Protokół Nr 8/11

BRG.0012.3.7.2011

Protokół Nr 8 /11

z posiedzenia Komisji Opieki Społecznej,

Kultury, Oświaty i Ochrony Środowiska

z dnia 22 sierpnia 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H.Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. P. Chilimoniuk – Referent Referatu Inwestycji..., p. M. Skiepko – Referent Referatu Inwestycji.., p. A. Golonko – Inspektor Referatu Inwesycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan W. Golonko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o punkt dotyczący wprowadzenia projektu uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”. Komisja jednogłośnie wprowadziła do porządku obrad podpunkt 9 w punkcie 1 dotyczący wprowadzenia projektu uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”. W związku z tym Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:

  1. wyrażenia opinii uznania lasu za ochronny,

  2. wyrażenia opinii uznania lasu za ochronny,

  3. określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych,

  4. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 84,

  5. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytkach ekologicznych na terenie gminy Hajnówka,

  6. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 49,

  7. powołania komisji inwentaryzacyjnej,

  8. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

  9. utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”.

2. Rozpatrzenie zagadnień dotyczących:

- funkcjonowania stołówki szkolnej w Nowokorninie,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2.

3. Sprawy różne.


Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:

  1. wyrażenia opinii uznania lasu za ochronny,

  2. wyrażenia opinii uznania lasu za ochronny,


Pan P. Chilimoniuk – Referent Referatu Inwestycji... przedstawił projekty uchwał w sprawie wyrażenia opinii uznania lasu za ochronny. Wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy Nadleśnictwa Hajnówka, a drugi projekt uchwały Nadleśnictwa Browsk. Omówił szczegółowo omówił stan prawny funkcjonowania lasów ochronnych w kraju. Komisja jednogłośnie (5 głosów ”za”) zaopiniowała przedstawione projekty uchwał Komisja i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

  1. określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych,


Pani H. Szymaniuk - Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dla pedagogów, psychologów, logopedów i doradców zawodowych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały
i zaproponowała zmianę pensum godzin pracy nauczycieli z 25 godzin zajęć na 24 godziny z uwagi na łatwość podzielenia parzystej liczby godzin na część etatu. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany projekt uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 84,

  2. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytkach ekologicznych na terenie gminy Hajnówka,

  3. wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 49,


Pan P. Chilimoniuk – Referent Referatu Inwestycji... przedstawił projekty uchwał w sprawie wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 84, wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytkach ekologicznych na terenie gminy Hajnówka, wyrażenia zgody na koszenie łąk położonych w użytku ekologicznym nr 49. Wyjaśnił, że zgodę na wykaszanie łąk wyrazić musi rada gminy, a pozyskany materiał ma zabezpieczyć bazę pokarmową na zimowe dokarmianie zwierząt. Komisja jednogłośnie
(5 głosów „za”) przyjęła zaproponowany projekt uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. powołania komisji inwentaryzacyjnej,


Pan M. Skiepko – Referent Referatu Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania komisji inwentaryzacyjnej. Wyjaśnił, że temat dotyczy komunalizacji mienia gminy i z uwagi na długotrwałą nieobecność osoby będącej przewodniczącą takiej komisji konieczne jest dokonanie zmian uchwały. Komisja jednogłośnie
(5 głosów „za”) przyjęła zaproponowany projekt uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. W toku dyskusji Komisja podejmowała tematy dotyczące przebudowy dróg gminnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

  1. utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”.


Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”. Wyjaśniła, że w SP Dubiny zostaną stworzone dwie grupy przedszkolne, zatrudnieni zostaną nauczyciele z byłej szkoły w SP Orzeszkowo, wyremontowane zostały dwie sale z przeznaczeniem na przedszkole. Następnie omówiła szczegółowo zasady funkcjonowania przedszkola. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie zagadnień dotyczących:

- funkcjonowania stołówki szkolnej w Nowokorninie,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2.


- funkcjonowania stołówki szkolnej w Nowokorninie,


Pani H. Szymaniuk- Kierownik BOSS omówiła temat dotyczący funkcjonowania stołówki szkolnej w Nowokorninie. Omówiła szczegółowo wykonanie wydatków budżetowych według stanu na dzień 30 czerwca 2011r. oraz porównała wydatki, ilość przygotowanych obiadów, zatrudnienie, koszt utrzymania stołówek w przeliczeniu na 1 obiad poniesione przez stołówki szkolne w Szkole Podstawowej w Nowokorninie oraz Publicznym Gimnazjum w Dubinach. W toku dyskusji Komisja szczegółowo przeanalizowała koszty funkcjonowania stołówek szkolnych, a następnie Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie likwidację stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej w Nowokorninie. Wobec następujących wyników głosowania: 5 głosów „za” Komisja wypowiedziała się za likwidacją stołówki szkolnej z przyczyn wyłącznie ekonomicznych. ( Załącznik Nr 8 do protokołu )


- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2.


Pan A. Golonko – Inspektor Referatu Inwestycji..., który przedstawił temat związany z przejęciem do mienia gminy drogi w Lipinach. Przedstawił szacunkowy koszt wykonania tej remontu drogi. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja jednogłośnie opowiedziała się za przejęciem drogi nr 804/2 w Lipinach z zastrzeżeniem wykonywania jakichkolwiek remontów drogi nr 804/2 w miarę pozyskanych środków z zewnątrz.


Do punktu 3-go: Sprawy różne.


Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Włodzimierz Golonko

Hajnówka, dnia 25 sierpnia 2011r.




Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08