Sprawozdanie z działalności Komisji Opieki Społecznej.....

BRG.0011.1.2013

SPRAWOZDANIE

z działalności Komisji Opieki Społecznej,
Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska

za 2012 rok

 

Zgodnie z art. 21 ustawy o samorządzie gminnym Komisja zobowiązana jest przedstawić Radzie Gminy plan pracy oraz sprawozdanie ze swojej działalności.

Plan pracy Komisji na 2012 rok przewidywał odbycie 6 posiedzeń, jednakże komisja odbyła 9 posiedzeń w dniach: 20 lutego, 27 marca, 19 kwietnia, 28 czerwca, 26 lipca, 18 września,
29 października, 22 listopada, 18 grudnia 2012r.

W dniu 20 lutego 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka, utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach, zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Nowokorninie. Ponadto Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. Na posiedzeniu Komisja wystąpiła z inicjatywą podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Podejmowała także temat funkcjonowania szkół na terenie gminy Hajnówka.

W dniu 27 marca 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:

  • zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2011 rok,

  • udzielenia pomocy finansowej Gminie Miejskiej Hajnówka,

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • nie wyrażenia zgody na utworzenie funduszu sołeckiego,

  • zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

  • przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Hajnówka w 2012 roku

Następnie Komisja zapoznała się z informacją Wójta Gminy w sprawie rocznego sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi za rok 2011 oraz sprawozdaniem z pracy Komisji w 2011 roku.

W dniu 19 kwietnia 2012r. Komisja rozpatrzyła sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok oraz zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Następnie Komisja opiniowała projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok oraz określenia szczegółowych warunków przyznawania
i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania.

Ponadto Komisja zapoznała się z informacją z realizacji zadań GOPS za 2011 rok oraz sprawozdaniem z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2011r. Przedmiotem obrad Komisji była także informacja z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
od dnia 29 grudnia 2011r. do dnia 29 marca 2012r.

W dniu 28 czerwca 2012r. przedmiotem posiedzenia Komisji jest stwierdzenie nieważności uchwały Nr XV/74/12 z dnia 29 marca 2012r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Komisja ponownie wystąpiła z wnioskiem o podjęcie uchwały z propozycją zmiany jej brzmienia.

W dniu 26 lipca 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

  • zmiany uchwały w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka,

  • zasad udzielenia i rozmiaru obniżek nauczycielom, którym powierzono stanowisko kierownicze w szkołach oraz szczegółowych zasad zwalniania od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

  • zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punkt Przedszkolnego w Gminie Hajnówka – „Kraina Radosnych Maluchów”,

  • zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

  • wystąpienia do Naczelnego Sądu Administracyjnego o rozstrzygnięcie sporu kompetencyjnego,

  • zmiany uchwały Nr VII/23/11 Rady Gminy Hajnówka z dnia 29 marca 2011r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych.

 

W dniu 18 września 2012r. Komisja zapoznała się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku. Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

Następnie Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym oraz z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

 

W dniu 29 października 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:

  • zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka- Kraina Radosnych Maluchów",

  • zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna,

  • określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,

  • określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

  • obniżenia ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2013 rok,

  • uchwalenia Statutu Gminy Hajnówka.

  • w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

Następnie Komisja zapoznała się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2012 rok oraz Przewodniczącego Rady Gminy Hajnówka w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym za 2012 rok.

W sprawach różnych Komisja podejmowała temat ogrzewania świetlic wiejskich, odnawialnych źródeł energii, przydomowych oczyszczalni. Następnie Komisja zapoznała się z projektem regulaminu utrzymania czystości
i porządku na terenie gminy Hajnówka.

 

W dniu 22 listopada 2012r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • upoważnienia Wójta Gminy Hajnówka do podpisania porozumienia w sprawie przyjęcia do prowadzenia przez Gminę Miejska Hajnówka zadań publicznych w zakresie oświaty i wychowania powierzonych przez Gminę Hajnówka,

  • uchwalenia Rocznego programu współpracy gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie na 2013 rok.

  • zniesienia statusu pomnika przyrody,

  • regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka,

  • podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

Komisja zapoznała się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
od dnia 26 kwietnia 2012r. do dnia 31 października 2012r.

 

W dniu 18 grudnia 2012r. Komisja przyjęła plan pracy komisji na 2013 rok oraz zapoznała się z planem pracy Rady Gminy na 2013 rok. Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  • zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2012-2021,

  • zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  • uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2013-2021,

  • uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2013,

  • określenia wzorów formularzy informacji i deklaracji podatkowych,

  • uchwalenia Gminnego programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2013,

  • zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2012-2016,

  • wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Hajnówka,

  • wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ustalenia wysokości stawki tej opłaty oraz stawki za pojemnik o określonej pojemności,

  • określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  • określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,

  • wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych,

  • określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

Komisja w roku sprawozdawczym nie podejmowała uchwał, natomiast opiniowała materiały będące przedmiotem sesji.

W posiedzeniach uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.


Hajnówka, dnia 14 luty 2013r.

Przewodniczący Komisji
 

Włodzimierz Golonko

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06