Protokół z XXVIII sesji Rady Gminy

Protokół Nr XXVIII / 05
z sesji Rady Gminy Hajnówka
z dnia 25 sierpnia 2005r.

w sali nr 12 / parter / Urzędu Miejskiego w Hajnówce
( początek sesji - godz.13:00, koniec - godz.14.15 )

Lista radnych, sołtysów i innych osób uczestniczących w XXVIII obradach Rady Gminy Hajnówka w załączeniu do oryginału protokołu.
Ponadto w obradach uczestniczyli:

1. Pani Olga Rygorowicz - Wójt Gminy.
2. Pani Luba Nowik - Skarbnik Gminy.
3. Pan Mikołaj Kondraciuk - Sekretarz Gminy.

Otwarcia XXVIII obrad Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan Jan Grygoruk - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w obradach i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 14 radnych co stanowi ilość przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały. Przewodniczący Rady przedstawił projekt porządku dziennego obrad. Do przedstawionego porządku zgłosił propozycję dodania w punkcie 6 p/pkt 3 dotyczącego zmiany " Opisu planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Nowosady.
Rada jednogłośnie przyjęła proponowany porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, po uwzględnieniu zmian, a mianowicie:

1. Otwarcie obrad.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.
4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.
5. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005r.
   1. Wystąpienie Wójta Gminy.
   2. Opinia Komisji Rewizyjnej.
   3. Dyskusja.
6. Powzięcie uchwał w sprawie:
   1. zmian w budżecie gminy na 2005 rok.
   2. sprzedaży nieruchomości gminnych.
   3. zmiany " Opisu planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Nowosady.
7. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.
8. Wolne wnioski.

Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.
Protokół z XXVII sesji Rady Gminy z dnia 28 czerwca 2005r. został przyjęty jednogłośnie.

Ad.4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.
Wójt Gminy przedstawiła sprawozdanie ze swojej działalności w okresie między sesyjnym. Powiadomiła o podpisaniu kredytu na realizację projektu "Budowa kanalizacji sanitarnej w Dubinach II i III etap oraz w Nowosadach".
Ponadto zwróciła uwagę na uczestniczenie w posiedzeniu Komitetu Monitorującego w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego oraz Komisji do spraw Planu Ochrony dla obszaru Natura 2000 " Puszcza Białowieska", a także spotkaniu przedstawicieli samorządów gminnych w tym temacie. Przypomniała o Białoruskim Festynie Ludowym połączonym z obchodami 70 - lecia Ochotniczej Straży Pożarnej w Mochnatem, posiedzeniu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, uczestniczeniu w obchodach Święta Wojska Polskiego.
Wójt Gminy powiadomiła o wyjeździe do Kamieńca na Białorusi w ramach przygranicznej współpracy w temacie ubiegania się o dofinansowanie ze środków INTERREG III A Polska - Białoruś - Ukraina.

Ad. 5. Przyjęcie informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005r.

1. Wystąpienie Wójta Gminy.
Wójt Gminy przedstawiła informację o przebiegu wykonaniu budżetu gminy za I półrocze 2005r. ( materiał w załączeniu do oryginału protokołu ) oraz o zmianach dokonanych w budżecie pomiędzy sesjami. W swym wystąpieniu zwróciła uwagę na wykonanie budżetu zgodnie z przyjętym Uchwałą Nr XXII / 123 / 04 w dniu 28 grudnia 2005r. budżetem gminy na 2005 rok. Poinformowała ponadto, że odbiór inwestycji "Budowa kanalizacji sanitarnej w Lipinach" planowany jest na 7 września 2005r. Powiadomiła ponadto, że inwestycja "Budowa kanalizacji sanitarnej w Dubinach II i III etap oraz w Nowosadach" realizowana jest sukcesywnie. Termin ukończenia inwestycji przewidywany jest na 30.06.2005r. Zawiadomiła także o przeprowadzonym przetargu dot. inwestycji "Przebudowa drogi gminnej Nowoberezowo - Czyżyki II etap".
Wójta Gminy przypomniała o dokonanym remoncie świetlicy wiejskiej w Borysówce przy współpracy mieszkańców wsi. Ponadto poinformowała o przejęciu na własność gminy samochodu HONDA HRV, jednocześnie zaznaczyła, że do Rady Gminy należy podjęcie decyzji w temacie sprzedaży lub pozostawienia samochodu w gminie. Powiadomiła o przygotowywaniu dokumentacji na wykonanie kanalizacji w poszczególnych wsiach, a także sukcesywnej naprawie dróg gminnych i elektryfikacji gminy.
Wójt Gminy przedstawiła także Uchwałę Nr II-0131-5-2/05 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku z dnia 18 sierpnia 2005r. w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonej przez Wójta informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2005r. zaopiniowaną pozytywnie przez skład Kolegium RIO w Białymstoku.
Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono.( materiał w załączeniu do oryginału protokołu).

2). Opinia Komisji Rewizyjnej.
Pan Anatol Skiepko - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej przedstawił Opinię Nr 13/05 Komisji Rewizyjnej z dnia 18 sierpnia 2005 roku w sprawie informacji z przebiegu realizacji budżetu za I półrocze 2005 roku. ( opinia w załączeniu do oryginału protokołu )
Przedstawiony materiał przyjęty został bez uwag.

