Załącznik Nr 2 do Statutu Gminy Hajnówka

Załącznik Nr 2
do Statutu Gminy Hajnówka

 

REGULAMIN RADY GMINY HAJNÓWKA

§ 1. Regulamin określa tryb pracy i działania rady, sposób obradowania na sesjach i procedurę podejmowania uchwał.

§ 2.
1. Rada gminy obraduje na sesjach, które zwołuje przewodniczący rady, ewentualnie upoważniony przez przewodniczącego wiceprzewodniczący nie rzadziej niż raz na kwartał.
2. Sesje rady odbywają się zgodnie z planem pracy.
3. Projekt planu pracy rady przedstawia przewodniczący dla zatwierdzenia na sesji.
4. Rada może odbywać sesje zwołane bez względu na plan pracy rady na pisemny wniosek wójta lub z ustawowego składu rady złożony w każdym czasie, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od daty złożenia wniosku.

§ 3. Sesje przygotowuje i zwołuje przewodniczący rady proponując projekt porządku obrad, datę, godzinę i miejsce obrad sesji rady.

§ 4.
1. Przed każdą sesją przewodniczący rady ustala w porozumieniu z wójtem listę osób zaproszonych na sesję.
2. Każdy radny może zgłaszać do przewodniczącego rady swoje propozycje dotyczące osób do zaproszenia.
3. W sesji uczestniczą sekretarz oraz skarbnik gminy z głosem doradczym.

§ 5. Wójt obowiązany jest udzielić radzie wszelkiej pomocy w organizowaniu i odbywaniu sesji.

§ 6.
1. Sesja odbywa się podczas jednego posiedzenia.
2. W uzasadnionych przypadkach z powodu konieczności rozszerzenia porządku obrad, potrzebę dostarczenia dodatkowych materiałów lub innych przeszkód uniemożliwiających radzie podjęcie uchwał, rada może postanowić o przerwaniu sesji i kontynuowaniu obrad w innym terminie na drugim posiedzeniu tej sesji.

§ 7.
1. Rada może obradować i podejmować uchwały tylko w obecności co najmniej połowy składu rady, chyba że ustawa stanowi inaczej.
2. W przypadku stwierdzenia braku quorum w trakcie posiedzenia przewodniczący przerywa obrady i jeżeli nie może zwołać quorum wyznacza nowy termin posiedzenia tej samej sesji, z zastrzeżeniem że uchwały podjęte do tego momentu zachowują moc.
3. Fakt przerwania obrad oraz nazwiska i imiona radnych, którzy bez usprawiedliwienia opuścili obrady w trakcie posiedzenia odnotowuje się w protokole.

§ 8. Posiedzenie rady otwiera, prowadzi i zamyka przewodniczący rady lub upoważniony wiceprzewodniczący. W przypadku nieobecności przewodniczącego i nie wyznaczenia wiceprzewodniczącego, funkcję przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem.

§ 9.
1. Otwarcie sesji następuje po wypowiedzeniu przez przewodniczącego rady formuły: "Otwieram... sesję rady gminy Hajnówka".
2. Po otwarciu sesji przewodniczący rady :
1) stwierdza na podstawie listy obecności prawomocność obrad,
2) przedstawia projekt porządku obrad, z wnioskiem o uzupełnienie lub zmianę projektu porządku obrad może wystąpić wójt, komisja rady, radny, ewentualnie klub radnych.
3) poddaje pod głosowanie porządek obrad oraz wnioski, o których mowa w pkt 2.
3. Rada może wprowadzić zmiany w porządku obrad bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.
4. Do zmiany porządku obrad sesji zwołanej na wniosek wójta lub co najmniej z ustawowego składu rady stosuje się ust 3.
5. Na wniosek wójta przewodniczący rady obowiązany jest wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest wójt, a projekt uchwały wpłynął do rady gminy co najmniej 7 dni przed dniem sesji.

§ 10.
1. Porządek obrad obejmuje w szczególności:
1) przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji,
2) informację o działalności wójta w okresie między sesjami,
3) rozpatrzenie projektów uchwał,
4) interpelacje,
5) wolne wnioski.
2. Wójt składa radzie nie rzadziej niż raz na pół roku informację z realizacji uchwał rady. Do złożenia informacji upoważnia się również zastępcę wójta.

