Protokół z VII sesji Rady Gminy

BRG.0002.4.2011

Protokół Nr VII / 11

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 29 marca 2011r.

 

w sali nr 12 ( początek sesji – godz. 09.00 koniec – godz.11.30)

Do punktu 1 – go:

Sesję otworzył i przewodniczył obradom Przewodniczący Rady Hajnówka Pan Wiesław Józef Komarewski.

Pan Przewodniczący powitał przybyłych na sesję w osobach:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy,

  • Pan M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy,

  • Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy,

  • Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS,

  • rodzice uczniów Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie
    ( załącznik Nr 1 do protokołu)

  • oraz przedstawiciele mediów

 

Na podstawie listy obecności (lista obecności stanowi załącznik nr 2 do protokołu) Przewodniczący Rady stwierdził, że w obradach udział bierze 13 radnych, co stanowi ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Radni nieobecni na sesji-A. Janiuk i W. Grygoruk – nieobecność usprawiedliwiona.

Do punktu 2-go:

Przewodniczący Rady przedstawił Radzie zaproponowany porządek obrad sesji. Następnie zapytał, czy ktoś zgłasza uwagi do protokołu. W tym miejscu głos zabrał p. W. Osipiuk, który zaproponował wykreślenie punktu 11. dotyczącego Rozpatrzenie wniosku rodziców dzieci uczęszczających do Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie dotyczącego bezpłatnego przekazania w użyczenie budynku i wyposażenia Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie oraz związanej z tym subwencji oświatowej, z uwagi na brak przygotowanych dokumentów w tym temacie. Podkreślił, że przy przekazaniu szkoły do prowadzenia dla Fundacji konieczne jest rozpatrzenie wszystkich tematów z tym związanych i przygotowanie umowy, która byłaby zadowalająca dla dwóch stron. W związku z tym zaproponował przesuniecie tematu na następną sesję. W tym miejscu głos zabrał p. W. Golonko – który zaproponował pozostawienie takiego wniosku z uwagi na brak tzw. „zielonego światła” do dalszego działania przez fundację. Wyjaśnił, że Fundacja chcąc podjąć jakiekolwiek dalsze czynności musi mieć użyczony budynek, z uwagi na podejmowanie dalszych działań z tym związanych. W tym miejscu głos zabrał Przewodniczący obrad, który stanął na stanowisku, że przed rozpatrzeniem tematu użyczenia budynku, konieczne jest przygotowanie niezbędnych dokumentów, w związku z czym poddał pod głosowanie wniosek o treści: „ Kto jest za przyjęciem wniosku p. W. Osipiuk o odroczeniu wniosku do następnej sesji?” W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych, 11 głosował „ za” , 2 „ przeciw”, 0 „wstrzymujących się”. Następnie poinformował, że w razie konieczności zwołana zostanie sesja w trybie nadzwyczajnym.

Następnie poddał pod głosowanie porządek obrad, bez punktu 11 który rada przyjęła przy 11 głosach „za” i 2 przeciw:

Oto jego brzmienie:

 

1. Otwarcie obrad.

2. Przyjęcie porządku obrad.

3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

5. Podjęcie uchwał w sprawie;

1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2010 rok,

2. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

3. rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy Hajnówka na rok 2012 środków stanowiących fundusz sołecki,

4. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate, obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych,

5. przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2018.

6. likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie,

7. zatwierdzenia „Planu Odnowy Wsi Orzeszkowo".

6. Zajęcie Stanowiska Rady Gminy Hajnówka w sprawie obywatelskiego projektu ustawy - o zmianie ustawy o ochronie przyrody.

7. Przyjęcia informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach
od dnia 02 grudnia 2010r. do dnia 25 lutego 2011r.

8. Przyjęcie sprawozdań z działalności Komisji za 2010 rok.

9. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r.

10. Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2009-2010.

11. Interpelacje zapytania i odpowiedzi.

12. Wolne wnioski.

 

Do punktu 3-go: Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół nr IV/11 z dnia 25 stycznia 2011r. Radni w głosowaniu jawnym przy 12 głosach „za”, 1 głosie „wstrzymujący się” przyjęli protokół z IV sesji rady. Następnie poddał pod głosowanie Protokół nr V/11 z dnia 17 lutego 2011r. Radni w głosowaniu jawnym przy 13 głosach „za”, przyjęli protokół z V sesji rady. Następnie poddał pod głosowanie Protokół nr VI/11 z dnia 25 lutego 2011r. Radni w głosowaniu jawnym przy 12 głosach „za”, 1 głosie „wstrzymujący się” przyjęli protokół z VI sesji rady.

