Protokół Nr 7/11

BRG.0012.2.6.2011

Protokół Nr 7 /11

z posiedzenia Komisji Rolnictwa,
Finansów i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 16 czerwca 2011r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H.Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. T. Borowik - Kierownik GOPS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o punkt dotyczący likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie. W toku dyskusji Komisja wniosła zastrzeżenia do braku uwzględnienia tego podpunktu w porządku obrad. Pani H. Szymaniuk wyjaśniła, że temat stołówki szkolnej zgodnie z ustawą o systemie oświaty należy do kompetencji Wójta w związku z czym nie został temat ten przedstawiony na posiedzeniach komisji. Następnie w posiedzeniu uczestniczył Sekretarz Gminy, który potwierdził stanowisko przedstawione przez p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS. Następnie Komisja wprowadziła do punktu 2 podpunkt dotyczący likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie. W związku z tym jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

2. uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce,

3. trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

2. Rozpatrzenie zagadnień zgłoszonych na sesji w dniu 28 kwietnia 2011r. dotyczących:
- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.
- reaktywowania Ochotniczej straży Pożarnej w Nowosadach,
- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,

- likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie.

3. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.
4. Sprawy różne.

Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:


1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. W toku dyskusji Komisja podejmowała tematy dotyczące Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, eternitu, utworzenia punktu przedszkolnego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce,

Pani T. Borowik- Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce. Wyjaśniła, że projekt uchwały stanowi ujednolicony tekst statutu wraz z wprowadzanymi do niego zmianami oraz wprowadzono zmiany związane z ustawą o przeciwdziałaniu pomocy w rodzinie. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

3. trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego
i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Omówiła szczegółowo zapisy projektu uchwały i udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania radnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i pozostawiła do podjęcia na kolejnej sesji rady gminy.

( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie zagadnień zgłoszonych na sesji w dniu 28 kwietnia 2011r. dotyczących:
- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.
- reaktywowania Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowosadach,
- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,
- likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie.

- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.
W tym miejscu głos zabrała p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, która przedstawiła tematykę związaną z utworzeniem Zespołu Szkół w Dubinach. Wyjaśniła, że zmiana dotyczyć będzie w szczególności spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem zespołu szkół. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosów „za” stanęła na stanowisku utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach od 01.09.2012r.

- reaktywowania Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowosadach,
W tym miejscu głos zabrała Skarbnik Gminy, która zaproponowała przesunięcie w czasie tego tematu z uwagi na brak środków finansowych, które przeznaczone zostały na wydatki związane z budową przyłączy do posesji w Nowosadach. Skarbnik Gminy zaproponowała podjęcie tego tematu przy konstruowaniu budżetu na 2012 rok. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosów „za” stanęła na stanowisku powrócenia do tematu przy konstruowaniu budżetu na 2012 rok.

- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,

W tym miejscu głos zabrała Skarbnik Gminy, która poinformowała o możliwości wystąpienia o pozyskanie środków na realizację takiego zadania w ramach środków pozyskanych przez Lokalną Grupę Działania. Wyjaśniła, że w ramach tych środków możliwe będzie wykonanie modernizacji boiska sportowego w Nowoberezowie. Poinformowała, że gmina wystąpi o pozyskanie takich środków z chwilą pojawienia się naboru wniosków w LGD. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosów „za” opowiedziała się za wykonaniem modernizacji boiska sportowego w Nowoberezowie.

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,

W tym miejscu p. H. Szymaniuk- Kierownik BOSS omówiła temat utworzenia przedszkola w gminie Hajnówka – przy Szkole Podstawowej w Dubinach. Poinformowała, że gmina Hajnówka wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie z funduszu pomocowego Europejskiego Funduszu Społecznego - Kapitał Ludzki na utworzenie przedszkola w Dubinach, a jego rozstrzygnięcie przewidywane jest na połowę sierpnia 2011r. Wyjaśniła, że projekt przewiduje utworzenie dwóch grup przedszkolnych po 15 dzieci każda; w ramach którego gmina pozyska środki na wyposażenie, plac zabaw, wynagrodzenia opiekunów itp. Komisja w głosowaniu jawnym 5 głosów „za” opowiedziała się za utworzeniem przedszkola na terenie gminy Hajnówka.

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,
W tym miejscu głos zabrała p. H. Bagrowska, która wyjaśniła, że działka nr geod. 804/2 jest własnością Skarbu Państwa i pozostaje we władaniu Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych - wyjaśniła, że taki zapis widnieje w Ewidencji Gruntów. W związku z tym grunt ten pozostaje we władaniu Starostwa Powiatowego. Komisja stanęła na stanowisku, że przyjęcie takiej drogi do zasobów gminy oznacza natychmiastowe podjęcie działań zmierzających do jej remontu. Komisja nie zajęła stanowiska w tym temacie.

- likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie,

Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS omówiła temat dotyczący funkcjonowania stołówki szkolnej w Nowokorninie. Wyjaśniła, że temat stołówki szkolnej zgodnie z ustawą o systemie oświaty należy do kompetencji Wójta w związku z czym nie został temat ten przedstawiony na posiedzeniach komisji. Temat funkcjonowania stołówki szkolnej przy SP Nowokornino nie został uwzględniony przy przyjmowaniu arkuszy organizacyjnych szkoły, jednakże w każdej chwili arkusz organizacyjny może być zmieniony poprzez wprowadzenie aneksu. Komisja stanęła na stanowisku przedstawienia tego tematu na najbliższym posiedzeniu rady gminy.

Do punktu 3-go: Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.

Pan M. Skiepko – Referent... przedstawił projekt zarządzenia Wójta Gminy w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnej oraz sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości gminnej. Wyjaśnił, że sprzedaż dotyczy działki nr geod.198/2 o pow. 0,3883ha położonej w Starym Berezowie oraz udziału w wysokości ½ w działce oznaczonej nr geod. 184/1 o pow. 0,1193 ha w Borysówce. Komisja jednogłośnie zaopiniowała (5 głosów „za”) sprzedaż działek ( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 4-go: Sprawy różne.

W sprawach różnych głos zabrała p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..., która przedstawiła w celu rozpatrzenia przez Komisje następujących spraw:

- pisma mieszkańców gminy Hajnówka dotyczące umorzenia opłat za wywóz nieczystości. Wyjaśniła, że osoby, które złożyły podania zalegają w opłatach za wywóz nieczystości w wysokości ok. 69,00 rocznie. Komisja po przeprowadzeniu dyskusji w tym temacie stanęła na stanowisku indywidualnego rozpatrzenia każdego podania w trybie administracyjnym i prowadzenia egzekucji w tym temacie. (Podania znajdują się w Referacie Finansowym)

- pismo Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne w sprawie możliwości przyjęcia ścieków z miejscowości Stary Kornin i Koryciski do oczyszczalni ścieków w Mochnatym. (Pismo stanowi załącznik nr 5 do protokołu). Wyjaśniła, że gmina Dubicze Cerkiewne uczestniczyć będzie w kosztach modernizacji oczyszczalni oraz partycypować w kosztach jej utrzymania proporcjonalnie do ilości ścieków. Komisja jednogłośnie wyraziła zgodę na przyjęcie ścieków do oczyszczalni w Mochnatym.

- pismo Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w sprawie zwiększenia opłat za wywóz selektywnie zbieranych odpadów w pojemnikach plastiku i szkła. (Pismo stanowi załącznik nr 6 do protokołu) Wyjaśniła, że dotychczasowe stawki wynoszą: za dzierżawę pojemnika 8,00+VAT, a za wywóz nieczystości selektywnych z pojemnika 2,00+ VAT. Wyjaśniła, że PUK proponuje zmianę dotychczasowych opłat poprzez rezygnację z dzierżawy pojemnika i wprowadzenie opłaty 17,75 zł/m3 +VAT. Wyjaśniła, że od 01 stycznia 2011r. ulegają zmianie dotychczasowe przepisy dotyczące utrzymania czystości i porządku na gminie która wprowadzą szereg zmian z tym związanych. Komisja zaproponowała wystąpienie do PUK o przedłużenie terminu do końca roku 2011.

- kolektory słoneczne - Wyjaśniła, że od 5 sierpnia 2011r. do 30 września 2011r. „rusza” nabór wniosków do RPO na budowę kolektorów słonecznych. Wyjaśniła, że gminy mogą składać wnioski na budowę solarów, w ramach których pozyskać można 85% kosztów, a 15% kosztów dołożyć mają gminy. Następnie firma EKO JURA wystąpiła z propozycją napisania i złożenia wniosku oraz opracowania dokumentacji z tym związanej. Koszt przygotowania wniosku to kwota ok. 8000,00 zł. Wyjaśniła, że za środki dotyczące poszerzenia BPN ( kwotę 2 000 000,00zł) wybudowane zostaną przydomowe oczyszczalnie. Komisja podejmowała dyskusję dotyczącą kwoty koniecznej do poniesienia przez mieszkańca gminy. Ponadto Komisja stwierdziła, że w pierwszej kolejności należy realizować projekt związany z budową przydomowych oczyszczalni, a w drugiej kolejności kolektory słoneczne. (Pismo znajduje się w Referacie Inwestycji)

Następnie Komisja podjęła dyskusję w temacie wydobycia żwiru przez Wodociągi w Dubińskiej Fermie.

Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 21 czerwca 2011r.

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08