Sprawozdanie z działalności Komisji Rewizyjnej ...

 

SPRAWOZDANIE

z działalności Komisji Rewizyjnej za 2007 rok

 

Zgodnie z art. 21 ustawy o samorządzie gminnym Komisja zobowiązana jest przedstawić Radzie Gminy plan pracy oraz sprawozdanie z działalności.

Plan pracy Komisji na 2007 rok przewidywał odbycie 5 posiedzeń. Komisja w 2007 roku odbyła 7 posiedzeń tj. w dniach: 20 marca, 30 marca, 03 sierpnia, 06 września, 11 października, 23 listopada, 14 grudnia 2007r.

W dniu 20 marca 2007r. Komisja przyjęła sprawozdanie z działalności Komisji za 2006r. oraz przyjęła plan pracy na 2007r.a także sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach za 2006 rok.

Ponadto Komisja rozpatrzyła informacje:

  • z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka przyjętych przez Radę od dnia 23 października 2006r. do 22 lutego 2007r.,

  • z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za rok 2006.

  • z realizacji zadań GOPS za 2006 r.
    Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:

  • zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2006 rok.

  • zmian w budżecie gminy na 2007r.

  • powołania komisji dyscyplinarnych.

W dniu 30 marca 2007r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawach:

  • sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2006 rok.

  • udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

  • w sprawie określenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi świadczone przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

  • zmian w budżecie gminy na 2007 rok

  • w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla nauczycieli realizujących w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym wymiarze godzin.

Ponadto zapoznała się z informacją z realizacji zadań z zakresu oświaty.

W dniu 03 sierpnia 2007r. Komisja zapoznała się z informacją z realizacji uchwał Rady Gminy podjętych od dnia 26 marca 2007r. do dnia 15 maja 2007r.

Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  • określenia środków z budżetu Gminy planowanych na realizację programów operacyjnych.

  • zasad zwrotu wydatków na świadczenia z pomocy społecznej.

  • szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze
    i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

W dniu 06 września 2007r. Komisja zapoznała się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2007r. oraz o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2007 roku. Następnie Komisja rozpatrzyła i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  • zmian w budżecie gminy na 2007 rok

  • nieodpłatnego przekazania nieruchomości.

Ponadto Komisja zapoznała się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym oraz informacją Przewodniczącego Rady w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez radnych zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.

W dniu 11 października 2007r. Komisja rozpatrzyła i zaopiniowała projekty uchwał w sprawie:

  • zmian w budżecie gminy na 2007 rok

  • zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzania ścieków

  • przystąpienia do sporządzenia studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Hajnówka

  • nieodpłatnego przekazania mienia.

W dniu 23 listopada 2007r. Komisja rozpatrzyła i zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:

  • udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,

  • zmian w budżecie gminy na 2007 rok,

  • obniżenia średniej ceny skupu żyta do celów wymiaru podatku rolnego na 2008 rok,

  • określenia wysokości rocznych stawek podatku od środków transportowych,

  • zwolnień w podatku od środków transportowych,

  • określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,

  • zwolnień w podatku od nieruchomości,

  • obniżenia kwoty stanowiącej średnią cenę sprzedaży drewna,

  • trybu i szczegółowych warunków zwolnienia od podatku rolnego użytków rolnych na których zaprzestano produkcji rolnej,

  • uchwalenia Rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami o których mowa w art. 3 ust.3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na 2008rok.

  • uchwalenia gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych na rok 2008.

  • uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na lata 2008-2010

  • regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Hajnówka.

  • zmiany uchwały w sprawie regulaminu przyznawania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Hajnówka

  • powiadomienia Skarbnika Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego,

  • powiadomienia Sekretarza Gminy Hajnówka o obowiązku złożenia oświadczenia lustracyjnego.

Komisja rozpatrzyła także informację z wykonania wydatków budżetowych w dziale Oświata wg stanu na dzień 31.10.2007r.

W dniu 14 grudnia 2007r. Komisja rozpatrzyła i zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:

  • uchwalenia budżetu gminy na rok 2008,

  • ustalenia opłaty administracyjnej,

  • udzielenia pomocy finansowej Starostwu Powiatowemu,

  • zmian w budżecie gminy na 2007 rok,

  • przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego gminy Hajnówka,

  • przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Hajnówka.

Komisja w roku sprawozdawczym nie podejmowała uchwał, natomiast wyraziła opinię dot. rocznej oceny wykonania budżetu gminy za 2006r. Ponadto opiniowała materiały będące przedmiotem sesji, zgłosiła wniosek w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie, naprawy dróg gminnych, zagospodarowania budynków po byłych szkołach podstawowych oraz terenów wokół nich, ze szczególnym uwzględnieniem budynków w Dubinach.

W posiedzeniach uczestniczyli wszyscy członkowie Komisji.

 

Przewodniczący Komisji

Anatol Skiepko

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Stanowisko do spraw obsługi rady... - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2008-11-10

Data modyfikacji: 2008-11-10

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2008-11-10