 

Do punktu 4-go: Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

 

Wójt Gminy – p. Olga Rygorowicz przedstawiła informację o działaniach podejmowanych od ostatniej sesji. Powiadomiła o uczestniczeniu w posiedzeniu w powiatowej radzie zatrudnienia, spotkaniu z przedstawicielami straży granicznej w Dubiczach Cerkiewnych. Następnie omówiła spotkanie z Prezesem NFOŚ p. Sieńko, w sprawie przydomowych oczyszczalni i kolektorów słonecznych. Wyjaśniła, że w roku 2011 sporządzone mają być umowy z tym związane, a w roku 2012 gminy mają otrzymać środki finansowe. Następnie poinformowała o spotkaniach z posłami SLD i PiS, leśnikami w sprawie obywatelskiego projektu zmiany ustawy o ochronie środowiska. Wyjaśniła, ze w ustawie tej zgodę rady na poszerzenie granic Parku posłowie chcą zastąpić opiniowaniem rad gminy. Powiadomiła, że w pierwszym czytaniu wszystkie kluby radnych poparły taki projekt. Przypomniała o rocznicy tragedii pod Smoleńskiem i przygotowywanym filmie o ŚP. Mironie. Następnie przypomniała o programie związanym z usuwaniem eternitu z nieruchomości. Zaapelowała do radnych i sołtysów o dokonanie rozeznania wśród mieszkańców w tym temacie. Następnie omówiła temat spotkania z przedstawicielami Lokalnej Grupy Działania w temacie pozyskania środków finansowych. Podjęła także temat współpracy z przedstawicielami Banku w Bielsku Podlaskim.

 

Do punktu 5-go: Podjęcie uchwał w sprawie:

 

1. zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2010 rok,

 

Skarbnik Gminy – p. Luba Nowik przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2010 rok. Omówiła poszczególne dochody i wydatki instytucji kultury oraz wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych komisji. Wyjaśniła, że Uchwała taka niezbędna jest do przedstawienia w Urzędzie Skarbowym i jednocześnie jest sprawozdaniem merytorycznym GOK i GBP za 2010 rok. Następnie wobec braku dyskusji w tym temacie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2010 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (12 głosów „za”, 1 głos „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII / 20 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

 

w sprawie zatwierdzenia sprawozdań finansowych instytucji kultury za 2010 rok,

 

(Załącznik Nr 3 do protokołu)

 

2. zmian w budżecie gminy na 2011 rok,

 

Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr VII/ 21 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok

 

(Załącznik Nr 4 do protokołu)

 

3. rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy Hajnówka na rok 2012 środków stanowiących fundusz sołecki,

 

Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy Hajnówka na rok 2012 środków stanowiących fundusz sołecki. Wyjaśniła, że intencją uchwały jest wyodrębnienie lub nie wyodrębnienie środków stanowiących fundusz sołecki w 2012 roku. Środki na realizację tego zadania mogą być realizowane wyłącznie na zadania przewidziane w budżecie gminy i nie mogą być wydatkowane na inne cele. W przypadku wyodrębnienia takiej kwoty „zamrożone” zostaną środki w wysokości 203959,29. Następnie przedstawiła poszczególne kwoty, które wyodrębnione mają być w poszczególnych wsiach. (Załącznik Nr 5 do protokołu). Następnie przewodniczący obrad otworzył dyskusję w tym temacie. Kolejno głos zabierali:

W. Golonko, który stwierdził, cyt. „ Jest to dobry pomysł na skorzystanie przez wieś z pewnej puli pieniędzy. Małej ale jednak. Gdyby wieś miała możliwość skorzystania z tych pieniędzy to na pewno każda wieś miałaby jakiś cel na który przeznaczyła by pieniądze. Może z jednej strony np. 7 000 to jest dużo a może to jest mało, jednak najbardziej potrzebne tematy dla wsi byłyby za te pieniądze zrealizowane. A ich finansowanie odbywałoby się z Funduszu sołeckiego. W przypadku większych wsi są to większe pieniądze np. 12 000 czy 13 000. Środki te mogły by być przeznaczone na różne cele. Wiem, że to nie jest czas ani miejsce ale zastanawialiśmy się skąd wziąć środki na remont elewacji w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie i to mogły by być takie właśnie środki. Moje zdanie jest takie same jak w ubiegłym roku i ja byłem za tym bo uważam że warto stworzyć taki fundusz sołecki. Już w ubiegłym roku była taka umowa z Panią Wójt, że jeżeli jakaś wieś chciałaby wykorzystać takie środki i przedstawi jakieś konkretne rozwiązania wykorzystania tych pieniędzy to gmina nam w tym pomoże i nie będzie wtedy odmowy ze strony Wójta. Ja opowiadam się z stworzeniem funduszu sołeckiego.”

Wójt Gminy zabierając głos wyjaśniła, że jeżeli jakakolwiek wieś nie dostałaby takich środków, to wtedy można by było prowadzić rozmowy. Następnie podała przykład wsi Orzeszkowo i wyjaśniła, że środki takie wykorzystane zostały na przygotowanie dokumentacji projektowej na budowę kanalizacji w Orzeszkowie, na przebudowę dróg. Stwierdziła że w samej miejscowości Orzeszkowo na inwestycje zostało wydatkowanych około 2 000 000,- zł z czego 1 200 000,- to środki pozyskane z zewnątrz, a ponad 1 000 000,-gmina musiała dołożyć z budżetu. Omówiła kredyt zaciągnięty przez gminę na realizację takiego zadania oraz zasady jego spłaty. Przypomniała, że w wielu wsiach wykonana jest już kanalizacja, wyremontowane zostały świetlice i przebudowane drogi gminne. Wyjaśniła, że zamiarem prac realizowanych przez gminę jest utrzymanie wszystkich miejscowości na podobnym poziomie w zakresie inwestycji i dopiero wtedy wykorzystywanie we wsi funduszu sołeckiego. Ponadto Wójt omówiła temat funkcjonowania funduszu socjalnego wsi w latach 90. Zobowiązała się do utworzenia funduszu socjalnego po zrealizowaniu wszystkich inwestycji na gminie. Następnie zaapelowała o nie wyodrębnianie środków na utworzenie funduszu sołeckiego wsi.

