SIWZ - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Hajnówka

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA (SIWZ)

znak: IP.6232.29.2013

o wartości poniżej 200 000 EURO o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego

ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych /tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z pózn. zm./

na usługę

"Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy
w Gminie Hajnówka

Spis treści (zawartość specyfikacji istotnych warunków zamówienia):

Część 1. Obligatoryjne postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia

§ 1.   Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego

§ 2.   Tryb udzielenia zamówienia

§ 3.   Opis przedmiotu zamówienia

§ 4.   Termin wykonania zamówienia

§ 5.   Warunki udziału  w postępowaniu  oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków

§ 6.   Informacja o oświadczeniach lub dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu

§ 7.   Informacje    o    sposobie    porozumiewania    się    zamawiającego    z    wykonawcami    oraz przekazywania   oświadczeń     lub    dokumentów,    wskazanie     osób     uprawnionych     do porozumiewania się z wykonawcami

§ 8.   Wymagania dotyczące wadium

§ 9.   Termin związania ofertą

§ 10. Opis sposobu przygotowywania ofert

§ 11. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

§ 12. Opis sposobu obliczenia ceny

§ 13. Opis  kryteriów,  którymi  zamawiający  będzie  się  kierował  przy  wyborze  oferty  wraz  z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert

§ 14. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

§ 15. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

§ 16. Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy,  aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach

§ 17. Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących wykonawcy w toku postępowania o udzielenie zamówienia

Część 2. Dodatkowe  postanowienia specyfikacji  istotnych warunków zamówienia

§ 18. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych

§ 19. Określenie  maksymalnej  liczby  wykonawców,  z  którymi  zamawiający  zawrze  umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej

§ 20. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień

§ 21. Opis  sposobu  przedstawiania  ofert  wariantowych  oraz  minimalne  warunki,  jakim  muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie

§ 22. Adres  poczty  elektronicznej  lub  strony  internetowej  zamawiającego,  jeżeli  zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną

§ 23. Informacje  dotyczące walut  obcych,  w  jakich  mogą  być  prowadzone rozliczenia  między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych

§ 24. Postanowienia dotyczące aukcji elektronicznej

§ 25. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot

§ 26. Postanowienia dotyczące wymagań Zamawiającego, o których mowa w art. 29 ust. 4.

Część 3. Szczególne postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia

 

  § 27. Określenie części zamówienia, które nie mogą być powierzone podwykonawcom, ze względu na specyfikę zamówienia.

Część 1.

Obligatoryjne postanowienia specyfikacji   istotnych warunków zamówienia

§ 1.   Nazwa (firma) oraz adres zamawiającego

Zamawiającym jest Gmina Hajnówka ul. Aleksego Zina 1, 17-200 Hajnówka. Telefon/faks: tel: (85) 682 25 00, faks: (85) 682 46 12. www.gmina-hajnowka.pl

Postępowanie oznaczone jest jako: IP.6232.29.2013. Wszelka korespondencja w tej sprawie będzie powoływać się na powyższe oznaczenie.

§ 2.   Tryb udzielenia zamówienia

Trybem udzielenia zamówienia jest przetarg nieograniczony, zgodnie z art. 10 ust. 1 ustawy z dnia

29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych /tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113, poz.759 z pózn. zm./.

§ 3. Opis przedmiotu zamówienia

  1. Przedmiotem zamówienia jest odbieranie i zagospodarowanie wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Hajnówka, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391), zapisami Uchwały NR XX/233/12 Sejmiku Województwa Podlaskiego z dnia 21czerwca 2012 roku w sprawie uchwalenia „Planu Gospodarki Odpadami Województwa Podlaskiego na lata 2012-2017”, oraz Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Hajnówka.
  2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ, który określa przedmiot zamówienia, wzór umowy – załącznik nr 2 do SIWZ znajdujące się w komplecie materiałów przetargowych.

90000000-7 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne,

90513200-8 Usługi wywozu stałych odpadów miejskich

90500000-2 Usługi związane z odpadami

90533000-2 Usługi gospodarki odpadami

90514000-3 Usługi recyklingu odpadów

  § 4.      Termin wykonania zamówienia:

Wykonawca zrealizuje usługę w terminie: od 01.07.2013 r. do 30.06.2015 r.

§ 5.      Warunki  udziału  w  postępowaniu  wraz  z  opisem  sposobu  dokonywania  oceny spełniania tych warunków oraz określenie przez Zamawiającego wymogów jakie oferowane usługi muszą spełniać:

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, dotyczące:

1)  posiadania  uprawnień  do  wykonywania  określonej  działalności  lub  czynności,  jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

2)  posiadania wiedzy i doświadczenia;

3)  dysponowania   odpowiednim   potencjałem    technicznym    oraz    osobami    zdolnymi    do wykonania zamówienia,

4)  sytuacji ekonomicznej i finansowej.

2. Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia tych warunków:

2.1. W  celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności  lub czynności  Zamawiający żąda aby Wykonawca posiadał:

  1.  wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.),
  2. zezwolenie na transport odpadów komunalnych, zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach ( Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz.1243 z późn. zm.);

2.2. W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, którego opis          sposobu  spełnienia  został  dokonany   w  ogłoszeniu  o  zamówieniu  Zamawiający  żąda:

2.2.1. Wykonania lub wykonywania należycie w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług odbioru odpadów komunalnych wykonanych lub wykonywanych w sposób ciągły przez okres minimum 12 miesięcy o masie łącznej minimum – 500 Mg rocznie.

2.3. W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym, którego opis sposobu spełnienia został dokonany w ogłoszeniu o zamówieniu Zamawiający  żąda:

2.3.1. Dysponowania co najmniej:

- 2 samochodami specjalistycznymi – bezpylnymi o minimalnej pojemności 22 m3 każdy,

- 2 samochodami skrzyniowymi o ładowności minimalnej 5,0 Mg każdy,

- 1 pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.

