SIWZ - Świadczenie usług w zakresie przewozu uczniów z terenu Gminy Hajnówka do szkół w formie zakupu biletów miesięcznych

BOSS.271.2.2015

 

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW

ZAMÓWIENIA (SIWZ)

 

Dotycząca: przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej od kwot określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (Dz.U. z 2013r. Nr 907, z późn. zm.) zwanej dalej ustawą.

 

Przedmiot zamówienia: ,,Świadczenie usług w zakresie przewozu uczniów z terenu Gminy Hajnówka do szkół w formie zakupu biletów miesięcznych.”

 

Zamawiający : Gmina Hajnówka
                       ul. Aleksego Zina 1
                       17-200 Hajnówka

 

Siedziba Zamawiającego : 17-200 Hajnówka

                                             ul. Aleksego Zina 1

    Fax : (0-85) 682 46 12

Hajnówka, 02.03.2015r.

I. Nazwa i adres Zamawiającego

 

GMINA HAJNÓWKA

Adres: ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka

powiat hajnowski

województwo podlaskie

tel. (85) 682 25 00 fax .(85) 682 46 12,

e-mail: gmina@gmina-hajnowka.pl, str. intern.: www.gmina-hajnowka.pl

NIP : 603-00-16-983

 

II. Tryb udzielenia zamówienia

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego o wartości mniejszej niż kwoty określone w przepisach na podstawie art. 11 ust. 8 i art. 10 ust. 1 oraz art. 39 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2013r. Nr 907, z późn. zm.).

 

III. Opis przedmiotu zamówienia

  1. Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na przewozie dzieci i młodzieży z domu do Zespołu Szkół w Dubinach, Szkoły Podstawowej w Nowokorninie i Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Hajnówce; ul.3 Maja 27 i z powrotem w roku szkolnym 2014/2015, 2015/2016 i 2016/2017 tj. w okresie od 1 kwietnia 2015r. do 31 grudnia 2016r. w formie zakupu przez Zamawiającego biletów miesięcznych.

  2. Wspólny Słownik Zamówień ( CPV ) : 60 11 20 00 6 - usługi w zakresie publicznego transportu drogowego

  3. Długość i przebieg tras dowozu oraz zbiorcze zestawienie liczby uczniów dojeżdżających do szkół stanowi załącznik nr 1 do SIWZ.

  4. Ilość uczniów dowożonych do szkół na dzień ogłoszenia zamówieniu wynosi 203 i będzie zgodna z zapotrzebowaniem gminy na bilety miesięczne. Ilość uczniów dowożonych w trakcie roku szkolnego może ulec zmianie.

  5. Zamawiający zobowiązuje się w każdym roku szkolnym w okresie realizacji zamówienia nabywać imiennie bilety miesięczne dla uczniów. Ostateczne określenie liczby nabywanych biletów będzie następowało w miesięcznym zamówieniu.

  6. Zamawiający zastrzega prawo zmiany długości trasy(wydłużenia lub skrócenia) na odcinku nie dłuższym niż 20 km w związku z zaistniałymi zmianami zamieszkania uczniów do miejscowości nieobjętych rozkładem bez zmiany warunków umowy.

  7. Usługa będzie realizowana od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni wolnych od zajęć szkolnych tj. wakacji zimowych i letnich, przerw świątecznych oraz dni wolnych zatwierdzonych przez Ministra Edukacji Narodowej jako dni wolne od zajęć szkolnych.

  8. W okresie roku szkolnego z autobusów przewożących uczniów w miarę wolnych miejsc korzystać będą mogli na ogólnych zasadach inni mieszkańcy miejscowości, przez które autobus będzie kursował.

  9. W okresie roku szkolnego w ramach linii komunikacyjnych i kursów według rozkładów utworzonych wg. niniejszej specyfikacji, poza niniejszym zleceniem, Wykonawca będzie świadczyć odpłatnie w ramach opłat biletowych, usługi transportowe na rzecz młodzieży uczącej się w szkołach ponadgimnazjalnych w mieście Hajnówka z miejscowości Trywieża, Nowokornino, Czyżyki i Puciska.

