Protokół Nr 17/12

 

BRG.0012.1.4.2012

Protokół Nr 17/12

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 19 września 2012r.

 

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 14.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka. Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik - Skarbnik Gminy, p. H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, przedstawił porządek obrad do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek posiedzenia, przedstawiający się następująco:

 

  1. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

  2. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

  2. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

  1. Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

  2. Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

  3. Sprawy różne.

 

Do punktu 1 –go: Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012 roku.

 

Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2012 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody i wydatki budżetu gminy. Poinformowała, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Udzieliła odpowiedzi i wyjaśnień na pytania członków komisji, dotyczących zachowania płynności ekonomicznej, oświetlenia Cerkwi w gminie, oświetlenia ulicznego. Ponadto poinformowała o uzyskaniu Uchwały Nr II-00320-2/12 z dnia 31 lipca 2012r. składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Hajnówka informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2012r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za I półrocze 2012r. (Materiał stanowi załącznik Nr 2 do protokołu)

 

Do punktu 2-go: Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

 

  1. zmian w budżecie gminy na 2012 rok,

 

Skarbnik Gminy – p. L. Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2012 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów,
jak i wydatków gminy. Komisja podejmowała w dyskusji tematy utworzenia Zespołu Szkół w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag.

( Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. określenia jednostek budżetowych gromadzących dochody na wydzielonym rachunku bankowym, źródeł tych dochodów i ich przeznaczenia oraz sposobu i trybu sporządzania planu finansowego, dokonywania zmian w tym planie i ich zatwierdzania,

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła projekt uchwały w sprawie określenia jednostek budżetowych... Poinformowała, że uchwała dotyczy wyodrębnienia rachunku bankowego dla nowo utworzonej jednostki jaką jest Zespół Szkół w Dubinach. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały
i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 4 do protokołu )

 

Do punktu 3-go: Zapoznanie się z projektem uchwały w sprawie podziału Gminy Hajnówka na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

 

Pani B. Niewiadomska – Inspektor przedstawiła projekt uchwały w sprawie nowego podziału gminy na okręgi wyborcze. Przedstawiła zasady obowiązujące w nowym Kodeksie Wyborczym i wyjaśniła, w jaki sposób należy dokonać podziału gminy na nowe okręgi wyborcze. Radni zabierając głos stanęli na stanowisku podjęcia uchwały w sposób zgodny z przepisami prawa.

 

Do punktu 4-go: Zapoznanie się z informacją o stanie realizacji zadań oświatowych za rok szkolny 2011/2012, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów w szkołach, których prowadzenia należy do zadań własnych Gminy Hajnówka.

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS przedstawiła informację o realizacji zadań oświatowych w gminie za rok szkolny 2011/2012. Omówiła szczegółowo zadania realizowane przez Punkt przedszkolny „Kraina Radosnych Maluchów”, System Informacji Oświatowej, zatrudnienia w szkołach oraz wyniki sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których prowadzenie należy do zadań własnych Gminy Hajnówka. W toku dyskusji Komisja podejmowała tematy mniejszości narodowych, wyników egzaminów w szkołach. Pani O. Bołtromiuk wystąpiła z zapytaniem o określenie sposobu liczenia dotacji na uczniów uczących się języka mniejszości narodowej. Pani H. Szymaniuk udzieliła odpowiedzi szczegółowo przedstawiając metodę liczenia tej dotacji. ( Informacja stanowi załącznik Nr 5 do protokołu )

Do punktu 7-go: Sprawy różne.

 

Spraw różnych nie było w związku z czym wobec wyczerpania się porządku obrad komisji i braku spraw różnych posiedzenie zakończono.

 

Protokolant:


Barbara Niewiadomska

Przewodniczący Komisji


Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 21 września 2012r.

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Niewiadomska

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-03-06

Data modyfikacji: 2013-03-06

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-03-06