Protokół Nr 10/08

Protokół Nr 10 / 08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów

i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 14 marca 2008r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. W. Komarewski – Przewodniczący Rady, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. L. Nowik – Skarbnik Gminy, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji...., p. T. Borowik – Kierownik GOPS Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 9 w punkcie 7 o treści „zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2007 rok”

Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 15 czerwca 2007r. do dnia 31 grudnia 2007r.

  2. Zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy Hajnówka na 2008 rok.

  3. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2008 rok.

  4. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2007 rok.

  5. Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2007r.

  6. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji Gminnego Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2007r.

  7. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmiany uchwały Nr XXXII /190/ 05 Rady Gminy Hajnówka z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Hajnówka,

  2. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

  3. zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka,

  4. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  5. uchwalenia regulaminu składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, zlokalizowanego w miejscowości Stare Berezowo, gmina Hajnówka,

  6. ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat.

  7. udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,

  8. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

  9. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2007 rok

  1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

  2. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Rozpatrzenie informacji z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 15 czerwca 2007r.
do dnia 31 grudnia 2007r.

 

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 15 czerwca 2007r. do dnia 31 grudnia 2007r. Do przedstawionej informacji nie zgłoszono uwag.

( Załącznik Nr 2 do protokołu)

Ad. 2. Zaopiniowanie planu pracy Rady Gminy Hajnówka na 2008 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił plan pracy Rady Gminy na 2008 rok. Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego planu na 2008 rok.

( załącznik Nr 3 do protokołu )

Ad. 3. Przyjęcie planu pracy Komisji na 2008 rok.

Przewodniczący Komisji przedstawił plan pracy Komisji na 2008 rok. Komisja nie wniosła uwag do planu pracy na 2008 rok.

( załącznik Nr 4 do protokołu )

Ad. 4. Przyjęcie sprawozdania z działalności Komisji za 2007 rok.

Przewodniczący obrad przedstawił sprawozdanie z działalności Komisji za 2007 rok. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono zastrzeżeń.

( Załącznik Nr 5 do protokołu)

Ad. 5. Rozpatrzenie informacji z realizacji zadań GOPS za 2007r.

Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań GOPS za 2007 rok. Omówiła zakres działalności GOPS, oraz zasadność i celowość udzielania zasiłków stałych, okresowych i celowych, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną. Do przedstawionego sprawozdania nie zgłoszono zastrzeżeń.


( Załącznik Nr 6 do protokołu)

Ad. 6. Rozpatrzenie sprawozdania z realizacji Gminnego Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2007r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik Gminnego... przedstawiła informację z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2007. W toku toczącej się dyskusji Pan W. Osipiuk oraz Pani W. Biryłko zaproponowali zakup stołów do tenisa do świetlic w Nowoberezowie i Czyżykach. Pani T. Borowik – Kierownik Gminnego... udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że środki finansowe na cele przeciwdziałania alkoholizmowi wydatkowane są zgodnie z preliminarzem wydatków zaplanowanym na dany rok kalendarzowy. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją.
( Załącznik Nr 7 do protokołu)

Ad. 7. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

 

  1. zmiany uchwały Nr XXXII /190/ 05 Rady Gminy Hajnówka z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Hajnówka,

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor Referatu Inwestycji.... przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXII /190/ 05 Rady Gminy Hajnówka z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Hajnówka. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzone do uchwały i udzieliła wyjaśnień na wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały

i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 8 do protokołu)

 

  1. wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor Referatu Inwestycji.... przedstawiła projekt uchwały w sprawie wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka. Następnie omówiła zasady gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka i wyjaśniła, że na podstawie obowiązujących przepisów prawa gmina ma obowiązek zapewnić lokale socjalne dla osób posiadających eksmisję z dotychczasowego miejsca zamieszkania z terenu gminy. Ponadto poinformowała, że gmina posiada lokale mieszkalne, które mogą być przeznaczone na lokale socjalne tj. w Nowosadach i Orzeszkowie. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 9 do protokołu)

 

  1. zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka,

 

Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji.... przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany Gminnego Planu Rozwoju Lokalnego gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że zmiana dotyczy uaktualnienia obowiązującego planu z 2004 r. oraz wprowadzenia nowych przedsięwzięć o które można będzie występować w celu pozyskania środków unijnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 10 do protokołu)

