SIWZ - Dostawa używanej koparko - ładowarki

Hajnówka, dnia 31.05.2017 r.

IP.271.8.2017

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

 w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego pt.Dostawa używanej koparko- ładowarki

 Użyte w treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia skróty:

-   „ustawa" - oznacza ustawę z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.).

-   „SIWZ" - oznacza niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia,

I. Nazwa i adres Zamawiającego

Zamawiający: Gmina Hajnówka

Kierownik Zamawiającego – Wójt Gminy Hajnówka,

Adres: ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka,

Tel. 85 682 25 00, 85 682 27 56, nr fax 85 682 46 12

Strona internetowa Zamawiającego: http: / / www.gmina-hajnowka.pl

II. Tryb udzielenia zamówienia

Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm). wartość zamówienia nie przekracza kwoty określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8.

III. Opis przedmiotu zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest: dostawa przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego używanej koparko-ładowarki kołowej nie starszej niż wyprodukowanej w 1998 roku oraz o z przebiegiem nie większym niż 9000 mtg. Koparka musi być sprawna, kompletna i dopuszczona do poruszania się po drogach publicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawo o ruchu drogowym.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 5 do SIWZ

Wymagania Zamawiającego:

Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pojazdu oraz kontroli sprawności urządzeń w nim zamontowanych przed wyborem oferty. Zamówienie obejmuje dostawę sprzętu do siedziby Zamawiającego. Wykonawca przygotuje specyfikację oferowanego sprzętu oraz dołączy dokumentację fotograficzną (min. 10 zdjęć przedstawiających: przód, tył, prawy bok, lewy bok, kokpit, tabliczkę znamionową, osprzęt ładowarkowy, osprzęt koparkowy), Wykonawca przeprowadzi szkolenie stanowiskowe, w zakresie obsługi bieżącej, eksploatacji, oraz bhp koparko-ładowarki dla pracownika wytypowanego przez Zamawiającego. Szkolenie ma odbyć się w siedzibie Zamawiającego w czasie uzgodnionym z Zamawiającym i obejmować pełny zakres materiału, umożliwiający prawidłową eksploatację maszyny.

Koparka musi pochodzić z produkcji seryjnej, nie dopuszcza się do oferowania koparki z produkcji jednostkowej i takich koparek, których parametry zostały specjalnie zmienione pod kątem spełnienia wymagań niniejszego przetargu.

Dostarczony sprzęt musi być sprawny technicznie oraz gotowy do podjęcia natychmiastowej pracy. Pojazd nie może stanowić przedmiotu zabezpieczenia, w tym w szczególności zabezpieczenia bankowego, ani być obciążony prawami na rzecz osób trzecich.

Zamawiający zastrzega sobie prawo do sprawdzenia stanu technicznego pojazdu oraz kontroli sprawności urządzeń w nim zamontowanych przed wyborem oferty. W przypadku stwierdzenia złego stanu technicznego oraz stwierdzenia, że faktyczne parametry i wyposażenie pojazdu są niezgodne z parametrami i wyposażeniem określonym w SIWZ oraz ofercie, Zamawiający odstąpi od zakupu przedmiotu zamówienia.

Przedmiot zamówienia zgodnie ze Wspólnym Słownikiem Zamówień (CPV):

43260000-3 Koparki, czerparki i ładowarki i maszyny górnicze

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających.

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.

Stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Zamawiający informuje, że w zakresie realizacji zamówienia nie występują czynności, których wykonywanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks Pracy.

IV. Termin wykonania zamówienia

Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało wykonane w terminie do 14 dni od daty udzielenia zamówienia - podpisania umowy.

V. Warunki udziału w postępowaniu

1.   O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ustawy:

1)   Posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

2)   Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej.