W toku dyskusji głos zabrał p. M. Pierko – sołtys, jednakże Przewodniczący obrad zwrócił uwagę, że w toku dyskusji nad uchwałami głos winni zabierać wyłącznie radni, a sołtysi dopiero w punkcie sprawy różne. Następnie Przewodniczący obrad zakończył polemikę słowną w tym temacie.

Wobec braku dyskusji Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy Hajnówka na rok 2012 środków stanowiących fundusz sołecki. Wyjaśnił, że poddaje pod głosowanie projekt uchwały zawierający stwierdzenie o nie wyrażeniu zgody na wyodrębnienie środków stanowiących fundusz sołecki.

Następnie ponownie poddał projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (10 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada podjęła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII/ 22 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie rozstrzygnięcia o wyodrębnieniu w budżecie gminy Hajnówka na rok 2012 środków stanowiących fundusz sołecki,

 

 

(Załącznik Nr 6 do protokołu)

 

 

4. przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate, obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych

 

Z-ca Referatu Inwestycji – p. A. Kulik przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate, obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych. Wyjaśnił, że projekt uchwały przygotowany został na wniosek firmy „WIND PROJEKT”, która zamierza utworzyć na terenie gminy elektrowni wiatrowej. Firma ta wystąpiła z wnioskiem o wybudowanie ośmiu elektrowni na terenie gminy- w miejscowościach: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate. Omówił szczegółowo projekt uchwały i wyjaśnił, że każda z tych elektrowni zawierała będzie teren ochronny obejmujący obszar 500m, w której obowiązywał będzie zakaz jakiejkolwiek budowy. Wyjaśnił, że temat związany z tą tematyką zostanie szeroko rozpropagowany wśród mieszkańców. Poinformował, że aby przystąpić do jakichkolwiek działań należy w pierwszej kolejności podjąć uchwałę dotyczącą przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu a następnie uchwałę przyjmującą miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. Wyjaśnił dodatkowo, ze wszystkie koszta związane z przygotowaniem takiego planu zostaną pokryte przez tą firmę. Następnie głos zabrała Wójt Gminy, która zaapelowała do radnych i sołtysów o poinformowanie wszystkich mieszkańców na tym terenie o zamiarze przystąpienia do opracowywania takiego planu. Poinformowała, że Urząd Gminy powiadomi niezwłocznie mieszkańców o planowanych przedsięwzięciach z tym związanych. Następnie głos zabrał p. W. Golonko, który zaproponował w pierwszej kolejności podjęcie rozmów z mieszkańcami, a następnie przystąpić do realizacji. Wójt wyjaśniła, że po przygotowaniu planu następuje jego konsultacja z mieszkańcami. Powiadomiła, ze właściciele działek na których elektrownie te mają być zlokalizowane podpisali umowy z tym inwestorem. Następnie głos zabrała p. O. Bołtromiuk - radna, która wystąpiła z zapytaniem związanym z ochroną środowiska i powiadomieniem o takiej inwestycji instytucje zajmujące się ochroną środowiska. Wójt wyjaśniła, że tworzony zostanie raport oddziaływania na środowisko przez inwestora i o jego wynikach zainteresowani zostaną poinformowani. Następnie głos zabrał radny S. Sokołowski, który przedstawił pozyskane w tym temacie dane z internetu dotyczące oddziaływania takich elektrowni wiatrowych. Wyjaśnił, że 89 miejscowości protestuje przeciwko utworzeniu takich elektrowni. Przedstawił dane (odczytał) i podkreślił, ze dane te są podpisane przez osoby o wysokich tytułach naukowych. Wójt podkreśliła, że dane te dotyczą ferm wiatrowych a w gminie będą pojedyncze elektrownie wiatrowe.

Po zamknięciu dyskusji w tym temacie Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate, obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych.

Następnie ponownie poddał projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (11 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 2 głosy „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada podjęła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII/ 23 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części gminy Hajnówka w obrębie gruntów wsi: Stare Berezowo, Dubicze Osoczne, Nowoberezowo, Mochnate, obejmującego tereny przeznaczone pod lokalizację elektrowni wiatrowych

 

 

(Załącznik Nr 7 do protokołu)

 

5. przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2018.

 

Kierownik GOPS p. T. Borowik – przedstawiła projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2018. Wyjaśniła, że ustawa o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie nałożyła na gminę szereg różnych działań, m.in. programu przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Powiadomiła obecnych, że na terenie gminy Hajnówka w 2010 roku było 400 interwencji domowych z udziałem Policji. Wobec braku dyskusji w tym temacie Przewodniczący przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2018. Następnie ponownie poddał projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (12 głosów „za”, 0 głosów „przeciw”, 1 głos „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada podjęła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII/ 24 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie
oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2011-2018.

