Protokół Nr 3/07

Protokół Nr 3 / 07

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 20 marca 2007r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 9.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy, p. H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji...., p. T. Borowik - Kierownik Gminnego...
Następnie Przewodniczący Komisji Pan A. Skiepko przedstawił porządek obrad do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 3 w punkcie 5 dotyczącym „powołania komisji dyscyplinarnych”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.      Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.
2.      Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.
3.      Rozpatrzenie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.
4.      Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.
5.      Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
   1.       zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.
   2.      zmian w budżecie gminy na 2007r.
   3.     powołania komisji dyscyplinarnych.
6.      Sprawy różne.

Ad.1. Przyjęcie sprawozdania z działalności komisji za 2006 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2006 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 2 do protokołu )

 

Ad.2. Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.  Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 3 do protokołu)            

Ad.3. Rozpatrzenie informacji z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.

 

Pani T. Borowik - Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006. W toku toczącej się dyskusji Pan A. Skiepko wnioskował, aby część środków finansowych przeznaczonych na przeciwdziałanie alkoholizmowi przeznaczyć na zakup sprzętu do Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach. Pan A. Gierasimiuk wniósł zapytanie dotyczące braku pogadanek na temat przeciwdziałania alkoholizmowi. Pani T. Borowik udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że w szkołach prowadzona jest profilaktyczna działalność informacyjna i edukacyjna dla dzieci i młodzieży w tym temacie. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja wystąpiła z propozycją podjęcia działań mających na celu utworzenie  świetlicy socjoterapeutycznej dla mieszkańców gminy.  ( Załącznik Nr 4  do protokołu )

Ad.4. Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2006 r.

Pani Tamara Borowik - Kierownik Gminnego... informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2006 r. wraz z informacją dotyczącą Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych w 2006 roku. Omówiła szczegółowo informację w podziale na zadania własne gminy  - m.in. zasiłki okresowe, celowe, dożywianie uczniów i zlecone gminie - m.in. zasiłki stałe. Ponadto omówiła zadania związane z przyznawaniem świadczeń rodzinnych, zaliczki alimentacyjnej i dodatki mieszkaniowe. Ponadto poinformowała o otrzymaniu żywności: mleka, mąki, makaronu, cukru, sera żółtego, sera topionego  z Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej z której skorzystały rodziny  najuboższe wykazujące którąkolwiek z dysfunkcji. Komisja zapoznała się z informacją i nie wniosła uwag.  ( Załącznik Nr 5  do protokołu )

Ad.5. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1.        zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok. Wyjaśniła, że na podstawie ustawy o rachunkowości oraz ustawie o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej nałożony został obowiązek zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury tj. Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach oraz Gminnej Biblioteki Publicznej w Dubinach. Przedstawiła bilanse tych jednostek, rachunki zysków i strat oraz informację dodatkową (opisową) do sprawozdania finansowego. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie, Komisja zapoznała się z projektem uchwały i wniosła zastrzeżenia do funkcjonowania kultury w gminie Hajnówka.  ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

2.       zmian w budżecie gminy na 2007r.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

3.       powołania komisji dyscyplinarnych.

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji dyscyplinarnych. Wyjaśnił, że podjęcie uchwały wynika z obowiązujących przepisów tzn. ustawy o samorządzie gminnym oraz ustawy o pracownikach samorządowych. Poinformował, że uchwała dotyczy powołania komisji dyscyplinarnych I i II instancji do orzekania w sprawach dyscyplinarnych pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Gminy Hajnówka. A. Skiepko wniósł propozycję, by w komisji nie uczestniczyły dwie osoby z tego samego Referatu Inwestycji. Sekretarz Gminy wyjaśnił, że propozycja przedstawiona zostanie przedstawiona na najbliższej sesji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad. 6. Sprawy różne.

W sprawach różnych Pani H. Bagrowska - Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła trzy sprawy dotyczące drzew, a mianowicie:
1.  Topola rosnąca w pasie drogowym Nowokornino - Grudówka. Wyjaśniła, że wpłynęło podanie Pani M. Gacuta zam. Nowokornino 2, która wystąpiła o zakup drzewa - topoli rosnącej przy jej nieruchomości. Wyjaśniła, że na wycięcie przedmiotowego drzewa jest zgoda Starosty Powiatowego.  W/w osoba zobowiązała się do zapłaty 50 zł/m3  surowca   drzewa. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na ścięcie drzewa i jego przeznaczenie dla Pani M. Gacuty.
2.  Topole - w ilości 6 sztuk rosnące na gminnej działce w Nowoberezowie przy Wiejskim Ośrodku Zdrowia. Wyjaśniła, że drzewa te rosną w linii energetycznej przy budynkach w związku z czym utrudnione jest ich wycięcie. Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie drzew za cenę 10 zł za sztukę. Pan A.. Skiepko zaproponował wycięcie drzew „własnymi siłami gminy” i przeznaczenie drzewa na opał. Pani H. Bagrowska wyjaśniła, że gmina nie dysponuje wysięgnikiem, a jego wynajęcie jest zbyt kosztowne i przewyższy wartość tych drzew. Komisja stanęła na stanowisku przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu za cenę 10 zł za sztukę.
3. Drzewa ( sosna,  brzoza ) rosnące na drodze dojazdowej do nieruchomości prywatnych na gruntach wsi Łozice. Wyjaśniła, że po scaleniu gruntów, ze wspólnoty wiejskiej wydzielono mieszkańcom działki i wytyczono drogę do nieruchomości, na której rosną cienkie drzewa w ilości 120 sztuk (sosna i brzoza). Przedstawiła propozycję Wójta polegającą na ogłoszeniu przetargu na wycięcie i zakup drzew na pniu, albo gmina wytnie drzewa we własnym zakresie i sprzeda surowiec. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja stanęła na stanowisku  przeznaczenia drzew do sprzedaży w drodze przetargu. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )

Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk                                                                                                                                                                                                                 Przewodniczący Komisji

                                                                                                                                    Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 23 marca 2007r.                                 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Hajnówka

Data wytworzenia: 2007-12-28

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2007-07-20

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2007-07-20