Protokół Nr 10/11

BRG.0012.1.9.2011

Protokół Nr 10 /11

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 29 września 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.30 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H.Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu inwestycji..., Pan A. Gierasimiuk – Informatyk. Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku o punkt dotyczący zdjęcia z porządku obrad podpunktu 2 o treści ”zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Hajnówka na lata 2011-2018” i wprowadzenie w to miejsce projektu uchwały o treści: „w sprawie zabezpieczenia środków finansowych jako wkładu własnego na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”, zgłaszanego przez Województwo Podlaskie jako Lidera projektu oraz Gminę Hajnówka jako Partnera projektu, do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013” oraz wprowadzenie podpunktu 5 w punkcie 2 o treści: „w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”. W związku z tym jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011 roku.

2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

  2. w sprawie zabezpieczenia środków finansowych jako wkładu własnego na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”, zgłaszanego przez Województwo Podlaskie jako Lidera projektu oraz Gminę Hajnówka jako Partnera projektu, do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.

  3. o zmianie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

  4. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi Postołowo i Wygoda,

  5. zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”.

3. Sprawy różne.


Do punktu 1-go: Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011 roku.

Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2011 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody
i wydatki budżetu, przedstawiła szczegółowo inwestycje wykonywane w gminie ze szczególnym uwzględnieniem budowy kanalizacji w poszczególnych miejscowościach, wyjaśniła także temat prefinansowania wydatków budżetu. Poinformowała, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Udzieliła odpowiedzi i wyjaśnień na pytania członków komisji. Ponadto poinformowała o uzyskaniu Uchwały Nr II-0320-4/11 z dnia 09 sierpnia 2010r. Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Hajnówka informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2011r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za I półrocze 2011r.
(Materiał stanowi załącznik Nr 2 do protokołu)

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie:


1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy dotyczące utworzenia punktu przedszkolnego w gminie Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. w sprawie zabezpieczenia środków finansowych jako wkładu własnego na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”, zgłaszanego przez Województwo Podlaskie jako Lidera projektu oraz Gminę Hajnówka jako Partnera projektu, do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.


Pan A. Gierasimiuk – Informatyk przedstawił projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych jako wkładu własnego na realizację zadania „Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności województwa podlaskiego – część II, administracja samorządowa”, zgłaszanego przez Województwo Podlaskie jako Lidera projektu oraz Gminę Hajnówka jako Partnera projektu, do współfinansowania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013. Wyjaśnił, że projekt uchwały dotyczy drugiego etapu wdrażania elektronicznych usług dla ludności i obejmować będzie jednostki organizacyjne gminy Hajnówka. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )


  1. o zmianie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,


Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, przedstawił projekt uchwały o zmianie uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy likwidacji stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej, w Nowokorninie, w związku z czym nie ma potrzeby utrzymywania dodatkowego konta bankowego. ( Załącznik Nr 4 do protokołu )


3. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi Postołowo i Wygoda,


Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi Postołowo i Wygoda. Wyjaśnił intencję podjęcia takiej uchwały i poinformował, że odnośnie gruntów wsi Dubiny dotyczy to obszaru planowanego pod budownictwo mieszkaniowe obejmującego obszar ok. 10 ha z których wydzielone miałyby być 72 działki wg. wstępnych wyliczeń. Następnie przedstawił koszt przygotowania dokumentacji z tym związanej, która wynosi odpowiednio 40 000 na grunta w Dubinach oraz 7 000 na gruntach wsi Wygoda, w związku z tym, że jest to III klasa gruntów rolnych i należy wystąpić do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi o wyłączenie z produkcji rolnej. W tym miejscu Komisja pozytywnie ustosunkowała się do terenu dot. wsi Dubiny. Odnośnie gruntów wsi Wygoda, Pani H. Bagrowska wyjaśniła, że złożone zostało podanie przez prywatną osobę o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego na gruntach stanowiących jej własność. W toku dyskusji Komisja stwierdziła, że gmina nie może ponosić kosztów związanych z opracowaniem planu dla prywatnego podmiotu, a wniosek osoby prywatnej winien być uzupełniony o wskazanie konkretnego przeznaczenia tych gruntów. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )


  1. zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”.


Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, przedstawiła projekt uchwały dotyczący zmiany uchwały w sprawie utworzenia Punktu Przedszkolnego w Gminie Hajnówka „Kraina Radosnych Maluchów”. Omówiła szczegółowo zmiany wprowadzone do uchwały
i wyjaśniła, że zmiany wprowadzane są na skutek zaproponowanych zaleceń Urzędu Marszałkowskiego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag
. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )


Do punktu 4-go: Sprawy różne.


W sprawach różnych głos zabrała p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..., która przedstawiła temat przystąpienia do programu „Trasy Rowerowe Polski Wschodniej”. Omówiła szczegółowo projekt programu i wyjaśniła, że koszt wybudowania takiej ścieżki rowerowej wynosi 2 300 000,- a koszt który gmina musiała będzie ponieść to 28 000,- w 2012 roku oraz 74 000,- do pokrycia w ciągu 5 lat. Długość takiej ścieżki to 22 km, która przechodzić będzie na terenie gminy głównie przez teren miejscowości Orzeszkowo. Następnie wskazała teren, który obejmować ma Trasa Rowerowa Polski Wschodniej. (Materiały znajdują się w Referacie Inwestycji) Komisja nie zajęła stanowiska w tym temacie, pozostawiając temat do dyskusji na najbliższej sesji. Pani H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji.... przedstawiła podanie mieszkańca miejscowości Topiło dotyczące braku łączności telefonicznej na tym terenie. Wyjaśniła, że na podstawie obowiązujących przepisów prawa łączność telefoniczna jest zadaniem gminy. Komisja stanęła na stanowisku pozytywnego rozpatrzenia sprawy. ( Materiał stanowi załącznik nr 8 do protokołu)

Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 30 września 2011r.










Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08