  10. W okresie wakacji podczas realizacji zamówienia Wykonawca będzie świadczyć odpłatnie w ramach opłat biletowych usługi transportowe na rzecz mieszkańców gminy z miejscowości Trywieża, Nowokornino, Czyżyki i Puciska do Hajnówki jeden kurs rano i drugi po południu z Hajnówki do Pucisk, Czyżyk, Nowokornino, Trywieża.

  11. W roku szkolnym okresie realizacji zamówienia Wykonawca będzie świadczyć odpłatnie w ramach opłat biletowych usługi transportowe na rzecz mieszkańców gminy z miejscowości Budy Leśne, a w szczególności na rzecz młodzieży uczącej się w szkołach ponadgimnazjalnych w mieście Hajnówka, dwa kursy dziennie, rano i popołudniu.

  12. Wykonawca zapewni opiekę nad przewożonymi uczniami w formie stałej obecności jednego opiekuna w każdym z autobusów.

  13. Wykonawca zobowiązuje się do zatrudnienia w pierwszej kolejności pracowników dotychczas świadczących pracę polegającą na opiece nad uczniami dowożonymi gminnymi środkami transportu.

  14. Wykonawca udziela dodatkowy miesięczny limit 200 km dla Zespołu Szkół w Dubinach i 60 km dla Szkoły Podstawowej w Nowokorninie na wycieczki, zawody sportowe, wyjazdy edukacyjne z możliwością wykorzystania również w okresie wakacyjnym. Niewykorzystany w danym miesiącu limit kilometrów przenosi się na następne miesiące. Dodatkowy limit kilometrów Wykonawca udziela przez 10 miesięcy w roku.

  15. Wykonawca w przypadku awarii autobusu, podmiany kierowcy lub innych nieprzewidzianych okoliczności związanych z przewozami leżących po jego stronie, organizuje na własny koszt dowóz zastępczy oraz ponosi koszty ewentualnych dojazdów, zjazdów, a o zakłóceniach powiadamia zainteresowaną szkołę.

  16. W przypadku awarii wyznaczonego na realizację autobusu Wykonawca zobowiązuje się niezwłocznie podstawić autobus zastępczy spełniający właściwe wymagania techniczne w ruchu drogowym.

  17. Autobusy zatrzymywać się będą na wyznaczonych przystankach autobusowych zlokalizowanych na trasie przebiegu autobusu.

  18. Szczegółowe ustalenie tras dowozu uczniów, godzin przyjazdu autobusów i ich odjazdu dokonane zostaną wspólnie pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą.

  19. Wykonawca zatrudni jednego kierowcę autobusu obecnie świadczącego pracę dowozu dzieci autobusem szkolnym na terenie Gminy Hajnówka.

  20. Zamawiający wyraża zgodę na zmianę tas z zastrzeżeniem, że godzina odjazdu uczniów z domu nie może być wcześniejsza niż 640 , a godzina przyjazdu do szkoły nie później niż 750 , natomiast długość trasy nie wydłuży się więcej niż 20 km.

  21. Wykonawca wykonując zamówienie zobowiązany jest przestrzegać przepisy dotyczące bezpieczeństwa podczas świadczenia usług w zakresie przewozu uczniów wynikające z niżej wymienionych przepisów:

    1) ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo przewozowe (tj. Dz. U. z 2012 r., poz. 1173 z późn.zm.);

    2) ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz.U. z 2012 r., poz. 1137 z późn.zm.);

    3) ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( tj. Dz.U. z 2013 r., poz.1414 z późn.zm.);

    4)rozporządzenie Ministra pracy i Polityki Społecznej z dnia 26 września 1997r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy ( Dz.U. z 2003r. Nr 169, poz.1650 z późn.zm.).

