Protokół z XXIII sesji Rady Gminy

Protokół Nr XXIII / 09

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 09 lutego 2009r.

w Sali nr 12 ( początek sesji – godz. 09. 00 koniec – godz. 09.45)

 

Lista radnych uczestniczących w XXIII obradach Rady Gminy Hajnówka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu.

Ponadto w obradach uczestniczyli:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy.

  • Pan M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy.

  • Pani L. Nowik - Skarbnik Gminy.

 

Otwarcia XXIII sesji Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan Wiesław Józef Komarewski - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w sesji i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 15 radnych, co stanowi ustawową ilość, przy której Rada Gminy może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Przewodniczący obrad wyjaśnił, że sesja zwołana jest w związku z koniecznością podjęcia uchwał zmieniających budżet gminy Hajnówka na 2009 rok oraz Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

Następnie Przewodniczący obrad przedstawił porządek obrad, który poddał pod głosowanie. Rada jednogłośnie ( 15 głosów „za” ) przyjęła porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, a mianowicie:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

  4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

  5. Powzięcie uchwał:

  1. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  2. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

  1. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

  2. Wolne wnioski.

 

Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

 

Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół z XXII sesji Rady Gminy z dnia 29 grudnia 2008r. Radni jednogłośnie (15 głosów „za”) przyjęli protokół z XXII sesji Rady Gminy Hajnówka.

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta
od ostatniej sesji.

 

Wójt Gminy Hajnówka przedstawiła sprawozdanie z działalności podejmowanej od ostatniej sesji. Powiadomiła o uczestniczeniu w spotkaniach z Biskupem Drohiczyńskim, Wojewodą Podlaskim, Marszałkiem Województwa Podlaskiego na posiedzeniu Związku Gmin Wiejskich Województwa Podlaskiego, otwarciu Sali gimnastycznej w Dubinach, wieczorze kolęd w Dubinach. Wójt poinformowała także o uczestniczeniu w spotkaniu w Ministerstwie Ochrony Środowiska w sprawie aktualnych zagadnień rozwoju gmin wokół Puszczy Białowieskiej w aspekcie zachowania jej wartości przyrodniczej.

Ad. 5. Powzięcie uchwał:

 

  1. w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

 

Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. Wyjaśniła, że Uchwałą Nr 238/09 z dnia 20 stycznia 2009 r. Kolegium RIO w Białymstoku stwierdziło, że Uchwała Rady Gminy Hajnówka Nr XXII / 118 /08 z dnia 29 grudnia 2009r. w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2009 podjęta została z naruszeniem obowiązujących przepisów i wezwała do zmiany lub uchylenia uchwały w części dotyczącej rozdz.60014 – „Drogi powiatowe” jako wydatki bieżące. W związku z powyższym projekt uchwały zawiera dokonanie stosownej zmiany i uwzględnienie zadania polegającego na utrzymaniu dróg gminnych, nie zaś powiatowych. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXII / 120 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 09 lutego 2009 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok.

 

(Załącznik Nr 2 do protokołu)

  1. zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

 

Sekretarz Gminy przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009. Wyjaśnił, że projekt dotyczy zmiany uchwały na skutek wskazania przez Podlaski Urząd Wojewódzki, że uchwała została podjęta z naruszeniem obowiązującego prawa.
( Załącznik Nr 3 do protokołu ). Poinformował, że Urząd Wojewódzki uznał za konieczne nowelizację Uchwały Nr XXII / 119 / 08 w związku z konieczne jest podjęcie uchwały zmieniającej. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

W głosowaniu jawnym wzięło udział 15 radnych, co stanowi ustawowy skład rady. W oparciu o wyniki głosowania (15 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXIII/ 121 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 09 lutego 2009 roku

zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki
i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2009.

 

(Załącznik Nr 4 do protokołu)

 

Ad. 6. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

 

Wobec braku interpelacji, odpowiedzi nie udzielano.

 

Ad. 7. Wolne wnioski.

 

W wolnych wnioskach Wójt Gminy Hajnówka podziękowała dla radnych z Dubin za ufundowane prezenty dla Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Dubinach.

Pan W. Osipiuk wystąpił o wyregulowanie czasookresu palenia się oświetlenia ulicznego w Czyżykach, Nowokorninie i Trywieży. Wójt wyjaśniła, że czas palenia się oświetlenia wynika z uzupełniania brakujących lamp, następnie czas zostanie ustawiony indywidualnie w każdej miejscowości. Pan A. Skiepko wystąpił z zapytaniem dotyczącym uwzględnienia oświetlenia na ulicy Łąkowej w Dubinach. Wójt udzieliła odpowiedzi wyjaśniając, że na ulicy Łąkowej zostaną zawieszone lampy oświetleniowe.

Wobec wyczerpania się porządku dziennego Przewodniczący zamknął obrady XXIII Sesji Rady Gminy Hajnówka.

Protokołowała:

Barbara Ostapczuk

Przewodniczący Rady

 

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 11 luty 2009r.

Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2009-03-19

Data modyfikacji: 2009-03-19

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2009-03-19