Nabór na referenta w Referacie organizacyjnym

WÓJT GMINY HAJNÓWKA

o g ł a s z a

nabór na wolne stanowisko pracy :

referent

w Referacie organizacyjnym

  1. Wymagania niezbędne:

  1. ma obywatelstwo polskie

  2. wykształcenie: wyższe

  3. staż pracy - 1 rok , wskazana znajomość przepisów prawa oświatowego oraz praca w tym zakresie

  4. pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych,

  5. posiada stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

  6. posiadanie minimum prawa jazdy kat. B

  7. nie była prawomocnie skazana za przestępstwa umyślne,

  8. cieszy się nieposzlakowaną opinią, posiada umiejętność współpracy z ludźmi w tym z interesantami, zdolność do szybkiego przedkładania projektów rozwiązań organizacyjnych przełożonym, komunikatywność, wysoka kultura osobista , dokładność.

  9. dobra znajomość następujących przepisów:

  1. Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2018, poz.2096z poźn.zm.),

  2. ustawy z dnia 8 marca 1990r., o samorządzie gminnym (t.j Dz.U. z 2019r., poz. 506),

  3. ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 1260 z późń.zm.),

  4. ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (t. j. Dz. U. z 2018r. poz. 1457 z późn. zm.),

  5. ustawy z dnia 26 stycznia 1982r. Karta Nauczyciela (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 967 z późn.zm.),

  6. ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2017r. poz.60 z późn.zm.),

  7. ustawy z dnia 14 grudnia 2016r. Prawo oświatowe (Dz. U. z 2018r. poz.996 z późn.zm.),

  8. ustawy z dnia 27 października 2017r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2017r. poz. 2203 z późn.zm.),

  9. ustawy z dnia 4 luty 2011r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t. j. Dz.U. z 2019r. poz. 409 z późn. zm.),

  10. ustawy z dnia 15 kwietnia 2011r. o systemie informacji oświatowej (t. j. Dz.U. z 2018r. poz. 1900 z późn. zm.),

  11. ustawy z dnia 29 stycznia 2004r., prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. z 2018r., poz. 1986 z późn.zm.) wraz ze wszystkimi obowiązującymi rozporządzeniami wykonawczymi.

  1. Wymagania dodatkowe:

  1. umiejętność obsługi komputera i programów użytkowych

  2. znajomość pracy biurowej

  1. Warunki pracy:
    Praca administracyjno-biurowa z obsługą komputera wykonywana w siedzibie Urzędu Gminy Hajnówka ul. A. Zina 1 , 17-200 Hajnówka, tel. (85) 682-25-00

Stanowisko pracy znajduje się w lokalu biurowym zlokalizowanym na piętrze budynku administracyjnym Urzędu, wyposażonym w meble i urządzenia. Budynek posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych nie posiada jednak windy do przemieszczania się pomiędzy kondygnacjami. Praca wymagająca poruszania się na terenie budynku oraz poza budynkiem w granicach administracyjnych gminy Hajnówka oraz realizacji poleceń wyjazdu służbowego.

Wymiar czasu pracy: pełny etat

Początek zatrudnienia : maj 2019r.

  1. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia niniejszego ogłoszenia, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie Gminy Hajnówka, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6%


  1. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku :

Zadania główne:

  • Realizacja zadań wynikających z uchwał rady i jej organów oraz wniosków i interpelacji radnych.

  • Opracowywanie zarządzeń wójta oraz uchwał rady w zakresie wykonywanych zadań.

  • Przygotowywanie informacji, analiz i innych materiałów niezbędnych dla realizacji zadań przez Radę Gminy i jej organy.

  • Zakładanie, prowadzenie i utrzymanie gminnych jednostek oświatowych.

  • Realizacja praw dziecka 6-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.

  • Zapewnienie wykonania zaleceń kuratorium wynikających z nadzoru pedagogicznego.

  • Organizowanie konkursu na kandydata na stanowisko dyrektora szkoły.

  • Realizacja zadań związanych z powoływaniem i odwoływaniem dyrektorów szkół samorządowych.

  • Przygotowywanie dokumentacji dla komisji egzaminacyjnej powołanej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.

  • Wykonywanie niezbędnych czynności w sprawie likwidacji szkoły .

  • Prowadzenie spraw związanych z nadaniem imienia szkole.

  • Prowadzenie spraw związanych z zatwierdzaniem rocznych arkuszy organizacyjnych szkół podstawowych, szkół podstawowych w których zorganizowano oddział przedszkolny i punktu przedszkolnego, sporządzanych przez dyrektorów szkół oraz przedkładanie ich do zatwierdzenia Wójtowi Gminy.

  • Nadzór nad zakupem niezbędnych materiałów i przedmiotów na potrzeby szkoły – ustalanie celowości oraz hierarchii potrzeb w tym zakresie.

  • Prowadzenie akt osobowych dyrektorów szkół oraz prowadzenie spraw związanych z ustalaniem ich wynagrodzeń i innych świadczeń.

  • Stosowanie ustawy Prawo zamówień publicznych.

  • Prowadzenie kontroli szkół w imieniu organu prowadzącego w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów.

  • Współpraca z dyrektorami szkół w zakresie realizacji zadań związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w szkołach oraz warunkami p/poż.

  • Prowadzenie spraw związanych z udzielaniem świadczeń pomocy materialnej dla uczniów o charakterze socjalnym w postaci stypendium i zasiłku szkolnego.

