Protokół Nr 8/07

Protokół Nr 8 / 07
z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów
i Rozwoju Gospodarczego
 z dnia 23 listopada 2007r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 12.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. L. Nowik – Skarbnik Gminy, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. R. Nowik – pracownik socjalny GOPS. Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkty 15 o treści „ powiadomienia Skarbnika Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego” oraz o podpunkt 16 o treści „ powiadomienia Sekretarza Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego ”; a także o punkt 4 dotyczący opiniowania sprzedaży nieruchomości gminnych.
Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1.  Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
1. udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,
2. zmian w budżecie gminy na 2007 rok,
3. obniżenia średniej ceny skupu żyta  do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok,
4. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,
5. zwolnień w podatku od środków transportowych,
6. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
7. zwolnień w podatku od nieruchomości,
8. obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna,
9. trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych na których zaprzestano produkcji rolnej,
10. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2008rok.
11. uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2008.
12. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2010
13. regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka.
14. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka
15. powiadomienia Skarbnika Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego,
16. powiadomienia Sekretarza Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego,
2.  Informacja z wykonania wydatków budżetowych w dziale Oświata wg. stanu na dzień 31.10.2007r.
3. Sprawy różne.
4. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.


Ad. 1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy wsparcia bieżącej działalności Terapii Zajęciowej w Hajnówce w wysokości 350zł. Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu uchwały. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. zmian w budżecie gminy na 2007 rok

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 3 do protokołu )

3. obniżenia średniej ceny skupu żyta  do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok,
4. określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,
5. zwolnień w podatku od środków transportowych,
6. określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
7. zwolnień w podatku od nieruchomości,
8. obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna,

Skarbnik Gminy przedstawiła poszczególne propozycje stawek podatkowych oraz projekty uchwał dot. podatku od nieruchomości oraz zwolnień w podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz zwolnień w podatku od środków transportowych, podatku rolnego, podatku leśnego. W toku toczącej się dyskusji, komisja szczegółowo przeanalizowała poszczególne stawki podatków i rozważała obniżenie ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego z kwoty 58,29 zł do kwoty 48,00 zł (propozycja p. W. Osipiuka), do kwoty 49,00zł (propozycja p. H. Maksimiuk), do kwoty 50,00zł (propozycja p. H. Dzikiewicz). Przewodniczący komisji poddał pod głosowanie wniosek najdalej idący, a mianowicie 50,00 zł. W głosowaniu jawnym przy 5 głosach „za” Komisja jednogłośnie zaopiniowała obniżenie średniej ceny skupu żyta z wysokości 58,29 zł do wysokości 50,00 zł za 1 kwintal. Ponadto Komisja zaopiniowała pozytywnie pozostałe stawki podatkowe przy 5 głosach „ za” , z wyjątkiem stawki podatku od nieruchomości, w których p. W. Biryłko wstrzymała się od głosu.  ( Załącznik Nr 4 do protokołu )

9. trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych na których zaprzestano produkcji rolnej,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych na których zaprzestano produkcji rolnej. Wyjaśniła, że uchwała określa zasady zwolnienia od podatku rolnego użytków na których zaprzestano produkcji rolnej. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

10. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2008rok.

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały w sprawie Uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2008 rok. Omówił szczegółowo projekt uchwały. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

11. uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2008.

Pani R. Nowik – pracownik socjalny GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2008 rok. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

12. uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2010.

 Pani R. Nowik – pracownik socjalny GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2010. Wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji i został opracowany na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu Narkomanii oraz założeniami Krajowego Programu Przeciwdziałania Narkomanii i omówiła poszczególne założenia programu. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

13. regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka.

 Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka. Wyjaśniła, że Ustawa Karta Nauczyciela nakłada na organ prowadzący szkołę będący jednostką samorządu terytorialnego obowiązek corocznego  określania regulaminu wynagradzania dla nauczycieli poszczególnych stopni awansu zawodowego obowiązującego od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia. Wyjaśniła, że projekt uchwały został pozytywnie zaopiniowany przez ZNP, które zaproponowało wzrost wynagrodzenia dotyczącego dodatku funkcyjnego dla Dyrektorów o 50 zł, oraz wzrostu dodatku funkcyjnego za wychowawstwo o 15 zł. W toku toczącej się dyskusji Komisja w jednogłośnie ( 4 „za” 1 „przeciw” ) pozytywnie zaopiniowały wzrost dodatku funkcyjnego dla Dyrektorów o 50 zł, natomiast w stosunku do dodatku funkcyjnego (głosowanie 3 „za”, 2 „przeciw”) wzrost o 10 zł. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )

14. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

 Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy ustalenia zasad rachunkowych przy ustalaniu stawki stypendium socjalnego. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

15. powiadomienia Skarbnika Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego,
16. powiadomienia Sekretarza Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego,

 Sekretarz Gminy przedstawił projekty uchwał w sprawie powiadomienia Skarbnika Gminy Hajnówka oraz Sekretarza Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego. Wyjaśnił, że na mocy ustawy o zmianie ustawy o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów, Skarbnik Gminy obowiązany jest do złożenia oświadczenia lustracyjnego w ciągu trzech miesięcy od dnia doręczenia powiadomienia. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )

 Ad. 2. Informacja z wykonania wydatków budżetowych w dziale Oświata wg. stanu na dzień 31.10.2007r.

 Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS przedstawiła informację z wykonania wydatków budżetowych w dziale Oświata wg. stanu na dzień 31.10.2007r. Omówiła plan wydatków, ich wykonanie, dotacje i subwencję oświatową. Omówiła szczegółowo wydatki ponoszone przez gminę – oddz. „ O” , BOSS oraz dowożenie i wyjaśniła, ze koszty związane z oświatą w większości pokrywane są przez subwencję oświatową. Przedstawiła tabelaryczne zestawienie wydatków oraz zatrudnienie i ilość uczniów w poszczególnych szkołach. W toku toczącej się dyskusji Komisja szczegółowo przeanalizowała przedstawione sprawozdanie i pozostawiła temat zasadności utrzymania szkół w gminie Hajnówka do dalszych rozważań w późniejszym terminie. ( Załącznik Nr 10 do protokołu )

Ad. 3. Sprawy różne

 Komisja nie podejmowała spraw różnych.

Ad. 4. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.

M. Siepko – Referent Referatu Inwestycji..... przedstawił celem zaopiniowania wniosek Wójta Gminy w sprawie przeznaczenia do sprzedaży działki nr 64 o pow. 0,3800ha w obr. Lipiny działki o nr geod. 89/11 o pow. 0,0164 ha położonej w obr. Dubicze Osoczne oraz działek położonych we wsi Trywieża o nr geodezyjnych:  
-  20 o pow. 0,7300 ha (droga),
-  24 o pow. 0,0600 ha (N – 0,0600 ha),
-  28/1 o pow. 0,3780 ha (RIVa – 0,3200 ha, RIVb – 0,0400 ha, ŁIV – 0,0180 ha),
-  28/2 o pow. 0,0117 ha (WŁIV – 0,0117 ha),
-  28/3 o pow. 0,1544 ha (ŁIV – 0,0444 ha, PsIV – 0,1100 ha),
-  34 o pow. 0,3900 ha (RIIIb – 0,3500 ha, RIVa – 0,0400 ha),
 Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek Wójta w sprawie przeznaczenia do sprzedaży przedmiotowych działek. ( Załącznik Nr 11 do protokołu )
Wobec wyczerpania się porządku , posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk                             
                                                                                                  Przewodniczący Komisji
                                                                                                    Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 28 listopada  2007r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Barbara Ostapczuk - Inspektor ds obsługi Rady

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2008-03-31

Data modyfikacji: 2008-03-31

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2008-03-31