Sprawozdanie z działalności Komisji Opieki Społecznej.....
BRG.0011.1.2013
SPRAWOZDANIE
z działalności Komisji Opieki Społecznej,
Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska
za 2012 rok
Zgodnie z art. 21 ustawy o samorządzie gminnym Komisja zobowiązana jest przedstawić Radzie Gminy plan pracy oraz sprawozdanie ze swojej działalności.
Plan pracy Komisji na 2012 rok przewidywał odbycie 6 posiedzeń, jednakże komisja odbyła 9 posiedzeń w dniach: 20 lutego, 27 marca, 19 kwietnia, 28 czerwca, 26 lipca, 18 września,
29 października, 22 listopada, 18 grudnia 2012r.
W dniu 20 lutego 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka, utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach, zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie. Ponadto Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. Na posiedzeniu Komisja wystąpiła z inicjatywą podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Podejmowała także temat funkcjonowania szkół na terenie gminy Hajnówka.
W dniu 27 marca 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:
-
zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2011 rok,
-
udzielenia pomocy finansowej Gminie Miejskiej Hajnówka,
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
nie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego,
-
zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,
-
przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Hajnówka w 2012 roku
Następnie Komisja zapoznała się z informacją Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2011 oraz sprawozdaniem z pracy Komisji w 2011 roku.
W dniu 19 kwietnia 2012r. Komisja rozpatrzyła sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok oraz zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Następnie Komisja opiniowała projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok oraz określenia szczegółowych warunków przyznawania
i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania.
Ponadto Komisja zapoznała się z informacją z realizacji zadań GOPS za 2011 rok oraz sprawozdaniem z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2011r. Przedmiotem obrad Komisji była także informacja z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
od dnia 29 grudnia 2011r. do dnia 29 marca 2012r.
W dniu 28 czerwca 2012r. przedmiotem posiedzenia Komisji jest stwierdzenie nieważności uchwały Nr XV/74/12 z dnia 29 marca 2012r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Komisja ponownie wystąpiła z wnioskiem o podjęcie uchwały z propozycją zmiany jej brzmienia.
W dniu 26 lipca 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,
-
zmiany uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka,
-
zasad udzielenia i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach oraz szczegółowych zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,
-
zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punkt Przedszkolnego w Gminie Hajnówka – „Kraina Radosnych Maluchów”,
-
zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,
-
wystąpienia do Naczelnego Sądu Administracyjnego o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego,
-
zmiany uchwały Nr VII/23/11 Rady Gminy Hajnówka z dnia 29 marca 2011r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych.
W dniu 18 września 2012r. Komisja zapoznała się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku. Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,
Następnie Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym oraz z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.
W dniu 29 października 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:
-
zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka- Kraina Radosnych Maluchów",
-
zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna,
-
określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,
-
określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
-
obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 rok,
-
uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka.
-
w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.
Następnie Komisja zapoznała się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2012 rok oraz Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2012 rok.
W sprawach różnych Komisja podejmowała temat ogrzewania świetlic wiejskich, odnawialnych źródeł energii, przydomowych oczyszczalni. Następnie Komisja zapoznała się z projektem regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy Hajnówka.
W dniu 22 listopada 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
upoważnienia Wójta Gminy Hajnówka do podpisania porozumienia w sprawie przyjęcia do prowadzenia przez Gminę Miejska Hajnówka zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania powierzonych przez Gminę Hajnówka,
-
uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok.
-
zniesienia statusu pomnika przyrody,
-
regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka,
-
podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.
Komisja zapoznała się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
od dnia 26 kwietnia 2012r. do dnia 31 października 2012r.
W dniu 18 grudnia 2012r. Komisja przyjęła plan pracy komisji na 2013 rok oraz zapoznała się z planem pracy Rady Gminy na 2013 rok. Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:
-
zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,
-
zmian w budżecie gminy na 2012 rok,
-
uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,
-
uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,
-
określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,
-
uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013,
-
zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,
-
wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,
-
wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,
-
określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
-
określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
-
wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,
-
określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.
Komisja w roku sprawozdawczym nie podejmowała uchwał, natomiast opiniowała materiały będące przedmiotem sesji.
W posiedzeniach uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.
Hajnówka, dnia 14 luty 2013r.
Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Golonko
Metryka strony