Protokół z XXX sesji Rady Gminy

Protokół Nr XXX / 09

z sesji Rady Gminy Hajnówka
odbytej w dniu 22 września 2009r.

w Sali nr 12 ( początek sesji – godz. 09. 00 koniec – godz. 11.30)


Lista radnych uczestniczących w XXX obradach Rady Gminy Hajnówka stanowi załącznik Nr 1 do protokołu. W sesji nie uczestniczyła radna H. Dzikiewicz oraz A. Janiuk – nieobecność usprawiedliwiona. Ponadto w obradach uczestniczyli:

  • Pani O. Rygorowicz - Wójt Gminy.

  • Pan M. Kondraciuk - Sekretarz Gminy.

  • Pan M. Janowski - Radny Sejmiku Województwa Podlaskiego,
    Kierownik ARiMR,

  • Pan T. Kłosek - Kierownik Gospodarstwa Pomocniczego w Białymstoku
    przy WZMiUW,

  • Pani J. Trzeciak - Kierownik Jednostki Specjalistycznej Gospodarstwa
    Pomocniczego w Bielsku Podlaskim


Otwarcia XXX sesji Rady Gminy Hajnówka dokonał Pan Wiesław Józef Komarewski - Przewodniczący Rady, który przewodniczył obradom. Powitał uczestniczących w sesji i na podstawie listy obecności stwierdził, że w obradach bierze udział 14 radnych, co stanowi ilość, przy której Rada może obradować i podejmować prawomocne uchwały.

Następnie przedstawił porządek obrad, do którego nie wniesiono uwag. Rada jednogłośnie ( 14 głosów „za” ) przyjęła porządek obrad w brzmieniu zaproponowanym przez Przewodniczącego, a mianowicie:

  1. Otwarcie obrad.

  2. Przyjęcie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.

  4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta od ostatniej sesji.

  5. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy
    za I półrocze 2009 roku.

  6. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury
    za I półrocze 2009 roku.

  7. Powzięcie uchwał w sprawie:

  1. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,

  2. nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3,

  3. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka,

  4. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka,

  5. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

  1. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r.

  2. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.

  3. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.

  4. Wolne wnioski.


Ad. 3. Przyjęcie protokołu z poprzednich obrad Rady Gminy.


Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie Protokół z XXVIII sesji Rady Gminy z dnia 29 lipca 2009r. oraz Protokół z XXIX sesji Rady Gminy z dnia 15 września 2009r. Radni jednogłośnie (14 głosów „za”) przyjęli protokoły z XXVIII i XXIX sesji Rady Gminy Hajnówka.

Ad. 4. Informacja Wójta Gminy o działaniach podejmowanych przez Wójta
od ostatniej sesji.


Wójt Gminy Hajnówka przedstawiła sprawozdanie z działalności podejmowanej od ostatniej sesji. Poinformowała o uczestniczeniu w spotkaniach związanych z tematem gospodarki odpadami, Komitecie Monitorującym przy Wojewodzie. Poinformowała o przystąpieniu do realizacji Narodowego Programu Przebudowy Dróg, a także omówiła tematykę spotkań dotyczących powiększenia granic Białowieskiego Parku Narodowego.

Ad. 5. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania budżetu gminy
za I półrocze 2009 roku.


Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Hajnówka za I półrocze 2009 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody
i wydatki budżetu gminy informując, że wykonanie budżetu przebiega zgodnie z planem. Wyjaśniła, że informacja była przedmiotem Komisji, które nie wniosły uwag do przedstawionej informacji. Ponadto poinformowała o uzyskaniu Uchwały Nr II-0034-3/09 z dnia 3 sierpnia 2009r. Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącej pozytywnej opinii w sprawie wykonania budżetu gminy za I półrocze 2009 roku. Wobec braku dyskusji Przewodniczący poddał pod głosowanie informację o przebiegu wykonania budżetu gminy za I półrocze 2009 roku. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania ( 14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjmuje przedstawioną informację. (Załącznik Nr 2 do protokołu)


Ad. 6. Zapoznanie się z informacją o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009 roku.