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

3)   Posiadają zdolność techniczną lub zawodową:

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

VI. Podstawy wykluczenia wykonawców

  1. Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się wykonawcę, w stosunku do którego zachodzi którakolwiek z okoliczności, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12- 23 ustawy.
  2. Dodatkowo zamawiający wyklucza wykonawcę:

a)      w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie postępowania restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust.1 ustawy z dnia 15.05.2015r. – Prawo restrukturyzacyjne (Dz. U. z 2015r. poz. 978 z późn. zm.) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28.02.2003 r. – Prawo upadłościowe (Dz. U. z 2015 r. poz. 233 z późn. zm.);

b)      który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

c)      jeżeli wykonawca lub osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 14 ustawy, uprawnione do reprezentowania wykonawcy pozostają w relacjach określonych w art. 17 ust. 1 pkt 2-4 ustawy z: 1) zamawiającym 2) osobami uprawnionymi do reprezentowania zamawiającego, 3) Członkami komisji przetargowej, 4) Osobami, które złożyły oświadczenie, o którym mowa w art. 17 ust. 2a – chyba że jest możliwe zapewnienie bezstronności po stronie zamawiającego w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

d)     który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowy koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1-4 ustawy, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;

e)      będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za wykroczenie przeciwko prawom pracownika lub wykroczenie przeciwko środowisku, jeżeli za jego popełnienie wymierzono karę aresztu, ograniczenia wolności lub karę grzywny nie niższa niż 3000 złotych;

f)       jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za wykroczenie, o którym mowa w powyższym punkcie e;

g)      wobec którego wydano ostateczną decyzję administracyjną o naruszeniu obowiązków wynikających z przepisów prawa pracy, prawa ochrony środowiska lub przepisów o zabezpieczeniu społecznym, jeżeli wymierzono tą decyzją karę pieniężną nie niższą niż 3000 złotych;

h)      który naruszył obowiązki dotyczące płatności podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w art. 24 ust.1 pkt 15 ustawy, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłat tych należności.

  1. Wykluczenie wykonawcy następuje zgodnie z art. 24 ust. 7 ustawy.
  2. Wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust.1 pkt 13 i 14 oraz 16-20 ustawy lub na podstawie 2 działu VI SIWZ, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadość uczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Regulacji, o której mowa w zdaniu pierwszym nie stosuje się, jeżeli wobec wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres obowiązywania tego zakazu.
  3. Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający, uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody przedstawione na podstawie ust. 4 działu VI SIWZ.
  4. Zamawiający może wykluczyć wykonawcę na każdym etapie postępowania o udzielenie zamówienia.

VII. Oświadczenia i dokumenty jakie zobowiązani są dostarczyć Wykonawcy w celu wykazania braku podstaw wykluczenia oraz potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć

  1. W zakresie wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków ustawy należy przedłożyć:

1)        Do oferty Wykonawca zobowiązany jest dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie (zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ) stanowiące wstępne potwierdzenie, że Wykonawca:

        a) nie podlega wykluczeniu  

2) Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy, wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia – zgodnie z załącznikiem nr 3 i 3a do SIWZ

3) Zamawiający może wezwać Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, oświadczeń lub dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia niniejszego postępowania potwierdzających wymagania oraz warunki określone w art. 25 ust. 1 ustawy.

  1. W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy, należy przedłożyć:

1)       Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

2)       Aktualne zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;

3)      Aktualnego odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy.

  1. Dokumenty podmiotów zagranicznych.

a)      Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)      nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,

b)      nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

c)      nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

2)   Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby.

3)   W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.

  1. Uwagi dotyczące formy składanych dokumentów.

1)   Warunkiem uznania kopii za dokument jest umieszczenie na każdej stronie kopii oświadczenia za zgodność z oryginałem i złożenie podpisu osoby/osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.

2)   Gdy przedstawiona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwość, co do jej prawdziwości, Zamawiający może zażądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu.

3)   Dokumenty sporządzone w języku obcym należy złożyć wraz z tłumaczeniem na język polski.

  1. Oferty składane przez Wykonawców występujących wspólnie.

1)      Wykonawcy występujący wspólnie ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.