2.4. W celu  wykazania  spełnienia warunku dotyczącego   dysponowania  osobami zdolnymi   do wykonania  zamówienia – Zamawiający  nie dokonuje  opisu  sposobu  spełniania  warunku.

2.5. W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej – Zamawiający  nie  dokonuje  opisu  sposobu  spełniania  warunku.

3.  Wykonawca  może  polegać  na  wiedzy  i  doświadczeniu,  potencjale  technicznym,  osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (art. 26 ust. 2b ustawy Pzp).

4. Wykonawca na żądanie Zamawiającego i w zakresie przez niego wskazanym jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, oraz brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp (art. 26 ust. 2a ustawy Pzp).

5. Ocena spełniania w/w warunków dokonana zostanie w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w § 6. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił.

§ 6. W celu potwierdzenia opisanego przez Zamawiającego warunku dotyczącego posiadania przez Wykonawcę niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda:

1. Dla udokumentowania spełnienia wymaganych warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawcę, o których mowa w art. 22 ust 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, zamawiający żąda:

1)  oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 (załącznik

Nr 3) – oryginał. Oryginał oświadczenia musi być podpisany przez Wykonawcę.

2) wykazu wykonanych lub wykonywanych usług odbioru odpadów komunalnych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie (załącznik Nr 5), podpisanego przez Wykonawcę   - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zawierającego co najmniej:

a)  przedmiot zamówienia;

b)  odbiorcę   wykonanej    lub    wykonywanej    usługi    odbioru   odpadów   komunalnych    ze wskazaniem co najmniej nazwy;

c)  datę   (dzień,   miesiąc,   rok)   wykonania   lub   wykonywania   usługi    odbioru   odpadów komunalnych - tj. datę rozpoczęcia wykonanej lub wykonywanej usługi;

d)  datę   (dzień,   miesiąc,   rok)   wykonania   lub   wykonywania   usługi   odbioru   odpadów komunalnych - tj. datę zakończenia wykonanej lub wykonywanej usługi;

e)  informację o ilości odebranych odpadów komunalnych w Mg rocznie;

f)   okres wykonanej lub wykonywanej usługi w sposób ciągły w pełnych miesiącach;

wraz z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że usługa odbioru odpadów komunalnych została wykonana lub jest wykonywana należycie – oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za  zgodność  z  oryginałem  przez  Wykonawcę,  a  w   przypadku  Wykonawców  wspólnie ubiegających się o zamówienie oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w § 5 ust. 3 niniejszej SIWZ, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.

W przypadku polegania przez Wykonawcę na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków,  Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu,  iż  będzie  dysponował  zasobami  niezbędnymi  do  realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia - oryginał dokumentu. Oryginał dokumentu musi być podpisany przez Wykonawcę.

3) wykazu narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami (załączniki Nr 6), podpisanego przez Wykonawcę   - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, zawierającego co najmniej:

 a) pojemności samochodów specjalistycznych – bezpylnych w m3;

b) ładowność samochodów skrzyniowych w Mg.

W  przypadku  polegania  przez  Wykonawcę  na  potencjale  technicznym  innych  podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączącego go z nimi stosunków,  Wykonawca  zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu  pisemne  zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia      -           oryginał   dokumentu.   Oryginał   dokumentu   musi   być   podpisany   przez Wykonawcę.

UWAGA : Treść zobowiązania podmiotu trzeciego powinna określać: kto jest podmiotem przyjmującym zasoby, zakres zobowiązania podmiotu trzeciego, czego konkretnie dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. A w sytuacji gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym,   niemożliwe    do  samodzielnego   obrotu  i  dalszego  udzielenia   ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (np. Podwykonawstwo, doradztwo, konsultacje, nadzór lub inne).

2. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, w postępowaniach określonych w art. 26 ust. 1 ustawy Zamawiający żąda złożenia następujących dokumentów:

1)  oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,  w  okolicznościach,  o  których  mowa w  art.  24  ust.  1  ustawy (Załącznik Nr 4) - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę,

2)   listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacje o tym, że nie należy do grupy kapitałowej.

W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa każdy z Wykonawców składających ofertę wspólną we  własnym imieniu

3)  aktualnego  odpisu  z  właściwego  rejestru,  jeżeli  odrębne  przepisy  wymagają  wpisu  do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy; - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę

W przypadku   składania  oferty  wspólnej  ww. dokument   składa  każdy  z    wykonawców składających  ofertę wspólną.

UWAGA: Wykonawcy będący osobami fizycznymi są zobowiązani złożyć zamiast w/w dokumentu oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy - z postępowania o udzielenie zamówienia  wyklucza  się  wykonawców,  w  stosunku  do  których  otwarto  likwidację lub których upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawców, którzy po ogłoszeniu upadłości zawarli   układ   zatwierdzony   prawomocnym   postanowieniem   sądu,   jeżeli   układ   nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego.

Oświadczenie  o  braku  podstaw  do  wykluczenia  ma  charakter  ogólny,  oświadczenie  w zakresie  art.  24  ust.  1  pkt  2  Pzp  ma  charakter  szczegółowy  i  zawiera  się  w  treści oświadczenia   o   braku   podstaw   do   wykluczenia.   Nie   należy   więc   składać   dwóch oświadczeń. Warunek z pkt 2) zostanie spełniony jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie z pkt 1) niniejszego ustępu i tak:

a) osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą [w tym przypadku, oświadczenie podpisane przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą lub oświadczenie podpisane przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika osoby fizycznej (wraz z załączonym     pełnomocnictwem  lub    innym   dokumentem,  z  którego  wynika  jego umocowanie)],

b)  wszyscy  wspólnicy  spółki  cywilnej  (osoby  fizyczne),  tj.  każdy  ze  wspólników  spółki cywilnej składa odpowiednio jako: oddzielne (osobne) oświadczenie, [w tym przypadku, każde oddzielne (osobne) oświadczenie podpisane przez wspólnika spółki cywilnej lub oświadczenie  podpisane  przez  odpowiednio  umocowanego  pełnomocnika  wspólników spółki cywilnej (wraz z załączonym pełnomocnictwem lub innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie)] lub łączne oświadczenie podpisane: - przez wszystkich wspólników spółki cywilnej lub - przez odpowiednio umocowanego pełnomocnika wspólników  spółki    cywilnej    (wraz    z    załączonym    pełnomocnictwem    lub    innym dokumentem, z którego wynika jego umocowanie).

3. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy, mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w  zakresie  określonym  w  art.  24  ust.  1  pkt  5-8  ustawy  -  wystawione  nie  wcześniej  niż 6 miesięcy   przed   upływem   terminu   składania   ofert   -   oryginał   lub   kopia   dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym  oświadczenie    złożone    przed    notariuszem,    właściwym    organem    sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

4.  Jeżeli Wykonawca ma  siedzibę  lub  miejsce zamieszkania  poza terytorium Rzeczypospolitej

Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2 niniejszego paragrafu:

1)  podpunkty 2), 4), 5), 6) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:

a)  nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;

b)  nie   zalega   z   uiszczeniem   podatków,   opłat,   składek   na   ubezpieczenie   społeczne i zdrowotne albo że nie uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na  raty  zaległych  płatności  lub  wstrzymanie  w  całości  wykonania  decyzji  właściwego organu;

c)  nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;

2)  podpunkt 3) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 ustawy.

3)  Dokumenty, o których mowa w pkt 1) ppkt a) i ppkt c) oraz w pkt 2) niniejszego ustępu, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w pkt 1) ppkt b) niniejszego ustępu, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3  miesiące przed upływem terminu składania ofert.

4)  Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Przepis pkt 3) niniejszego ustępu stosuje się odpowiednio.

Dokumenty, o których mowa w pkt 1) pkt 2) i pkt 4) niniejszego ustępu, Wykonawca składa w oryginale lub kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem

przez Wykonawcę.

Dokumenty sporządzone w języku obcym Wykonawca składa wraz z tłumaczeniem na język polski w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

5)  Zamawiający nie wyraża zgody na złożenie wymaganych dokumentów w innym języku niż język polski bez stosownego tłumaczenia.

6) Dokumenty (w tym oświadczenia) sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem   na   język polski    -    oryginał    tłumaczenia    lub    kopia    tłumaczenia poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

7)  W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

Każdy z Wykonawców poświadcza za zgodność z oryginałem wyłącznie te dokumenty, które dotyczą tego Wykonawcy lub przez pełnomocnika gdy Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanowią pełnomocnika do reprezentowania  ich  w  przedmiotowym  postępowaniu  o  udzielenie  zamówienia  publicznego,  na  podstawie art. 23 ustawy.

8)  W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju,  w  którym  wykonawca  ma  siedzibę  lub  miejsce  zamieszkania  z  wnioskiem  o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.

WYKONAWCY UBIEGAJĄCY SIĘ WSPÓLNIE O ZAMÓWIENIE:

1.   Wykonawcy składający ofertę wspólną ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy.

2. Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 1 musi znajdować się w ofercie wspólnej wykonawców. Pełnomocnictwo musi być złożone w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

3.   Pełnomocnik pozostaje w kontakcie z Zamawiającym w toku postępowania i do niego Zamawiający kieruje informacje, korespondencję, itp..

4. Oferta wspólna, składana przez dwóch lub więcej Wykonawców, powinna spełniać następujące wymagania:

1)  oferta wspólna powinna być sporządzona zgodnie z siwz;

2)  sposób składania dokumentów w ofercie wspólnej:

a)  dokumenty,   dotyczące   własnej   firmy,   takie   jak   np.:   odpis   z   właściwego   rejestru, oświadczenie  o  braku  podstaw  do  wykluczenia,  itp. – składa każdy z wykonawców składających ofertę wspólną we własnym imieniu.

b)  jeżeli jednak podmiot występujący wspólnie (spółka cywilna) na podstawie odrębnych przepisów, dla celów podatkowych lub związanych z ubezpieczeniami jest traktowany jako jeden podmiot (jedna jednostka organizacyjna) – dokumenty dotyczące ubezpieczeń, podatków i opłat powinien złożyć niezależnie ten podmiot.

c)  dokumenty wspólne takie jak np.: oferta cenowa, wykaz usług i wykaz narzędzi, oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu itp. składa pełnomocnik wykonawców w imieniu wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną,

d)  kopie dokumentów dotyczących każdego z wykonawców składających ofertę wspólną muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby upoważnione do reprezentowania tych wykonawców.

5.   Wspólnicy spółki cywilnej są traktowani jak wykonawcy składający ofertę wspólną i mają do nich zastosowanie zasady określone w ust. 1 – 4 niniejszego paragrafu.

6.   Przed podpisaniem umowy (w przypadku wygrania postępowania) wykonawcy składający ofertę wspólną będą mieli obowiązek przedstawić zamawiającemu umowę konsorcjum, zawierającą, co najmniej:

1)  zobowiązanie do realizacji wspólnego przedsięwzięcia gospodarczego obejmującego swoim zakresem realizację przedmiotu zamówienia,

2)  określenie zakresu działania poszczególnych stron umowy,

3)  czas obowiązywania umowy, który nie może być krótszy, niż okres obejmujący realizację zamówienia oraz czas trwania gwarancji jakości i rękojmi.

§ 7.   Informacje  o  sposobie  porozumiewania  się  zamawiającego  z  wykonawcami  oraz przekazywania   oświadczeń   lub   dokumentów,   wskazanie   osób    uprawnionych   do porozumiewania się z wykonawcami.