 

 

(Załącznik Nr 8 do protokołu)

 

6. likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie,

 

Pani H. Szymaniuk – Kierownik BOSS, przedstawiła projekt uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie. Wyjaśniła, że projekt uchwały był przedmiotem obrad poszczególnych Komisji, które nie wniosły uwag do projektu uchwały. Następnie przypomniała o podjętej już uchwale w dniu 25 stycznia 2011r, a następnie ponownie podjętej w dniu 25 lutego o zamiarze likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie. Następnie poinformowała o uzyskaniu pozytywnej opinii Kuratora dotyczącej likwidacji szkoły oraz negatywnej opinii Związku Nauczycielstwa Polskiego w Hajnówce. Następnie odczytała projekt uchwały. Przewodniczący obrad otwierając dyskusję udzielił głosu p. W. Golonko, który zaapelował o udzielenia głosu rodzicom uczącym się w SP Orzeszkowo. Wyjaśnił, że proponował dodanie do projektu uchwały zapisu aby budynek SP Orzeszkowo przeznaczony został na cele edukacyjne. Przewodniczący obrad otwierając dyskusję udzielił głosu rodzicom: p. Natalia Sulima – powiedziała cyt. „ Ja mam czworo dzieci. Mam dziecko które ma 6 lat i pójdzie do pierwszej klasy, mam dziecko w drugiej klasie i takie które chodziło będzie do szkoły w Orzeszkowie. Chciałabym żeby tak zostało bo właśnie tam mam najbliżej. I to że szkoła będzie zamknięta i nie będzie przekazana Fundacji bo nadal nic nie wiemy, nadal to wszystko się odwleka. Jest to dla nas bardzo przykre. Ja osobiście byłam w szkole prowadzonej przez Edukatora i mam prezentację, która chcielibyśmy pokazać dzisiaj żeby zobaczyć jak to wszystko przebiega.” Następnie głos zabrała p. Aneta Kraśko, która powiedziała, cyt. :„Chcielibyśmy pokazać jak to wszystko przebiega w szkole, która w tym roku obchodzi 10 - lecie istnienia. Szkoły prowadzone przez organizacje bardzo dobrze funkcjonują. Chcemy swoją szkołę poprowadzić w podobnym kierunku do tych szkół, które prowadzone są przez Edukatora, tylko my swoją szkołę chcemy oddać Fundacji- Kaja, która wspierana będzie przez Edukatora. Mamy zdjęcia prezentację, też mam dzieci i nie chciałabym aby moje dzieci tak daleko jeździły do szkoły. Są radni i są sołtysi i my chcielibyśmy jak by była taka możliwość to wszystko zaprezentować.” Przewodniczący obrad powiedział, że przedstawienie filmu niczego nie zmieni, wyjaśnił, że radni wiedzą w jaki sposób prowadzone są tego typu szkoły. Podkreślił, że wśród radnych brak jest „ złej woli” aby szkoły nie przekazać. I wyjaśnił, że konieczne jest przygotowanie umowy, jaka miałaby być zawarta pomiędzy Wójtem Gminy a Fundacją Kaja. W tym miejscu rozpoczęła się polemika słowna pomiędzy radnymi a rodzicami, którą Przewodniczący obrad zakończył. Następnie Przewodniczący obrad udzielił głosu p. W. Biryłko, która powiedziała, cyt. „ To nie tak, że my się nie liczymy ze zdaniem rodziców. My przeciwnie bardzo się z nim liczymy i zdanie to szanujemy. Nie mówimy na dzień dzisiejszy, że budynku tego nie przekażemy, jeśli dojdzie to do skutku. W tej chwili temat jest taki, że mamy podjąć uchwałę o likwidacji szkoły, a jeżeli będzie projekt uchwały o przekazaniu budynku Fundacji to też będziemy ją podejmować. Prosimy więc nie określać tego tak, że nie ma dobrej woli z naszej strony.” Kolejno głos zabrał p. W. Golonko który powiedział w języku gwarowym, tłumaczone: ” Wydaje mi się, że my powinniśmy tą uchwałę połączyć jedna z drugą. Likwidujemy szkołę i powinniśmy jednocześnie wychodzić z intencją przekazania tego budynku Fundacji, czy organizacji, która zgodziła by się prowadzić nasza szkołę. Nie wiem dlaczego to jest tak rozrzucone i nie jest powiązane jedno z drugim. Moim zdaniem powinno to być na tej samej sesji przynajmniej „zielone światełko” w celu przekazania organizacji pozarządowej czyli Fundacji Kaja możliwości użyczenia budynku, wyposażenia i subwencji, która na nasze dzieci przysługuje. Bez tego my nie możemy dalej ruszyć. W tej chwili mówi się o tym, że będzie jakaś umowa. Trzeba nam konkretów. Kto z taką umową wystąpi, bo ja na dzień dzisiejszy uważam, że my jako rodzice zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy zrobić. Ja uważam, że teraz to Pani Wójt, Przewodniczący, rada powinni wystąpić z propozycją przekazania, bo to powinien być nierozłączny punkt likwidacji szkoły. Sprawa ciągnie się już 2,5 miesiąca i my od samego początku chcieliśmy takiej intencji, zamiaru. Kwestia zakładania szkoły to też nie jest taki prosty temat. I my zaczniemy już wszystko ustalać i okaże się, ze nie jest zgrany jakiś punkt i wtedy znowu będziemy do tyłu. My na dzień dzisiejszy oczekujemy konkretów jakie mamy spełnić aby Urząd Gminy nie powiedział, że my się wycofujemy z tematu albo róbcie co chcecie. Tak samo przeznaczenie budynku na cele edukacyjne. Na poprzedniej sesji rozmawialiśmy, że nie może być taki punkt w umowie w sprawie intencji przekazania, teraz jest likwidacji i w dalszym ciągu