2)      W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz o których mowa w dziale VI 6 ust. 2 SIWZ, w związku z czym każdy ze wspólników musi złożyć oświadczenia, o których mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 1) SIWZ.

3)      W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o przynależności/ braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w dziale VII ust. 1 pkt. 6) SIWZ składa każdy wykonawca.

4)      Wykonawcy występujący wspólnie, ponoszą solidarną odpowiedzialność za wykonanie umowy i wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

5)      Jeżeli oferta Wykonawców występujących wspólnie została wybrana, Zamawiający może żądać przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

VIII. Informacja o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osób uprawnionych do porozumiewania się z Wykonawcami.

  1. Składanie ofert odbywa się z pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe (Dz. U. 2016 poz.1113 z późn. zm.), osobiście lub za pośrednictwem posłańca. Ofertę należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. W postępowaniu komunikacja między zamawiającym a wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej. W przypadku przesyłania dokumentów czy informacji przez Zamawiającego faksem na nr podany przez Wykonawcę, potwierdzenie wysłania faksem zawierające komunikat „ok" uważa się za doręczone prawidłowo.
  3. Wyjaśnienia dotyczące Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia udzielane będą z zachowaniem zasad określonych w ustawie Prawo Zamówień Publicznych (art. 38). Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia, kierując wniosek na adres Zamawiającego tj. na adres Urząd Gminy Hajnówka, ul Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka, faks: 85 682-46-12, gmina@gmina-hajnowka.pl.
  4. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, jakich dokumenty te mogą być składane, składane przez wykonawcę i inny podmiot, na zdolnościach lub sytuacji których polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz przez podwykonawców, należy złożyć w oryginale.
  5. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje, o których mowa wyżej, faksem lub drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.
  6. Zamawiający nie przewiduje zorganizowania zebrania z Wykonawcami.
  7. Osoby uprawnione do porozumiewania się z Wykonawcami:

Aleksander Kulik, tel. 85 682-27-56,

Piotr Chilimoniuk, tel. 85 682-27-56.

IX. Wymagania dotyczące wadium

Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.

X. Termin związania ofertą

  1. Składający ofertę jest nią związany przez okres 30 dni od terminu składania ofert.
  2. Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym, że zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do Wykonawcy o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

XI. Opis sposobu przygotowania ofert

  1. Wykonawca składa ofertę z wykorzystaniem wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ.
  2. Wykonawca składa wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty, o których mowa w SIWZ.
  3. W przypadku ustanowienia pełnomocnika Wykonawca składa pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy, (jeżeli oferta i załączniki nie będą podpisane przez osobę/y wskazaną/e w rejestrze sądowym lub innym dokumencie właściwym dla formy organizacyjnej Wykonawcy). Z pełnomocnictwa musi jednoznacznie wynikać, do jakich czynności prawnych dana osoba/y została/y umocowana/e (w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza za Zgodność z oryginałem).
  4. Zakres świadczenia Wykonawcy zawarty w ofercie jest tożsamy z jego zobowiązaniem zawartym w umowie.
  5. Dokumentacja fotograficzna.

B. Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej:

  1. Każdy z Wykonawców składających ofertę wspólnie zobligowany jest do złożenia oświadczeń i dokumentów wymienionych w SIWZ.
  2. Poza dokumentami wymienionymi w ust. 1 Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia winni załączyć do oferty oryginał pełnomocnictwa celem ustalenia:

-          Wykonawcy - pełnomocnika uprawnionego do występowania w imieniu grupy Wykonawców,

-          Wykonawców   ubiegających   się   wspólnie   o   przedmiotowe   zamówienie publiczne (wymienionych z nazwy z określeniem adresu siedziby).

Wykonawcy zobowiązani są do ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Dokument pełnomocnictwa powinien zostać podpisany przez wszystkich Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, w tym Wykonawcę pełnomocnika. Podpisy muszą być złożone przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli. Wszelka korespondencja oraz rozliczenia dokonywane będą wyłącznie. z pełnomocnikiem. Oferta musi być podpisana w taki sposób, aby prawnie zobowiązywała wszystkich Wykonawców występujących wspólnie. Zapisy dotyczące uwag odnośnie formy składanych dokumentów oraz dokumentów wymaganych od Wykonawcy mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania za granicą stosuje się odpowiednio.