1. Osoby do  kontaktu  z  wykonawcami: Zamawiający wyznacza następujące osoby:

Aleksander Kulik–  Z-ca Kierownika Referatu Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Komunalnej, tel. (85) 682 27 56

(co do procedury postępowania przetargowego)                        

Piotr Chilimoniuk – Inspektor w Referacie Inwestycji, Planowania Przestrzennego i Gospodarki Gruntami tel. (85) 682 27 56

(co do przedmiotu zamówienia)

2.   Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się z zachowaniem formy pisemnej.

3.   Adres, numer telefonu i faksu oraz adres internetowy są wskazane § 1.

4.   Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje przekazane za pomocą telefaksu uważa się za złożone w terminie, jeżeli ich treść dotarła do adresata przed upływem terminu i została niezwłocznie potwierdzona pisemnie.

5.   Jeżeli zamawiający lub wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania.

6.   Sposób udzielania wyjaśnień dotyczących specyfikacji istotnych warunków zamówienia:

1) Wykonawca  może  zwrócić  się  do  zamawiającego  o  wyjaśnienie  treści  specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wszelkie pytania dotyczące wyjaśnienia treści SIWZ powinny być wnoszone w formie faksu pod numer (85) 682 46 12, w języku polskim lub wraz z tłumaczeniem na język  polski. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż:

na 2 dni przed upływem terminu składania ofert,

 

- pod warunkiem że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.

Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych

wyjaśnień, zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej.

Zamawiający    niezwłocznie    prześle    treść    zapytań    oraz    udzieli    wyjaśnień    wszystkim wykonawcom, którym doręczono specyfikację, bez ujawnienia źródła zapytania oraz zamieści na stronie internetowej tj. www.gmina-hajnowka.pl, gdzie jest udostępniona specyfikacja.

2) Przed  upływem  terminu  składania  ofert,  zamawiający  może  zmienić  treść  specyfikacji.

Dokonane  zmiany,  w  formie  uzupełnienia,  zamawiający  zamieści  na  stronie  internetowej

(www.gmina-hajnowka.pl) i staną się one integralną częścią  specyfikacji.

3) Jeżeli zmiana treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający przekazuje do Biuletynu Zamówień Publicznych oraz zamieszcza informację o zmianach w swojej siedzibie i na stronie internetowej.

4) Jeżeli zmiana jest istotna, w szczególności dotyczy określenia przedmiotu, wielkości lub zakresu zamówienia, kryteriów oceny ofert, warunków udziału w postępowaniu lub oceny ich spełniania, Zamawiający przedłuża termin składania ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach,  

5) Jeżeli w wyniku zmiany treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuża termin składania ofert i informuje o tym wykonawców, którym przekazano specyfikację istotnych warunków zamówienia, oraz zamieszcza informację na stronie internetowej, jeżeli specyfikacja istotnych warunków zamówienia jest udostępniana na tej stronie. Przepis pkt. 3) stosuje się odpowiednio.

6) Nie  przewiduje  się  zebrania  wszystkich  Wykonawców  w  celu  wyjaśnienia  wątpliwości dotyczących treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

 

§ 8.   Wymagania dotyczące wadium

1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 15 000 zł. (słownie: piętnaście tysięcy złotych)

Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:

1) pieniądzu,

2) poręczeniach   bankowych   lub   poręczeniach   spółdzielczej   kasy   oszczędnościowo   - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

3) gwarancji bankowych,

4) gwarancji ubezpieczeniowych,

5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Z 2007r., Nr 42, poz. 275).

Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na konto  - 02 1240 5279 1111 0000 5722 3238 PKO SA Oddział Hajnówka.

Wadium musi być wniesione przed  upływem wyznaczonego terminu  składania ofert, tj. przed dniem 15.05.2013r., godz. 12:00.

Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie znajdzie się na   rachunku bankowym zamawiającego oraz odpowiada wszystkim wymaganiom zawartym w   ustawie Pzp.

Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium zostanie wykluczony z postępowania a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą.

Wadium    wnoszone    w    formie:    poręczenia     bankowego,    gwarancji    bankowej,    gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, należy złożyć w formie oryginału w ofercie bezpośrednio za formularzem ofertowym. Z treści gwarancji winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo Zamówień publicznych.

2.         Zwrot wadium

1. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej  lub  unieważnieniu  postępowania,  z  wyjątkiem  wykonawcy,  którego  oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt 5.

2.  Wykonawcy,  którego  oferta  została  wybrana  jako  najkorzystniejsza,  zamawiający  zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano.

3. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.

4.  Zamawiający  żąda  ponownego  wniesienia  wadium  przez  wykonawcę,  któremu  zwrócono wadium na podstawie ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.

5. Wadium Wykonawcy zostanie zatrzymane wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie do uzupełnienia dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udziału w postępowaniu, nie złożył dokumentów, oświadczeń, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn  nie leżących po jego stronie.

Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnienie  przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz spełnianie przez oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane wymagań określonych przez zamawiającego, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub termin składania ofert.

6. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca:

●  odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie,

●  nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy,

●  zawarcie umowy stanie się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

§ 9.      Termin związania ofertą

1.   Wykonawca pozostaje związany ofertą przez okres 30 dni. Bieg terminu rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

2.   Wykonawca   samodzielnie   lub   na   wniosek   zamawiającego   może   przedłużyć   termin związania  ofertą,  z  tym  że  zamawiający  może  tylko  raz,  co  najmniej  na  3  dni  przed upływem terminu związania ofertą, zwrócić się do wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

3.   Odmowa wyrażenia zgody, o której mowa w ust. 2, nie powoduje utraty wadium.

4.   Przedłużenie    terminu    związania    ofertą    jest    dopuszczalne    tylko    z    jednoczesnym przedłużeniem okresu ważności wadium albo, jeżeli nie jest to możliwe, z wniesieniem nowego wadium na przedłużony okres związania ofertą. Jeżeli przedłużenie terminu związania ofertą dokonywane jest po wyborze oferty najkorzystniejszej, obowiązek wniesienia nowego wadium lub jego przedłużenia dotyczy jedynie wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.