zapisu takiego nie ma. My nie wiemy jakie są zamiary Urzędu Gminy. Na dzień dzisiejszy proszę o konkrety. Bo w tej chwili szykowane są wyjazdy do szkół, żeby dowiedzieć się jak najwięcej w tym temacie. My chcemy konkretnie wiedzieć, że Urząd Gminy ma chęć użyczenia budynku, wyposażenia, placu i subwencji przypadającej na nasze dzieci, żebyśmy mogli dalej działać. Musimy wiedzieć kwestie odwożenia dzieci przywożenia dzieci ze szkół bo to nadal jest kwestia gminy.” Następnie głos zabrała Wójt Gminy, która wyjaśniła, że zamkniecie szkoły jest wynikiem strat finansowych ponoszonych przez budżet gminy. Podkreśliła, że szkoła utrzymywana była przez wiele lat mimo zmniejszającej się liczby uczniów. Podkreśliła, że nauczanie w szkole podstawowej w Orzeszkowie było wręcz „indywidualne”. Wyjaśniła, że problem dowożenia małych uczniów jest uciążliwy zarówno dla uczniów i dla rodziców. Przypomniała, że wielokrotnie wmawiano niedotrzymywanie terminów i procedur z tym związanych, w związku z czym na sesji nie może być wprowadzony punkt związany z użyczeniem budynku. Zaproponowała aby po podjęciu uchwały w sprawie likwidacji szkoły wybrać spośród rodziców trzy osoby, które uczestniczyły będą w przygotowaniu umowy przy współpracy z Urzędem najlepiej na posiedzeniu Komisji. Podkreśliła, że temat likwidacji wiąże się z wieloma aspektami: zatrudnieniem nauczycieli, odprawami z tym związanymi. Podkreśliła że nikt nie jest przeciwnikiem utworzenia takiej szkoły ale odbywać się to musi pod pewnymi warunkami zarówno ze strony Fundacji i Urzędu oraz ewentualnymi kosztami z tym związanymi.
Następnie głos zabrał p. J. Kraśko – rodzic, który powiedział, cyt. „
Wy radni wzorujecie się na jednym tym że w innych gminach jest jedna szkoła, między innymi pani Biryłko, a czy wzorujecie się jakie w innych gminach są zarobki między innymi Pana Wójta, radnych. Po drugie pięć minut temu dostałem telefon od pani nauczycielki że nie ma czym dzieci odwieźć do domu. Zajęcia kończą się za dwadzieścia pierwsza i są przerywane, bo nie będzie czym dowieźć. Ja powiedziałem, ze ja dzieci odbiorę wtedy gdy ktoś będzie w domu. A wy mówicie o dowożeniu do Dubin jak z Orzeszkowa nie ma czym dowieźć. Codziennie lub co drugi dzień pojawiają się problemy bo nie ma czym dowieźć lub odwieźć dzieci do szkół. Z tego co mi wiadomo gmina ma parę samochodów a inne gminy tak mają? Z tego co mi wiadomo po jednym, dlaczego tutaj nikt się nie zastanawia. I Pani Wójt tutaj było mówione o Fundacji Kaja, a nie o Edukatorze. Mówiono tylko o współpracy Fundacji Kaja z Edukatorem.” Następnie głos zabrał p. M. Pierko, który powiedział, cyt. „Wiadomo, że chodzi o pieniądze. Czy nie można by było bo świetlica w Orzeszkowie jest do wyremontowania, w budynku po byłej szkole ma być muzeum, czy ta szkoła, która istnieje nie pomieści tych wszystkich funkcji? Żeby tych wszystkich budynków, które są nijakie nie zrobić jednego konkretnego spełniającego wszystkie oczekiwania?” W tym miejscu ponownie głos zabrał p. J.Kraśko, który zadał zapytanie dotyczące wysypiska odpadów w Starym Berezowie i zasygnalizował, że na wysypisku brak jest pracownika, który obsługuje wysypisko. Wskazał także kłopoty związane z uzyskaniem zaświadczenia za wywóz odpadów w Urzędzie Gminy. W tym miejscu Przewodniczący obrad przywołał obecnych „do porządku” i zaapelował o trzymanie się porządku obrad. Następnie głos zabrał p. W. Golonko, który zadał zapytanie związane z funkcjonowaniem przedszkoli na terenie gminy. Omówił także temat związany z utrzymaniem budynku i zapobieganiem ewentualnym kradzieżom. Następnie głos zabrał p. J. Kot-radny, który poinformował o otrzymaniu kopii pisma skierowanego do rodziców dzieci uczących się w Szkole Podstawowej w Orzeszkowie od Fundacji Kaja. Następnie odczytał treść przedmiotowego pisma. (Pismo stanowi załącznik nr 9 do protokołu) Wyjaśnił, że skontaktował się z p. L. Wawreszuk, która stwierdziła, że nie przygotuje ona umowy tylko umowa taka zostanie przygotowana w oparciu o współpracę z gminnym radcą prawnym, rodzicami i Urzędem. Podkreślił, że po rozpoznaniu wszystkich aspektów umowa taka zostanie przygotowana. Następnie p. W. Golonko – radny przedstawił pismo Inspektora Nadzoru Budowlanego p. E. Kalinowskiego, w którym określony został wykaz robót budowlanych związanych z elewacją budynku szkoły. Przedstawił zakres prac wykonanych przez rodziców uczniów SP Orzeszkowo i zauważył brak prac podejmowanych przez gminę. Następnie Przewodniczący rady zamknął dyskusję w tym temacie i przedstawił projekt uchwały w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie. Następnie poddał projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (11 głosów „za”, 2 głosy „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada podjęła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII/ 25 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie likwidacji Szkoły Podstawowej w Orzeszkowie