  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją obowiązku szkolnego i nauki.

  • Prowadzenie spraw dotyczących refundacji kosztów kształcenia młodocianych pracowników.

  • Merytoryczny nadzór nad dokumentacją przedstawioną przez dyrektorów szkół związanych z wypłatą wynagrodzeń nauczycielom w zakresie ustalania godzin ponadwymiarowych , pełnionych zastępstw , godzin bibliotecznych , zajęć świetlicowych oraz godzin łączonych.

  • Przedstawianie propozycji nagród i odznaczeń dla dyrektorów szkół.

  • Dokonywanie wspólnie z organem prowadzącym nadzór pedagogiczny oceny pracy dyrektorów szkół.

  • Prowadzenie spraw związanych z kształtowaniem sieci oddziałów przedszkolnych, szkół podstawowych.

  • Prowadzenie spraw związanych z zapewnianiem bezpłatnego transportu dzieci do i ze szkoły, nadzór nad organizacją dowozu.

  • Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem obowiązku organu prowadzącego w zakresie sprawozdawczości statystycznej oraz kontrola wykonania tego obowiązku przez szkoły.

  • Sprawowanie ogólnego nadzoru nad sprawami remontowo – inwestycyjnymi szkół we współpracy z inspektorem ds. inwestycji w Urzędzie Gminy.

  • Nadzorowanie przetargów na roboty, usługi i dostawy w jednostkach oświatowych.

  • Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem przepisów dotyczących organizacji pracy placówek oświatowych.

  • Prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów dowozu do szkół dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz organizowanie bezpłatnego dowozu.

  • Koordynowanie spraw związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych w tym unijnych przez jednostki oświatowe.

  • Prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem pracodawcom kosztów przygotowania zawodowego młodocianych pracowników z gminy Hajnówka oraz rozliczeniem dofinansowania.

  • Prowadzenie spraw związanych z pomocą materialną uczniom o charakterze motywacyjnym.

  • Realizacja zadań z zakresu wyposażenia szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe.

  • Realizacja Rządowego programu pomocy uczniom „Wyprawka szkolna”.

  • Opracowywanie sieci publicznych szkół podstawowych i publicznych przedszkoli, a także granic ich obwodów.

  • Opracowywanie analiz demograficznych i symulacji przyszłościowego funkcjonowania placówek oświatowych.

  • Prowadzenie ewidencji szkół i placówek niepublicznych zakładanych przez osoby prawne i fizyczne.

  • Prowadzenie ewidencji urlopów dyrektorów szkół.

  • Realizacja zadań związanych z opieką nad dziećmi w wieku do lat 3 w tym prowadzenie rejestru żłobków i klubów dziecięcych oraz sprawozdań w tym zakresie.

  • Obsługa wniosków o wpis, zmianę oraz wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych, a także o wpis dziennych opiekunów do wykazu dziennych opiekunów oraz podmiotów ich zatrudniających, zmianę tego wpisu oraz o wykreślenie z wykazu za pośrednictwem Platformy Informacyjno – Usługowej Emp@tia..

  • Prowadzenie spraw związanych z realizacją wychowania przedszkolnego zgodnie z obowiązującymi przepisami.

  • Przygotowanie informacji o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach egzaminu z uwzględnieniem działań podejmowanych przez szkoły nakierowanych na kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez kuratora oświaty.

  • Realizacja zadań związanych z działalnością niepublicznej szkoły podstawowej prowadzonej przez Stowarzyszenie Edukator.

  • Naliczanie podstawowej kwoty dotacji oraz jej aktualizacja.

  • Obsługa systemu informacji oświatowej – SIO.

zadania pomocnicze:

Załatwianie spraw związanych z realizacją zadań głównych w tym przyjmowanie wniosków od interesantów.

  1. Wymagane dokumenty:

  1. list motywacyjny

  2. życiorys (curriculum vitae)

  3. kserokopie świadectw pracy

  4. kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie

  5. kserokopie zaświadczeń i certyfikatów o ukończonych kursach, szkoleniach

  6. oryginał kwestionariusza osobowego

  7. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o korzystaniu z pełni praw publicznych,

  8. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,

  9. oświadczenie kandydata zawierającego klauzulę : „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawa z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. z 2018r., poz. 1000 z późń. zm.), ustawy o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2018r. poz.1260 z późn.zm.)”,

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu Gminy Hajnówka (pokój Nr 32) pocztą elektroniczną na adres gmina@gmina-hajnowka.pl ,w przypadku posiadanych uprawnień do podpisu elektronicznego lub pocztą na adres Urzędu Gminy Hajnówka ul. A. Zina 1, 17-200 Hajnówka z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko-referent” w terminie do dnia 13 maja 2019r. Aplikacje , które wpłyną do Urzędu Gminy Hajnówka po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.

Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Gminy Hajnówka /Tablica ogłoszeń / Informacje bieżące / oraz na tablicy informacyjnej Urzędu Gminy Hajnówka.

Wójt Gminy Hajnówka

Hajnówka, dnia 02 maja 2019r. mgr Lucyna Smoktunowicz

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Referat organizacyjny

Data wytworzenia: 2019-05-02

Wprowadzający: Katarzyna Hajduk

Data modyfikacji: 2019-05-02

Opublikował: Katarzyna Hajduk

Data publikacji: 2019-05-02