§ 11.
1. Przewodniczący prowadzi obrady według uchwalonego porządku otwierając i zamykając dyskusję nad każdym punktem porządku obrad. Za zgodą rady może dokonać zmian w kolejności realizacji poszczególnych punktów porządku obrad.
2. Przewodniczący udziela głosu według kolejności zgłoszeń, może także w uzasadnionych przypadkach udzielić głosu poza kolejnością.

§ 12.
1. Przewodniczący obrad czuwa nad sprawnym przebiegiem porządku obrad.
2. Przewodniczący może czynić radnym uwagi dotyczące czasu wystąpienia, tematu oraz formy. Uwagi przewodniczącego kierowane do radnych winny być odnotowane w protokole.
3. Jeżeli temat lub sposób wystąpienia radnego zakłóca porządek obrad lub uchybia powadze sesji, przewodniczący przywołuje radnego "do porządku" . W przypadku gdy przywołanie nie przyniosło oczekiwanego skutku może odebrać radnemu głos i poleca protokolantowi odnotować ten fakt w protokole.
4. Postanowienia ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio do osób zaproszonych na sesję i publiczności.

§ 13.
1. Na wniosek radnego przewodniczący przyjmuje do protokołu wystąpienie radnego zgłoszone na piśmie lecz nie wygłoszone w toku obrad, informując o tym radę.
2. Przewodniczący może udzielić głosu poza kolejnością w sprawie zgłoszenia wniosków o charakterze formalnym w stosunku do następujących spraw:
1) zmiany lub uzupełnienia określonego porządku obrad,
2) ograniczenia czasu wystąpień mówców,
3) zamknięcia listy mówców,
4) przeliczenia głosów,
5) zakończenia dyskusji i podjęcie uchwał,
6) przerwania lub zamknięcia obrad.
3. Wnioski formalne przewodniczący poddaje pod głosowanie, po wysłuchaniu wnioskodawcy i ewentualnej dyskusji nad wnioskiem.

§ 14.
1. Przewodniczący obrad może udzielić głosu osobie spośród publiczności, przy czym § 12 stosuje się odpowiednio.
2. Po uprzednim ostrzeżeniu przewodniczący może nakazać opuszczenie obrad tym osobom spośród publiczności, które swoim zachowaniem lub wystąpieniami zakłócają porządek obrad lub powagę sesji.

§ 15.
1. Po wyczerpaniu listy mówców przewodniczący obrad zamyka dyskusję, w razie potrzeby zarządza przerwę w celu umożliwienia referentowi uchwały, właściwej komisji oraz radcy prawnemu ustosunkowanie się do zgłoszonych w czasie debaty wniosków, a jeżeli zaistnieje konieczność, do przygotowania poprawek w rozpatrywanym dokumencie lub uchwale.
2. Po zamknięciu dyskusji przewodniczący oznajmia, że rada gminy przystępuje do głosowania.
3. Po zakończeniu głosowania przewodniczący podaje wyniki głosowania oznajmiając do protokołu o przyjęciu, bądź odrzuceniu uchwały, wniosku lub innego dokumentu będącego przedmiotem głosowania.

§ 16.
1. Po wyczerpaniu porządku obrad przewodniczący kończy sesję wypowiadając formułę "Zamykam ....... sesję rady gminy Hajnówka."
2. Czas od otwarcia sesji do jej zakończenia uznaje się za czas trwania sesji.