 

 

(Załącznik Nr 10 do protokołu)

 

7. zatwierdzenia „Planu Odnowy Wsi Orzeszkowo".

 

Wójt Gminy – p. O. Rygorowicz, przedstawiła projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Wsi Orzeszkowo". Wyjaśniła, że proboszcz parafii Orzeszkowo p. L. Anchim, wystąpił z pismem dotyczącym wprowadzenia zmian w planie odnowy wsi Orzeszkowo w związku z konieczności wniesienia poprawek do złożonego wniosku na remont Cerkwii w Orzeszkowie. W tym miejscu sołtys wsi Orzeszkowo p. M. Pierko wtrącił uwagę, cyt. „ Po co odnowa wsi skoro zamykacie szkołę?” W tym miejscu Wójt Gminy oddała głos dla ks. Proboszcza p. L. Anchima., który zabierając głos powiedział, cyt. „ Proszę nie łączyć szkoły i Cerkwii razem, chociaż Cerkiew też uczy. Na sesji na której przyjmowany był mój plan został on w części skrócony i nie było tam kilku faktów, które teraz są. Proszę zrozumieć, że w projektach musi być napisane co się robi, co zostało zrobione i zaplanowane. Proszę wysoką radę o zatwierdzenie bo taka jest procedura. Bo chciałbym wierzyć, ze nie będą się już zwracać o jego uzupełnienie. Chodzi tutaj o dofinansowanie z Unii na remont mojej Cerkwii.” Następnie głos zabrał p. M. Żmieńko, radny, który stwierdził, ze rada nie poniosła żadnych kosztów tylko parafia i zaapelował o przyjęcie tego planu. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy, która przypomniała, że gmina poniosła i ponosi koszty związane z oświetleniem budynku Cerkwii w Orzeszkowie. W tym miejscu proboszcz parafii zwrócił uwagę na palące się oświetlenie w dzień powszedni. Pani W. Biryłko stwierdziła, że należałoby wyłączyć oświetlenie w dzień powszedni. Proboszcz wyjaśnił, że usterka ta była zgłaszana do Urzędu Gminy. Następnie Przewodniczący rady zamknął dyskusję w tym temacie i przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Wsi Orzeszkowo". Następnie poddał projekt pod głosowanie. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada podjęła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr VII/ 26 / 11
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 29 marca 2011 roku

w sprawie zatwierdzenia „Planu Odnowy Wsi Orzeszkowo".

 

 

(Załącznik Nr 11 do protokołu)

 

Do punktu 6-go: Zajęcie Stanowiska Rady Gminy Hajnówka w sprawie obywatelskiego projektu ustawy - o zmianie ustawy o ochronie przyrody.

 

Wójt Gminy zabierając głos zaapelowała o przyjęcie takiego stanowiska z uwagi na fakt przygotowywania obywatelski projektu ustawy o ochronie środowiska w którym ma być zapis o wyłączeniu samorządów z prawa decydowania o poszerzeniu lub nie granic parku, a zmiana polegać ma na zastąpienia zgody samorządów na wyrażenie stanowiska. Wyjaśniła, ze stanowisko takie zostanie rozesłane wśród innych podmiotów, a następnie omówiła tematykę z tym związaną. Wyjaśniła, że wspólnie z innymi gminami działania podejmowane będą przeciwko projektowanym zmianom. Zaapelowała o pomoc przy postawieniu stanowczego „nie” przeciwko takim działaniom. Następnie głos zabrał sołtys wsi Trywieża p. Sołowianiuk – który podkreślił, że stanowisko takie winno być protestem przeciwko takim działaniom. Odczytał także stanowisko przedsiębiorców w tym temacie również uwzględniające stanowczy przeciw wobec podejmowanych działań zmierzających do poszerzenia granic Parku. Przewodniczący obrad również zajął stanowisko w tym temacie. Następnie poddał pod głosowanie przedstawione stanowisko Rady Gminy Hajnówka w sprawie obywatelskiego projektu ustawy - o zmianie ustawy o ochronie przyrody. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła stanowisko zawierające stanowczy sprzeciw przeciwko obywatelskiego projektu ustawy - o zmianie ustawy o ochronie przyrody. (Załącznik Nr 12 do protokołu)

 

Do punktu 7-go: Przyjęcia informacji z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 02 grudnia 2010r. do dnia 25 lutego 2011r.

