Protokół Nr 13/08

Protokół Nr 13 / 08
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 02 października 2008r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 11.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Wójt Gminy Hajnówka – p. Olga Rygorowicz,
p. A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji.... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o podpunkt 5 w punkcie 1 o treści: „zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

  2. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

  3. ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.

  4. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2009 rok.

  5. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

2. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

 

Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Omówił projekt uchwały i wyjaśnił, że wzrost cen wynika z bieżących kosztów utrzymania wodociągów, a propozycja Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych dotyczy łącznie kwoty 0,28 za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. W tym temacie głos zabrał Pan A. Siekan który wniósł zastrzeżenia do stanu jakości wody pitnej w Dubinach. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

 

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok. Omówiła szczegółowo projekt uchwały po stronie dochodów oraz po stronie wydatków. Wyjaśniła, że zmiany dotyczą przede wszystkim budowy sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach związane w dużej mierze z wymianą podłogi. Ponadto poinformowała o zwiększeniach w planie na rozbudowę wodociągu i kanalizacji w Lipinach (przedłużenie ul. Lipowej) na odcinku ok. 500-600m. Poinformowała także o przeprowadzonym przetargu na wymianę oświetlenia ulicznego na energooszczędne. Pan A. Skiepko wystąpił z zapytaniem dotyczącym powierzchniowego utrwalenia ulic w Dubinach oraz budowy oświetlenia ulicznego na ul. Łąkowej od strony Sawinego Grodu oraz ul. Cegielniana. Pan A. Kulik udzielił odpowiedział, że inwestycje takie wiążą się z wysokimi nakładami finansowymi i w miarę posiadanych środków będą realizowane. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.

 

Pani B. Ostapczuk – Inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Wyjaśniła, że ustawa o ochronie przeciwpożarowej nałożyła na rady gminy obowiązek ustalenia wysokości ekwiwalentu członkom OSP, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub gminę za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Członkowie Komisji jednogłośnie zaproponowali maksymalną stawkę której wysokość wynosi 1/175 przeciętnego wynagrodzenia ogłoszonego przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym, przed dniem ustalenia ekwiwalentu. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2009 rok.

 

Pani B. Ostapczuk – Inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2009 rok. Omówiła projekt uchwały i wyjaśniła, że celem programu jest prowadzenie działalności w sferze zadań publicznych gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

 

Pani H. Szymaniuk przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zmiany regulaminu w zakresie kryteriów dochodowych przyznawania stypendium, a kryteria i kwoty stypendium przedstawiają się następująco:

- dochód od 315,91 do 351,00 – stypendium wynosi 52,00;

- dochód od 210,61 do 315,90 – stypendium wynosi 93,00;

- dochód od 105,31 do 210,60 – stypendium wynosi 106,00;

- dochód od 0,00 do 105,30 – stypendium wynosi 128,00;

Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 6 do protokołu )

Ad. 2. Sprawy różne.

W sprawach różnych Wójt poinformowała o dokonywanym równaniu dróg gminnych w zależności od warunków atmosferycznych. Następnie powiadomiła o zamiarach budowy Elektrowni wiatrowych na terenie gminy przez inwestorów „ z zewnątrz”. Ponadto Wójt poinformowała, że dokonując wymiany oświetlenia na energooszczędne gmina dążyć będzie do osiągnięcia tzw. efektu ekologicznego w postaci oszczędności energii co umożliwi umorzenie zaciągniętej pożyczki w wysokości 25 %.

Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji....przedstawił celem zaopiniowania wniosek Pan Zbigniewa Lewandowskiego o ustalenie warunków zabudowy nieruchomości położonej w Dubinach oznaczonej nr geod. 675/4 polegającej na budowie zajazdu i sal weselnych na 250 i 150 osób. Wyjaśnił, ze przedmiotowa nieruchomość znajduje się na przeciw Szkoły podstawowej i Gimnazjum w Dubinach. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony wniosek.
( Załącznik Nr 7 do protokołu ).

Wobec wyczerpania się porządku , posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 07 października 2008r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2008-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2009-03-19

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2009-03-19