§ 17.
1. Z każdego posiedzenia rady sporządza się protokół, który powinien odzwierciedlać rzeczywisty przebieg sesji, a w szczególności zawierać:
1) określenie numeru, daty i miejsca odbywania sesji, godzinę jej rozpoczęcia i zakończenia oraz numery uchwał,
2) stwierdzenie prawomocności obrad oraz imię i nazwisko przewodniczącego obrad,
3) odnotowanie przyjęcia protokołu poprzedniej sesji,
4) nazwiska nieobecnych członków rady gminy,
5) przyjęty porządek obrad,
6) przebieg obrad, a w szczególności treść wystąpień albo ich streszczenia, teksty zgłoszonych oraz uchwalonych wniosków, odnotowanie faktu zgłoszenia pisemnych wystąpień,
7) przebieg głosowania i jego wyniki,
8) podpis przewodniczącego i osoby sporządzającej protokół.
2. Protokoły numeruje się cyframi rzymskimi odpowiadającymi numerowi sesji w danej kadencji, łamanymi przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego.
3. Protokół z posiedzenia rady protokolant sporządza w terminie nie dłuższym niż 7 dni od daty sesji.
4. Protokół z posiedzenia rady przechowuje się na stanowisku pracy do spraw obsługi rady i jest on tam wyłożony do wglądu zainteresowanym.
5. Radni mogą zgłaszać poprawki i uzupełnienie w przerwie między sesjami, nie później jednak niż na najbliższej sesji.
6. O uwzględnieniu poprawek i uzupełnienia decyduje prowadzący obrady po uprzednim wysłuchaniu strony wnoszącej poprawkę lub uzupełnienie i protokolanta.
7. Jeśli wniosek w sprawie poprawki, o którym mowa w ust. 5 nie zostanie uwzględniony, wnioskodawca może wnieść sprzeciw do rady gminy.
8. Rada podejmuje uchwałę o przyjęciu protokołu z poprzedniej sesji po rozpatrzeniu sprzeciwu, o którym mowa w ust 7.
9. Do protokołu z sesji dołącza się :
1) listę obecności radnych,
2) listę obecności przewodniczących rad sołeckich,
3) listę zaproszonych gości,
4) teksty uchwał przyjętych przez radę,
5) protokoły głosowań tajnych wraz z protokołami komisji skrutacyjnej,
6) interpelacje zgłoszone na piśmie,
7) inne dokumenty złożone w trakcie obrad na ręce prowadzącego obrady.

§ 18.
1. Rada na sesji podejmuje:
1) uchwały, w tym uchwały stanowiące przepisy prawa miejscowego,
2) oświadczenia zawierające stanowisko w określonej sprawie,
3) apele zawierające formalne nie wiążące wezwanie adresatów zewnętrznych do określonego postępowania, podjęcia inicjatywy czy zadania,
4) opinie zawierające oświadczenia wiedzy oraz oceny faktów.
2. Uchwały i inne akty są odrębnymi dokumentami. Treść uchwały o charakterze proceduralnym może być odnotowana w protokole sesji.
3. Do aktów rady określonych w ust. 1 pkt 2,3 i 4 nie mają zastosowania § 19 i 20 dotyczące trybu przygotowania uchwał.

§ 19.
1. Występowanie z wnioskiem o podjęcie uchwały lub innego aktu przysługuje wójtowi, komisji, klubowi radnych, radnym w liczbie co najmniej trzech osób.
2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien zawierać wskazanie osoby odpowiedzialnej za należyte przedstawienie projektu komisjom i na sesji.

§ 20.
1. Projekt uchwały powinien zawierać:
1) datę i tytuł uchwały,
2) podstawę prawną,
3) określenie przedmiotu i środków realizacji,
4) określenie organu odpowiedzialnego za realizację uchwały,
5) datę wejścia w życie.
2. Projekt uchwały powinien zawierać uzasadnienie określające potrzebę jej podjęcia. Uzasadnienie stanowi załącznik do projektu uchwały.
3. Projekt uchwały musi być zaopiniowany przez radcę prawnego, a w przypadku jego nieobecności przez sekretarza gminy.
4. W razie zgłoszenia projektu przez komisję, klub radnych lub trzech radnych, pracownik ds. obsługi rady oraz właściwe merytoryczne komórki urzędu są obowiązane do udzielenia pomocy w przygotowaniu projektu zgodnie z wymogami określonymi w § 20 ust 1-3.

§ 21.
1. Przewodniczący rady kieruje projekt do zaopiniowania komisjom rady oraz wójta. Projekty uchwał dostarcza się radnym.
2. Opinie w sprawie zgłoszonych projektów komisje przedkładają na sesji rady.
3. Rada gminy odstępuje od wymogów określonych w ust 1 i 2 bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady i ustala, że rozpatruje projekt uchwały bezpośrednio na sesji, z tym że w przypadku zwołania sesji na wniosek wójta lub co najmniej ź ustawowego składu rady dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy.

