Protokół Nr 16/09

Protokół Nr 16 / 09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 17 marca 2009r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Skarbnik Gminy – p. L. Nowik, Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk, Kierownik GOPS – p. T. Borowik, Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

  2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

  2. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  3. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,

  4. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

  5. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

  6. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

  1. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

  2. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

  3. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

  4. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2008 rok.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił sprawozdanie z prac Komisji za 2008 rok. Komisja przyjęła bez uwag przedstawione sprawozdanie. Przewodniczący komisji poinformował, że sprawozdanie przedstawione zostanie na najbliższej sesji rady gminy.

(Załącznik Nr 2 do protokołu )

 

Ad.2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Hajnowskiemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy udzielenia dotacji na współfinansowanie inwestycji „ Przebudowa drogi powiatowej Nr 1622B Kotówka – Trywieża w wysokości 80 000,-„ oraz na współfinansowanie inwestycji „Przebudowa drogi powiatowej Nr 1674B od drogi wojewódzkiej Nr 589 – Progale”. Poinformowała, że zgodnie z umowami, które zostaną zawarte zrealizowane zostanie powierzchniowe utrwalenie drogi Kotówka - Trywieża, a w przypadku drogi do Progal opracowana zostanie dokumentacja na jej wykonanie. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Wyjaśniła, że intencją uchwały są zmiany załącznika inwestycyjnego w związku z planowanym aplikowaniem o środki w ramach programów unijnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok,


Skarbnik Gminy – p. Luba Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2008 rok. Omówiła poszczególne dochody i wydatki instytucji kultury w 2008 roku. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmiany Statutu Gminy Hajnówka,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że zmiany Statutu wynikają ze zmiany ustawy o pracownikach samorządowych i związane są zakresem prawa pracy wobec Wójta Gminy oraz pracowników mianowanych Urzędu Gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 6 do protokołu )

  1. udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych,

 

Sekretarz Gminy – p. Mikołaj Kondraciuk przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia Kierownikowi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce do prowadzenia postępowania wobec dłużników alimentacyjnych. Wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy przekazania Kierownikowi GOPS postępowań wobec dłużników alimentacyjnych na mocy ustawy z dnia 7 września 2007r. o pomocy osobom uprawnionym do alimentów. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 7 do protokołu )

  1. zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo,

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor do spraw gospodarki gruntami przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia Planu Odnowy Wsi Nowoberezowo. Wyjaśniła, przedmiotowy plan obejmuje między innymi Adaptację budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie na Warsztaty Tkactwa. Wyjaśniła ponadto, że zadanie to realizowane będzie z zaangażowaniem środków gminy i środków unijnych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie Pan M. Owerczuk, który wyraził stanowczy sprzeciw przeciwko remontowaniu budynków, które wg posiadanych ekspertyz nie nadają się do dalszego użytkowania. (Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad.3. Przyjęcie informacji z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej za 2008 rok. Omówiła szczegółowo zakres działalności ośrodka, zasiłki stałe, okresowe i celowe, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono uwag. (Załącznik Nr 9 do protokołu )

Ad. 4. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2008r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2008.
Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 10 do protokołu )

Ad. 5. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007-2008.

 

Pan A. Kulik – przedstawił sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2007 - 2008. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag.
(Załącznik Nr 11 do protokołu )

Ad. 6. Sprawy różne.

W sprawach różnych Skarbnik Gminy przedstawiła prośbę Straży Granicznej w Dubiczach Cerkiewnych w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie darowizny na zakup paliwa do pojazdów służbowych patrolujących teren. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie negatywnie ustosunkowała się do udzielania dotacji. (Załącznik nr 12 do protokołu). Następnie Skarbnik Gminy ponownie przedstawiła temat prowizji sołtysów. Komisja po przeprowadzonej dyskusji stwierdziła, że obowiązująca uchwała w sprawie wysokości prowizji sołtysów powinna zostać w dotychczasowym wymiarze. Pan A. Kulik przedstawił także pismo PUK w sprawie składowania odpadów na wysypisku śmieci w Starym Berezowie. Komisja negatywnie ustosunkowała się do składowania odpadów na wysypisku.

Następnie Komisja zgłosiła do realizacji wnioski:

    1. Zawieszenie lamp oświetleniowych na ul. Łąkowej w Dubinach. Pan A. Kulik wyjaśnił, że w realizowanej inwestycji związanej z przebudową oświetlenia ulicznego nie ujęta została ul. Łąkowa w Dubinach.

    2. Udrożnienie przepustów drogowych na drodze do Sawinego Grodu z uwagi na utrudnienie przejazdu.

Następnie wobec braku spraw różnych oraz wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 20 marca 2009r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2009-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2009-09-25

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2009-09-25