Skarbnik Gminy przedstawiła materiał dotyczący informacji o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009 roku. Przedstawiła szczegółowo dochody i wydatki instytucji kultury informując, że przebiegają one zgodnie z planem. Wyjaśniła, że informacja była przedmiotem Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku pytań Przewodniczący poddał pod głosowanie informację o przebiegu wykonania planów finansowych instytucji kultury za I półrocze 2009 roku. W głosowaniu jawnym udział wzięło 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania ( 14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada jednogłośnie przyjmuje przedstawioną informację. (Załącznik Nr 3 do protokołu)

Ad.7. Powzięcie uchwał w sprawie:


1. zmian w budżecie gminy na 2009 rok,


Wójt Gminy poinformowała o zmianach w planie budżetu dokonanych w okresie między sesyjnym. Następnie Skarbnik Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. Omówiła poszczególne zmiany wprowadzane do budżetu gminy zarówno po stronie dochodów jak i wydatków gminy. Wyjaśniła ponadto, że projekt uchwały był przedmiotem obrad Komisji, które nie wniosły uwag. Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

 

Uchwała Nr XXX / 145 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 22 września 2009 roku

w sprawie zmian w budżecie gminy na 2009 rok.


(Załącznik Nr 4 do protokołu)



2. nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3,

Wójt Gminy przedstawiła projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3. Wyjaśniła, że projekt uchwały dotyczy nabycia nieruchomości, która przeznaczona zostanie na lokalizację oczyszczalni ścieków w miejscowości Orzeszkowo. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie nabycia nieruchomości położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka, oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXX / 146 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 22 września 2009 roku

w sprawie nabycia nieruchomości
położonych w obr. Wierzchowskie gmina Hajnówka,
oznaczonych nr geod.5/2 i nr geod. 5/3

(Załącznik Nr 5 do protokołu)


3. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka,


Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że na podstawie zmiany obowiązujących przepisów prawa Rada Gminy zobowiązana została do określenia wymagań dla przedsiębiorców prowadzących działalność w przedmiocie gospodarki odpadami. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie Gminy Hajnówka. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXX / 147 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 22 września 2009 roku


w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca
ubiegający się o uzyskanie zezwol
enia na prowadzenie działalności
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
na terenie Gminy Hajnówka,

(Załącznik Nr 6 do protokołu)


4. określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka,


Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka. Wyjaśnił, że na podstawie zmiany obowiązujących przepisów prawa Rada Gminy zobowiązana została do określenia wymagań dla przedsiębiorców zajmujących się działalnością w przedmiocie bezdomnych zwierząt. Wobec braku dyskusji Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (14 głosów „za”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXX / 148 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 22 września 2009 roku


w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt,
a także grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części na terenie Gminy Hajnówka,


(Załącznik Nr 7 do protokołu)


5. zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.


Pan A. Kulik – Inspektor do spraw Inwestycji... przedstawił projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Omówił projekt uchwały i wyjaśnił, że wzrost cen w stosunku do ubiegłego roku wynika z bieżących kosztów utrzymania wodociągów, a propozycja Gospodarstwa Pomocniczego przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych wynosi wzrost o 0,27 za 1 m3 wody, wzrost o 0,04 za opłatę stałą do wodomierza, wzrost o 2,86 za cenę 1 m3 ścieków, jednocześnie podkreślając, że wzrost cen za ścieki wynosi ok. 180%. Przedstawił stanowiska Komisji w tym temacie:

- Komisja Rolnictwa... propozycja obniżenia stawki za 1m3 ścieków do stawki 4,20 wraz z wprowadzeniem opłaty stałej – abonamentowej od nieruchomości podłączonej do sieci kanalizacyjnej miesięcznie w wysokości 3 zł + VAT;

- Komisja Opieki Społecznej... zaproponowała uwzględnienie opłaty stałej za ścieki nawet w wysokości 5,00 zł + VAT i odpowiednie zmniejszenie ceny za 1 m3 ścieków;

- Komisja Rewizyjna pozostawiła temat do przedstawienia na sesji.