  22. Wykonawcę obciążają wszelkie koszty związane ze spełnieniem wymogów wymaganych od przewoźnika wynikających z w/w ustaw oraz innych przepisów szczególnych niezbędnych do prawidłowego i zgodnego z przepisami prawa świadczenia transportu zbiorowego.

  23. Wykonawca w celu otwarcia regularnych linii na terenie Gminy Hajnówka dokona również wszelkich niezbędnych formalności wymaganych przepisami prawa, w szczególności uzyska odpowiedniego zezwolenia właściwego organu do wykonywania przewozów regularnych na terenie Gminy Hajnówka oraz miasta Hajnówki.

  24. Wykonawca wykonując zamówienie zapewnieni pełną dyspozycyjność w okresie wykonywania przedmiotu zamówienia.

  25. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie szczegółowej analizy warunków wykonania zamówienia (wizja lokalna) w celu uzyskania informacji niezbędnych do przygotowania oferty i zawarcia umowy. Każdy z Wykonawców ponosi pełną odpowiedzialność za skutki braku lub mylnego rozpoznania warunków realizacji zamówienia, w tym ocena stanu technicznego autobusu oferowanego do dzierżawy.

  26. Wykonawca wydzierżawi od Gminy Hajnówka 3 niżej wymienione autobusy na cały okres trwania umowy od 1 kwietnia 2015r. do 31 grudnia 2016r. Wykonawca zobowiązuje się do dokonywania na własny koszt napraw bieżących i głównych w tym silnika wraz z wymianą części eksploatacyjnych niezbędnych do użytkowania przedmiotu dzierżawy i utrzymania stanu technicznego pojazdu gwarantującego dopuszczenie do ruchu drogowego zgodnie z obowiązującymi przepisami.

 

 

 

 

 

Lp.

Typ środka transportu

Ilość osób przewidzianych do przewozu

Rok produkcji

1.

Autobus szkolny „Autosan H 9 – 2141s”

52

2000r.

2.

Autobus szkolny „Autosan H 9 – 2141s”

42

2002r.

3.

Autobus OTOYOL- IVECO M 29 VF

29

1997r.

IV. Termin wykonania zamówienia.

Wymagany termin realizacji zamówienia: od 1 kwietnia 2015r. do 31 grudnia 2016 r. zgodnie z organizacją roku szkolnego 2014/2015, 2015/2016 i 2016/2017.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

 

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

 

V. Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy:

1) Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

2) Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej trzy usługi na potrzeby gmin w zakresie dowożenia uczniów do szkół na formularzu zgodnym z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ wraz z referencjami (dokumentami) potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia.

3) Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

4) Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia.

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

 

2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, wobec, których jest brak podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.

 

Ocenia spełniania warunków udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne przeprowadzona będzie w oparciu o złożone przez Wykonawców oświadczenia i dokumenty zgodnie z formułą „spełnia - nie spełnia".

 

Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków, przedstawiając Zamawiającemu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.

Korzystając z wiedzy i doświadczenia innych podmiotów należy wskazać jaki zakres usług wykona ten podmiot jako podwykonawca co pozwoli na wykorzystanie ich doświadczeń i wiedzy.

VI. Wykaz oświadczeń i dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.

1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć:

  1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o spełnieniu wymogów określonych w art. 22 ust.1( w formie oryginału) - wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ;

  2. Wykaz co najmniej trzech usług wykonanych na potrzeby gmin w zakresie dowożenia uczniów do szkół w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, na formularzu zgodnym z wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ wraz z referencjami potwierdzającymi należyte wykonanie zamówienia,

  3. Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

  4. Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

  5. Aktualną licencję na wykonywanie krajowego transportu drogowego osób.

2. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy

przedłożyć:

  1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy(w formie oryginału) - według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do SIWZ,

  2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

  3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

  4. Aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

3. Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa pkt. 2 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

  1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

  2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,

  3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

4. Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej (w formie oryginału) -według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 lub 7 do SIWZ.

5. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów:

  1. Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

  2. Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

  3. Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

  4. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,muszą ustanowić pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo podpisane przez uprawnionych przedstawicieli wszystkich Wykonawców ubiegających się o wspólne udzielenie zamówienia lub inny dokument ustanawiający.

VII. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń lub dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

  1. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie, faksem lub drogą elektroniczną. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem lub mailem każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku przesyłania dokumentów czy informacji przez Zamawiającego faksem na nr podany przez Wykonawcę, potwierdzenie wysłania faksem zawierające komunikat „ok" uważa się za doręczone prawidłowo. W sytuacji, gdy wezwana strona nie potwierdzi ich otrzymania to dla potrzeb ustalenia obowiązujących terminów będzie brana pod uwagę data uwidoczniona na wydruku z faksu.

  2. Każdy Wykonawca ma prawo zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wniosek Wykonawcy o wyjaśnienie treści SIWZ powinien być skierowany na adres Urząd Gminy w Hajnówce, ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, faks: 85 682-46-12, gmina@gmina-hajnowka.pl

  3. Zamawiający udzieli wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień Zamawiający może udzielić wyjaśnień lub pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania powyższego wniosku.

  4. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Każda wprowadzona przez Zamawiającego zmiana stanie się częścią specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wprowadzona zmiana zostanie przekazana wszystkim Wykonawcom, którym przekazano SIWZ oraz zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego.

  5. W związku z wynikającą z ustawy koniecznością zamieszczania treści zapytań do SIWZ, a także treści odwołań dotyczących treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień SIWZ na stronie internetowej Zamawiającego, jak również ze względu na często słabą czytelność pism przysyłanych do Zamawiającego faksem i związanych z tym trudnościami skanowania, treść zapytań do niniejszej SIWZ, a także treść ewentualnego odwołania prosimy przesłać również w wersji elektronicznej pocztą e-mail na adres: gmina@gmina-hajnowka.pl

  6. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.

  7. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami – Halina Szymaniuk

    tel. 85 682 2568, w godz. od 800 do 1500 , e-mail: h.szymaniuk@gmina-hajnowka.pl.

     

VIII. Wymagania dotyczące wadium

1. Oferta powinna być zabezpieczona wadium w wysokości 16 000,00 zł (słownie: szesnaście tysięcy złotych) .

2. Wadium może być wnoszone w:

  1. pieniądzu;

  2. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

  3. gwarancjach bankowych,

  4. gwarancjach ubezpieczeniowych,

  5. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275 z późn, zm.).

3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść na rachunek bankowy Zamawiającego nr 60 1020 1332 0000 1802 0915 9015 PKO SA Oddział Hajnówka z dopiskiem: wadium – dowożenie uczniów do szkół.

4. Wadium powinno być wniesione przed upływem terminu do składania ofert tj. do dnia 11.03.2015r., do godz. 1000. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się dzień i godzinę uznania kwoty wadium na rachunku Zamawiającego. Kopię dowodu wpłaty dołączyć do złożonej oferty.

5. Dokument w formie gwarancji i poręczenia winien zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty odpowiadającej wysokości wadium, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

6.W przypadku wniesienia wadium w formie, o której mowa w ust. 2 pkt.2-5, do oferty należy dołączyć oryginał.

7. Wykonawca, który nie zabezpieczy oferty akceptowaną formą wadium zostanie przez Zamawiającego wykluczony z postępowania.

8.Zamawiający niezwłocznie zwróci wadium:

  1. wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 9 i 12.

  2. na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.

10. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę.

11. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawców, którym zwrócono wadium na podstawie ust. 2 pkt 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania unieważniono czynność wykluczenia Wykonawcy lub odrzucenia oferty. Wykonawcy wnoszą wadium w terminie określonym przez Zamawiającego

12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:

  1. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,

  2. zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

  3. Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.

