Protokół Nr 13/08

Protokół Nr 13 / 08

z posiedzenia Komisji Rolnictwa, Finansów

i Rozwoju Gospodarczego

z dnia 03 października 2008r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Wójt Gminy Hajnówka – p. Olga Rygorowicz, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji.... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Osipiuk – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o podpunkt 5 w punkcie 1 o treści: „zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

  2. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

  3. ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.

  4. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2009 rok.

  5. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

  1. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.

  2. Opiniowanie dzierżawy nieruchomości gminnych.

  3. Sprawy różne.

 

Ad. 1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

 

Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Omówił projekt uchwały i wyjaśnił, że wzrost cen wynika z bieżących kosztów utrzymania wodociągów, a propozycja Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych dotyczy łącznie kwoty 0,28 za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Pani H. Maksimiuk zadała pytanie dotyczące innych stawek w miejscowościach korzystających z ujęcia wody w Hajnówce np. Dubiny, Nowosady. Pan A. Kulik wyjaśnił, że przy budowie kanalizacji w Dubinach i Nowosadach zawarte zostało porozumienie z miastem Hajnówka na zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Komisja jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

 

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok. Omówiła szczegółowo projekt uchwały po stronie dochodów oraz po stronie wydatków. Wyjaśniła, że zmiany dotyczą przede wszystkim budowy sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach związane w dużej mierze z wymianą podłogi. Ponadto poinformowała o zwiększeniach w planie na rozbudowę wodociągu i kanalizacji w Lipinach (przedłużenie ul. Lipowej) na odcinku ok. 500-600m. W tym miejscu Pani H. Maksimiuk podkreśliła, że brak kanalizacji i powierzchniowo utrwalonej drogi występuje również w Soroczej Nóżce. Poinformowała także o przeprowadzonym przetargu na wymianę oświetlenia ulicznego na energooszczędne. Pani H. Maksimiuk zadała pytanie w temacie budowy kanalizacji sanitarnej w Orzeszkowie. Pan A. Kulik wyjaśnił, że brak jest środków unijnych na tą inwestycję jednak aby przedłużyć ważność przygotowanej dokumentacji (pozwolenia na budowę) na kolejny okres gmina wykonała prace polegające na geodezyjnym wytyczeniu granic takiej inwestycji. Komisja przy 1 głosie wstrzymującym się zaopiniowała projekt uchwały. (Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym.

 

Pani B. Ostapczuk – Inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu za uczestniczenie w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Wyjaśniła, że ustawa o ochronie przeciwpożarowej nałożyła na rady gminy obowiązek ustalenia wysokości ekwiwalentu członkom OSP, którzy uczestniczyli w działaniach ratowniczych lub szkoleniach pożarniczych organizowanych przez Państwową Straż Pożarną lub gminę za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym. Członkowie Komisji jednogłośnie zaproponowali maksymalną stawkę której wysokość wynosi 1/175 przeciętnego wynagrodzenia ogłoszonego przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym, przed dniem ustalenia ekwiwalentu. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2009 rok.

 

Pan M. Kondraciuk – Sekretarz przedstawił projekt uchwały w sprawie uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2009 rok. Omówiła projekt uchwały i wyjaśniła, że celem programu jest prowadzenie działalności w sferze zadań publicznych gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w zakresie odpowiadającym zadaniom gminy. W tym temacie Komisja podjęła dyskusję na temat działalności zespołu sportowego działającego w Nowoberezowie. Pan M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy wyjaśnił, że należy stworzyć całą infrastruktur prawna dla działalności zespołu sportowego. Wyjaśnił, że przygotowywany jest projekt uchwały o sporcie, niemniej brak jest jednoznacznych wytycznych RIO w tym temacie. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja wnioskowała o uwzględnienie w rozdziale dotyczącym obszarów współpracy podpunktu d) o treści: „sport i kultura fizyczna”. pozostawiła temat działalności sportowej do dalszego wyjaśnienia. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

 

Pani H. Szymaniuk przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zmiany regulaminu w zakresie kryteriów dochodowych przyznawania stypendium, a kryteria i kwoty stypendium przedstawiają się następująco:

- dochód od 315,91 do 351,00 – stypendium wynosi 52,00;

- dochód od 210,61 do 315,90 – stypendium wynosi 93,00;

- dochód od 105,31 do 210,60 – stypendium wynosi 106,00;

- dochód od 0,00 do 105,30 – stypendium wynosi 128,00;

Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 6 do protokołu )

Ad. 2. Opiniowanie sprzedaży nieruchomości gminnych.

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor ds rolnictwa... przedstawiła celem zaopiniowania projekt zarządzenia Wójta w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Wyjaśniła, że do sprzedaży przeznaczone są nieruchomości gruntowe przeznaczone w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego Gminy Hajnówka pod zabudowę mieszkaniową - jednorodzinną z usługami, stanowiące własność Gminy Hajnówka, położone w obr. Lipiny, oznaczone następującymi numerami geodezyjnymi: działka nr 15/6 o pow. 0,0967 ha, działka nr 15/7 o pow. 0,0969 ha, działka nr 15/8 o pow. 0,0970 ha, działka nr 15/9 o pow. 0,0972 ha, działka nr 15/10 o pow. 0,1017 ha, działka nr 15/17 o pow. 0,0960 ha, działka nr 15/18 o pow. 0,0960 ha, działka nr 15/19 o pow. 0,0960 ha, działka nr 15/20 o pow. 0,0960 ha, działka nr 15/21 o pow. 0,1028 ha. Ponadto wyjaśniła, że działki te nie posiadają żadnych przyłączy. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przeznaczenie do sprzedaży ww działek. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

Ad. 3. Opiniowanie dzierżawy nieruchomości gminnych.

 

Pani M. Ostapczuk – Inspektor ds rolnictwa... przedstawiła celem zaopiniowania projekt zarządzenia Wójta w sprawie dzierżawy nieruchomości gminnych. Wyjaśniła, że dotychczasowi dzierżawcy tych nieruchomości wystąpili o przedłużenie umów, a kolejne umowy zawierane są na okres do 3 lat. Ponadto przedstawiła działkę nr geod.64 o pow. 0,3800 ha w Lipinach przeznaczoną do sprzedaży, a wpisaną do projektu Zarządzenia w sprawie dzierżawy nieruchomości gminnych. Komisja jednogłośnie zaopiniowała przeznaczenie do sprzedaży w/w działek. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad. 4. Sprawy różne.

 

W sprawach różnych Wójt poinformowała o dokonywanym równaniu dróg gminnych w zależności od warunków atmosferycznych. Ponadto Wójt poinformowała, że dokonując wymiany oświetlenia na energooszczędne gmina dążyć będzie do osiągnięcia tzw. efektu ekologicznego w postaci oszczędności energii co umożliwi umorzenie zaciągniętej pożyczki w wysokości 25 %.

Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji....przedstawił celem zaopiniowania wniosek Pan Zbigniewa Lewandowskiego o ustalenie warunków zabudowy nieruchomości położonej w Dubinach oznaczonej nr geod. 675/4 polegającej na budowie zajazdu i sal weselnych na 250 i 150 osób. Wyjaśnił, ze przedmiotowa nieruchomość znajduje się na przeciw Szkoły podstawowej i Gimnazjum w Dubinach. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja pozytywnie zaopiniowała przedstawiony wniosek. ( Załącznik Nr 9 do protokołu ).

Wobec wyczerpania się porządku , posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Osipiuk

Hajnówka, dnia 07 października 2008r.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2008-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2009-03-19

Data modyfikacji: 2024-12-10

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2009-03-19