C. Uwagi dotyczące przygotowania oferty oraz wymaganych oświadczeń i dokumentów:

  1. Oferta musi być sporządzona w języku polskim, na komputerze, maszynie do pisania lub ręcznie długopisem bądź niezmywalnym atramentem, pismem czytelnym.
  2. Koszty związane z przygotowaniem oferty ponosi Wykonawca składający ofertę.
  3. Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ. Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oferty w formie elektronicznej.
  4. Właściwym i obowiązującym prawem do stosowania przy przeprowadzeniu przedmiotowego postępowania jest prawo polskie.
  5. Wykonawca może złożyć w prowadzonym postępowaniu wyłącznie jedną ofertę.
  6. Oferta oraz wszystkie załączniki wymagają podpisu osób uprawnionych do reprezentowania Wykonawcy w obrocie gospodarczym, zgodnie z aktem rejestracyjnym, wymaganiami ustawowymi oraz przepisami prawa.
  7. Oferta musi być podpisana zgodnie z art. 78 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93 z późn. zm.), czyli musi być opatrzona własnoręcznym podpisem Wykonawcy lub osoby przez niego upoważnionej. Podpis musi być czytelny, pozwalający na identyfikację osoby podpisującej ofertę. Obok złożonego nieczytelnego podpisu powinna być przystawiona pieczątka zawierająca imię i nazwisko osoby podpisującej ofertę.
  8. Jeżeli do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy wymagane jest zastosowanie tzw. reprezentacji łącznej, wówczas wszystkie dokumenty muszą być podpisane przez zobowiązane osoby.
  9. Dokumenty powinny być sporządzone ściśle z zaleceniami oraz przedstawionymi przez Zamawiającego wzorcami - załącznikami, a w szczególności zawierać wszystkie informacje oraz dane.
  10. Poprawki w ofercie muszą być naniesione czytelnie oraz opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę.
  11. Wszystkie strony oferty powinny być spięte (zszyte) w sposób trwały, zapobiegający możliwość dekompletacji zawartości oferty oraz wszystkie strony oferty wraz z załącznikami powinny być ponumerowane.
  12. Nie ujawnia się informacji stanowiących tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeżeli Wykonawca, nie później niż w terminie składania ofert, zastrzegł, że nie mogą być one udostępniane i wykazał że stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa jednocześnie uzasadniając, dlaczego ww. informacje uznał za tajemnicę przedsiębiorstwa - NALEŻY UZASADNIĆ.
  13. Wykonawca nie może zastrzec następujących informacji zawartych w ofertach:

1)      nazwy (firmy) i adresu Wykonawcy,

2)      informacji dotyczących ceny,

3)      terminu wykonania zamówienia,

4)      okresu gwarancji,

5)      warunków płatności.

Stosowne zastrzeżenie Wykonawca powinien załączyć do oferty. W przeciwnym razie cała oferta zostanie ujawniona na życzenie każdego uczestnika postępowania.

Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętych kopertach lub opakowaniach. Stosować koperty zewnętrzne i wewnętrzne. Koperta zewnętrzna powinna być zaadresowana następująco:

Urząd Gminy Hajnówka

ul. Aleksego Zina 1

17-200 Hajnówka

oraz powinna być oznakowana następującym tekstem:

Oferta w postępowaniu pn.:

 Dostawa używanej koparko- ładowarki

 Nie otwierać przed dniem 14.06.2017 r., przed godz. 12:15

Koperta wewnętrzna powinna być zaadresowana i oznakowana jak wyżej, a ponadto opatrzona nazwą i dokładnym adresem Wykonawcy, by można było odesłać bez otwierania ofertę złożoną po upływie terminu wyznaczonego do składania ofert.