IX. Termin związania ofertą

1. Składający ofertę jest nią związany przez okres 30 dni od terminu składania ofert.

2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

 

X. Opis sposobu przygotowania ofert 

I. Uwagi dotyczące przygotowania oferty oraz wymaganych oświadczeń i dokumentów:

  1. Wykonawca składa ofertę z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do SIWZ (formularz ofertowy).

  2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty, o których mowa w rozdziale VI SIWZ.

  3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawca składa pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, (jeżeli oferta i załączniki nie będą podpisane przez osobę/y wskazaną/e w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy). Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać, do jakich czynności prawnych dana osoba/y została/y umocowana/e (w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za Zgodność z oryginałem).

  4. Zakres świadczenia Wykonawcy zawarty w ofercie jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w umowie.

  5. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem, pismem czytelnym.

  6. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę.

  7. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej.

  8. Właściwym i obowiązującym prawem do stosowania przy przeprowadzeniu przedmiotowego postępowania jest prawo polskie.

  9. Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.

  10. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

  11. Oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93 z późn. zm.), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę.

  12. Jeżeli do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy wymagane jest zastosowanie tzw. reprezentacji łącznej, wówczas wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez zobowiązane osoby.

  13. Dokumenty powinny być sporządzone ściśle z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.

  14. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.

  15. Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość de kompletacji zawartości oferty oraz wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być ponumerowane.

  16. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane. Stosowne zastrzeżenie Wykonawca powinien załączyć do oferty i uzasadnić dlaczego objął dane informacje tajemnicą. Informacje, co do których Wykonawca zastrzega, że nie mogą być one udostępniane osobom trzecim, muszą być oznaczone klauzulą : „Informacje stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa” w rozumieniu art. 11 ust. 4 ustawy z 16 kwietnia 1993r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U. z 1993 r. Nr 47, poz. 211 z póź. zm.). W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji zawartych w ofertach:

    1) nazwy (firmy) i adresu Wykonawcy,

    2) informacji dotyczących ceny,

    3) terminu wykonania zamówienia,

    4) okresu gwarancji,

    5) warunków płatności.

  17. Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętych kopertach lub opakowaniach. Stosować koperty zewnętrzne i wewnętrzne. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana następująco:

    Urząd Gminy Hajnówka

    ul. Aleksego Zina 1

    17-200 Hajnówka

    oraz powinna być oznakowana następującym tekstem:

    ,,Świadczenie usług w zakresie przewozu uczniów z terenu Gminy Hajnówka do szkół w formie zakupu biletów miesięcznych.” oraz „ Nie otwierać przed 11.03.2015 r. godz. 1015”.

    Koperta wewnętrzna powinna być zaadresowana i oznakowana jak wyżej, a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy.

  18. Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że nastąpi to przed wyznaczonym przez Zamawiającego ostatecznym terminem składania ofert. Koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem „zmiana" lub „wycofanie". Zarówno zmiana, jak i wycofanie oferty wymagają formy pisemnej. Oświadczenie o wycofaniu oferty powinno być podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy.

UWAGA! W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty lub nie stosowania zasady koperty zewnętrznej i wewnętrznej, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

 

II. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:

  1. Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnie zobligowany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w ust.1 i 2 rozdziału VI SIWZ .

  2. Oświadczenie i dokumenty składane są przez pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.

  3. Poza dokumentami wymienionymi w ust. 1 i 2 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa.

     

Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie.

Zapisy dotyczące uwag odnośnie formy składanych dokumentów oraz dokumentów wymaganych od Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio.

 

XI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

  1. Miejsce i termin składania ofert

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Hajnówka ul. A.Zina 1, w sekretariacie, pokój Nr 32 (I piętro) w terminie do dnia 11.03.2015 r. do godz. 1000.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom.