Następnie Pan A. Kulik wyjaśnił, że z przedstawionych dokumentów przez Gospodarstwo... wynika, że ponosi ono straty na gminie. Wyjaśnił, że Rada Gminy na podstawie obowiązujących przepisów może przyjąć zaproponowany wniosek przez Gospodarstwo, może wniosek odrzucić i rozwiązać umowę i ogłosić przetarg na nowego wykonawcę. W tym miejscu Przewodniczący obrad udzielił głosu dla Pana T. Kłoska - Kierownika GP w Białymstoku przy WZM i UW, który przedstawił sprawozdanie finansowe z działalności Gospodarstwa Pomocniczego. Wyjaśnił, że od kilku lat Gospodarstwo ponosi stratę z uwagi na wysokie koszty eksploatacji urządzeń w oczyszczalni ścieków, a mieszkańcy nie korzystają z kanalizacji i jest bardzo mała ilość ścieków w nich płynących, a co się z tym wiąże zbyt niskie wpływy za ścieki do budżetu gospodarstwa pomocniczego. W związku z powyższym po wysłuchaniu stanowiska poszczególnych Komisji Pan T. Kłosek zaproponował stawkę w wysokości 4,82 zł + VAT za 1 m3 ścieków + wprowadzenie opłaty abonamentowej w wysokości 1,85 + VAT od każdej nieruchomości podłączonej do sieci kanalizacyjnej. Stwierdził, że największy problem związany jest z oczyszczalnią w Mochnatym. W tym miejscu głos zabrała Wójt Gminy, stwierdzając, że oczyszczalnia ścieków w Mochnatym spełnia wymagane standardy, a ewentualne nieprawidłowości wynikają z braku jej konserwacji przez pracowników Gospodarstwa. W tym miejscu Pan T. Kłosek wycofał swoje uwagi w stosunku do oczyszczalni w Mochnatym i dodał, że wzrost cen wynika ze wzrostu cen prądu. W toku dyskusji głos zabierali Pani W. Biryłko oraz Pani H. Maksimiuk, które ustosunkowały się do sprawozdania finansowego przedstawionego przez Gospodarstwo, jednocześnie podkreślając, że proponowane stawki za 1m3 ścieków są zbyt wysokie. Pani W. Biryłko zaapelowała o rozważne podejście do proponowanych stawek z uwagi na obciążenie finansowe osób korzystających z kanalizacji. Pan W. Golonko zabierając głos wyjaśnił, że dokonuje odczytu stanu wodomierzy w gminie Hajnówka i potwierdza, że mieszkańcy nie korzystają z kanalizacji. Stwierdził ponadto, że wprowadzenie stałej opłaty od nieruchomości będzie rozwiązaniem, które pokryje częściowo straty. W toku dalszej dyskusji głos zabierali Pan W. Osipiuk - radny, K. Sołowianiuk – sołtys Trywieża, A. Skiepko – radny, W. Sajewicz, stwierdzając, że podwyżka jest bardzo wysoka i należy wypracować kompromis. Pan T. Kłosek zaproponował stawki 4,82 za 1 m3 ścieków oraz 3,15 opłaty abonamentowej od nieruchomości + VAT. W tym miejscu głos zabrała p. W. Biryłko – radna proponując pod rozwagę stawkę 4,82 brutto i 3,37 brutto opłaty abonamentowej. Pan T. Kłosek – Kierownik Gospodarstwa... w porozumieniu z p. J. Trzeciak uwzględnił wniosek radnej i zaakceptował przedstawione propozycje rozszerzając o wprowadzenie dodatkowej opłaty abonamentowej od wodomierza lub podłączenia w przypadku odbiorców ryczałtowych miesięcznie o 1,61 brutto. W tym miejscu głos zabrał Przewodniczący obrad, który przedstawił poszczególne stawki, które uwzględnione zostaną w projekcie uchwały, a przedstawiają się następująco:

                • cena 1 m3 wody – 2,10 zł + podatek VAT 7% = 2,25 zł

                • opłata abonamentowa od wodomierza lub podłączenia w przypadku odbiorców ryczałtowych miesięcznie - 1,50 zł + podatek VAT 7 % = 1,61 zł.

