Protokół Nr 8/11

BRG.0012.1.7.2011

Protokół Nr 8 /11

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 17 czerwca 2011r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 13.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu.
Ponadto uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. T. Borowik - Kierownik GOPS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

2. uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce,

3. trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,

2. Rozpatrzenie zagadnień zgłoszonych na sesji w dniu 28 kwietnia 2011r. dotyczących:
- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.
- reaktywowania Ochotniczej straży Pożarnej w Nowosadach,
- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,

3. Sprawy różne.


Do punktu 1-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:


1. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,


Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. W toku dyskusji Komisja podejmowała tematy dotyczące Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy, eternitu, utworzenia punktu przedszkolnego. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 2 do protokołu )

2. uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce,


Pani T. Borowik- Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie uchwalenia statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Hajnówce. Wyjaśniła, że projekt uchwały stanowi ujednolicony tekst statutu wraz z wprowadzanymi do niego zmianami oraz wprowadzono zmiany związane z ustawą o przeciwdziałaniu pomocy w rodzinie. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

3. trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania,


Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla przedszkoli, innych form wychowania przedszkolnego
i szkół prowadzonych na terenie Gminy Hajnówka przez inne niż Gmina Hajnówka osoby prawne i osoby fizyczne, a także trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania. Omówiła szczegółowo zapisy projektu uchwały i udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na zapytania radnych. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i pozostawiła do podjęcia na kolejnej sesji rady gminy.

( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie zagadnień zgłoszonych na sesji w dniu 28 kwietnia 2011r. dotyczących:

- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.
- reaktywowania Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowosadach,
- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,
- likwidacji stołówki w Szkole Podstawowej w Nowokorninie.

- utworzenia Zespołu szkół w Dubinach od dnia 01 września 2012r.

W tym miejscu głos zabrała p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, która przedstawiła tematykę związaną z utworzeniem Zespołu Szkół w Dubinach. Wyjaśniła, że zmiana dotyczyć będzie w szczególności spraw organizacyjnych związanych z funkcjonowaniem zespołu szkół. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosów „za” stanęła na stanowisku utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach od 01.09.2012r.

- reaktywowania Ochotniczej Straży Pożarnej w Nowosadach,

W tym miejscu głos zabrała Skarbnik Gminy, która zaproponowała przesunięcie w czasie tego tematu z uwagi na brak środków finansowych, które przeznaczone zostały na wydatki związane z budową przyłączy do posesji w Nowosadach. Skarbnik Gminy zaproponowała podjęcie tego tematu przy konstruowaniu budżetu na 2012 rok. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosy „za” stanęła na stanowisku powrócenia do tematu przy konstruowaniu budżetu na 2012 rok.

- modernizacja boiska sportowego w Nowoberezowie,


W tym miejscu głos zabrała Skarbnik Gminy, która poinformowała o możliwości wystąpienia o pozyskanie środków na realizację takiego zadania w ramach środków pozyskanych przez Lokalną Grupę Działania. Wyjaśniła, że w ramach tych środków możliwe będzie wykonanie modernizacji boiska sportowego w Nowoberezowie. Poinformowała, że gmina wystąpi o pozyskanie takich środków z chwilą pojawienia się naboru wniosków w LGD. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosów „za” opowiedziała się za wykonaniem modernizacji boiska sportowego w Nowoberezowie.

- problematyka utworzenia przedszkola na terenie gminy Hajnówka,


W tym miejscu p. H. Szymaniuk- Kierownik BOSS omówiła temat utworzenia przedszkola w gminie Hajnówka – przy Szkole Podstawowej w Dubinach. Poinformowała, że gmina Hajnówka wystąpiła z wnioskiem o dofinansowanie z funduszu pomocowego Europejskiego Funduszu Społecznego - Kapitał Ludzki na utworzenie przedszkola w Dubinach, a jego rozstrzygnięcie przewidywane jest na połowę sierpnia 2011r. Wyjaśniła, że projekt przewiduje utworzenie dwóch grup przedszkolnych po 15 dzieci każda; w ramach którego gmina pozyska środki na wyposażenie, plac zabaw, wynagrodzenia opiekunów itp. Komisja w głosowaniu jawnym 4 głosy „za” opowiedziała się za utworzeniem przedszkola na terenie gminy Hajnówka.