3). Dyskusja.
Przedstawiony materiał był przedmiotem obrad i wyjaśnień na posiedzeniach, w związku z powyższym dyskusji nie było. Przewodniczący obrad wyjaśnił, że informacja ta przyjęta została Zarządzeniem Nr 69 / 05 Wójta Gminy, natomiast poddał pod głosowanie jawne przedstawiony materiał. W głosowaniu udział wzięło 14 radnych, za przyjęciem głosowało 14 radnych.
Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdziła, że rada przyjęła do wiadomości informację z przebiegu realizacji budżetu za I półrocze 2005 roku.

Ad. 6. Podjęcie uchwał w sprawie:

1) zmian w budżecie gminy na 2005r.

Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie pomiędzy sesjami. W tym zakresie głos zabrała Skarbnik Gminy, która omówiła poszczególne zmiany. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXVIII/ 167 / 05
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 25 sierpnia 2005 roku
w sprawie zmian w budżecie gminy na 2005 rok.

2) sprzedaży nieruchomości gminnych.

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych. Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXVIII/ 168 / 05
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 25 sierpnia 2005 roku
w sprawie sprzedaży nieruchomości gminnych

3) zmiany " Opisu planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Nowosady.

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmiany " Opisu planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Nowosady. Wyjaśniła, że zmiana dotyczy dodania dodatkowych robót w postaci wymiany stolarki okiennej.
Do przedstawionego projektu nie zgłoszono uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. Za przyjęciem uchwały głosowało 14 radnych. Przewodniczący obrad, w oparciu o wyniki głosowania stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

Uchwała Nr XXVIII/ 169 / 05
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 25 sierpnia 2005 roku
zmiany " Opisu planowanych do realizacji zadań" służących rozwojowi miejscowości Nowosady.

Ad. 7. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.
Radny Włodzimierz Golonko - zam. Pasieczniki Duże- zapytał cyt. " Czy jest zakupiona kosiarka do koszenia ?" Wójt Gminy udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że kosiarka została zakupiona i gmina we własnym zakresie będzie kosić trawę i odkrzaczać drogi. Ponadto Wójt zasygnalizowała o potrzebie zakupienia równarki dróg i w tym temacie radny M. Żmieńko zaproponował współpracę.
Radny Aleksander Ostapczuk - zam. Nowokornino - wystąpił z wnioskiem dotyczącym naprawy przepustów drogowych na drodze gminnej Nowokornino-Gródówka. Wójt wyjaśniła, że wniosek przekazany zostanie do realizacji.
Pan Stefan Sadowski - sołtys sołectwa Postołowo - zgłosił konieczność naprawy drogi Postołowo - Sawiny Gród ( przed krzyżykami ). Wójt wyjaśniła, że wniosek przekazany zostanie do rozpatrzenia i w miarę posiadanych środków przekazany do realizacji.
Pani Sacharczuk Grażyna - sołtys sołectwa Dubiny - zgłosił nieczynny hydrant na ul. Łąkowej ( koło p. Woszczenko ). Wójt wyjaśniła, że wniosek przekazany zostanie do realizacji.

Ad. 8. Wolne wnioski.
W wolnych wnioskach Wójt Gminy uczciła minutą ciszy pamięć o zmarłych osobach działających na rzecz społeczności gminnej i gminy.
Radny Anatol Skiepko - radny zam. Dubiny zapytał cyt. " Co z przyłączem kanalizacyjnym dla Patejuka?" Wójt Gminy poinformowała radnych o podaniu p. Jana Patejuka zam. Dubiny ul. Główna 5, w sprawie wykonania przyłącza kanalizacyjnego. Wyjaśniła, że w okresie opracowywania dokumentacji projektowej budowy kanalizacji sanitarnej w miejscowości Dubiny, p. Jan Patejuk nie wyrażał zainteresowania budową przyłącza kanalizacyjnego do swego budynku mieszkalnego oddalonego od projektowanej sieci kanalizacyjnej w odległości ok. 220 m. W związku z powyższym dokumentacja projektowa nie uwzględniała przedmiotowej nieruchomości. Wójt wyjaśniła, że obecnie koszt przyłączenia nieruchomości do przyłącza kanalizacyjnego wynosi szacunkowo ok. 22.500, w związku z powyższym nie zdecydowała się na wydatkowanie takiej kwoty dla jednego użytkownika, jednocześnie uzasadniając, że za taką kwotę można dokonać powierzchniowego utwardzenia drogi gminnej służącej potrzebom wielu mieszkańców. Rada Gminy przyjęła stanowisko Wójt w powyższej sprawie.
Skarbnik Gminy poinformowała o wpłynięciu porozumienia w sprawie współfinansowania remontu centralnego ogrzewania i elewacji budynku administracyjnego położonego w Hajnówce przy ul. A.Zina 1 ( budynku Urzędu). Przedstawiła koszty leżące po stronie Gminy Hajnówka, wyjaśniła jednocześnie, że koszt realizacji remontu płatna będzie w II ratach. Rada Gminy przyjęła do wiadomości przedstawioną informację.( materiał w załączeniu do oryginału protokołu ).

Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący Rady zamknął obrady XXVIII Sesji Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:
Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Rady

 

Jan Grygoruk

Protokół sporządzono dnia 31 sierpnia 2005r.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2006-02-03

Data modyfikacji: 2006-02-03

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2006-02-03