Protokół Nr 19/12

BRG.0012.2.9.2012

Protokół Nr 19 /12

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego
z dnia 19 grudnia 2012r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik Nr 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek posiedzenia, przedstawiający się następująco:

 

  1. Przyjęcie planu pracy komisji na 2013 rok.

  2. Zapoznanie się z planem pracy Rady Gminy na 2013 rok.

  3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

  2. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  3. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,

  4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,

  5. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

  6. uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013,

  7. zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,

  8. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

  9. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

  10. określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  11. określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  12. wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  13. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

  1. Sprawy różne.

 

Do punktu 1-go: Przyjęcie planu pracy komisji na 2013 rok.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy komisji na 2013r. Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego planu pracy i jednogłośnie przyjęła przedstawiony porządek obrad. Następnie Przewodniczący komisji poinformował, że plan pracy przedstawiony będzie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 2 do protokołu )

Do punktu 2-go: Przyjęcie planu pracy Rady Gminy na 2013 rok.

 

Przewodniczący Komisji przedstawił Plan pracy Rady Gminy na 2013r. Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego planu pracy. Następnie Przewodniczący komisji poinformował, że plan pracy przedstawiony zostanie na najbliższej sesji rady gminy. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

Do punktu 3-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

 

  1. zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2012-2021. Omówiła szczegółowo projekt uchwały, wyjaśniła, że projekt uchwały związany jest z wprowadzeniem aktualnych kwot dochodów i wydatków na koniec roku 2012. Komisja jednogłośnie (5 głosów ”za”) zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej gminy Hajnówka na lata 2013-2021. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zadłużenia gminy
i realizacji umów wieloletnich. Następnie poinformowała o otrzymaniu pozytywnej opinii Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2023. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i wyjaśniła, że wskaźnik zadłużenia gminy na koniec grudnia 2012r. wynosić będzie 30,90%. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 6 do protokołu )

4. uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,
 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy na 2013 rok. Następnie przedstawiła pozytywną Uchwałę Nr II-00310-18/12 Składu Orzekającego RIO w Białymstoku z dnia 29 listopada 2012r. w sprawie wyrażenia opinii o projekcie budżetu Gminy Hajnówka na 2013 r. oraz o możliwości sfinansowania przewidzianego w projekcie budżetu deficytu. Przedstawiła poszczególne kwoty dochodów i ich przeznaczenie, omówiła deficyt budżetu, rezerwę budżetu i poszczególne załączniki do przedstawionej uchwały budżetowej. Poinformowała, że planowany budżet na 2013r. zamyka się po stronie dochodów kwotą 12 905 498 zł, a po stronie wydatków kwotą 13 579 298 zł. W tym miejscu p. S. Sokołowski zadał zapytanie związane z możliwością wpływu na budżet gminy na kolejny rok. Wyjaśnił, że zgłaszał do realizacji zmianę sposobu ogrzewania świetlicy wiejskiej w Nowosadach oraz przebudowę oświetlenia energetycznego w Soroczej Nóżce. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

5. określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy informacji
i deklaracji podatkowych. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy uaktualnienia obowiązujących wzorów deklaracji i informacji. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie.
( Załącznik Nr 8 do protokołu )

6. uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
na rok 2013,

 

Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie.
( Załącznik Nr 9 do protokołu )

 

7. zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,


Pani T. Borowik-Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016. Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 10 do protokołu )

8. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że uchwała dotyczy gminnego zasobu mieszkaniowego tj. lokali socjalnych w których gmina na skutek wyroku Sądu obowiązana jest umieścić danych mieszkańców. Wyjaśniła, że gmina posiada 3 lokalne mieszkalne z czego 2 to lokale socjalne. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, do której nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 11 do protokołu )

9. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności. Omówiła szczegółowo sposób wyliczenia stawek opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wyjaśniając, że stawki porównywalne są do stawek ustalonych przez sąsiednie gminy. Poinformowała członków komisji, że stawki obejmują koszt prowadzenia gospodarki odpadami przypadający na 1 mieszkańca gminy. Wyjaśniła, że stawki te wynoszą odpowiednio 7,00 zł miesięcznie za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny oraz 16,00 zł miesięcznie za odpady komunalne zmieszane. W toku dyskusji komisja zaproponowała aby odpady zbierane w sposób selektywny odbywało się w workach dostarczanych przez ich odbiorcę. Następnie p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... wyjaśniła, że gmina musi wykazać się stopniem zużycia odpadów. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. ( Załącznik Nr 12 do protokołu )

10. określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wyboru określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Przedstawiła szczegółowo terminy tj. za I kwartał do 31 stycznia, za II kwartał do 30 kwietnia, za III kwartał do 31 lipca, za IV kwartał do 31 października. W toku dyskusji p. W. Biryłko zaproponowała aby opłaty pobierane były „z dołu”. Komisja zaproponowała zmianę terminów wnoszenia opłat na odpowiednio: 15 luty, 15 maj, 15 sierpnia, 15 listopada. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały. ( Załącznik Nr 13 do protokołu )

  1. określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i poinformowała że pierwsze deklaracje składane będą do 15 marca 2013 roku. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 14 do protokołu )

 

  1. wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały określając ogólne zasady, które przedsiębiorca zobowiązany jest spełniać ubiegając się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie przedmiotowej działalności. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przedstawiony projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 15 do protokołu )

 

  1. określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

 

Pani H. Bagrowska- Kierownik Referatu Inwestycji… przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów. Omówiła szczegółowo częstotliwość odbierania odpadów, do których nie wniesiono uwag. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały, który zaopiniowała pozytywnie. ( Załącznik Nr 16 do protokołu )

  1. Sprawy różne.

 

Pan S.Sokołowski- zgłosił zapytanie o treści: „Dlaczego wyłączona jest lampa koło sklepu w Nowosadach, mimo że ludzie dzwonią a cerkiew w Dubinach jest bardzo oświetlona i palą się tam aż trzy lampy pod rząd plus rondo”?

Następnie wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.

 

Protokolant:


Barbara Niewiadomska-Golonko

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 21 grudnia 2012r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06