 

 

  1. określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

 

Pani H. Bagrowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych. Omówiła projekt uchwały i wyjaśniła, że wzrost cen spowodowany jest m.in. wzrostem opłaty środowiskowej o ponad 400 %, a co się z tym wiąże wzrostem cen związanych z prawidłową gospodarką odpadami. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 11 do protokołu)

 

  1. uchwalenia regulaminu składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, zlokalizowanego w miejscowości Stare Berezowo, gmina Hajnówka,

 

Pani H. Bagrowska przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu składowiska odpadów innych niż niebezpieczne i obojętne, zlokalizowanego w miejscowości Stare Berezowo, gmina Hajnówka. Omówiła szczegółowo regulamin składowania odpadów, oraz udzieliła wyjaśnień na wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 12 do protokołu)

  1. ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat.

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad korzystania ze stołówek szkolnych oraz wysokości opłat. Omówiła szczegółowo projekt uchwały i przedstawiła wysokości tych opłat. W tym miejscu rozpoczęła się dyskusja w temacie wydatków oświatowych. Pan W. Osipiuk wniósł zapytanie dotyczące prowadzenia czynności kontrolnych związanych z pracą intendentek. Pani H. Szymaniuk wyjaśniła, że kontrola polega na raportach zakupu i dziennego zużycia danego towaru, natomiast za określoną porcję danego posiłku odpowiada Dyrektor Szkoły. Następnie Komisja prowadziła dyskusję w temacie zasadności utrzymywania dwóch etatów intendentek. Pani H. Szymaniuk przedstawiła i omówiła stan zatrudnienia dotyczący kuchni szkolnych w Nowokorninie i Dubinach. Komisja wnioskowała aby Szkoła w Nowokorninie pozyskiwała dodatkowe środki np. związane z organizowaniem imprez okolicznościowych np. styp. Następnie Pani H. Szymaniuk przedstawiła na wniosek Pana W. Komarewskiego – Przewodniczącego Rady stan zatrudnienia obsługi w poszczególnych szkołach. Następnie Pan W. Osipiuk wniósł zapytanie dotyczące zróżnicowania wysokości dodatków wiejskich. Pani H. Szymaniuk wyjaśniła, że w dodatkach tych znajdują się również nagrody jubileuszowe nauczycieli. Po zakończeniu dyskusji Przewodniczący komisji stwierdził, że Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 13 do protokołu)

 

  1. udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej w wysokości 60 000,-zł na współfinansowanie inwestycji „ Przebudowa drogi powiatowej Nr 1624B Bielszczyzna – Dubiny”. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 14 do protokołu)

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 15 do protokołu )

 

  1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2007 rok

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2007 rok. Omówiła poszczególne dochody i wydatki instytucji kultury i udzieliła wyjaśnień na wątpliwości członków komisji.

( Załącznik Nr 16 do protokołu )

 

Ad. 8. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2007 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 64 / 08 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 27 lutego 2008 roku w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 rok. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2007 roku. W toku toczącej się dyskusji udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na zadane pytania, które dotyczyły głównie zadań inwestycyjnych oraz oświaty. Skarbnik Gminy poinformowała o otrzymaniu Uchwały Nr II.0131-1-4/08 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 5 marca 2008r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2007 rok. Komisja zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem, które zaopiniowała pozytywnie. (Opinia w załączeniu do protokołu). Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 17 do protokołu )

Ad. 9. Sprawy różne.

 

W sprawach różnych Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS przedstawiła tabelaryczne zestawienie wydatków budżetowych w dziale Oświata i wychowanie według stanu na dzień 31.12.2007r. oraz tabelaryczne zestawienie liczby zatrudnienia w poszczególnych szkołach i BOSS w roku szkolnym 2006/2007 oraz 2007/2008. ( Załącznik Nr 18 do protokołu )

W dalszej części posiedzenia Komisja zgłosiła wniosek w sprawie naprawy drogi do Wygody.
Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 20 marca 2008r.

 


Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2009-03-19

Data modyfikacji: 2009-03-19

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2009-03-19