Protokół Nr 15/12

BRG.0012.1.3.2012

Protokół Nr 15/12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 11 kwietnia 2012r.


Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14,30 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.
Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto uczestniczyli pp. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. M. Kondraciuk – Sekretarz Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag, przedstawiający się następująco:


1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  2. określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania,

  1. Zapoznanie się z informacją z realizacji zadań GOPS za 2011 rok.

  2. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2011r.

  3. Informacja z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
    od dnia 29 grudnia 2011r. do dnia 29 marca 2012r.

  4. Sprawy różne.

1. Rozpatrzenie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2011 rok i sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok oraz zaopiniowanie projektu uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu i projektu uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

Skarbnik Gminy przedstawiła sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2011 rok przyjęte Zarządzeniem Nr 109/12 Wójta Gminy Hajnówka z dnia 07 marca 2012 roku w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 rok i Nr 113/12 z dnia 20 marca 2012r. w sprawie sprawozdania finansowego z wykonania budżetu gminy za 2011 rok oraz informację o stanie mienia komunalnego. Omówiła plan dochodów i wydatków gminy oraz jego realizację w 2011 roku. W swoim wystąpieniu zwróciła uwagę na realizację budżetu zgodnie z Uchwałą III/9/10 z dnia 28 grudnia 2010 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Hajnówka na rok 2011 oraz wprowadzonymi do niej zmianami. W toku toczącej się dyskusji udzieliła wyjaśnień i odpowiedzi na pytania, dotyczące sytuacji finansowej oświaty, stołówek szkolnych, zadłużenia gminy oraz stanu technicznego dróg. Następnie Skarbnik Gminy poinformowała o otrzymaniu Nr II-0321-4/12 z dnia 13 marca 2012r. Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Wójta Gminy Hajnówka sprawozdaniu z wykonania budżetu gminy za 2011 rok. Komisja zapoznała się z przedstawionym sprawozdaniem, które w głosowaniu jawnym (4 głosy „za”) zaopiniowała pozytywnie. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu oraz projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionymi projektami i jednogłośnie (4 głosy „za”) wystąpiła z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy. (Opinia i Stanowisko Komisji stanowią Załącznik Nr 2 do protokołu )

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze
    i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania,

P. T. Borowik- Kierownik GOPS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat oraz trybu ich pobierania. Wyjaśniła, że projekt uchwały jest następstwem zaleceń pokontrolnych i zmiana dotyczy zapisu o osobach z zaburzeniami psychicznymi. Następnie wyjaśniła, że koszt 1 godziny usług wynosi 8 złotych. Omówiła szczegółowo projekt uchwały do którego nie wniesiono uwag. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Do punktu 3-go: Zapoznanie się z informacją z realizacji zadań GOPS za 2011 rok.


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła informację z realizacji zadań GOPS za 2011 rok wraz z oceną zasobów pomocy społecznej. Omówiła szczegółowo zakres działalności ośrodka, formy udzielonej pomocy, zasiłki stałe, okresowe i celowe, świadczenia rodzinne, dodatki mieszkaniowe oraz zaliczkę alimentacyjną i pomoc rzeczową, która udzielona została mieszkańcom gminy korzystającym z pomocy społecznej. Omówiła szczegółowo przedstawioną informację do której nie wniesiono uwag. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

Do punktu 4-go: Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2011r.


Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2011r. Omówiła szczegółowo przedstawione sprawozdanie do którego nie wniesiono uwag. ( Załącznik Nr 6 do protokołu )

Do punktu 5-go: Przyjęcia informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 29 grudnia 2011r. do dnia 29 marca 2012r.


Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 29 grudnia 2011r. do dnia 29 marca 2012r. Omówił szczegółowo przedstawioną informację do której nie wniesiono uwag. ( Załącznik Nr 7 do protokołu )

Do punktu 6-go: Sprawy różne.


Wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.


Protokolant:


Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 13 kwietnia 2012r.


Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2012-07-06

Data modyfikacji: 2012-07-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2012-07-06