§ 22.
1. Rozpatrywanie projektu uchwały na sesji obejmuje:
1) przedstawienie projektu uchwały przez wnioskodawcę (referenta) oraz stanowiska wnioskodawcy wobec zgłoszonych poprawek,
2) przedstawienie radzie opinii komisji,
3) przeprowadzenie dyskusji i zgłoszenie poprawek,
4) głosowanie,
2. Przedstawienie wniosków komisji i stanowiska wnioskodawcy do zgłoszonych poprawek może dokonać przewodniczący obrad zwłaszcza, gdy zgłoszony projekt uchwały uzyskał pozytywną opinię komisji albo gdy poprawki komisji uzyskały akceptację wnioskodawcy.

§ 23.
1. Dyskusja nad projektem uchwały odbywa się według kolejności zgłoszeń.
2. Poza kolejnością przewodniczący obrad udziela głosu referentowi uchwały i wójtowi.

§ 24. Referent projektu uchwały przed głosowaniem przedstawia projekt uchwały, omawia zgłoszone wnioski wyjaśniając skutki wiążące się z ich uchwaleniem.

§ 25.
1. Przewodniczący obrad przed poddaniem pod głosowanie precyzuje i ogłasza radnym proponowaną treść uchwały w taki sposób, aby byłą zrozumiała i nie budziła wątpliwości co do intencji wnioskodawcy.
2. W pierwszej kolejności przewodniczący poddaje pod głosowanie wniosek najdalej idący, który może wykluczyć potrzebę głosowania nad pozostałymi wnioskami.
3. W przypadku głosowania w sprawie wyboru osób przewodniczący przed zamknięciem listy kandydatów pyta każdego z nich czy zgadza się kandydować i po otrzymaniu pozytywnej odpowiedzi poddaje pod głosowanie zamknięcie listy kandydatów i zarządza wybory.

§ 26.
1. Przewodniczący komisji lub osoba przez niego upoważniona po wysłuchaniu referenta uchwały przedstawia na sesji stanowisko w sprawie projektu uchwały podjęte na posiedzeniach komisji.
2. Opinii komisji nie wymagają projekty uchwał zgłoszone przez wójta w sprawach osobowych.

§ 27. Rozpatrywanie projektów uchwał odbywa się na sesji rady w jednym czytaniu.

§ 28.
1. W głosowaniu uczestniczą jedynie członkowie rady.
2. Głosowanie jawne odbywa się przez podniesienie ręki.
3. Do przeliczenia głosów w głosowaniu jawnym przewodniczący wyznacza radnych.
4. Wyniki głosowania jawnego ogłasza niezwłocznie przewodniczący obrad.

§ 29.
1. Głosowanie tajne przeprowadza komisja skrutacyjna wybrana na sesji spośród radnych. Komisja skrutacyjna wybiera przewodniczącego komisji.
2. W głosowaniu tajnym radni głosują kartami do głosowania opatrzonymi pieczęcią rady gminy zgodnie z procedurą podaną przez przewodniczącego komisji skrutacyjnej i przyjętą przez radę.
3. Wyniki głosowania ogłasza przewodniczący komisji skrutacyjnej niezwłocznie po ich ustaleniu.
4. Z głosowania tajnego komisja skrutacyjna sporządza protokół, który stanowi załącznik do protokołu sesji.

§ 30.
1. Zwykła większość głosów zapada wówczas, jeśli za rozstrzygnięciem opowie się większa liczba głosujących niż przeciwko wnioskowi lub kandydaturze.
2. "Bezwzględna większość głosów" ma miejsce wówczas, gdy za rozstrzygnięciem, przez osoby biorące udział w głosowaniu, oddana została liczba głosów co najmniej o jeden głos większa od sumy pozostałych ważnie oddanych głosów przeciwnych
i wstrzymujących się.
3. Większość kwalifikowana wymaga opowiedzenia się za wnioskiem wyrażonej ułamkowo (np. 3/5 ) liczby głosów ważnie oddanych przez osoby biorące udział w głosowaniu. W przypadku nie uzyskania przy obliczaniu wyników głosowania liczby całkowitej, zaokrągla się w górę do najbliższej liczby całkowitej,
4. W przypadku równej liczby głosów "za" i "przeciw" w głosowaniu jawnym ogłasza się przerwę, po której rozpatruje się ewentualne wnioski i przeprowadza się po raz kolejny głosowanie.

§ 31.
1. Interpelacja dotyczy spraw o istotnym znaczeniu dla wspólnoty samorządowej.
2. Zapytanie składa się w sprawach mniej złożonych, gdy chodzi tylko o uzyskanie informacji o faktach.

