GO.7031.1.2019 - Wyjaśnienie Nr 1 do SIWZ

           Hajnówka, dnia 18.04.2019 r.

GO.7031.1.2019

 

Wyjaśnienie Nr 1 do SIWZ

 

Dotyczy postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego: Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz z nieruchomości w części zamieszkałych a w części niezamieszkałych w Gminie Hajnówka na okres sześciu miesięcy.

 

W związku z zadanymi w postępowaniu pytaniami dotyczącymi treści SIWZ Gmina Hajnówka udziela następujących wyjaśnień i odpowiedzi:

 

 

Pytanie nr 1

W opisie przedmiotu zamówienia str. 4 pkt.2 ppkt. 2 ,,odbiór odpadów z PSZOK w Starym Berezowie" istnieje zapis: „odbiór i zagospodarowanie zgromadzonych zużytych opon.''

 

Art. 6r ust. 2a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach określa jakiego rodzaju

koszt może pokrywać gmina z opłat za gospodarowanie odpadami.

 

Z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty:

1) odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych;

2) tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych;

3) obsługi administracyjnej tego systemu;

4) edukacji ekologicznej w zakresie prawidłowego postępowania z odpadami komunalnymi.

 

Należy stwierdzić że opony od maszyn, przyczep i ciągników rolniczych nie są odpadami komunalnymi. System gospodarowania odpadami obowiązujący od 1 lipca 2013r.. dotyczy wyłącznie odpadów komunalnych, co jest zdefiniowane w art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 14

grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. 2018 r. poz. 992 ze an.). odpady pochodzące z produkcji rolniczej takimi nie są. Zatem zagospodarowanie odpadów pochodzących z produkcji rolniczej jest obowiązkiem rolnika. Nie można ich oddawać razem z odpadami z gospodarstw domowych firmie odbierającej odpady na terenie Gminy. odpady takie jak: środki ochrony roślin i opakowania po nich, worki po nawozach, opony ciągnikowe, od przyczep i innych maszyn rolniczych powinny zostać przekazane w ramach indywidualnych umów z podmiotami które zajmują się ich zagospodarowaniem.

 

Wnosimy o doprecyzowanie w/w zapisu i ewentualne wniesienie zmiany w opisie

przedmiotu zamówienia.

 

Odpowiedź.

Art. 4 ust. 2 ustawy utrzymania czystości i porządku w gminach oraz rodz. II § 2 ust. 5 Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Hajnówka określa szczegółowe  wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości:

  1. niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych , z zastrzeżeniem pkt. 2 -12,
  2. przeterminowanych leków i chemikaliów,
  3. zużytych baterii i akumulatorów,
  4. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,
  5. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,
  6. odpadów budowlanych i rozbiórkowych,
  7. zużytych opon,
  8. szkła, w tym szkła bezbarwnego oraz szkła kolorowego,
  9. papieru i tektury,
  10. opakowań wielomateriałowych ,
  11. metali,
  12. odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji oraz odpadów zielonych.

 

Zużyte opony odbierane są tylko i wyłącznie z PSZOK w Starym Berezowie zgodnie z decyzją nr OS.6233.3.2013.EC, z dnia 26.06.2013r..,  wydaną przez Starostwo Powiatowe w Hajnówce.

 

W związku z powyższym w ofercie należy uwzględnić koszt odbioru opon.

 

Pytanie nr 2

W opisie przedmiotu zamówienia str 3 ust 2 pkt 1 jest zapis: Do obowiązków umownych Wykonawcy należy: odbiór i zagospodarowanie odpadów budowlanych i rozbiórkowych dostarczonych przez mieszkańców z niewielkich remontów (w tym papa odpadowa).