 

Sekretarz Gminy przedstawił informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 02 grudnia 2010r. do dnia 25 lutego 2011r. Wyjaśniła, że jest to wymóg ustawowy w związku z czym istnieje obowiązek przyjęcia takiej informacji przez radę. Następnie poddał pod głosowanie informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 02 grudnia 2010r. do dnia 25 lutego 2011r. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła informację z realizacji uchwał Rady Gminy Hajnówka podjętych na sesjach od dnia 02 grudnia 2010r. do dnia 25 lutego 2011r. (Załącznik Nr 13 do protokołu)

 

W tym miejscu p. W. Biryłko - radna, podkreśliła, że wszyscy mieszkańcy w tym proboszcz parafii w Nowoberezowie są wdzięczni za podświetlenie Cerkwii. A ewentualne usterki z wiązane były z przestawianiem czasookresu funkcjonowania tego oświetlenia. P. L. Anchim proboszcz wyjaśnił, że w Parafii w Orzeszkowie paliło się oświetlenie od godz. 15,00 do godzin wieczornych.

 

Do punktu 8-go: Przyjęcie sprawozdań z działalności Komisji za 2010 rok.

 

W tym miejscu poszczególni Przewodniczący Komisji przedstawili sprawozdania z działalności Komisji za 2010 rok. Wyjaśnili, że Komisje nie wniosły uwag do przedstawionych sprawozdań. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła przedstawione sprawozdania z działalności Komisji za 2010 rok. (Załącznik Nr 14 do protokołu)

 

Do punktu 9-go: Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r.

 

Pani T. Borowik – Kierownik GOPS przedstawiła sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r. Omówiła szczegółowo przedstawione sprawozdanie. W toku dyskusji głos zabrał p. J. Kot radny, który podkreślił, że środki te przechodzą na kolejny rok. Zaproponował zwiększenie działań dotyczących zajęć profilaktycznych z tym związanych, np. wyjazdy na basen, do kina lub innych. Zaapelował o wykorzystywanie tych pieniędzy na cele z tym związane w oparciu o konkretny plan i działalność ośrodka kultury w Dubinach. Pani T. Borowik, wyjaśniła, że środki te są, ale faktycznie widnieją one wyłącznie „na papierze” z uwagi na ich wykorzystywanie w budżecie na inne cele. Następnie głos zabrała Skarbnik Gminy, która omówiła temat gospodarowania i przeznaczenia tych środków na cele związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi. Wyjaśniła, że wydatki te są nie wygasające i przeznaczone na cele typu wybudowanie ośrodka terapeutycznego, zatrudnienie psychologa, zakup sprzętu nagłaśniającego. Podkreśliła, ze profilaktyka dotyczy wyłącznie rodzin „patologicznych”. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła sprawozdania z realizacji Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r.. (Załącznik Nr 15 do protokołu)

 

Do punktu 10-go: Przyjęcie sprawozdania z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2009-2010.

 

Pan A. Kulik – Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji... przedstawił szczegółowo sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2009-2010. Wyjaśnił, że obowiązek przedstawienia sprawozdania wynika z przepisów prawa i omówił szczegółowo sprawozdanie. Wyjaśnił także, że sprawozdanie to było przedmiotem obrad poszczególnych Komisji. Wyjaśnił, że na terenie gminy funkcjonują dwie firmy PUK i MPO zajmujące się gospodarką odpadami oraz w stosunku do podmiotów, które nie podpisały umów Urząd Gminy. Dalej głos zabrała Wójt gminy, która podziękowała dla p. J. Kota radnego i Prezesa PUK, który współpracuje z Urzędem w temacie gospodarki odpadami. Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2009-2010. W głosowaniu jawnym wzięło udział 13 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosy „za” 0 głosów „przeciw”, 0 głosów „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjęła sprawozdanie z realizacji Gminnego Planu Gospodarki Odpadami Gminy Hajnówka w latach 2009-2010. (Załącznik Nr 16 do protokołu)

 

Do punktu 11-go: Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

 

Przewodniczący obrad udzielił głosu, kolejno:

Pan W. Osipiuk – radny wystąpił z wnioskiem dotyczącą mieszkańców wsi Trywieża, Nowokornino, Czyżyki, Puciska dotyczącą likwidacji linii PKS w godzinach rannych. I ewentualnego przesunięcia połączenia do Białegostoku przez Dubiny na trasę do Białegostoku przez Trywieżę - wyjaśnił, że mieszkańcy nie mają połączenia z Białegostoku, a PKS żąda wystąpienia pisemnego z Urzędu. Wójt udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że Urząd Gminy wystąpił z takim wnioskiem ok. 2 tygodni temu uzasadniając potrzebami mieszkańców oraz podejmowanych działaniach związanych z przebudową drogi wojewódzkiej w Nowosadach.

Pan S. Sokołowski – wystąpił z zapytaniem związanym ze zwiększeniem ilości wywożenia odpadów we wsi Nowosady z uwagi na dużą liczbę mieszkańców. Zaapelował o przeniesienie pojemników na inny teren, gdyż w dotychczasowym miejscu stwarzają one zagrożenie dla mieszkańców. Ponadto wystąpił o ustawienie drogowskazu do Golakowej Szyi na drodze przed Borysówką. Wójt wyjaśniła, że wnioski zostaną rozpatrzone i przekazane zostaną do realizacji.

