Protokół Nr 16/12

BRG.0012.2.5.2012

Protokół Nr 16 /12

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 17 września 2012r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13:00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik Nr 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek posiedzenia, przedstawiający się następująco:

 

  1. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

  2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  2. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

  1. Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

  2. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

  3. Opiniowanie dzierżawy nieruchomości gminnych.

  4. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnej.

  5. Sprawy różne.

 

 

Do punktu 1 –go: Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2012 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody i wydatki budżetu gminy. Poinformowała, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Udzieliła odpowiedzi i wyjaśnień na pytania członków komisji, dotyczących zachowania płynności ekonomicznej, oświetlenia Cerkwi w gminie, oświetlenia ulicznego. Ponadto poinformowała o uzyskaniu Uchwały Nr II-00320-2/12 z dnia 31 lipca 2012r. składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Hajnówka informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za I półrocze 2012r. (Materiał stanowi załącznik Nr 2 do protokołu)

 

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

 

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Komisja podejmowała w dyskusji tematy utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych... Poinformowała, że uchwała dotyczy wyodrębnienia rachunku bankowego dla nowo utworzonej jednostki jaką jest Zespół Szkół w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały
i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

Do punktu 3-go: Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

Pani B. Niewiadomska – Inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie nowego podziału gminy na okręgi wyborcze. Przedstawiła zasady obowiązujące w nowym Kodeksie Wyborczym i wyjaśniła, w jaki sposób należy dokonać podziału gminy na nowe okręgi wyborcze. Radni zabierając głos stanęli na stanowisku podjęcia uchwały w sposób zgodny z przepisami prawa.

 

Do punktu 4-go: Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła informację o realizacji zadań oświatowych w gminie za rok szkolny 2011/2012. Omówiła szczegółowo zadania realizowane przez Punkt przedszkolny „Kraina Radosnych Maluchów”, System Informacji Oświatowej, zatrudnienia w szkołach oraz wyniki sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. W tym miejscu Komisja rozpoczęła dyskusję w temacie osiągnięcia niskiej średniej z wyników egzaminów w Szkole w Dubinach. Komisja zaproponowała aby na najbliższe posiedzenie Komisji zaprosić nowego Dyrektora Zespołu Szkół w Dubinach. Następnie Komisja podjęła temat zaopatrzenia szkoły w gaz do ogrzewania szkoły. Pani H. Szymaniuk ustosunkowała się do tematu informując, że nowy Dyrektor szkoły zajmie się tematem zaopatrzenia szkoły w gaz, gdyż tylko ona może przygotować i przeprowadzić nowy przetarg. Poinformowała ponadto, że konieczne jest wykonanie niezbędnych ekspertyz, które określą, czy można dokonać zamiany gazu propan/butan na propan mając. Wyjaśniła, że ważna jest cena gazu ale należy mieć również na uwadze np. kaloryczność gazu. Komisja zaapelowała o zajęcie się tematem i szukaniem oszczędności. Komisja podejmowała także temat przeciekającego dachu w szkole w Dubinach. ( Informacja stanowi załącznik Nr 5 do protokołu )

 

Do punktu 5-go: Opiniowanie dzierżawy nieruchomości gminnych.


 

Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt zarządzenia Wójta Gminy w sprawie dzierżawy nieruchomości gminnych. Wyjaśnił, że 30 września upływa okres na który zawarte były umowy dzierżawy, w związku z czym konieczne jest zawieranie nowych umów z osobami, które przystąpią do przetargu. Komisja jednogłośnie zaopiniowała (5 głosów „za”) przeznaczenie do dzierżawy nieruchomości gminnych określonych w załączeniu do protokołu. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

 

Do punktu 6-go: Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnej.

 

Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt zarządzenia Wójta Gminy w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Wyjaśnił, że sprzedaż dotyczy działki nr geod.52 o pow. 0,5500 ha położonej w Sawinym Grodzie. Przedstawiła ponadto projekt zarządzenia Wójta Gminy w sprawie sprzedaży w trybie bezprzetargowym nieruchomości gminnej dot. działki oznaczonej nr geod. 157/2 o pow. 0,0041ha. Komisja jednogłośnie zaopiniowała (5 głosów „za”) sprzedaż nieruchomości gminnych. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

 

Do punktu 7-go: Sprawy różne.

 

W sprawach różnych Komisja mając na uwadze odrzucenie uchwały w sprawie dotacji dla Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie, wystąpiła z inicjatywą ponownego podjęcia uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania na sesji w dniu 31 lipca 2012r. z uwagi na nieprecyzyjną informację Fundacji „KAJA”. Komisja stanęła na stanowisku podjęcia tej uchwały w brzmieniu zaproponowanym na sesji w dniu 31 lipca 2012r. tj. z wyrównaniem od 01.01.2012r. i wystąpiła do Przewodniczącego Rady z inicjatywą jej podjęcia. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Następnie wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.

 

Protokolant:


Barbara Niewiadomska

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 21 września 2012r.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06