§ 32.
1. Interpelację składa się na piśmie przewodniczącemu rady.
2. Interpelacja powinna zawierać krótkie przedstawienie stanu faktycznego oraz wynikające z tego zapytanie.
3. Interpelację można złożyć także ustnie na sesji.

§ 33. Zapytanie może być składane na piśmie przewodniczącemu rady lub ustnie na sesji. Zapytanie należy formułować jasno i zwięźle, aby odpowiedź na nie mogła ograniczyć się do krótkiej informacji o faktach.

§ 34. Radny ma prawo składać interpelację i zapytania do wójta.

§ 35. Odpowiedź na interpelację lub zapytanie musi być udzielona w ciągu 14 dni od daty jej wpłynięcia ewentualnie na sesji rady.

§ 36. Radny, który nie zgadza się z treścią uchwały może złożyć do protokołu zdanie odrębne wraz z jego pisemnym uzasadnieniem.

§ 37. Uchwały podpisuje przewodniczący rady lub wiceprzewodniczący, który prowadzi sesję.

§ 38. Oryginały uchwał i innych aktów rady ewidencjonuje się i przechowuje wraz z protokołem sesji na stanowisku ds. obsługi rady.

§ 39. Uchwały numeruje się uwzględniając numer sesji (cyframi rzymskimi) numer kolejny uchwały i rok podjęcia (cyframi arabskimi).

§ 40.
1. Przewodniczący obrad po podpisaniu niezwłocznie przekazuje uchwały wójtowi.
2. Wójt :
1) przekazuje uchwały do realizacji właściwym jednostkom merytorycznym,
2) w ciągu 7 dni od dnia podjęcia uchwały przedkłada je Wojewodzie lub Regionalnej Izbie Obrachunkowej,
3) w ciągu 2 dni od ich podjęcia, uchwały w sprawie przepisów porządkowych przedkłada się Wojewodzie.

§ 41.
1. Do wykonywania swoich zadań rada powołuje stałe i w miarę potrzeby doraźne komisje, ustalając przedmiot ich działania oraz skład osobowy.
2. Komisje działają na podstawie planów pracy.
3. Komisje mogą odbywać wspólne posiedzenia.

§ 42.
1. Do zadań komisji stałych należy:
1) opiniowanie i przygotowywanie projektów uchwał rady,
2) występowanie z inicjatywą uchwałodawczą,
3) opiniowanie przez właściwą komisję kandydatów na stanowiska kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
4) sprawowanie kontroli nad wykonywaniem uchwał rady.

§ 43.
1. Pracami komisji kieruje przewodniczący komisji lub osoba przez niego upoważniona.
2. Komisje pracują na posiedzeniach, w obecności co najmniej połowy swojego składu.
3. Zasady działania komisji oraz odbywania posiedzeń, komisje ustalają we własnym zakresie.

§ 44. Przewodniczący stałych komisji przedkładają radzie plan pracy oraz sprawozdanie z ich działalności.

§ 45.
1. Posiedzenia komisji zwołuje i ustala porządek obrad przewodniczący lub osoba upoważniona przez niego co najmniej 3 dni przed posiedzeniem.
2. O terminie posiedzenia powiadamia członków komisji pracownik ds. obsługi rady - pisemnie, ewentualnie telefonicznie.
3. W posiedzeniach komisji mogą uczestniczyć bez prawa głosu osoby zaproszone przez przewodniczącego komisji oraz obywatele.

§ 46. Radni mogą być członkami tylko jednej komisji.

§ 47.
1. Komisje rozstrzygają w sprawach w formie uchwał.
2. Uchwały są podejmowane w głosowaniu jawnym zwykła większością głosów.
3. Uchwały numeruje się cyframi arabskimi odpowiadającymi w kolejności: numer posiedzenia komisji łamane przez kolejny numer uchwały oraz dwie ostatnie cyfry roku, w którym podjęto uchwałę.
4. Uchwały komisja przekazuje przewodniczącemu rady, który niezwłocznie przedstawia je wójtowi lub właściwym do rozpatrzenia organom.
5. Komisje mogą formułować wnioski i opinie, które mogą być przekazywane bezpośrednio wójtowi gminy, informując o tym przewodniczącego rady.
6. Uchwały i wnioski komisji należy ewidencjonować w rejestrze aktów podjętych przez komisję.