§ 10. Opis sposobu przygotowywania ofert

1.   Warunki formalne sporządzenia oferty:

1)  Oferta musi być przygotowana w języku polskim, pisemnie na papierze przy użyciu nośnika pisma nie ulegającego usunięciu bez pozostawienia śladów, wszelkie pisma sporządzone w językach obcych muszą być przetłumaczone na język polski i podczas oceny ofert zamawiający będzie opierał się na tekście przetłumaczonym;

2)  Zamawiający może wyrazić zgodę najpóźniej przed upływem terminu składania ofert na sporządzenie  oferty  w  języku  powszechnie  używanym  w  handlu  międzynarodowym, wniosek   o   złożenie   oferty   lub   części   oferty   w   takim   języku   musi   być   złożony zamawiającemu na oddzielnym od oferty piśmie najpóźniej na 6 dni przed upływem terminu składania ofert; w przypadku braku tłumaczenia pism obcojęzycznych zamawiający odrzuci ofertę, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 9 ust. 2 P.z.p.;

3)  Oferta powinna być złożona na kolejno ponumerowanych stronach, a numeracja stron musi rozpoczynać się od numeru 1, umieszczonego na pierwszej stronie oferty, przy czym wykonawca może nie numerować stron niezapisanych (wykonawca może nie numerować stron oferty, jeżeli wszystkie kartki oferty są trwale zszyte lub scalone w inny sposób);

4)  Każda  strona oferty  powinna  być  podpisana  przez  osobę  uprawnioną  do  podpisywania oferty, przy czym wykonawca może nie podpisywać stron niezapisanych i tak:

a)    osobę(-y) wykazaną(-e) w prowadzonych przez sąd rejestrach handlowych, spółdzielni lub rejestrach przedsiębiorstw państwowych, lub

b)  osobę(-y) wymienioną(-e) w zaświadczeniu o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej (Zamawiający nie wymaga załączenia do oferty tego zaświadczenia), lub

c)  inną(-e) osobę(-y) legitymującą(-e) się pisemnym pełnomocnictwem do reprezentowania Wykonawcy udzielonym przez osoby, o których mowa w punktach a) i b).

5)  Każda poprawka w ofercie pod rygorem odrzucenia oferty musi być podpisana przez osobę uprawnioną do podpisywania oferty;

6)  Wszelkie poprawki dokonane w treści oferty (przed jej złożeniem) powinny być opatrzone podpisem osoby podpisującej ofertę. Jeżeli oferta jest podpisana przez pełnomocnika, pełnomocnictwo do podpisania oferty winno być dołączone do oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów załączonych do oferty. Brak podpisu powoduje uznanie poprawki za nieistniejącą.

7)  Jeżeli osoba podpisująca ofertę i składająca, w imieniu Wykonawcy, oświadczenia i inne pisma, nie jest osobą upoważnioną na podstawie aktualnego odpisu z właściwego rejestru albo innego dokumentu załączonego do oferty, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić stosowne Pełnomocnictwo.

Pełnomocnictwo  musi  być  załączone  w  oryginale  i  wystawione  przez  osobę/osoby reprezentującą/reprezentujące     Wykonawcę    albo     załączone     jako     kopia     (odpis) poświadczona(-y) notarialnie. Pełnomocnictwo sporządzone w języku obcym jest składane wraz z tłumaczeniem na język polski - oryginał lub kopia dokumentu poświadczona za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.

8)  Wykonawca pod rygorem odrzucenia oferty może złożyć tylko jedną ofertę, w której musi być zaoferowana tylko jedna cena;

9)  Zamawiający  dopuszcza,  aby  Wykonawca  sporządził  ofertę  wraz  z  załącznikami  na własnych formularzach pod warunkiem, że ich treść odpowiadać będzie warunkom określonym przez Zamawiającego w SIWZ , warunkom określonym w ustawie oraz w aktach wykonawczych wydanych na jej podstawie

10) Oferta   musi    być   złożona    Zamawiającemu    w   trwale    zamkniętym,    nienaruszonym opakowaniu zewnętrznym z napisem:

,,Oferta - Odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w Gminie Hajnówka”  z dopiskiem „Nie otwierać przed dniem 15.05.2013 godz. 12:15” . Wewnętrzna koperta powinna posiadać  nazwę  i dokładnym adresem Wykonawcy wraz z numerami jego telefonów (dopuszcza się odcisk stempla); wszelkie elementy oferty nie opakowane i oznaczone w ten sposób mogą nie być brane pod uwagę podczas porównania i oceny ofert, a brak adnotacji dotyczących wykonawcy może być przyczyną otwarcia oferty mimo braku ustawowego wymogu otwarcia oferty.

2.   Zamawiający uznaje, że podpisem jest: złożony własnoręcznie znak, z którego można odczytać zgodne z aktualnym dokumentem tożsamości imię i nazwisko podpisującego, a jeżeli własnoręczny znak jest nieczytelny lub nie zawiera imienia i nazwiska w pełnym brzmieniu to znak  musi  być  uzupełniony  napisem  (np.  w  formie  odcisku  stempla),  z  którego  można odczytać imię i nazwisko podpisującego.

3.   W przypadku, gdy wykonawca nie dysponuje pieczęcią we wszystkich miejscach, w których wymagana jest pieczęć, musi wpisać ręcznie lub inną techniką mechanicznego wpisywania tekstu wymagane dane.

4.   W przypadku złożenia oferty w konsorcjum wypełniając formularz ofertowy, jak również inne dokumenty powołujące się na „Wykonawcę”; w miejscu „np. Nazwa i adres Wykonawcy”   należy  wpisać   dane dotyczące  konsorcjum,    a    nie    pełnomocnika konsorcjum.

