Protokół Nr 19/09

Protokół Nr 19 / 09
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 18 września 2009r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 09.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. W posiedzeniu Komisji nie uczestniczyła radna H. Dzikiewicz – nieobecność usprawiedliwiona. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli Skarbnik Gminy – p. L. Nowik, p. M. Ostapczuk – Inspektor ds. rolnictwa..., p. A. Kulik – Inspektor Referatu do spraw Inwestycji..., p. Piotr Chilimoniuk Referent. Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy
    za I półrocze 2009 roku.

  2. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury
    za I półrocze 2009 roku.

  3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  2. nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3,

  3. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka,

  4. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka,

  5. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

  1. Zapoznanie się z informacja z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r.

  2. Sprawy różne.


Ad. 1. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze
2009r.


Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2009 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody
i wydatki budżetu gminy informując, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Udzieliła odpowiedzi i wyjaśnień na pytania członków komisji. Ponadto poinformowała o uzyskaniu Uchwały Nr II-0034-3/09 z dnia 3 sierpnia 2009r. Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej pozytywnej opinii w sprawie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2009 roku. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją
i pozytywnie zaopiniowała wykonanie budżetu za I półrocze 2009r. (Materiał stanowi załącznik Nr 2 do protokołu.)

Ad. 2. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009r.


Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009 roku. Przedstawiła poszczególne dochody i wydatki oraz udzieliła odpowiedzi na pytania członków komisji. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009 roku. (Załącznik Nr 3 do protokołu.)

Ad. 3. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2009 rok


Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. Omówiła poszczególne zmiany zarówno po stronie dochodów jak i wydatków budżetu i wyjaśniła, że zmiany związane są przede wszystkim z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej. Komisja zapoznała się z przedstawionym projektem uchwały i nie wniosła uwag. (Załącznik Nr 4 do protokołu )

  1. nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3,


Pani M. Ostapczuk - – Inspektor ds. rolnictwa... przedstawiła projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3. Wyjaśniła, że przedmiotowa działka przeznaczona zostanie na lokalizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Orzeszkowo. Komisja jednogłośnie zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały. (Załącznik Nr 5 do protokołu )

  1. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka,


Pan P. Chilimoniuk – Referent przedstawił uchwałę w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że na podstawie zmiany obowiązujących przepisów prawa Rada Gminy zobowiązana została do określenia wymagań dla przedsiębiorców prowadzących działalność w przedmiocie gospodarki odpadami. Komisja nie zgłosiła uwag i jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. (Załącznik Nr 6 do protokołu )


  1. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk
    i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka,


Pan P. Chilimoniuk – Referent przedstawił uchwałę w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że na podstawie zmiany obowiązujących przepisów prawa Rada Gminy zobowiązana została do określenia wymagań dla przedsiębiorców zajmujących się działalnością w przedmiocie bezdomnych zwierząt. Komisja nie wniosła uwag i jednogłośnie zaopiniowała projekt uchwały. (Załącznik Nr 7 do protokołu )

  1. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.


Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Omówił projekt uchwały i wyjaśnił, że wzrost cen w stosunku do ubiegłego roku wynika z bieżących kosztów utrzymania wodociągów, a propozycja Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych wynosi:

- wzrost o 0,27 za 1 m3 wody,

- wzrost o 0,04 za opłatę stałą do wodomierza,

- wzrost o 2,86 za cenę 1 m3 ścieków.

Pan A. Kulik wyjaśnił, że Rada Gminy może podjąć uchwałę przyjmując zaproponowane stawki, może stawki obniżyć przy jednoczesnym dofinansowaniu z budżetu gminy, ewentualnie nie podjąć uchwały i rozwiązać umowę. Następnie poinformował, Gospodarstwo Pomocnicze przy WZM i UW uzasadnia wzrost cen tym, że mieszkańcy nie korzystają z kanalizacji, a urządzenia wykorzystywane do obsługi oczyszczalni ścieków pracują bez względu na ilość płynących w nich ściekach. W tym miejscu Komisja rozpoczęła dyskusję w której szczegółowo przeanalizowano załączoną do przedstawionej propozycji dokumentację zawierającą m.in. bilans zysków i strat przedsiębiorstwa. Pan A. Kulik poinformował, że na najbliższej sesji uczestniczył będzie Dyrektor WZM i UW p. E. Kłosek. Po przeprowadzonej dyskusji Komisja stwierdziła, że pozostawia temat otwarty na najbliższą sesję. (Załącznik Nr 8 do protokołu )

Ad. 7. Zapoznanie się z informacja z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r.


Pani B. Ostapczuk przedstawiła informację z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do dnia 29 lipca 2009r. Komisja zapoznała się z przedstawioną informacją i nie wniosła uwag. ( Załącznik Nr 9 do protokołu )

Ad. 8. Sprawy różne.



W sprawach różnych Komisja podejmowała temat przeznaczenia do zagospodarowania gruntów w Postołowie od SKR, złej jakości wody w Mochnatym. Następnie Komisja zgłosiła do naprawy przepust drogowy na drodze od wysypiska w Starym Berezowie, a także wystąpiła o przygotowanie zestawienia dotyczącego powierzchniowego utrwalania dróg ( żwirowanie i równanie ) wraz z poniesionymi środkami finansowymi od początku bieżącego roku. Wobec braku innych spraw różnych oraz wyczerpania się porządku obrad komisji posiedzenie zakończono.

Protokolant:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
              Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 21 września 2009r.




Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2009-12-22

Data modyfikacji: 2009-12-22

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2009-12-22