  1. Miejsce i termin otwarcia ofert

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Hajnówka ul. Aleksego Zina 1, pok. Nr 45 w dniu 11.03.2015r., o godz. 1015 .

  1. Otwarcie ofert

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po podaniu w/w informacji. Na otwarciu ofert podane zastaną następujące informacje: nazwa (firma) oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także cena zawarta w ofercie. Wykonawcom, którzy nie byli obecni na otwarciu ofert, na ich wniosek, Zamawiający niezwłocznie udzieli w/w informacji.

 

XII. Opis sposobu obliczania ceny ofert.

  1. Cenę wyrażoną w złotych polskich z wyodrębnieniem wartości podatku VAT, należy podać w formularzu ofertowym ( załącznik nr 2 do SIWZ ) cyfrowo i słownie z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku. Stawkę podatku VAT określa się zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. 2011 r., Nr 177, poz. 1054 z późn. zm.).

  2. Cenę oferty należy ustalić na podstawie zakresu wykonania usług przewidzianych w SIWZ oddzielnie dla zakupu biletów miesięcznych i dla dzierżawy autobusów.

  3. Cena ofertowa powinna obejmować wszystkie koszty wykonania przedmiotu zamówienia, które według Wykonawcy są niezbędne do poniesienia dla prawidłowego wykonania przedmiotu umowy w tym koszty związane z nieprzewidzianymi okolicznościami związanymi z przewozem uczniów( m. in. podmiana autobusu w związku z awarią).

  4. Cena wynikająca z przedkładanej oferty będzie obowiązywać w okresie od 01.04.2015r. do 31.12.2016r.

 

XIII. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert.

1.Przy ocenie ofert i wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie kierował się kryteriami, których znaczenie (wagę) określa się procentowo tj.

  1. Cena oferty brutto – najniższa cena za zakup biletów miesięcznych - 90%

Ilość punktów dla danego kryterium będzie wyliczana następująco:

 

         cena oferty najkorzystniejszej( najniższa cena)

C 1 = ------------------------------------------------------------ x 100 pkt x 90%

                          cena oferty badanej

 

2) Cena oferty brutto- dzierżawa 3 autobusów - 10 %

 

Ilość punków dla danego kryterium będzie wyliczana następująco:

 

                               Cena oferty badanej

C 2 = --------------------------------------------------------------- x 100 pkt x 10 %

          Cena oferty najkorzystniejszej( najwyższa cena)

 

 

2. Ocena ofert w zakresie przedstawionych wyżej kryteriów zostanie dokonana wg następujących zasad:

 

Oferta wypełniająca w najwyższym stopniu wymagania określonego kryterium, otrzyma maksymalną ilość punktów. Oferta, która w wyniku zsumowania punktów za wszystkie kryteria otrzyma najwyższą ilość punktów zostanie uznana za ofertę najkorzystniejszą. Pozostałym Wykonawcom, spełniającym wymagania przypisana zostanie odpowiednio mniejsza liczba punktów. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta odpowiada wszystkim wymaganiom przedstawionym w ustawie - Prawo zamówień publicznych oraz SIWZ i została oceniona jako najkorzystniejsza w oparciu o podane kryteria wyboru. Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia oraz informację taką zamieści na własnej stronie internetowej i w miejscu publicznie dostępnym na tablicy ogłoszeń w siedzibie Zamawiającego. Wybranemu Wykonawcy Zamawiający określi miejsce i termin podpisania umowy.

 

3.Zamawiający odrzuca ofertę jeżeli:

  1. jest niezgodna z ustawą,

  2. jej treść nie odpowiada treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z zastrzeżeniem art. 87ust. 2 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych,

  3. jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,

  4. zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia,

  5. została złożona przez Wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,

  6. zawiera błędy w obliczeniu ceny,

  7. wykonawca w terminie 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia nie zgodził się na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87ust. 2 pkt 3 ustawy prawo zamówień publicznych,

  8. jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów.