5.   Wykonawca może, przed upływem terminu składania ofert, zmienić ofertę. Wykonawca może wprowadzić zmiany, poprawki, modyfikacje i uzupełnienia do złożonej oferty przed upływem terminu składania ofert. Powiadomienie o wprowadzaniu zmian przez Wykonawcę musi być złożone według takich samych wymagań jak składana oferta, ze stosownym dopiskiem na opakowaniu np. „ZMIANA OFERTY”. Koperty oznaczone dopiskiem „ZMIANA OFERTY” zostaną otwarte przy otwieraniu oferty i zostaną dołączone do oferty.

6.   Wykonawca  może,  przed  upływem  terminu  składania  ofert,  wycofać  złożoną  ofertę  lub wycofać się z postępowania o zmówienie publiczne poprzez złożenie stosowanego pisemnego powiadomienia (oświadczenia) z napisem na kopercie np. „WYCOFANIE OFERTY”.

7.   Koszty opracowania i dostarczenia oferty oraz uczestnictwa w przetargu obciążają wyłącznie Wykonawcę.

8.   Złożona oferta musi  zawierać   następujące  dokumenty ułożone w kolejności  jak niżej:

1) wypełniony i podpisany formularz oferty (Załącznik Nr 1),

2) dowód wniesienia wadium,

3) oświadczenie  o  spełnieniu  warunków  określonych  w  art.22  ust.1  ustawy  Prawo  zamówień publicznych (załącznik Nr 3),

4) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 24 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (załącznik Nr 4),

5) listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, albo informacje o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,

6) dokumenty uwiarygadniające wykonawcę stosownie do  § 6  Części 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia (w tym wykazy stanowiące załączniki Nr 5, 6),

7) informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom, (załącznik nr 7) wykonawca składa w przypadku zlecenia części zamówienia podwykonawcom,

§ 11.    Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

1.   Ofertę należy złożyć w Urzędzie  Gminy Hajnówka , ul. A. Zina 1, 17-200 Hajnówka, pokój Nr 32

2. Termin składnia ofert upływa w dniu 15 maja 2013 r. o godzinie 12:00. Zamawiający zgodnie z art. 84 ust. 2 ustawy Pzp, niezwłocznie zwraca ofertę, która została złożona po terminie.

3.   Miejsce i termin otwarcia ofert: Urząd Gminy Hajnówka, ul. A. Zina 1, 17-200 Hajnówka,  piętro I pokój nr 37 w dniu .... kwietnia 2013r. o godz. 12:15

4.   Z uwagi na jawność ofert od chwili ich otwarcia ewentualne ich udostępnianie odbywać się będzie według następujących zasad:

●     Wykonawca zobowiązany jest złożyć pisemny wniosek o udostępnienia treści wskazanej oferty,

●     Zamawiający ustali termin, miejsce i sposób udostępnienia oferty o czym niezwłocznie poinformuje w formie pisemnej Wykonawcę.

§ 12.    Opis sposobu obliczenia ceny

1.   Wykonawca  wypełnia  dokładnie  formularz  oferty  zgodnie  z  jego  treścią.  Oferta  musi zawierać ryczałtową wartość brutto (z VAT) w złotych, zwaną dalej „ceną”. Cena musi zawierać wartość podatku VAT oraz ewentualne upusty i rabaty. Wysokość stawki podatku od towarów i usług VAT wynika z przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004r, Nr 54, poz. 535 z późn. zm.).

Należy pamiętać:

Cena   oferty  powinna   zawierać   wszystkie   koszty  niezbędne   do   zrealizowania   zamówienia wynikające wprost z dokumentacji przetargowej, jak również wszelkie inne koszty w niej nieujęte, a bez których nie można wykonać zamówienia.

2.   Zamawiający poprawia w ofercie:

1)  oczywiste omyłki pisarskie

2)  oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek

3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia niepowodujące istotnych zmian w treści oferty – niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.

4)  Wykonawca może na piśmie nie wyrazić zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w ust. 2 pkt 3) w terminie 3 dni od dnia doręczenia zawiadomienia. W takim przypadku Zamawiający odrzuci ofertę zawierającą omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją  istotnych  warunków  zamówienia  niepowodujące  istotnych  zmian  w  treści oferty zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt 7 P.z.p.  Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania obowiązku podatkowego Zamawiającego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług w zakresie dotyczącym wewnątrz wspólnotowego nabycia towarów, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.

W przypadku określenia ceny za udzielane zamówienie jako ceny ryczałtowej postanowienie SIWZ

dotyczące błędów w ofertach może mieć następujące brzmienie:

Zamawiający dokona poprawienia omyłek w ofertach wykonawców zgodnie z art. 87 ust. 2 ustawy

Pzp oraz z poniższymi zasadami. Zamawiający poprawi w ofercie:

1) oczywiste omyłki pisarskie – przez oczywistą omyłkę pisarską należy w szczególności rozumieć widocznie  mylną  pisownię  wyrazu,  ewidentny  błąd  gramatyczny,  niezamierzone  opuszczenie wyrazu lub jego części itp.:

2) oczywiste omyłki rachunkowe, zamawiający przyjmie, że:

a) poprawnie podano cenę ryczałtową bez względu na sposób jej obliczenia;

b)jeżeli cena ryczałtowa podana liczbą nie odpowiada cenie ryczałtowej podanej słownie, właściwa jest cena ryczałtowa podana słownie,

c) jeżeli obliczona cena nie odpowiada sumie cen ryczałtowych, poprawnie podano poszczególne ceny ryczałtowe,

3) inne omyłki polegające na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia nie powodujące istotnych zmian w treści oferty.

Zamawiający zastrzega,  że  katalog  wymieniony w  ppkt a-c pkt  2  nie wyczerpuje możliwości poprawienia oczywistych omyłek rachunkowych. Zamawiający poprawi wszelkie oczywiste omyłki rachunkowe, które wystąpią w ofertach.

Zamawiający  uwzględni  również  konsekwencje  rachunkowe  dokonanych  w  powyższy  sposób poprawek.

