeństwu powszechnemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 5 do protokołu )

 

  1. regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka,

 

Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka. Omówiła szczegółowo projekt uchwały, wyjaśniając, że jest ona wynikiem zmian wprowadzonych do ustawy o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach. Następnie szczegółowo omówiła kolejne zapisy uchwały informując m.in. o konieczności zbierania odpadów w sposób selektywny lub mieszany. Następnie poinformowała o zgłoszonej przez KRFiRG zmianie projektu uchwały o zapis aby selektywne odpady zbierane były w workach o określonych pojemnościach. W tym miejscu Komisja podjęła dyskusję w temacie gospodarowania odpadami, sposobu naliczania opłat za wywóz nieczystości. Pani H. Bagrowska wyjaśniła, że na następnej sesji podejmowane będą uchwały precyzujące zapisy uchwały. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 6 do protokołu )

 

  1. podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

Pani B. Niewiadomska-Golonko – Inspektor ds. obsługi rady przedstawiła projekt uchwały w sprawie podziału Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym. Wyjaśniła, że na sesji w dniu 31 października 2012r. podjęta została uchwała z pominięciem nazwy sołectwa „Orzeszkowo” w okręgu nr XV w związku z czym konieczne było naniesienie stosownej zmiany i ujednolicenie zapisów uchwały. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

 

Do punktu 2-go: Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 26 kwietnia 2012r. do dnia 31 października 2012r.

 

Pani B. Niewiadomska-Golonko – Inspektor ds. obsługi rady przedstawiła informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 26 kwietnia 2012r. do dnia 31 października 2012r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 8 do protokołu)

 

Wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.

 

Protokolant:


Barbara Niewiadomska-Golonko

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 26 listopada 2012r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06