Wykonawca może wprowadzić zmiany lub wycofać złożoną przez siebie ofertę pod warunkiem, że nastąpi to przed wyznaczonym przez Zamawiającego ostatecznym terminem składania ofert.

Koperta będzie dodatkowo oznaczona określeniem „zmiana" lub „wycofanie".

UWAGA! W przypadku nieprawidłowego zaadresowania koperty lub nie stosowania zasady koperty zewnętrznej i wewnętrznej, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

XII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1)      Miejsce i termin składania ofert

Ofertę należy złożyć w Urzędzie Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, w sekretariacie, pokój Nr 32 (I piętro) w terminie do dnia 14.06.2017 r. do godz. 12.00.

Oferty złożone po terminie będą zwrócone niezwłocznie Wykonawcom.

2)      Miejsce i termin otwarcia ofert

Otwarcie ofert nastąpi w Urzędzie Gminy Hajnówka, ul. Aleksego Zina 1, pok. Nr 37 w dniu 14.06.2017 r., o godz. 12:15

3)      Otwarcie ofert

Bezpośrednio przed otwarciem ofert Zamawiający poda zebranym Wykonawcom informację o wysokości kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Otwarcie ofert jest jawne i nastąpi bezpośrednio po podaniu w/w informacji. Na otwarciu ofert podane zastaną następujące informacje: nazwa (firma) oraz adres Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także cenę brutto, termin wykonania zamówienia, warunki płatności i okres gwarancji zawarty w ofercie.

Zamawiający nie wyraża zgody na składanie ofert drogą elektroniczną.

XIII. Opis sposobu obliczenia ceny oferty

  1. Cena oferty to cena ryczałtowa w rozumieniu art. 632 § 1 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, obejmującą zakres rzeczowy zamówienia określony w niniejszej SIWZ.
  2. Cenę należy podać w złotych polskich w Formularzu Oferty (zał. nr 1 do SIWZ) w kwocie brutto z wyodrębnieniem wartości podatku VAT. (%) Cenę oferty należy przedstawić z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku przy zachowaniu matematycznej zasady zaokrąglania liczb.
  3. Cenę oferty należy ustalić na podstawie zakresu rzeczowego i SIWZ.
  4. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić cenę za całość zamówienia.
  5. W cenę ryczałtową określoną w Formularzu Oferty należy wkalkulować wszelkie prace projektowe i usługi towarzyszące wykonaniu, które są niezbędne do wykonania dokumentacji projektowej zgodnie z umową w szczególności:

1)      wykonanie lub pozyskanie odpowiednich map geodezyjnych do celów projektowych,

2)   terminowego wykonania i przekazania dla Zamawiającego przedmiotu umowy,

3)   inne koszty niezbędne do wykonania pełnego zakresu usługi objętej przedmiotem niniejszego zamówienia,

4)   wszelkie koszty podróży niezbędne przy wykonywaniu dokumentacji projektowej drogi i oświetlenia ulicznego.

XIV. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów oraz sposobu oceny ofert

Wybrana zostanie oferta, która uzyska największą liczbę punktów. Wybór oferty dokonany zostanie na podstawie kryterium:

  1. Cena – 60%
  2. Termin gwarancji (w miesiącach) minimalny okres to 6 miesięcy – 40%

Sposób obliczania najkorzystniejszej oferty według poniższych wzorów:

  1. Cena:           

           cena brutto oferty najniższej

----------------------------------------- x 100pkt. x 60% = Wynik A

            cena brutto oferty rozpatrywanej

  1. Termin gwarancji (w miesiącach) minimalny okres to 6 miesięcy:

 

termin gwarancji oferty rozpatrywanej

-------------------------------------------------- x 100pkt. x 40% = Wynik B

najdłuższy termin gwarancji spośród

wszystkich ofert ważnych

Ocena wypadkowa każdej z Ofert będzie obliczona jako suma ocen punktowych w zakresie poszczególnych kryteriów:

Suma = Wynik A + Wynik B

Oferta Najkorzystniejsza to ta, która uzyska najwyższą ilość punktów (Suma), tzn. oferta, która przedstawia najkorzystniejszy bilans ocen z tytułu kryteriów.