§ 13. Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert

1. Kryteria oceny ofert i znaczenie tych kryteriów:

Przy ocenie ofert i wyborze oferty najkorzystniejszej Zamawiający będzie postępować zgodnie z wymaganiami ustawy oraz kierować się przesłankami określonymi w kryteriach ocen.

Przy ocenie wykonawcy będzie brane pod uwagę niżej wymienione kryterium:

          ● cena – 100%

Ocena ofert wg powyższego kryterium dokonywana będzie wg następujących zasad:

–      zamawiający stosować będzie ocenę punktową;

–      kryterium cenowe oceniane będzie na podstawie wzoru:

 

Najniższa cena ofertowa brutto

C = --------------------------------------------- x waga kryterium

            Cena brutto oferty badanej

Dla porównania ofert pod względem kryterium cenowego Zamawiający przyjmuje miesięczną cenę ofertową brutto.

Zamawiający wybierze jako najkorzystniejszą ofertę o najniższej cenie.

2. Zamawiający udzieli zamówienia Wykonawcy, którego oferta uzyska największą ilość punktów.

3. Zamawiający zastosuje zaokrąglanie każdego wyniku do dwóch miejsc po przecinku.

§ 14.    Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

1.    Niezwłocznie  po  wyborze  najkorzystniejszej  oferty  zamawiający  jednocześnie  zawiadamia wykonawców, którzy złożyli oferty, o:

1) wyborze najkorzystniejszej oferty, podając nazwę (firmę), siedzibę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres wykonawcy, którego ofertę wybrano oraz uzasadnienie jej wyboru, a także, uzasadnienie jej wyboru oraz nazwy (firmy), siedziby albo imiona i nazwiska, siedziby albo miejsca zamieszkania i adresy wykonawców, którzy złożyli oferty wraz ze streszczeniem oceny i porównania złożonych ofert zawierającym, a także punktację przyznaną ofertom w każdym kryterium oceny ofert i łączną punktację;

2) wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, podając uzasadnienie faktyczne i prawne;

3) wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielenie zamówienia, podając uzasadnienie faktyczne i prawne - jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, negocjacji bez ogłoszenia albo zapytania o cenę;

4) terminie, określonym zgodnie z art. 94 ust. 1 pkt 2, po którego upływie umowa w sprawie zamówienia publicznego może być zawarta.

2. Niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty zamawiający zamieszcza informacje, o których mowa w ust. 1, na stronie internetowej oraz w miejscu publicznie dostępnym w swojej siedzibie.

3.   Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia publicznego w terminie nie krótszym niż

5 dni od dnia przesłania zawiadomienia o wyborze najkorzystniejszej oferty, jeżeli zawiadomienie to zostanie przesłane faxem, a jeżeli zostanie przesłane w inny sposób to w terminie nie krótszym niż 10 dni.

4. Zamawiający może zawrzeć umowę w sprawie zamówienia publicznego przed upływem terminów, o których mowa w ust. 3, jeżeli w postępowaniu o udzielenie zamówienia w przypadku   trybu   przetargu   nieograniczonego   złożono   tylko   jedną   ofertę   lub   gdy   w postępowaniu o udzielenie zamówienia nie odrzucono żadnej oferty oraz nie wykluczono żadnego Wykonawcy.

Jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert bez przeprowadzania ich ponownego badania i oceny, chyba że zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania, o których mowa w art. 93 ust. 1.

§ 15. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

Wykonawca zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny ofertowej za okres 24 m-cy brutto.

Zabezpieczenie może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia

9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaci przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: 02 1240 5279 1111 0000 5722 3238  PKO SA Oddział Hajnówka.

Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w wekslach z poręczeniem wekslowym banku, przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego oraz przez ustanowienie zastawu rejestrowego, na zasadach określonych w odrębnych przepisach.

Dokument wniesiony w formie gwarancji bankowej/ubezpieczeniowej powinien zawierać  klauzulę o  gwarantowaniu  wypłaty  należności  w  sposób  nieodwołalny,  bezwarunkowy  i  na  pierwsze żądanie.

Jeżeli zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je            wraz      z          odsetkami         wynikającymi    z    umowy   rachunku    bankowego,   na    którym    było przechowywane pomniejszonym  o  koszty  prowadzenia  rachunku  oraz  prowizji  bankowej  za przelew pieniędzy na rachunek Wykonawcy.

Sposób wniesienia:

Wykonawca wniesie zabezpieczenie najpóźniej w dniu zawarcia umowy.

Zabezpieczenie należytego wykonania umowy podlega zwrotowi na rzecz Wykonawcy w terminie

30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania przez Zamawiającego za należycie wykonane.

§ 16. Istotne  dla  stron  postanowienia,  które  zostaną  wprowadzone  do  treści  zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy, jeżeli zamawiający wymaga od wykonawcy, aby zawarł z nim umowę w sprawie zamówienia publicznego na takich warunkach

Wzór umowy stanowi załącznik Nr 2 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

§ 17.    Pouczenie   o   środkach   ochrony    prawnej   przysługujących    wykonawcy   w   toku postępowania o udzielenie zamówienia

1.   Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi oraz organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 upzp, jeżeli mają lub miały interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz ponieśli lub mogą ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego  przepisów  ustawy  Prawo  zamówień  publicznych,  przysługują  środki ochrony prawnej określone w dziale VI Ustawy Prawo zamówień publicznych.

2.   Odwołanie można wnieść w terminie i na zasadach określonych w rozdziale 2 „odwołanie” działu VI upzp.

3.   Odwołanie musi zostać wniesione do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.

4.   W  przypadku   wniesienia  odwołania  Zamawiający  postępuje  zgodnie  z  zasadami  i dyspozycją ustawową zawartą w rozdziale 2 „odwołanie” działu VI upzp.