                • cena 1 m3 ścieków – 4,50 zł + podatek VAT 7 % = 4,82 zł.

                • opłata abonamentowa od nieruchomości podłączonej do sieci kanalizacyjnej miesięcznie 3,15 zł + podatek VAT 7 % = 3,37 zł.

Następnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie przedstawiony projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków z zaproponowanymi stawkami. W głosowaniu jawnym wzięło udział 14 radnych. W oparciu o wyniki głosowania (13 głosów „za”, 1 głos „wstrzymujący się”) Przewodniczący obrad stwierdził, że rada powzięła uchwałę o treści:

 

Uchwała Nr XXX / 149 / 09
Rady Gminy Hajnówka
z dnia 22 września 2009 roku


w sprawie zatwierdzenia taryf

na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków


(Załącznik Nr 8 do protokołu)


Ad. 8. Zapoznanie się z informacją z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r.


Sekretarz Gminy – p. M. Kondraciuk przedstawił informację z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r. Wyjaśnił, ze informacja była przedmiotem poszczególnych Komisji, które nie wniosły uwag. Wobec braku dyskusji w tym temacie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie informację z realizacji uchwał podjętych na sesjach od dnia 24 marca 2009r. do 29 lipca 2009r. a Rada w głosowaniu jawnym, 14 głosów ”za” jednogłośnie przyjęła przedstawioną informację. (Załącznik Nr 9 do protokołu)


Ad. 9. Zapoznanie się z informacją Wójta Gminy w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym.


Wójt Gminy przedstawiła informację w sprawie oświadczeń majątkowych, złożonych przez pracowników urzędu gminy i kierowników jednostek organizacyjnych gminy zobligowanych do ich złożenia przepisami ustawy z dnia
8 marca 1990r. o samorządzie gminnym. Do przedstawionej informacji uwag nie zgłoszono. (załącznik Nr 10 do protokołu).


Ad. 10. Interpelacje, zapytania i odpowiedzi.


Pan J. Grygoruk – radny zgłosił do odkrzaczania rowy i studzienki melioracyjne z uwagi na brak odpływu wody ( niedrożne rowy i studzienki melioracyjne). Następnie zgłosił do oczyszczenia i wykoszenia pobocza dróg powiatowych na terenie gminy Hajnówka. Zgłosił także poszerzenie odcinka drogi ( mostu ) do Dubicz Osocznych przed przejazdem kolejowym z uwagi na istniejące zwężenie – trudności z przejazdem sprzętu rolniczego. Wójt poinformowała, że wnioski przekazane zostaną do realizacji.

Pan W. Golonko – radny wniósł zapytanie dotyczące inwestycji polegającej na Przebudowie dróg gminnych do tzw. „Schetynówki”. Pan A. Kulik – Inspektor... wyjaśnił, że do programu zgłoszone zostały drogi: ul. Wesoła, ul. Krótka, Smolany Sadek. Następnie poinformował o planowanym włączeniu do programu drogi Podtrostyniec / Zatrostyniec po uregulowaniu stanu prawnego z uwagi na zbyt małą jej szerokość. Wyjaśnił, że gmina zawarła porozumienie z właścicielem działki położonej obok tej drogi, który odstąpi od swojej działki a w zamian za to gmina przekaże swoje grunta. Ponadto zgłoszone mają być drogi Przechody, Dubińska Ferma, część ul. Torowej i Skryplewo o ile nie zostanie wniesione odwołanie.

Pan W. Golonko – radny – wniósł zapytanie o wykaszanie poboczy gminnych. Pan A.Kulik – Inspektor... wyjaśnił, że wykaszanie poboczy jest w trakcie realizacji i rozpoczęło się od pn. części gminy.