            Zgodnie z art. 3 ust. 7 ustawy o odpadach przez odpady komunalne rozumie się odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z

eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych; zmieszane odpady komunalne pozostają zmieszanymi odpadami komunalnymi, nawet jeżeli zostały poddane czynności przetwarzania odpadów, która nie zmieniła w sposób znaczący ich właściwości. Ponadto jak wynika z wyjaśnienia Ministerstwa Ochrony Środowiska w sprawie kodów odpadów komunalnych podlegających wpisowi do rejestru działalności regulowanej do odpadów komunalnych zaliczyć można część odpadów znajdujących się w grupie 17 (§2 pkt 15 Rozporządzenia Ministra Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2001r.), jako te mogące powstawać w gospodarstwie domowy, są to odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych ora infrastruktury drogowej, odpadom tym podporządkowane są kody:

17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 02 02, 17 02 03, 17 03 02, 17 04 01, 17 04 02, 17 04 03, 17 04 04, 17 04 05, 17 04 06, 17 04 07, 17 04 11, 17 05 08, 17 06 04, 147 08 02, 17 09 04.

Biorąc powyższe pod uwagę papa odpadowa o kodzie 17 03 80 nie została zakwalifikowana do odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych, a odpady z działalności rolniczej nie są odpadami komunalnymi.

 

Odpowiedź

 

Odpady budowlane i rozbiórkowe, w tym papa  odpadowa, odbierane są tylko i wyłącznie z PSZOK w Starym Berezowie zgodnie z decyzją nr OS.6233.3.2013.EC, z dnia 26.06.2013r..,  wydaną przez Starostwo Powiatowe w Hajnówce. W PSZOK w Starym Berezowie przyjmowane są następuję odpady z grupy 17 (rozporządzenie Ministra Ochrony Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów): 17 01 01, 17 01 02, 17 01 03, 17 01 07, 17 03 80, 17 05 08, 17 06 04, 17 08 02, 17 09 04.

Jednocześnie informuje się, że zgodnie z rejestrem działalności regulowanej prowadzonym przez Wójta Gminy Hajnówka , Przedsiębiorstwo usług Komunalnych Sp. z o.o. w Hajnówce może odbierać odpad komunalny o kodzie 17 03 80. (wpis z dnia 12.03.2012r.)

W związku z powyższym w ofercie należy uwzględnić koszt odbioru opon.

 

Pytanie nr 3

W SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKOW ZAMOWIENIA str.13 pkt. 3 ,,Aspekty środowiskowe'' istnieje zapis:

,,Przeprowadzenie akcji promującej selektywna zbiórkę odpadów, tj. ulotek broszur dostarczanych do każdego odbiorcy.

 

0-30 punktów

 

Gdzie punkty przyznaje się na poniższych zasadach

1) brak wykonania kryterium  - 0 pkt,

2) raz na rok - 10 pkt,

3) dwa razy na rok - 20 pkt."

 

Prosimy o wyjaśnienie zapisu ,,dwa razy w roku" w sytuacji gdy zamówienie obejmuje okres

6-cio miesięczny oraz sprecyzowanie ile punktów zostanie przeznaczone 20 czy 30 w związku z zapisem 0-30?

 

Odpowiedź

Nastąpiło przeoczenie sytuacji udzielenia zamówienia, w naszym przypadku na pół roku.

W związku z powyższym uszczegóławiamy punktację która będzie brana pod uwagę przy ocenie ofert:

1) brak wykonania kryterium  - 0 pkt,

2) raz na sześć miesięcy - 10 pkt,

3) dwa razy na sześć miesięcy - 20 pkt.

 

 

Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 38 ust. 4, 6 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164 z późn. zm.), treść Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia nie została zmieniona oraz nie zmieniono terminu złożenia ofert i terminu otwarcia ofert.

 

Wójt Gminy Hajnówka

 

Wyjaśnienie nr 1 z dnia 18.04.2019 - plik PDF

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Hajnówka

Wytwarzający/odpowiadający: Referat organizacyjny

Data wytworzenia: 2019-04-18

Wprowadzający: Katarzyna Hajduk

Data modyfikacji: 2019-04-18

Opublikował: Katarzyna Hajduk

Data publikacji: 2019-04-18