- przejęcia do zasobów mienia gminy drogi położonej w Lipinach – działka nr geod. 804/2,


W tym miejscu głos zabrała p. H. Bagrowska, która wyjaśniła, że działka nr geod. 804/2 jest własnością Skarbu Państwa i pozostaje we władaniu Dyrekcji Okręgowej Dróg Publicznych - wyjaśniła, że taki zapis widnieje w Ewidencji Gruntów. W związku z tym grunt ten pozostaje we władaniu Starostwa Powiatowego. Komisja w głosowaniu jawnym 1 głos „za”, 3 głosy „wstrzymujący się” pozostawiła temat bez zajętego stanowiska.

Do punktu 3-go: Sprawy różne.


W sprawach różnych głos zabrała p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..., która przedstawiła w celu rozpatrzenia przez Komisje następujących spraw:

- pisma mieszkańców gminy Hajnówka dotyczące umorzenia opłat za wywóz nieczystości. Wyjaśniła, że osoby, które złożyły podania zalegają w opłatach za wywóz nieczystości w wysokości ok. 69,00 rocznie. Komisja po przeprowadzeniu dyskusji w tym temacie stanęła na stanowisku indywidualnego rozpatrzenia każdego podania w trybie administracyjnym i prowadzenia egzekucji w tym temacie. (Podania znajdują się w Referacie Finansowym)

- pismo Wójta Gminy Dubicze Cerkiewne w sprawie możliwości przyjęcia ścieków z miejscowości Stary Kornin i Koryciski do oczyszczalni ścieków w Mochnatym. (Pismo stanowi załącznik nr 5 do protokołu). Wyjaśniła, że gmina Dubicze Cerkiewne uczestniczyć będzie w kosztach modernizacji oczyszczalni oraz partycypować w kosztach jej utrzymania proporcjonalnie do ilości ścieków. Komisja jednogłośnie – 4 głosy „przeciw” nie wyraziła zgody na przyjęcie ścieków do oczyszczalni w Mochnatym.

- pismo Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych w sprawie zwiększenia opłat za wywóz selektywnie zbieranych odpadów w pojemnikach plastiku i szkła. (Pismo stanowi załącznik nr 6 do protokołu) Wyjaśniła, że dotychczasowe stawki wynoszą: za dzierżawę pojemnika 8,00+VAT, a za wywóz nieczystości selektywnych z pojemnika 2,00+ VAT. Wyjaśniła, że PUK proponuje zmianę dotychczasowych opłat poprzez rezygnację z dzierżawy pojemnika i wprowadzenie opłaty 17,75 zł/m3 +VAT. Wyjaśniła, że od 01 stycznia 2011r. ulegają zmianie dotychczasowe przepisy dotyczące utrzymania czystości i porządku na gminie która wprowadzą szereg zmian z tym związanych. Komisja zaproponowała wystąpienie do PUK o przedłużenie terminu do końca roku 2011.

- kolektory słoneczne - Wyjaśniła, że od 5 sierpnia 2011r. do 30 września 2011r. „rusza” nabór wniosków do RPO na budowę kolektorów słonecznych. Wyjaśniła, że gminy mogą składać wnioski na budowę solarów, w ramach których pozyskać można 85% kosztów, a 15% kosztów dołożyć mają gminy. Następnie firma EKO JURA wystąpiła z propozycją napisania i złożenia wniosku oraz opracowania dokumentacji z tym związanej. Koszt przygotowania wniosku to kwota ok. 8000,00 zł. Wyjaśniła, że za środki dotyczące poszerzenia BPN ( kwotę 2 000 000,00zł) wybudowane zostaną przydomowe oczyszczalnie. Komisja podejmowała dyskusję dotyczącą kwoty koniecznej do poniesienia przez mieszkańca gminy. Ponadto Komisja stwierdziła, że w pierwszej kolejności należy realizować projekt związany z budową przydomowych oczyszczalni, a w drugiej kolejności kolektory słoneczne. (Pismo znajduje się w Referacie Inwestycji)

Następnie Komisja zgłosiła do naprawy „garb” na przepuście drogowym Hajnówka- Lipiny oraz „wystające druty” na drodze przed posesją p. Bołtromiuk i „wyrwy” na drodze w Lipinach.

Wobec braku spraw różnych i wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji

Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 21 czerwca 2011r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-12-08

Data modyfikacji: 2011-12-08

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-12-08