Pani W. Sajewicz – wystąpiła z wnioskiem o ustawienie znaku z ograniczeniem tonażu na drodze do Soroczej Nóżki, a także Dubicze Osoczne – Hajnówka.

Ad.11. Wolne wnioski.


W tym miejscu Przewodniczący obrad udzielił głosu p. M. Janowskiemu – radnemu Sejmiku Województwa Podlaskiego, Kierownikowi AR i MR, który przedstawił zakres swojej działalności. Poinformował o rozpoczętych wypłatach dopłat UE dla rolników, przedstawił programu unijne w ramach których rolnicy mogą się ubiegać o dofinansowanie. Następnie poinformował, że trwają remonty dróg wojewódzkich, budowie firmy IKEA w miejscowości Koszki w gminie Orla, realizacji przedsięwzięcia polegającego na melioracji gruntów w Czyżykach i Kotówce bez uwzględnienia Nowokornina, planowanej przebudowie drogi Jelonka – Kleszczele, a także pracach w temacie powiększenia granic Białowieskiego Parku Narodowego. Po zakończeniu wystąpienia Pana M. Janowskiego, głos zabrała Wójt Gminy, która zaapelowała o ponaglenie tematu przebudowy drogi wojewódzkiej Zwodzieckie – Hajnówka. Pan M. Janowski wyjaśnił, że trwają prace związane z tworzeniem dokumentacji, wyłonieniem nowego projektanta, który ma opracować koncepcję. Niemniej zobowiązał się do podejmowania starań w celu realizacji tej inwestycji.

Następnie głos zabrała Wójt Gminy, która przedstawiła na wniosek sołtysów tematykę związaną z poszerzeniem granic Białowieskiego Parku Narodowego. W tym miejscu sołtysi również upoważnili Wójta do działania w tym temacie w imieniu mieszkańców gminy.

Sołtys Dubicz Osocznych P. Golonko – wystąpił z zapytaniem dotyczącym sprzedaży nieruchomości wykorzystywanej w ubiegłym okresie jako miejsce składowania padliny oraz dzialki położonej pomiędzy Dubiczami Osocznymi a Jagodnikami, gdzie wydobywana była glina.

Sołtys Progal p. M. Jewdosiuk – zgłosiła celem wyjaśnienia użytkowanie działek po żwirowni w Progalach. Zwróciła także uwagę na duże natężenie ruchu na drodze Dubicze Osoczne – Hajnówka.

Sołtys Lipiny – p. A. Mieleszkiewicz zaproponował wybudowanie zajazdu dla autobusu szkolnego na końcu wsi Lipiny. Wójt udzieliła negatywnej odpowiedzi.

Sołtys Chytrej – B. Bierman wniósł zapytanie dotyczące planowanej budowy składowiska odpadów na terenie miasta Hajnówki na nieruchomościach sąsiadujących z gminą Hajnówka. Zaproponował zaproszenie przedstawicieli Urzędu Miasta do spotkania w tym temacie na sesji Rady Gminy.

Przewodniczący obrad przedstawił ponadto pisma wpływające do Rady – dotyczące analizy oświadczeń majątkowych Wójta Gminy i Przewodniczącego Rady oraz pismo dotyczące analizy zapisu nazw miejscowości z terenu Białostocczyzny. (Załącznik Nr 11 do protokołu)

Wolnych wniosków nie było, w związku z tym Przewodniczący zamknął obrady XXX Sesji Rady Gminy Hajnówka.

 

Protokołowała:
Barbara Ostapczuk

 

Przewodniczący Rady

 

Wiesław Józef Komarewski

Hajnówka, dnia 28 września 2009r.



Metryka strony

Udostępniający: Samodzielne stanowisko pracy do spraw obsługi Rady i jej komisji - Barbara Ostapczuk

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2009-12-22

Data modyfikacji: 2009-12-22

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2009-12-22