Protokół Nr 6/11

BRG.0012.2.5.2011

Protokół Nr 6 /11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa,
Finansów i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 13 kwietnia 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
W posiedzeniu uczestniczyli członkowie komisji, Przewodniczący rady – W. J.Komarewski, p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. H. Szymaniuk - Kierownik BOSS, p. T. Borowik - Kierownik GOPS, p. A. Kulik – Z-ca Kierownika Referatu inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Następnie Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

  2. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,

  3. ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka,

  4. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,

  5. wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody

  1. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2010.

  2. Zapoznanie się z informacją z realizacji zadań GOPS za 2010 rok.

  3. Utworzenie zespołu szkół w Dubinach.

  4. Sprawy różne.


Do punktu 1-go:
Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.


Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2010 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 27 / 11 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 07 marca 2011 roku w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 rok i Nr 33/11 z dnia 22 marca 2011r. w sprawie sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2010 rok oraz informację o stanie mienia komunalnego. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2010 roku. W swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na realizację budżetu zgodnie z Uchwałą III/9/10 z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2011 oraz wprowadzonymi do niej zmianami. W toku toczącej się dyskusji udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na pytania, dotyczące sytuacji finansowej oświaty, stołówek szkolnych, wykonanych inwestycji w gminie, temat zadłużenia PKP, pożyczek gminnych m.in. na przebudowę oświetlenia, zadłużenia gminy oraz stanu technicznego dróg. Następnie Skarbnik Gminy poinformowała o otrzymaniu Uchwałę Nr II-0321-2/11 z dnia 11 marca 2011r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2010 rok. Komisja zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem, które zaopiniowała jednogłośnie. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionymi projektami uchwał, które zaopiniowała jednogłośnie. (Opinia i stanowisko Komisji stanowią Załącznik Nr 2 do protokołu )

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:



1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 3 do protokołu )


  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018,


Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018. Omówiła szczegółowo projekt uchwały. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )


  1. ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka,


P. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia sieci publicznych szkół oraz granic obwodów tych szkół na terenie gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały związany jest ze zmianą granic obwodów sieci szkół z uwagi na likwidację szkoły podstawowej w Orzeszkowie. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 5 do protokołu ). W tym miejscu p. H. Szymaniuk przedstawiła projekt umowy dotyczący użyczenia budynku po byłej szkole podstawowej w Orzeszkowie Fundacji Wspomagania Edukacji, Integracji i Terapii Osób Niepełnosprawnych „Kaja” z przeznaczeniem na prowadzenie niepublicznej szkoły podstawowej. W toku dyskusji Komisja podejmowała temat udzielenia subwencji Fundacji „Kaja” na okres od 01 września 2011r. do 31 grudnia 2011r. Dyskutowano także o możliwości sprzedaży budynku po byłej szkole wraz z terenem wokół szkoły w Orzeszkowie. (Projekt umowy stanowi załącznik nr 6 do protokołu)

4. w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania,


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS w Hajnówce przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania. Wyjaśniła, że uchwała jest wynikiem zmian wprowadzonych do ustawy o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 7 do protokołu )


5. wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody,

zgłoszenia kandydata na członka kolegium regionalnej izby obrachunkowej


Pan A. Kulik – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na pozyskanie materiału rozmnożeniowego (pędów) z pomników przyrody. Omówił szczegółowo projekt uchwały do którego nie wniesiono uwag.
( Załącznik Nr 8 do protokołu )


Do punktu 3-go: Przyjęcie informacji Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2010.


Sekretarz Gminy przedstawił roczne sprawozdanie z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za 2010 rok. Omówił szczegółowo projekt uchwały do którego nie wniesiono uwag. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )


Do punktu 4-go: Przyjęcie informacji z realizacji zadań GOPS za 2010 rok.


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań GOPS za 2010 rok. Omówiła szczegółowo zakres działalności ośrodka, formy udzielonej pomocy, zasiłki stałe, okresowe i celowe, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono uwag. (Załącznik Nr 10 do protokołu )

Do punktu 5-go: Utworzenie zespołu szkół w Dubinach.


Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła tematykę utworzenia zespołu szkół w Dubinach. Omówiła zasady utworzenia zespołu szkół i warunki z tym związane. Następnie zaapelowała o podjęcie wniosku o zamiarze utworzenia zespołu szkół w Dubinach od 01 września 2012r. z uwagi na czas przygotowania i przeprowadzenia niezbędnych procedur. Komisja podjęła dyskusję w tym temacie i jednogłośnie zgłosiła wniosek o otworzenie zespołu szkół w Dubinach od 01 września 2012r.


Do punktu 6-go: Sprawy różne.


W sprawach różnych komisja podejmowała temat utworzenia Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowosadach. Komisja podejmowała także temat prac związanych z budową kanalizacji na gminie. Następnie p. M. Ostapczuk przedstawiła celem zajęcia stanowiska pismo Nadleśnictwa Hajnówka dotyczącego przejęcia na własność budynku w Topile. Wyjaśniła, ze stan techniczny budynku wymaga gruntownego remont i poinformowała, że zameldowanych w nim jest na pobyt stały 9 osób. Komisja poprzez głosowanie ( głosów „przeciw”) opowiedziała się przeciwko przejęciu budynku w Topile. Następnie wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku innych spraw różnych posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 18 kwietnia 2011r.




Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08