Protokół Nr 11/08

Protokół Nr 11 / 08

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej

z dnia 27 maja 2008r.

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 11.00 w pokoju Nr 36 Urzędu Gminy Hajnówka.

Lista radnych uczestniczących w posiedzeniu Komisji stanowi Załącznik 1 do protokołu. Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli p. L. Nowik – Skarbnik Gminy, p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji..... Otwarcia posiedzenia dokonał Pan A. Skiepko – Przewodniczący Komisji, który przedstawił porządek obrad, do którego wniesiono propozycję rozszerzenia porządku obrad o podpunkt 3 w punkcie 1 o treści „wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”. Komisja jednogłośnie przyjęła zaproponowany porządek obrad o treści:

  1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

  2. zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”,

  3. wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”.

  1. Sprawy różne.

Ad. 1. Rozpatrzenie i zaopiniowanie projektów uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2008 rok,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007rok. Omówiła poszczególne zmiany zarówno po stronie dochodów jak i wydatków budżetu. oraz udzieliła wyjaśnień na pytania i wątpliwości członków komisji. W toku dyskusji Komisja podejmowała temat wprowadzonego do budżetu gminy zadania polegającego na Adaptacji budynku po byłej Szkole Podstawowej w Nowoberezowie – warsztaty tkactwa. W tym miejscu głos zabrała Pani H. Bagrowska, która wyjaśniła, że do programu „Odnowa Wsi” złożone zostaną trzy wnioski związane z budynkami po byłych szkołach w Orzeszkowie, Nowoberezowie i Dubinach. Komisja podejmując dyskusję w tym temacie brała pod uwagę możliwość sprzedaży przedmiotowych budynków. Pan A. Skiepko zadał pytanie dotyczące braku w wykazie zadań inwestycyjnych asfaltowania ulic w Dubinach.
Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja zaopiniowała pozytywnie przedstawiony projekt uchwały.
( Załącznik Nr 2 do protokołu )

  1. zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”,

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki na realizację projektu „ Budowa Sali gimnastycznej przy Gimnazjum i Szkole Podstawowej w Dubinach”. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy zaciągnięcia nie oprocentowanej pożyczki ze środków Fundacji Wspomagania Wsi z przeznaczeniem na budowę Sali gimnastycznej. Ponadto wyjaśniła, ze zabezpieczeniem spłaty kredytu będą weksle in blanco, a nie tak jak przedstawione w projekcie uchwały weksel in blanco.
Komisja zapoznała się z projektem uchwały i nie wniosła uwag.
( Załącznik Nr 3 do protokołu )

  1. wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”.

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie „wyrażenia zgody na zabezpieczenie prawidłowego i terminowego wydatkowania środków finansowych w formie weksla „in blanco”. Omówiła projekt uchwały, a Komisja nie wniosła uwag do przedstawionego projektu.

( Załącznik Nr 4 do protokołu )

Ad. 2 . Sprawy różne.

W sprawach różnych p. H. Bagrowska – Kierownik Referatu Inwestycji... przedstawiła pismo PUK dotyczące składowania odpadów na wysypisku śmieci w Starym Berezowie. Po przeprowadzonej dyskusji w tym temacie Komisja stanęła na stanowisku udzielenia negatywnej odpowiedzi uzasadniając, że wysypisko nie jest dostosowane do odbioru dużej ilości odpadów. ( Załącznik Nr 5 do protokołu )

Pani H. Bagrowska przedstawiła temat samochodu służbowego ŻUK, wyjaśniając, że samochód ten nie nadaje się do użytku. Komisja jednoznacznie zaproponowała i zaopiniowała pozytywnie oddanie samochodu na złomowanie.

Komisja na wniosek Pana M. Owerczuka zgłosiła wniosek w sprawie podjęcia uchwały intencyjnej o przystąpieniu do opracowania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego na teren obejmujący działki od SKR do Postołowa.

Komisja zgłosiła do realizacji następujące wnioski:

- zwiększenie zakresu remontu drogi Dubiny – Sawiny Gród od strony Sawinego Grodu o długości 50 metrów,

- wybudowanie zjazdu z drogi Dubiny – Sawiny Gród w lewo za stawem,

- przy realizacji powiatowej inwestycji „ Przebudowa powiatowej drogi Nr 1624B Bielszczyzna – Dubiny” uwzględnić także ulicę Cegielnianą,

- ulica Nowa w Dubinach – do naprawy krawężniki i nawierzchnia asfaltowa,

- rekultywacja terenu po byłym wysypisku śmieci w Mochnatym,

- ustawienie znaków z pierwszeństwem przejazdu na skrzyżowaniu ul. Nowa i ul. Zajęcza w Dubinach,

- ustawienie znaku „ zakaz wysypywania śmieci” na wysypisku w Dubinach,

- naprawa drogi do starego cmentarza w Dubinach,

- powiadomienie właściciela działki ozn. nr geod. 1125/1 (Przedsiębiorstwo Robót Drogowych i Mostowych) położonej na gruntach wsi Dubiny, stanowiącej nieruchomość po byłej wytwórni mas bitumicznych o konieczności uporządkowania terenu.

Wobec wyczerpania się porządku obrad, posiedzenie zakończono.

Protokolant:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Komisji
Anatol Skiepko

Hajnówka, dnia 02 czerwca 2008r.

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Wytwarzający/odpowiadający: Samodzielne stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej komisji

Data wytworzenia: 2008-12-30

Wprowadzający: Redaktor BIP

Data wprowadzenia: 2009-03-19

Data modyfikacji: 2024-12-11

Opublikował: Redaktor BIP

Data publikacji: 2009-03-19