Protokół Nr 2/11
BRG.0012.3.1.2011
Protokół Nr 2/11
z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej, Kultury i Ochrony Środowiska
z dnia 20 stycznia 2011r.
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu . Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- p. Luba Nowik – Skarbnik Gminy,
- p. Halina Szymaniuk – Kierownik BOSS,
Otwarcia posiedzenia dokonał Pan Włodzimierz Golonko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Następnie Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:
1. Rozpatrzenie informacji z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka,
2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok,
3. Sprawy różne.
Do punktu 1-go. Rozpatrzenie informacji z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka,
Pani H. Szymaniuk przedstawiła informację z funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka. Informacja zawierała zestawienie ilości uczniów z podziałem na klasy w roku szkolnym 2010/2011, zatrudnienie w szkołach oraz BOSS z podziałem na etaty i omówiła zasady udzielania subwencji oświatowej przypadającej na 1 ucznia w gminie, z uwzględnieniem uczniów uczących się języka mniejszości narodowej, tj. języka białoruskiego oraz uczniów niepełnosprawnych. Następnie przedstawiła sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez minę Hajnówka. Następnie Przewodniczący obrad otworzył dyskusję w temacie funkcjonowania oświaty w gminie Hajnówka. Członkowie Komisji podejmowali tematy kosztów ponoszonych przez gminę związanych z utrzymywaniem szkół w gminie, dowożenia uczniów do szkół i wydatków z tym związanych. Podejmowali także tematy związane z odprawami dla nauczycieli w przypadku skorzystania z prawa do emerytury. Następnie Komisja rozważała temat likwidacji szkoły w Orzeszkowie i zadawała zapytania związane z zatrudnieniem nauczycieli i obsługi, dowożeniem uczniów z Orzeszkowa do Dubin, funkcjonowaniem Biura Obsługi Szkół Samorządowych, zasadności funkcjonowania dwóch stołówek szkolnych w szkołach, utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach. Komisja nie zgłosiła wniosków w tym temacie. Następnie Komisja podejmowała temat funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Dubinach. (Materiały stanowią załącznik nr 2 do protokołu)
Do punktu 2-go. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok,
Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła, że zmiany dotyczą zadania inwestycyjnego – remont świetlicy w Starym Berezowie zrealizowanym w 2010 roku, jednakże sfinansowanym w roku 2011 do którego konieczne jest wprowadzenie aneksu do umowy Następnie Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 3 do protokołu )
Do punktu 3-go. Sprawy różne.
W tym miejscu w posiedzeniu udział wziął p. A. Kulik – Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji..., który na wniosek Przewodniczącego Komisji omówił temat budowy przydomowych oczyszczalni oraz temat kolektorów słonecznych. Pan A. Kulik wyjaśnił, że koszty związane z budowa kolektorów słonecznych wynoszą ok. 3000 zł po stronie kosztów ponoszonych przez właściciela danej nieruchomości, a cały koszt to ok. 14 000,00. Podkreślił jednakże, że tematy te są tematem bieżącej współpracy Urzędu z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska. Komisja zaproponowała aby w pierwszej kolejności realizowany był temat budowy przydomowych oczyszczalni a następnie kolektorów słonecznych.
Wobec wyczerpania się porządku obrad Komisji, posiedzenie zakończono.
Protokolant:
Barbara Ostapczuk
Przewodniczący Komisji
Włodzimierz Golonko
Hajnówka, dnia 24 stycznia 2011r.
Metryka strony