Protokół Nr 21/06

Protokół Nr 21 / 05
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej
z dnia 07 kwietnia 2006r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 10.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

W posiedzeniu Komisji uczestniczyli wszyscy członkowie komisji. Lista obecności w załączeniu do oryginału protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami, p. R. Nowik - pracownik socjalny.
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Anatol Skiepko - przewodniczący komisji, który przewodniczył posiedzeniu. Przedstawił projekt porządku dziennego do którego wniósł propozycję dodania podpunktu szóstego dotyczącego zmian w podziale gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w tych okręgach oraz punktu trzeciego dotyczącego przedstawienia Informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2005 z jednoczesną zamianą kolejności punktów drugiego i trzeciego. Do przedstawionego porządku obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego komisji nie zgłoszono uwag. W głosowaniu jawnym jednogłośnie przyjęto porządek posiedzenia o treści:

  1. Rozpatrzeniei zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
    1. sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok.
    2. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
    3. zmian w budżecie gminy na 2006r.
    4. szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Hajnówka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
    5. przejęcia pojazdu na własność gminy.
    6. zmian w podziale gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w tych okręgach
  1. Informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2005.
  2. Sprawy różne.

Ad. 1 Rozpatrzenie i zaopiniowanie materiałów na sesję Rady Gminy dot.:

1. sprawozdania z wykonania budżetu za 2005 rok.
Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2005 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 95 / 06 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 15 marca 2006 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2005 rok. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2005 roku. W toku toczącej się dyskusji udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na zadane pytania. Skarbnik Gminy poinformowała o otrzymaniu Uchwały Nr II.0131-1-48 / 06 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 04.04.2006r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2005 rok. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie jawne przedstawiony materiał. Członkowie komisji jednogłośnie przyjęli przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący Komisji poinformował że Opinia Nr 19 / 06 w sprawie rocznej oceny wykonania budżetu gminy za 2005 rok przedstawiona będzie na najbliższej sesji. Komisja wystąpiła do Przewodniczącego Rady z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy. ( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

2. udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i pozostawiła do podjęcia na sesji.( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

3. zmian w budżecie gminy na 2006r.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2006 rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie zgłosiła uwag.

4. szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Hajnówka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych.
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty należności pieniężnych Gminy Hajnówka oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa, oraz wskazania organów do tego uprawnionych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie zgłosiła uwag.( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

5. przejęcia pojazdu na własność gminy.
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie przejęcia pojazdu na własność gminy. Wyjaśnił, że przedmiotowa uchwała dotyczy samochodu marki Fiat 126p o nr rej. BID 7556, porzuconego na odcinku drogi Dubiny - Nowosady, którego właściciel nie został ustalony. Komisja zapoznała się z projektem uchwały.( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

6. zmian w podziale gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w tych okręgach
Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie zmian w podziale gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w tych okręgach. Wyjaśnił, że w celu zapoznania się przez komisje z projektem uchwały konieczne jest przedstawienie dwóch wersji tych projektów. Poinformował, że zgodnie z Ordynacją wyborczą do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw podział na okręgi wyborcze jest stały, a zmiany granic okręgów wyborczych mogą być dokonywane najpóźniej na 3 miesiące przed upływem kadencji na zasadach przewidzianych w ustawie. Omówił szczegółowo różnice, jednocześnie wyjaśniając na czym polegają wprowadzane zmiany. Poinformował, że projekty uchwał przedstawione zostaną na sesji, a Rada Gminy podejmie w tym temacie stosowną uchwałę. Komisja zapoznała się z projektami uchwał.( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

 

Ad.2. Informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2005.

 

Pani R. Nowik - pracownik socjalny przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2005. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Materiały w załączeniu do oryginału protokołu ).

Ad.3. Sprawy różne
W sprawach różnych komisja wnioskuje o ustalenie w jakiej wysokości wypracowano dochody z tytułu świadczenia usług żywieniowych na zewnątrz ( stypy ) przez Kuchnię Publicznego Gimnazjum w Dubinach oraz na jaki cel i w jakiej wysokości zostały wydatkowane te środki ( dotyczy 2005 roku ).

Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad Przewodniczący Komisji zakończył posiedzenie.

 

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji

Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 11 kwietnia 2006r.

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2006-08-02

Data modyfikacji: 2006-08-02

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2006-08-02