  1. Zamawiający unieważnia postępowanie w przypadku zaistnienia okoliczności przewidzianych w art. 93 ust 1 ustawy pzp. O unieważnieniu postępowania o udzielenie zamówienia Zamawiający powiadomi równocześnie wszystkich Wykonawców, którzy ubiegali się o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne oraz zamieści taką informację na własnej stronie internetowej.

     

XIV. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. O wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający w trybie art. 92 ust. 1 ustawy zawiadomi niezwłocznie Wykonawców, którzy złożyli oferty.

  2. Informacje o wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający zamieszcza również na swojej stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie - art. 92 ust. 2 ustawy.

  3. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

  4. Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego została złożona jedna oferta lub nie wykluczono żadnego Wykonawcy i nie odrzucono żadnej z ofert.

  5. Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.

  6. Wykonawca przyjmuje, że zapisy istotnych postanowień umowy nie zakwestionowane przed złożeniem oferty zostaną przyjęte przez Wykonawcę bez zastrzeżeń w chwili jej zawarcia

  7. Wykonawca zobowiązuje się do zawarcia 2 umów uwzględniających postanowienia wynikających z treści niniejszej specyfikacji oraz danych zawartych w ofercie według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 i 9 do SIWZ.

  8. Wykonawca przystępuje do wykonania swoich obowiązków z dniem określonym w umowie. Przekazanie autobusów służących do wykonania zamówienia nastąpi w dniu 31 marca 2015r.

XV. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

 

XVI. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.

  2. Wzory umowy stanowi załączniki nr 8 i 9 do SIWZ.

  3. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.

  4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:

    1. zmianie może ulec zakres przedmiotu umowy w przypadku, gdy nastąpi zmiana trasy przejazdów na odcinku dłuższym niż 20 km,

    2. zmiany obligatoryjne spowodowane nowelizacją przepisów prawnych, mających zastosowanie przy realizacji umowy,

    3. zaistnienia okoliczności, których w dniu zawarcia umowy nie można było przewidzieć.

 

XVII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

Wykonawcom, którzy mieli lub mają interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej określone w dziale VI ustawy Prawo zamówień publicznych.

Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art.154 pkt 5 ustawy prawo zamówień publicznych. 

 

XVIII. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia
między Zamawiającym, a Wykonawcą

Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia mogą być prowadzone

tylko w walucie polskiej PLN.

 

XIX. Informacje o podwykonawcach

Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców do realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Informacji należy udzielić na formularzu ofertowym. W przypadku, gdy Wykonawca nie powierza wykonania zadania żadnej części zamówienia podwykonawcom, należy zamieścić informację: „nie dotyczy".

 

XX. Załączniki do SIWZ :

 

  1. Przebieg tras dowozu i zbiorcze zestawienie liczby uczniów dojeżdżających do szkół -załącznik nr 1 ,

  2. Wzór formularza ofertowego -załącznik nr 2 ,

  3. Wzór oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu- załącznik nr 3,

  4. Wykaz wykonanych usług wykonanych na potrzeby gmin w zakresie dowożenia przez Wykonawcę w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie - załącznik nr 4,

  5. Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 5,

  6. Wzór oświadczenia Wykonawcy o braku przynależności do grupy kapitałowej- załącznik nr 6,

  7. Lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej- załącznik nr 7,

  8. Wzór umowy na świadczenie usług w zakresie dowożenia uczniów - załącznik nr 8

  9. Wzór umowy na dzierżawę autobusu- załącznik nr 9.

 

Sporządził: H. Szymaniuk

Zatwierdzam:

mgr Lucyna Smoktunowicz

Wójt Gminy Hajnówka

Metryka strony

Udostępniający: Biuro Obsługi Szkół Samorządowych - Halina Szymaniuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2015-03-02

Data modyfikacji: 2015-03-02

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2015-03-02