5. Wykonawca może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2.

6.   W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób przewidziany w ustawie dla tej czynności.

7.   Na czynności, o których mowa w ust. 6, nie przysługuje odwołanie, z zastrzeżeniem art. 180 ust. 2.przysługują

8.   Zamawiający może wnieść odpowiedź na odwołanie. Odpowiedź na odwołanie wnosi się na piśmie lub ustnie do protokołu.

9.   W przypadku uwzględnienia przez zamawiającego w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu Izba może umorzyć postępowanie na posiedzeniu niejawnym bez obecności stron oraz uczestników postępowania odwoławczego, którzy przystąpili do postępowania po stronie wykonawcy, pod warunkiem że w postępowaniu odwoławczym po stronie zamawiającego nie przystąpił w terminie żaden wykonawca. W takim przypadku zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.

10. Jeżeli uczestnik postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie zamawiającego, nie wniesie sprzeciwu co do uwzględnienia w całości zarzutów przedstawionych w odwołaniu przez zamawiającego, Izba umarza postępowanie, a zamawiający wykonuje, powtarza lub unieważnia czynności w postępowaniu o udzielenie zamówienia zgodnie z żądaniem zawartym w odwołaniu.

11. Jeżeli uczestnik postępowania odwoławczego, który przystąpił do postępowania po stronie zamawiającego,     wniesie     sprzeciw     wobec     uwzględnienia     w     całości     zarzutów przedstawionych w odwołaniu, Izba rozpoznaje odwołanie.

12. Sprzeciw wnosi się na piśmie lub ustnie do protokołu.

13. Koszty postępowania odwoławczego:

1) w okolicznościach, o których mowa w ust. 9, znosi się wzajemnie;

2) w okolicznościach, o których mowa w ust. 10:

a) ponosi zamawiający, jeżeli uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu po otwarciu rozprawy,

b) znosi się wzajemnie, jeżeli zamawiający uwzględnił w całości zarzuty przedstawione w odwołaniu przed otwarciem rozprawy;

3) w okolicznościach, o których mowa w ust. 11, ponosi:

a) odwołujący, jeżeli odwołanie zostało oddalone przez Izbę,

b) wnoszący sprzeciw, jeżeli odwołanie zostało uwzględnione przez Izbę.

14. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.

15. Skargę do sądu wnosi się w terminie i na zasadach określonych w rozdziale 3 „skarga do sądu” działu VI upzp.

Część 2.

Dodatkowe postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia

§ 18. Opis części zamówienia, jeżeli zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

  § 19. Określenie maksymalnej liczby wykonawców, z którymi zamawiający zawrze umowę ramową, jeżeli zamawiający przewiduje zawarcie umowy ramowej

Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.

 § 20. Informacja o przewidywanych zamówieniach uzupełniających, o których mowa w art.

67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub art. 134 ust. 6 pkt 3 i 4, oraz okoliczności, po których zaistnieniu będą one udzielane, jeżeli zamawiający przewiduje udzielenie takich zamówień Zamawiający nie przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 P.z.p.

 § 21. Opis  sposobu  przedstawiania  ofert  wariantowych  oraz  minimalne  warunki,  jakim muszą odpowiadać oferty wariantowe, jeżeli zamawiający dopuszcza ich składanie

Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.

  § 22. Adres poczty elektronicznej lub strony internetowej zamawiającego, jeżeli zamawiający dopuszcza porozumiewanie się drogą elektroniczną

Zamawiający nie dopuszcza porozumiewania się drogą elektroniczną - adres strony internetowej na której zamieszczone będzie ogłoszenie, specyfikacja istotnych warunków zamówienia oraz inne informacje wymagane przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych:  www.gmina-hajnowka.pl.

  § 23. Informacje dotyczące walut obcych, w jakich mogą być prowadzone rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą, jeżeli zamawiający przewiduje rozliczenia w walutach obcych

Rozliczenia między zamawiającym a wykonawcą będą prowadzone wyłącznie w złotych polskich bez względu na uwarunkowania wykonawcy.

 § 24.    Postanowienia dotyczące aukcji elektronicznej

Nie dotyczy postępowania.

  § 25. Wysokość zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, jeżeli zamawiający przewiduje ich zwrot

Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu.

§ 26. Postanowienia dotyczące wymagań Zamawiającego, o których mowa w art. 29 ust. 4.

Nie dotyczy postępowania.

Część 3.

Szczególne postanowienia specyfikacji istotnych warunków zamówienia

§ 27. Określenie części zamówienia, które nie mogą być powierzone podwykonawcom, ze względu na specyfikę przedmiotu zamówienia

Zamawiający nie określa części zamówienia, które nie mogą być powierzone podwykonawcom.

 

Załączniki:

Załącznik Nr 1          -           formularz ofertowy,       .DOC

Załącznik Nr 2          -           wzór umowy wraz z załącznikiem Nr 1,      .DOC

Załącznik Nr 3          -           oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,      .DOC

Załącznik Nr 4          -           oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z post postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, w  okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp,        .DOC

Załącznik Nr 5          -           wykaz wykonanych lub wykonywanych usług odbioru odpadów komunalnych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,      .DOC

Załącznik Nr 6          -           wykaz narzędzi i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług w celu realizacji zamówienia,      .DOC

Załącznik Nr 7          -           informacja o zleceniu wykonania przedmiotu zamówienia podwykonawcom,      .DOC

Załącznik Nr 8          -           opis przedmiotu zamówienia.      .DOC

 

SIWZ i załączniki.PDF

Opracował: Aleksander Kulik

                                                                                            ZATWIERDZIŁ:

                                                                                           

                                                                                      Wójt Gminy Hajnówka

                                                                                       inż. Olga Rygorowicz

 

 

Hajnówka, dnia 30.04.2013r.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Referat inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki gruntami - Aleksander Kulik

Wytwarzający/odpowiadający: Andrzej Gierasimiuk

Wprowadzający: Andrzej Gierasimiuk

Data wprowadzenia: 2013-04-30

Data modyfikacji: 2013-05-14

Opublikował: Andrzej Gierasimiuk

Data publikacji: 2013-04-30