§ 48.
1. Z przebiegu każdego posiedzenia komisji sporządza się protokół.
2. Przebieg posiedzenia komisji protokołuje pracownik ds. obsługi rady gminy lub inny wskazany przez wójta.
3. Protokół z posiedzenia komisji powinien zawierać datę posiedzenia komisji, przyjęty porządek, listę uczestników, syntetyczny opis przebiegu posiedzenia, wyniki głosowania oraz ewentualne zastrzeżone zdania odrębne.
4. Do protokołu załącza się :
1) listę obecności osób uczestniczących w posiedzeniu,
2) materiały będące przedmiotem posiedzenia,
3) opinie, uchwały i wnioski o ile stanowią odrębny do protokołu dokument.
5. Protokół numeruje się cyfrą arabską odpowiadającą numerowi posiedzenia komisji w danej kadencji łamaną przez dwie ostatnie cyfry roku kalendarzowego, w którym odbywa się posiedzenie.
6. Członek komisji, a także inna osoba zabierająca głos w dyskusji może zgłosić uwagi do protokołu.
7. O przyjęciu bądź odrzuceniu uwag decyduje komisja.
8. Protokół, do którego nie wniesiono zastrzeżeń uważa się za przyjęty.
9. Protokół podpisuje przewodniczący komisji prowadzący obrady i protokolant.
10. Protokół z posiedzenia komisji znajduje się do wglądu na stanowisku ds. obsługi rady.

§ 49.
1. Swoją obecność na sesjach rady i posiedzeniach komisji radni potwierdzają podpisem na liście obecności.
2. Radny w ciągu 7 dni od daty sesji rady lub posiedzenia komisji winien usprawiedliwić swoją nieobecność składając pisemne lub ustne wyjaśnienie przewodniczącemu rady lub przewodniczącemu komisji.

§ 50.
1. Radny nie może wykorzystywać swej funkcji do celów prywatnych i powinien wyłączyć się z udziału w sprawie, jeżeli sprawa dotyczy jego, jego krewnych lub powinowatych lub jeżeli jest w sprawie zainteresowany materialnie.
2. Radny nie może brać udziału w głosowaniu w radzie ani w komisji, jeżeli dotyczy ono jego interesu prawnego.

§ 51.
1. Radni mają prawo domagać się wniesienia pod obrady sesji rady gminy lub komisji sprawy, które uważają za społecznie pilne i uzasadnione.
2. Radny ma prawo wglądu i otrzymania kopii dokumentów rady, komisji i urzędu gminy oraz jednostek organizacyjnych gminy nie naruszając przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, o tajemnicy skarbowej i ochronie danych osobowych.
3. Kierownictwo urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych zobowiązane jest przyjmować radnych w sprawach związanych z wykonywaniem mandatu poza kolejnością przyjęć interesantów oraz umożliwić im - z zastrzeżeniem ust. 2 - wgląd w będącej przedmiotem zainteresowania sprawie.

§ 52. Radni obowiązani są do utrzymywania stałej więzi z wyborcami poprzez:
1) przyjmowanie postulatów mieszkańców gminy i przedstawianie ich organom gminy do rozpatrzenia,
2) informowanie mieszkańców o swojej działalności w radzie,
3) przekazywanie mieszkańcom gminy zamierzeń i dokonań rady,

§ 53.
1. W przypadku wniosku pracodawcy zatrudniającego radnego o rozwiązanie z nim stosunku pracy, rada gminy powinna powołać komisję do szczegółowego zbadania sprawy.
2. Komisja przedkłada swoje ustalenia i propozycje przewodniczącemu rady.
3. Przed podjęciem decyzji w sprawie, o której mowa w ust. 1 rada winna wysłuchać radnego.

§ 54. W przypadku wpłynięcia skargi przewodniczący rady stosuje tryb i zasady rozpatrywania skarg przez radę uregulowany odrębną uchwałą rady gminy.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Barbara Ostapczuk

Wprowadzający: Barbara Ostapczuk

Data wprowadzenia: 2005-05-12

Data modyfikacji: 2005-05-12

Opublikował: Barbara Ostapczuk

Data publikacji: 2005-05-12