Pan W. Golonko – zwrócił się z prośbą o odwodnienie posesji nr 60 Państwa Małaszewicz w Orzeszkowie. Wyjaśnił, że mieszkańcy pływają w wodzie i chodzą po kładkach. Stwierdził, że po wykonywanych robotach kanalizacyjnych utworzył się kanał wodny i woda z Wierzchowskiego spływa w ich kierunku, a u nich jest „jezioro”. Wójt wyjaśniła, że gmina nie wykonuje prac na prywatnych posesjach, niemniej sprawa zostanie rozpatrzona.

Pani O. Bołtromiuk – zgłosiła wniosek w sprawie przejęcia nieruchomości o nr 807 stanowiącej drogę obecnie leśną na własność gminy. Chodzi o drogę na końcu wsi Lipiny do Zakładu „Olga”. Wójt udzielając odpowiedzi stwierdziła, że o przejęciu mienia musi decydować rada, a nie Wójt Gminy. Wyjaśniła, że jeżeli jest taka wola rady to można przygotować projekt uchwały i wystąpić do Starostwa Powiatowego, gdyż nie jest to droga leśna tylko Skarbu Państwa. Wyjaśniła, że do tej pory do dróg powiatowych, które wchodziły do planu inwestycji gmina dokładała 50% kosztów a 50 % Starostwo Powiatowe. Podkreśliła, że koszt realizacji tej drogi będzie bardzo wysoki. Zaproponowała w pierwszej kolejności wystąpienie do Starostwa o ujęcie remontu tej drogi w budżecie gminy, a jeżeli nie dojdzie to do skutku to prowadzone będą rozmowy ze Starostwem.

 

Do punktu 12-go: Wolne wnioski.

 

W wolnych wnioskach Wójt Gminy omówiła spis powszechny i zaapelowała o podawanie prawdziwych danych i informacji. W tym miejscu głos zabrała p. O. Bołtromiuk – która wystąpiła z zapytaniem o wprowadzenie tablic dwujęzycznych tak jak w gminie Orla. Wójt wyjaśniła, że temat ten był przedmiotem obrad rady, która przesunęła ten temat do dalszych rozważań.

Pani W. Biryłko wystąpiła zapytaniem dotyczącym ponoszenia kosztów zarówno przez gminę, jak i przez mieszkańców. Wójt Gminy wyjaśniła, że do końca marca podpisywane są umowy w ramach których za zdjęcie, przewóz i utylizację eternitu koszt poniesie Skarb Państwa. Wyjaśniła, że koszta te będą refundowane a realizacja musi nastąpić do końca października. Nawet jeżeli eternit już jest zdjęty u kogoś to gmina również go zabierze. Koszt jaki ponoszony będzie przez mieszkańca to koszt pokrycia (wymiany) pokrycia dachowego. Następnie głos zabrał p. A. Kulik, który wyjaśnił, że podpisywane są umowy z osobami, które zgłosiły się do zdjęcia eternitu. Wyjaśnił, że po otrzymaniu środków gmina ogłosi przetarg i wybierze firmę, która zdejmować będzie i zabierać eternit z nieruchomości. Podkreślił, że jeżeli gdzieś jest zdjęty eternit to gmina nie będzie ponosić kosztów z tym związanym tylko wyłącznie odbierze taki eternit. Kolejny etap dotyczył będzie następnego roku.

Pan S. Sokołowski – radny wystąpił z zapytaniem, czy potrzebna jest ochotnicza straż pożarna w Nowosadach, czy też nie. Wójt ustosunkowując się przekazała takie zapytanie pod rozwagę radnych na kolejne posiedzenia Komisji. W tym temacie głos zabrał p. A. Gierasimiuk, który zaznaczył, że OSP w Nowosadach nie wyłoniła dotychczas Zarządu. Zaproponował aby jeden samochód zabrać z Orzeszkowa i przekazać do Nowosadach. Wójt poinformowała, że temat ten rozpatrzony będzie na posiedzeniach Komisji.

Przewodniczący rady przedstawił następnie pismo Starostwa Powiatowego dotyczące wytypowania przedstawiciela do rady społecznej Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Hajnówce. Zaproponował jako przedstawiciela Wójta Gminy p. O. Rygorowicz, która wyraziła zgodę i podkreśliła, że jest to społeczna funkcja i kadencja trwa 4 lata. Radni jednogłośnie 13 głosów „za” wytypowali p. O. Rygorowicz na przedstawiciela rady społecznej SP ZOZ. (Pismo stanowi załącznik nr 17 do protokołu)

Następnie rozpoczęła się polemika wśród rodziców uczniów SP Orzeszkowo, radnych dotyczących obejrzenia filmu dotyczącego prowadzenia szkoły przez inny podmiot. Pani W. Sajewicz radna, podkreśliła, że nikt nie jest przeciwny przekazaniu budynku szkoły podstawowej w Orzeszkowie dla Fundacji Kaja jednakże po przygotowaniu wszystkich niezbędnych dokumentów.

Następnie zamykając dyskusję i wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący obrad zamknął obrady VII sesji Rady Gminy Hajnówka.

 

Protokołowała:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Rady

 

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 05 kwietnia 2011r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2011-06-14

Data modyfikacji: 2011-06-14

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2011-06-14