XV. Informacja o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

1       Zamawiający w trybie art. 92 ust. 1 ustawy poinformuje wszystkich wykonawców o:

a)      wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres, jeżeli jest miejscem wykonywania działalności wykonawcy, którego ofertę wybrano, oraz nazwy albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy, jeżeli są miejscami wykonywania działalności wykonawców, którzy złożyli oferty, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację,

b)      wykonawcach, którzy zostali wykluczeni,

c)      wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,

d)     wykonawcach, którzy złożyli oferty niepodlegające odrzuceniu, ale nie zostali zaproszeni do kolejnego etapu negocjacji albo dialogu,

e)      dopuszczeniu do dynamicznego systemu zakupów,

f)       nieustanowieniu dynamicznego systemu zakupów,

g)      unieważnieniu postępowania.

2       Informacje o których mowa w art. 92 ust. 1 pkt. 1 i pkt. 5-7 ustawy Zamawiający zamieszcza również na swojej stronie internetowej.

3       Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy wymaga przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.

4       Zamawiający zawrze z Wykonawcą umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty. Zamawiający może zawrzeć umowę w terminie krótszym niż 5 dni od dnia przekazania zawiadomienia o wyborze oferty, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego została złożona jedna oferta lub nie wykluczono żadnego Wykonawcy i nie odrzucono żadnej z ofert.

5          Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert, bez przeprowadzenia ich ponownego badania i oceny, chyba, że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1 ustawy.

XVI. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

XVII. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego

  1. Umowa zawarta zostanie z uwzględnieniem postanowień wynikających z treści SIWZ oraz danych zawartych w ofercie.
  1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 4 do SIWZ.
  1. Umowy w sprawach zamówień publicznych są jawne i podlegają udostępnianiu na zasadach określonych w przepisach o dostępie do informacji publicznej.
  2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w następujących przypadkach:

1)      Zmianie może ulec wysokość wynagrodzenia w przypadku zmiany w okresie obowiązywania umowy stawki podatku VAT (wartość netto pozostaje bez zmian).

2)      Dopuszcza się zmianę postanowień umowy z innych przyczyn, których Zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie ogłoszenia.

XVIII. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, przysługują środki ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt. 5 ustawy.

XIX. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między Zamawiającym, a Wykonawcą

Zamawiający nie dopuszcza rozliczeń w walutach obcych. Rozliczenia mogą być prowadzone tylko w walucie polskiej PLN.

XX. Koszty udziału w postępowaniu

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

XXI. Informacje o podwykonawcach

Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie części zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom. Informacji należy udzielić na formularzu ofertowym. W przypadku, gdy Wykonawca nie powierza wykonania zadania żadnej części zamówienia podwykonawcom, należy zamieścić informację: „nie dotyczy".

XXII. Inne

Do spraw nieuregulowanych w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia mają zastosowanie przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych (tekst jednolity - Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.).

XXIII. Wzory oświadczeń i dokumentów, stanowiące załączniki do SIWZ

Załącznik nr 1 —    Wzór formularza ofertowego,

Załącznik nr 2 —    Wzór oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia,

Załącznik nr 3 —    Informacja dotycząca przynależności do tej samej grupy kapitałowej,

Załącznik nr 3a

(SKŁADA KAŻDY WYKONAWCA (bez wezwania ) W TERMINIE 3 DNI OD DNIA ZAMIESZCZENIA NA STRONIE INTERNETOWEJ INFORMACJI O KTÓREJ MOWA W art. 86 ust. 5 USTAWY PZP),

Załącznik nr 4 —    Projekt umowy,

Załącznik nr 5 —    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.

Załącznik nr 6 —    Specyfikacja oferowanego sprzętu.

Wójt Gminy Hajnówka

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Piotr Chilimoniuk

Data wytworzenia: 2017-05-31

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data modyfikacji: 2017-05-31

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2017-05-31